Stuki przedniego zawieszenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wandal » 23 maja 2016, 06:12

Jeżeli sworzeń jest dobry pokusił bym sie o tulejkę i tez nie z najniższej Polki,mi sie wydaje ze jak wymieniać to parami ,czyli ja bym dwa banany wymienił ;)
Początkujący
 
Od: 10 maja 2016, 07:42
Posty: 24
Auto: fiat125p

Postprzez Wilson » 23 maja 2016, 07:19

wymieniam sprężyny, amory, łączniki stabilizatora, poduszki amorów, i ich łożyska, a tamtą gumę , to przy okazji sobie zdiagnozowałem :) sworzeń wydaje się być ok, dlatego myślę nad samą gumą, chyba lepiej wsadzić dobrą tuleje do dobrego wahacza (nie wiedziałem że yamato to chińszczyzna), niż kupić jakiś wahacz podejrzanej produkcji-na allegro komplet za nieco ponad 500 zł można kupić hahaha ale życie mi miłe i dobry [waaaco?] swoje koszuje,z 300 złociszy trzeba liczyć, to jak mam wydać 600 zł za dwa [waaaco?] w sumie dobre, to wolę raczej kupić dobre tuleje i je wymienić.
ps. nie wiecie czy górne łożysko amortyzatora podejdzie z jakiegoś innego modelu? bo mam wszystko rozebrane, a łożysk jednak nie maja w sklepie <płacze> na poduszkach mam fomoco, to może od mk III by sie nadały?
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 13:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez August23 » 26 maja 2016, 20:40

hej u mnie też pukało może bardziej skrzypiało po dołkach, przy kręceniu kierą. w lewo, prawo przy jezdzie na wprost po delikatnie nie równym asfalcie okazało się że do wymiany gumy czymajęce stabilizator do wymiany i po wymianie cisza.
proponuje zacząć od tych gum bo są najtańsze 10zł za sztuke a trzeba 2sztuki i dajemy smar przy montażu
Początkujący
 
Od: 3 cze 2014, 15:48
Posty: 27
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi

Postprzez vandal » 27 maja 2016, 06:52

A smar po co ?,bo wymienialem u siebie ostatnio ale bez smaru
Początkujący
 
Od: 25 maja 2016, 07:41
Posty: 5
Auto: Jelcz

Postprzez August23 » 28 maja 2016, 14:49

niewiem poco ale w instrukcji "sam napraw mazde 6" jest pokazane że trzeba dać smar wydaje mi się że wtedy dłużej wytrzymają te gumy
Początkujący
 
Od: 3 cze 2014, 15:48
Posty: 27
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi

Postprzez exevan » 13 wrz 2016, 11:00

Witam mam problem z moją mazdą. Również zauważyłem jakieś stuki od razu mam pytanie. Byłem u dwóch mechaników i mówią, że tulei wahaczy sięnie wymienia w tych autach. Wymienia się całe wahacze. To prawda?
Stuka mniej więcej tak jak w tym filmiku, jednak ja to słyszę od środka. Przy małych dziurkach, przy skrętach a najbardziej przy hamowaniu z wolnej prędkości.


Jeden z tych mechaników mówił, że to gumy wahacza, drugi, że to może łącznik stabilizatora. Drugi po przejażdzce stwierdził, że nie wie co to za stuki –.–... Ktoś wie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2015, 17:22
Posty: 40 (8/1)
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2002 141 KM + Gaz sekwencja

Postprzez Leoo » 30 lis 2016, 18:00

U mnie było podobne zgrzytanie jak na filmiku. Przyczyną był sworzeń wahacza prostego. Przez pękniętą gumę wydostał się smar a w jego miejsce dostał się piasek i woda. Planowałem wymienić tylko gumkę ale po zdemontowaniu sworzeń latał luźno i trzeba było kupić cały wahacz.

Do diagnozowania najlepiej użyć stetoskopu, jeśli nie masz weź długi śrubokręt, rękojeść przyciśnij do ucha a drugim końcem sprawdzaj :)

Przy okazji mam pytanko do szanownych forumowiczów. Potrzebuję wymienić sworznie górnych, przednich wahaczy i nie bardzo wiem jakiej firmy kupić:
MAX-GEAR,
DENCKERMANN,
CTR,
MOOG,
NTY.
A może jeszcze inna firma?

Oryginał kosztuje 950pln więc zadowolę się zamiennikiem w przyzwoitej jakości <spoko>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez kubsztyk » 19 gru 2016, 21:27

Witam,
Od dłuższego czasu mam problem, w zeszłą zimę się pojawił. Otóż rok temu po obniżeniu się temperatur zacząłem słyszeć takie gruchotanie w rytm silnika jak odpaliłem po nocy i auto toczyło się na drugim biegu na obrotach jałowych oraz przy zasprzęglaniu po zmianie z pierwszego na drugi bieg, w momencie jak tarcza "łapała" – uderzała w koło 2M. Słyszalne było to szczególnie jak toczące się na drugim biegu auto "zdusiło się" lekko hamulcem. Latem ze wzrostem temperatur problem znikł. Natomiast teraz na jesieni temat powrócił i już ze zwiększonymi efektami dźwiękowymi. Przy temperaturze 0 *C lub niższej słychać gruchotnięcie przy zasprzęglaniu po zmianie z 1. na 2., z 2. na 3. oraz z 3 na 4 bieg. Gruchotanie słychać również podczas jazdy na 1, 2, 3 i 4 biegu na niskich (do 1300) obrotach np. na 4 biegu 50 km/h. Ale, żeby było ciekawiej, to dźwięk słyszalny jest także podczas jazdy po nierównej drodze, ale nie na większych dziurach, tylko na takiej połatanej ulicy, gruntowej drodze lub ośnieżonej. Słychać to także podczas toczenia się "na luzie" na w/w typach dróg.
Byłem u dwóch mechaników, jeden powiedział, że to jakiś plastik wpada w rezonans, drugi, żeby "jeździć, obserwować". Jakiś czas temu wyjąłem akumulator, jego podstawa jest solidnie dokręcona. Mimo wszystko ją odkręciłem, żeby sprawdzić inne rzeczy. Jedyne, co mi się rzuciło w oczy, to plastikowa rura od powietrza między puszką z filtrem a turbiną. Otóż widać, że jest obita przy zagięciu, obija się o mocowanie łączników linek wybieraków skrzyni biegów. Ponadto podejrzenie idzie jeszcze na tę rurę w kontekście obijania się o czujnik wstecznego oraz o część korpusu skrzyni już na prostym odcinku do turbiny. Poniżej zdjęcia z zaznaczonymi miejscami:

