Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Maniekvip » 11 gru 2016, 11:19

Z wiedzy jaką posiadam sądzę, że nie ma tego systemu w silniku 1.6, ale ma go silnik 2.0
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 19:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez PitchBlack » 11 gru 2016, 12:32

To powiem że mnie zaskoczyłeś <co?> bo tu i ówdzie gdzie czytałem to pisali że ma to 1.6 i 2.0 a nie ma 1.4.
PitchBlack
 

Postprzez Kriszna » 11 gru 2016, 13:36

Witam Panowie i panie jesli są :) Zamierzam kupić autko do ok. 15 000 zł . Przeglądając oferty aut w internecie moje zaciekawienie wzbudzila Mazda 3. I chciałbym poznać wasze opinie na temat tego auta. Tzn.
– czy za taką cenę uda mi się znaleźć dobre auto ?
– jaki silnik w tym modelu jest najmniej awaryjny ( dodam że wolałbym benzyniaka)
– czy jego koszty utrzymania są akceptowalne dla przeciętnego Polaka ?
– czy ogólnie polecacie to auto ?
I mozecie podac jeszcze jakieś uwagi od siebie. Byłbym wdzięczny . Z góry dzieki za pomoc
Kriszna
 

Postprzez bax » 11 gru 2016, 14:47

Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 21:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez Kriszna » 11 gru 2016, 15:30

Miałem uprzedzić że czytałem poradnik ale mi chodzi bardziej o kilka opinii . Mianowicie chodzi mi o odpowiedź na podpunkty które wpisałem czy jest w ogóle szansa kupić dobre auto za te pieniądze, który silnik jest najmniej awaryjny itp
Kriszna
 

Postprzez talk_about85 » 11 gru 2016, 18:41

PitchBlack napisał(a):system VIS


Chodzi o VRIS? Gdzie o tym czytales w silniku 1.6 benzyna? Podaj linki bo cos tu jest nie tak z tym co piszesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez PitchBlack » 11 gru 2016, 19:19

Chodzi mi o VIS a nie o VRIS – nawet nie wiem co to jest

Na tym forum w poradniku kolegi akostarek i na autocentrum lub na autokult

"Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

Kilka informacji o najpopularniejszych jednostkach napędowych:

· Benzynowe 1.6 MZR „Z6” i 2.0 MZR „LF”:

VIS (Variable-Induction-System), system zmiennej długości kanałów dolotowych (nie występuje w silniku 1.4 l MZR)."
PitchBlack
 

Postprzez toomaas » 12 gru 2016, 16:47

Kriszna napisał(a):– czy za taką cenę uda mi się znaleźć dobre auto ?
– jaki silnik w tym modelu jest najmniej awaryjny ( dodam że wolałbym benzyniaka)
– czy jego koszty utrzymania są akceptowalne dla przeciętnego Polaka ?
– czy ogólnie polecacie to auto ?


1. Tak, ale pod warunkiem rozsądnego doboru rocznika, ale to akurat generalna uwaga. No chyba, że te 15 000 to ma być całkowity koszt (samochód, rejestracja, ubezpieczenie i ewentualne drobne naprawy na początek bo moim zdaniem nie ma nastoletnich samochodów, które nie wymagają żadnej inwestycji).
2. Ja mam ropniaka i każdemu życzę takiej bezproblemowej eksploatacji. Obecnie 334 000 km na liczniku i zaczyna się odzywać 2M, który jest tam od nowości;
3. Tak jeśli nie zapuścisz samochodu i będziesz omijać ASO. Dobry mechanik będzie Ci w stanie dobrać sporo zamienników. Ja nie narzekam, ale w zasadzie przez 7 lat miałem tylko kwestie eksploatacyjne (zawieszenie, olej, filtry, rozrząd, hamulce);
4. Tak jak najbardziej. Mój następny samochód to będzie Mazda

Ogólnie uważam, że jak dbasz tak masz. Więc jak znajdziesz zadbany egzemplarz to się pięknie odwdzięczy.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 16:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez Maniekvip » 12 gru 2016, 17:37

PitchBlack napisał(a):Chodzi mi o VIS a nie o VRIS – nawet nie wiem co to jest


Moim zdaniem to jest to samo tylko pominięto jedną literkę w skrócie.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 19:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Kriszna » 12 gru 2016, 18:22

