Silnik długo kręci

Postprzez baszawez » 24 gru 2016, 11:13

Witam
Ostatnio zauważyłem że silnik dłużej kręci zanim odpali. Jeszcze niedawno odpalal natychmiast po przekreceniu kluczyka. Teraz nawet jak jest +10 to kilka razy sie pokreci zanim odpali. Jak myślicie co może być przyczyną? Wstępnie wykluczam akumulator bo na oczku kontrolnym zielony kolor. Świece żarowe chyba też ok bo niezależnie czy jest -10 czy +10 to tak samo kręci. Pozostał chyba rozrusznik?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez kropek101 » 24 gru 2016, 12:07

Zielone oczko to nie wyznacznik sprawności akumulatora. Już kilka sztuk miałem które były martwe a świeciły na zielono. Najpierw sprawdź go miernikiem. Potem zasugerował bym się czujnikiem położenia wału on jak jest wilgotne powietrze lubi robić taki numer że silnik musi dłużej zakręcić. Ewentualnie stan wtryskiwaczy, mogą już być słabe i gorzej ci pali.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez baszawez » 24 gru 2016, 12:27

Ok w takim razie sprawdze miernikiem akumulator. A co z rozrusznikiem? Też jest chyba podejrzany
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez kropek101 » 25 gru 2016, 13:32

Wątpię żeby rozrusznik był zatarty. Te mazdy nie miały z nimi problemów. Najszybciej to słaby aku ma wpływ na kręcenie tego silnika potem styki na czujnikach
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez SiN4don » 20 sty 2017, 10:15

kropek101 napisał(a):Potem zasugerował bym się czujnikiem położenia wału on jak jest wilgotne powietrze lubi robić taki numer że silnik musi dłużej zakręcić. Ewentualnie stan wtryskiwaczy, mogą już być słabe i gorzej ci pali.


Hm, u mnie akumulator kręci bardzo żwawo (wymieniony jesienią). Ale zamiast 2-3 chełchów mam teraz z 7-8 zanim zaskoczy silnik.
Dzięki z tym czujnikiem. Już szedłem w kierunku ciśnienia paliwa. Wtryskiwacze raczej wykluczam, w zeszłym roku były sprawdzane.

Jak wykluczę czujnik, wtryski – gdzie dalej? Szukać właśnie w kierunku ciśnienia paliwa? Auto jeździ jak dotąd, tyle, ze dłużej kręci (no i spala więcej, ale mamy zimę).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez kropek101 » 21 sty 2017, 23:37

Sprawdzałeś ładowanie akumulatora czy tylko że masz nowy. Wczoraj zmieniałem koledze alternator bo mu jego już 3x się psuł. był 2x naprawiany i teraz znowu awaria (kontrolka ładowania się nie zapalała a ładował 13v) więc padła decyzja o kupnie nowego 150A co się okazało mazda pali na dotyk.
dobrze by było sprawdzić świeczki, filtr paliwa. jak nie pomoże to styki lub sam czujnik na szynie CM
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323