Niski poziom płynu hamulcowego. Czy to przez temperaturę?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Domelxp » 8 sty 2017, 08:40

Dziś rano po odpaleniu silnika pojawiła się czerwona kontrolka. Czy to może przez niską temperaturę?
Załączniki
20170108_083350.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2015, 21:20
Posty: 73 (1/2)
Skąd: Warszawa - Pruszków
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Automat Sky Energy 2015
Sedan

Postprzez adrian626 » 8 sty 2017, 08:42

Patrzyłeś na poziom samego płynu w zbiorniczku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2017, 15:44
Posty: 33
Skąd: Podkarpacie RDE
Auto: Mazda 626 V GF 2.0DITD po lifcie, 2002r 81KW,110 KM,HATCHBACK250000 km,Średnie spalanie (cykl mieszany) 5,2 l/100kmSpalanie w trasie (na autostradzie) 4,5 l/100km,Opony podstawowe 195/60 R15,aktualnie jeszcze corolla e9 1989r 1.8D ,poprzedni samochód; honda accord 2.0TD 1997 r

Postprzez michkra » 8 sty 2017, 08:54

Całkiem możliwe (miałem tak w swoim vw kiedyś) ale oczywiście powinieneś sprawdzić poziom płynu.
W vw wystarczyło zgasić auto i przy ponownym zapaleniu błędu juz nie było.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2016, 15:32
Posty: 52 (3/1)
Auto: Mazda 3 2017 Sedan
SkyPassion Machine Grey

Postprzez MazdaLublin » 8 sty 2017, 08:54

Prawdopodobnie pora klocki wymienić bo się kończą
Tłoczki wyszły z zacisków i się świeci.
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 20:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez adrian626 » 8 sty 2017, 09:06

chyba że uszkodzony czujnik ABS :) zaczal bym od sprawdzenia stanu plynu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2017, 15:44
Posty: 33
Skąd: Podkarpacie RDE
Auto: Mazda 626 V GF 2.0DITD po lifcie, 2002r 81KW,110 KM,HATCHBACK250000 km,Średnie spalanie (cykl mieszany) 5,2 l/100kmSpalanie w trasie (na autostradzie) 4,5 l/100km,Opony podstawowe 195/60 R15,aktualnie jeszcze corolla e9 1989r 1.8D ,poprzedni samochód; honda accord 2.0TD 1997 r

Postprzez MazdaLublin » 8 sty 2017, 11:07

Może rozwinę nieco moją myśl
Jeżeli się kończą klocki to tłoczki z cylinderków się wysuwają i wtedy w zbiorniczku obniża się poziom płynu hamulcowego.
Założysz nowe klocki, wepchniesz tłoczki do cylinderków a poziom płynu wróci do normy i komunikat przestanie się świecić.
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 20:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez Domelxp » 8 sty 2017, 11:34

MazdaLublin napisał(a):Jeżeli się kończą klocki to tłoczki z cylinderków się wysuwają i wtedy w zbiorniczku obniża się poziom płynu hamulcowego.


Dziękuję macie rację co do klocków. Czekają na wymianę razem z tarczami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2015, 21:20
Posty: 73 (1/2)
Skąd: Warszawa - Pruszków
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Automat Sky Energy 2015
Sedan

Postprzez adrian626 » 8 sty 2017, 11:39

tylko nie zapomnij posmarowac tloczkow przed zalozeniem,ja zawsze smaruje.W hondzie spaprali mi to,od tego czasu wymieniam sam,i w toyocie i w mazdzie,nie posmarujesz to zapiecze i tloczek nie bedzie chodzil tak jak powienien
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2017, 15:44
Posty: 33
Skąd: Podkarpacie RDE
Auto: Mazda 626 V GF 2.0DITD po lifcie, 2002r 81KW,110 KM,HATCHBACK250000 km,Średnie spalanie (cykl mieszany) 5,2 l/100kmSpalanie w trasie (na autostradzie) 4,5 l/100km,Opony podstawowe 195/60 R15,aktualnie jeszcze corolla e9 1989r 1.8D ,poprzedni samochód; honda accord 2.0TD 1997 r