WP_20161126_11_34_49_Pro2.jpg


WP_20161126_11_35_48_Pro.jpg


Koło dwumasowe wymieniane niecałe 4 lata temu na nowe LUK wraz z kompletem sprzęgła Exedy, przejechane od tej pory 50 tys. km.
Ktoś ma jakieś sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez kubsztyk » 21 gru 2016, 12:35

Proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Sebo91 » 14 sty 2017, 18:02

Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu mam problem ze swoją Madzią. Stuka mi coraz bardziej na nierównościach, jak jadę po nierównym asfalcie to czuje się jakbym jechał czołgiem, taki szum w środku. Mechanik sprawdzał mi zawieszenie i twierdził, że jest wszystko dobrze, jedynie żebym zmienił opony. Opony zmienione a to nadal wali. Zmienić mechanika? Czy na stacji kontroli pojazdów stwierdzą co to może być czy lepiej udać się do jakiegoś profesjonalisty? Dodam, że w mechanice jestem całkiem zielony. Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 25 gru 2014, 15:35
Posty: 14
Auto: Mazda 6, 2005, 2.0 D, 121km

Postprzez Mateo_RX » 14 sty 2017, 18:36

Najlepiej udać się na stację i oni tam już zbadają na swoim sprzęcie co i jak :)
A czasami w bagażniku nic Ci nie lata luzem ? Jakieś klucze czy coś podobnego ? ;P
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Ziemi Lubuskiej
 
Od: 6 cze 2016, 19:45
Posty: 648 (12/21)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda RX-8 1.3 HP ''Szara Osa''

Postprzez Danmazda » 14 sty 2017, 18:46

Sebo91 napisał(a):szum w środku
A sprawdził łożyska w kołach ? Jak szumu to ono może być winowajcą.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Sebo91 » 15 sty 2017, 12:38

mateusz_kd napisał(a):A czasami w bagażniku nic Ci nie lata luzem ? Jakieś klucze czy coś podobnego ?


Nie, nic z tych rzeczy. Przód strasznie wali, tył jest raczej w porządku.

Co do szumu – tak to tylko nazwałem, wiem jak łożyska hałasują i to nie jest to samo. Jak jadę po asfalcie bardziej "szorstkim", nie wiem jak to nazwać, to czuje jakby całym samochodem trzęsło, na prawdę jak w czołgu

Dziękuję za odpowiedzi. Więc najlepiej będzie jechać na stację diagnostyczną po prostu?
Początkujący
 
Od: 25 gru 2014, 15:35
Posty: 14
Auto: Mazda 6, 2005, 2.0 D, 121km

Postprzez drx8 » 15 sty 2017, 14:35

amorki
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez tqr_us » 15 sty 2017, 15:09

Poduszki amorow tak i to wydaje mi sie ze musialy by byc niedokrecone,ale sam z siebie amor nie puka,sprawdz pozadnie gumowe elementy zawieszenia, sworznie, tuleje ,gumy stab.. I tak dalej....albo jedz gdzie zrobia to pożądanie
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 22:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez mario-k » 15 sty 2017, 18:30

Amor sam z siebie tez będzie stukal jak będzie już wyrąbany na boki już tak miałem ale żeby do tego dość musisz sciągnąc sprezyne i wtedy okaze się czy na tloku co wchodzi do amortyzatora jest luz bo jak jest to potem Ci to stuka :) POZDRAWIAM
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez tqr_us » 16 sty 2017, 08:47

Jezeli tlok bedzie chodzil na boki to bedzie tez wyciek i brak calkowity trakcji ,boksujace kolo prz niewielkiej predkosc ,wystarczy przez hopke przejechac i sie wie. ,nacisnac na maske czy sie buja ,Czy plynnie puszcza
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 22:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez drx8 » 16 sty 2017, 11:30

pod warunkiem, że masz olejowy. gorzej z gazowym, wtedy wycieku nie będzie.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez CLAU » 16 sty 2017, 12:38

drx8 napisał(a):pod warunkiem, że masz olejowy. gorzej z gazowym, wtedy wycieku nie będzie.


Wyciek może pojawić się w każdym z obu rodzajó amortyzatora. Zarówno amortyzator olejowy jak i potocznie nazywany "gazowy" używają w swojej konstrukcji w głównej mierze oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tqr_us » 16 sty 2017, 13:07

Clau dobrze pisze nie ma gazowych ,gazowoolejowe ,teoria pukajocego amora do tylu bardziej pasuje ,tam siedzi na tulejkach
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 22:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6