Na taką odpowiedź czekałem. A co sądzicie o wersji z silnikiem benzynowym 1.6 ? Jest wytrzymały i mało awaryjny ? Rocznik jaki chciałbym upolować to 2005 . Może uda się 2006 . A 15 000 tys to cena za auto opłacone. Wiadoma sprawa ze po kupnie auta kilka rzeczy będzie trzeba naprawić co wiąże się z dodatkowym kosztem . Myślę że nie większym niż 1000- 1500 zł
Kriszna
 

Postprzez Bartossz » 18 gru 2016, 18:20

Szwagier ma benzyniaka 1.6 nie narzeka. Dla mnie za mało mocy.
Bartossz
 

Postprzez Komar12 » 8 sty 2017, 18:49

Komar12
 

Postprzez Robak AT » 8 sty 2017, 23:21

Wygląda, że niby tak, choć tam zmiany między nimi są tak małe, że ten lift to prawie samemu można zrobić (oczywiście dla oka, np. tylne ciemne lampy). Najlepiej sprawdź po numerze VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 17:35
Posty: 129 (8/4)
Skąd: ZKL
Auto: Premacy CP Active, 1.8 FP, tylko Pb,101KM, 2002Lift

Postprzez Hygryd » 26 lut 2017, 21:30

Witam. Zamierzam kupić mazdę 3 BK.
Myślałem nad silnikiem 1.6 benzyna, natomiast boję się trochę o spalanie, które jest dość duże.
Co powiecie o silnikach diesla, warto wziąć je pod uwagę?
Początkujący
 
Od: 25 lut 2017, 12:47
Posty: 8

Postprzez macvas » 27 lut 2017, 12:57

^up

Kwestię wyboru jednostki napędowej – pomiędzy 1.6 a 2.0 Pb – wałkowaliśmy tutaj niejednokrotnie. Ogólnie ujmując: Jeżeli cena nie jest głównym wyznacznikiem Twoich poszukiwań, to warto dopłacić do auta wyposażonego w silnik dwulitrowy (LF), o ile dany egzemplarz będzie godny zakupu.

Wady i zalety tych motorów masz szeroko opisane w poradniku przedzakupowym, więc polecam jego lekturę.

Hygryd napisał(a):boję się trochę o spalanie, które jest dość duże.

Spalanie w 1.6 jest w normie jeśli porównamy je do konkurencji z tamtego okresu. Do przemieszczania się z A do B motor 1.6 w zupełności wystarczy.

Co do silników diesla w BK to warto brać je pod uwagę głównie w przypadku większych przebiegów miesięcznych, lub jeżeli ktoś tak jak ja "uparł się na diesla". hahaha Mniejszy motor 1.6 (Y6), autorstwa PSA odznacza się zadowalającą elastycznością przy niskim bądź umiarkowanym zapotrzebowaniu na paliwo. Jego bolączką bywa osprzęt i uszczelnienia, ale przy odpowiednim serwisowaniu całość jest do opanowania. Rzadziej spotykany, dwulitrowy (RF-7J) to typowy wół roboczy, uchodzi za mniej awaryjny o ile skontroluje się jego główną bolączkę – okresowe czyszczenie smoka.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Hygryd » 27 lut 2017, 14:46

Jak wygląda spalanie w wersji sport? Różni się czymś od zwykłego modelu BK 1.6?

Który rocznik brać pod uwagę za około 15 tyś? Trochę mógłbym dołożyć
Początkujący
 
Od: 25 lut 2017, 12:47
Posty: 8

Postprzez toomaas » 7 mar 2017, 15:57

@ Hygryd

Przede wszystkim nie wydawaj całej kasy na samochód bo to będzie auto z 2004-2005 i na pewno coś prędzej czy później będzie do zrobienia. Z 2004 i może z 2005 dasz radę jeszcze kupić bez DPF-a. Przy odpowiedniej eksploatacji taki silnik naprawdę sprawuje się bezproblemowo.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 16:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez karas » 27 mar 2017, 21:44

Witam,

Mam do was małe pytanie czy opłaca się kupić mazda 3 poniżej 2006 roku produkcji ? ( Jeśli było już to pytanie to przepraszam i proszę o przekierowanie) :)

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 mar 2017, 12:55
Posty: 13 (1/0)
Auto: (BK) Mazda 3 I generacji 1.6 benzyna

Postprzez Krzemol » 27 mar 2017, 21:46

Jeden rabin powie tak a inny rabin powie nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez karas » 27 mar 2017, 21:49

wyczerpałeś temat :D <glupek2>
Początkujący
 
Od: 12 mar 2017, 12:55
Posty: 13 (1/0)
Auto: (BK) Mazda 3 I generacji 1.6 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Moto