Postprzez darrecki » 8 sty 2017, 13:14

Rozumiem posmarować prowadnice i klocki gdzie mają styk. Prowadnice należy również porządnie wyczyścić jeśli zostają stare blaszki. Ale o smarowaniu tłoczków pierwsze słyszę. Wyczyścić owszem ale smarować?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez MichG » 8 sty 2017, 13:21

darrecki napisał(a):Rozumiem posmarować prowadnice i klocki gdzie mają styk. Prowadnice należy również porządnie wyczyścić jeśli zostają stare blaszki. Ale o smarowaniu tłoczków pierwsze słyszę. Wyczyścić owszem ale smarować?

Smarowanie powierzchni bocznej tłoczka, nie czoła. Można, pod warunkiem, że dostaniesz się pod gumowe uszczelki tłoczków. Nie sądzę, że w młodych samochodach już trzeba to robić, ale w starszych już należy. Jeżeli osłona tłoczka jest ok, to raczej nie ma potrzeby grzebać.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 08:40
Posty: 121 (0/2)
Skąd: Serock
Auto: Będzie: Mazda 3 ‘2024, SDN, 150KM, Exclusive-Line+Design+Driver Assistance&Sound, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, SDN, Sky Energy + Navi + LED SnowFlake, 2016.

Postprzez Enesselo » 13 sty 2017, 08:57

O tym smarowaniu tłoczków nie wiedziałem. Nigdy tego nie robiłem. Następnym razem zacznę.
Enesselo
 

Postprzez michal047r » 9 lut 2020, 22:32

Witam jaki płyn hamulcowy wlać do mazdy 3 bm, na korku pisze dot 3, czy aby na pewno dot 3 a nie 4 ?
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2020, 19:34
Posty: 75 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 120 km

Postprzez kubala147 » 10 lut 2020, 17:03

Dot 3 to stara technologia. Mazda i układ hamulcowy są kompatybilne ale dużo lepsze parametry ma dot 4 i taki bym lal lub nawet dot 5 jeśli portfel pozwala a styl jazdy wymaga. Generalnie płyn od Ate dot 4 jest ok.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 17:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez michal047r » 10 lut 2020, 17:43

kubala147 napisał(a):Dot 3 to stara technologia. Mazda i układ hamulcowy są kompatybilne ale dużo lepsze parametry ma dot 4 i taki bym lal lub nawet dot 5 jeśli portfel pozwala a styl jazdy wymaga. Generalnie płyn od Ate dot 4 jest ok.

To czemu pisze na korku dot 3 ?
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2020, 19:34
Posty: 75 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 120 km

Postprzez Imbeer » 10 lut 2020, 18:26

Do układu działającego na DOT 3/4/5.1 nie wolno lać płynu DOT5
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez KrzyzakMitsu » 10 lut 2020, 21:19

Dokładnie – DOT 5 to inny płyn, uszczelki gumowe zniszczy. Zamiennikiem jest DOT5.1, ale czasem zalewając DOT4 renomowanego producenta ma się parametry (temp. wrzenia) wyższą niż przy byle jakim 5.1
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez michal047r » 11 lut 2020, 19:59

czyli moge wlac dot 4 ? a moge dolac dot 4 do dot 3 ?
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2020, 19:34
Posty: 75 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 120 km

Postprzez zadra » 11 lut 2020, 22:39

michal047r napisał(a):czyli moge wlac dot 4 ? a moge dolac dot 4 do dot 3 ?

czy wiesz chociaż jaki masz wlany płyn?
może już jest dot4?
Wymiana płynu nie jest trudna ani droga, a warto mieć nowy...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez KrzyzakMitsu » 13 lut 2020, 21:27

DOT 3 oraz 4 oraz 5.1 są mieszalne. Nie można za to mieszać z R3 i z DOT5.
Najbezpieczniej zmienić płyn na DOT4 dobrej firmy bo i tak powinno się to robić co 2 lata.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Imbeer » 11 mar 2020, 20:41

Jaki płyn hamulcowy jest godny polecenia (dot 4)?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323