BMW 5 E39 530D M57 '00

Postprzez rafał88 » 1 gru 2016, 09:07

Dominator napisał(a):A ja bym wziął 225/50/17 i felgę jakaś max 7,5J szerokości. Co do wzoru, bierz która Ci się podoba najbardziej <czarodziej> chyba że chcesz 18 to 225/45.
235 to już walec się robi, jeździłem 235/50 i średnio dobra szerokosc na Polskę.


7.5J i 225 bedzie ta opona niedosc kwadratowowa to wysoka jak cholera, felga musialby miec przynajmniej 8j zeby to jakos wygladało ale przy 50 profilu to baloniasto bedzie, a na 235 to bedzie juz wogole masakra,215-45 tylko włąsnie jak to sie ma do serrii?? Ile tak jest fabrycznie? Juz lepiej 18" i 225/45 i jakies 8-8.5j , tylko znowu z ET uwazać ,zeby o nadkoola nie ocierało :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Ropasiak » 1 gru 2016, 22:49

Fabrycznie jest 225/60 R15

Auto odebrane od mechanika... Wyszło za całość 1400 + 800zł regeneracja turbiny = 2200zł

I chyba tam wróci... Nie wymienił czujnika położenia wałka, więc jak się nagrzeje to mogę pomarzyć o odpaleniu (na zimnym pali po pół obrotu rozrusznika) i zwalił coś jak gmerał przy hamulcach, cały czas świeci się stop... Dodatkowo dolał za mało oleju i pod domem miałem już kontrolkę, że za mało oleju... Polscy mechanicy...

Jeżeli to się zrobi i będzie cacy... to będę zadowolony, za całość z akcyzą, rejestracją i z OC wychodzi 16365,50 zł. Czyli normalna cena za przedlifta w tym wyposażeniu. Oby to były ostatnie czynności serwisowe, a dalej już tylko eksploatacja... Niby na kompie błędów nie ma, nic nie wydaje dziwnych dźwięków, więc zwiastuje dobrze... zobaczymy po nowym roku ;)

Wymieniony dzisiaj (03.12.2016) czujnik stopu i położenia wałka rozrządu. Odpala już kiedy chce :D Nie kopci, ma moc... wygląda na to, że w końcu została mi już tylko jazda :D

Edit: 4.12.2016

400km zrobione... jest perfekto! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Postprzez Ropasiak » 21 gru 2016, 18:20

DSC09126.jpg


264000km przekroczone.

W międzyczasie wyszła sprawa odmy do której jednak nikt nie zajrzał. Najpierw w 1000km Beta wciągnęła litr oleju, potem w 200km Beta wyrzygała z siebie znów litr oleju... Okazało się, że filtr był w tragicznym stanie, a odma niedokręcona (WTF) przez co lało się na cały silnik. Serio, cała komora pływała w oleju. Ostateczna wartość jaką osiągnęła Beta, żeby móc już nią wszędzie pojechać i się nie martwić o nic to 16966,42zł (w tym koszty po kupnie 5966zł 14gr). W tym liczymy OC, przegląd, akcyzę itd.

15673315_1232296910185302_1627606061_n.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Postprzez Bart0n » 21 gru 2016, 19:46

Co to za aplikacja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Neonixos666 » 21 gru 2016, 19:52

Bart0n napisał(a):Co to za aplikacja?

Bieżący Miernik Wydatków <lol>

Ropasiak napisał(a):16966,42zł


To duży czy mało przy tym aucie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Ropasiak » 21 gru 2016, 20:32

Aplikacja to Fuelio.

Powiedzmy, że średnia tego modelu to 18000zł, a mediana wychodzi gdzieś tak 15000-16000zł. W tym, że zazwyczaj E39 z 3.0D poniżej 12000=na pewno dosyć duże wydatki na start jak widać w moim przypadku.

Odejmując OC wychodzi, że kosztowało mnie 15917,42zł. Doliczmy do tego przyszłą wymianę zużytych duperelów (typu wylane lusterko wsteczne, brak działającego PDC, myślę iż czujniki poziomowania ksenonów trzeba wymienić [pomimo żadnych błędów na kompie świecą dosyć nisko]) czyli strzelam 1000zł = 16917zł. Poniżej średniej, powyżej mediany. Czyli chyba normalna cena.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2016, 15:32

W końcu to Klasa E nowa taka gablota sporo kosztowała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bart0n » 22 gru 2016, 15:38

Myślę, że jak na to co oferuje ten samochód po tylu latach to nie są duże koszta :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Ropasiak » 28 gru 2016, 18:54

Oj taaak. Myślę, że gdyby nie to, że jest myślenie "stary samochód, zacznie się sypać", to na rynku wtórnym ciężko by było kupić E39 ;) No i nie ma najnowszych bajerów typu świateł mijania i drogowych led czy laserów, asystenta parkowania, kamery 360*... ale jeżeli chodzi o to co ma i posiadają to najnowsze samochody to myślę, iż nie ma różnicy. A porównanie mam z... F10 528i ;) Poważnie mam teraz zagwozdkę co kupić potem :P Myślałem nad Audi A6 C6 z 3.0/2.7TDI, Mercedes E klasą W211 E280 CDI/E 320 CDI, BMW E60 podobno już tak bardzo udane nie jest. Chociaż może Mazda 6 II generacji? F10 też mi się podoba, jak i A6 C7, Mercedes W212... No i CX-5 i 6 III generacji też jest nice... Ech, takie tam gdybanie w przyszłość, może lepiej zostanę przy moim E39 <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Postprzez makmarc » 28 gru 2016, 20:55

Miałem takową, imo poliftowe kombi i to co było najpiękniejsze to właśnie 3.0D w manualnej skrzyni. Komfort jazdy to dla niektórych współczesnych aut nadal rzecz niedościgniona. Częstym problemem jest padający czujnik położenia wałka, pompa wspomagania oraz rdzewiejąca tylna klapa.

Powodzenia i szerokości, oby wydatki wymuszone się już skończyły. :)
makmarc
 

Postprzez Ropasiak » 2 sty 2017, 03:09

padający czujnik położenia wałka


Zrobione ;)

rdzewiejąca tylna klapa


Zrobione przez Niemca, jest trochę szpachli na tylnej klapie, ale tylko miernikiem kłuje w oczy ;)

pompa wspomagania


Nie powiem, słychać jak chodzi, ale mam nadzieje, że nie są to jej ostatnie tchnienia.

W tym tygodniu chcę zrobić całą geometrię i pojechać na hamownie, niestety regenerowana turbina nie radzi sobie z wirusem i powyżej 120km/h wchodzi w tryb awaryjny. Jeżeli jest zrobione do 200KM to wracam na serie, jak jakiś tłusty to trza zrobić poprawkę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Postprzez piwo » 9 sty 2017, 19:27

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Ropasiak » 9 sty 2017, 19:44

Byłem tam tydzień temu ;) Nawet ten sam wykres porównywaliśmy. Niestety wyszło 165kucy, 390nm, tryb awaryjny... Do sprawdzenia przepływka, wężyki podciśnienia, a jak to nie pomoże to prawdopodobnie źle ustawiona geometria przy regeneracji...

EPSON002.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Postprzez Neonixos666 » 10 sty 2017, 00:51

Sprawdzałeś ciśnienie doładowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bart0n » 10 sty 2017, 18:17

W BMW nie da się zrobić jakichś logów jak w VAGu? Powinno widać od razu co jest nie tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Ropasiak » 10 sty 2017, 22:58

Jest jeden problem – złącze diagnostyczne jest tylko przy silniku, nie wiem czy w ogóle robią tak długie kable <lol> Niestety wszystkie miejsca gdzie może być OBDII w E39 sprawdziłem i mój egzemplarz tego nie posiada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Postprzez mark.87 » 11 sty 2017, 20:04

Ja bym stawial na turbine,za duzo laduje i auto w tryb awaryjny wchodzi,
A czy na forum bmw-klub kolega jest i co doradzaja uzytkownicy,sa tam naprawde obeznani ludzie napewno to nie jest szczegolny przypadek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Neonixos666 » 11 sty 2017, 20:10

Tam jest zmienna geometria?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mark.87 » 11 sty 2017, 20:14

podejrzewam ze raczej zwykle turbo,
moj blad jednak jest zmienna geometria turbo moze to ona jest winna ale regenerowal kolega turbo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Ropasiak » 19 mar 2017, 14:21

DSC09139.JPG


2000km dalej i 1310zł więcej :>

Zrobiony kompletny serwis wycieraczek (Pióra Bosch Twin, nowe ramię wycieraczki, nowe ramię mechanizmu wycieraczek) + problem z mocą zażegnany (Regeneracja i uszczlenienie pompy wysokiego ciśnienia paliwa + system podciśnień 1100zł wyszło za regeneracje i uszczelnienie pompy + system podciśnień z wymontowaniem i włożeniem jej na samochód + sprawdzenie na stole z wydrukiem wyniku i roczną gwarancją.)

I tak kocham ten samochód :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy