Mazda Xedos 6 CA KL-DE '99
Nadszedł czas na założenie tematu dla naszego nowego dziecka, a jest nim Mazda Xedos 6. To już trzecia Mazda w naszych rękach, po 323 BG, 626 GE przyszedł czas na Xedosa 6.
Auto po szybkich oględzinach kupione od klubowego kolegi Maliniaka końcem kwietnia tego roku.
Po przejażdżkach kilkoma Xedosami razem z mężem doszliśmy do wniosku, że potrzebne jest Nam auto do długich podróży i o ponadczasowej stylistyce. Po 5 latach użytkowania Toyoty Avensis T27, która została sprzedana, potrzebowaliśmy auta równie wygodnego i z ciekawą stylistyką wnętrza, wygodnymi fotelami i silnikiem benzynowym najlepiej w układzie V6. Auto miało silnik 2.0 V6, jednak po nieudolnych naprawach wymagało wymiany silnika, którą poczynił Maliniak. Auto w stanie bardzo dobrym trafiło już z 2.5 litrową jedwabiście pracującą V-ką w nasze ręce. Od kwietnia auto bezawaryjnie zrobiło około 10 tys km, co świadczy o nienagannym stanie pojazdu i wiarygodnym przebiegu 230 000 km.
Dane techniczne
Mazda Xedos 6 2.5 v6 KL-DE 1999r.
– Kolor srebrny
– Nadwozie sedan
– Moc ok. 166 hp – hamownia podwoziowa pokazała 147 hp na uszkodzonych sondach lambdach
– Zawieszenie seria
– Środek alcantara – super wygodne fotele
– Podgrzewane i elektryczne lusterka
– Elektryczne szyby
– Airbag kierowcy i pasażera
– Tempo mat
– Halogeny
– Klimatyzacja
– Elektryczna antena (jeszcze działająca:D)
Modyfikacje
– koła 18” ASA wzór Mesh z polerowanym rantem, 8 cali szerokości, a na nich opony przód 205/45 Falken oraz tył 235/50 Dunlop SPORTMAXX RT
– radio Alpine 2din CDE-W296BT
– polerka nadwozia przy użyciu środków Koch Chemie oraz Meguirsa
-pranie tapicerki
– swap hamulców z Mazdy 6 wraz z kompletną regeneracją przednich i tylnych zacisków. Wszystko złożone na reperaturkach Erling, klocki przód OE Mazda, tył Textar, zaciski i jarzma malowane proszkowo na kolor niebieski w Felgi Profil w Rykach
– wymiana sond Lambda
– wymiana chłodnicy
– wymiana oleju na 5W30 Valvoline
– uszczelnienie i nabicie klimatyzacji
– wymiana tylnych amortyzatorów i kompletu sprężyn FK automotiv
– Xenon HID 6000K 55W wraz z zaczernieniem lamp i kierunkowskazów
Plany:
– delikatny camber
– przekładka wiązki z przedlifta wraz z adaptacją kompa KL i usunięcie immobilizera
– układ dolotowy typu CAI na stożku Simoty
– lampy tył przedlift z podwójnym światłem pozycji stop
– polerka przedniej szyby
– lakierowanie dokładek i chlapaczy w kolor nadwozia
– zestaw głośników Alpina wraz ze wzmacniaczem i skrzynią basową
– lotka tylnej klapy – jeszcze do przemyślenia, bo "mydelniczkowaty zadek" nie zdradza charakteru limuzyny
– wydech przelot z podwójnymi końcówkami
Planów jest dużo, nie zdradzam nic więcej. Już Hardcore Garage zadba, żeby Xedos wstydu nie przynosił
Auto po szybkich oględzinach kupione od klubowego kolegi Maliniaka końcem kwietnia tego roku.
Po przejażdżkach kilkoma Xedosami razem z mężem doszliśmy do wniosku, że potrzebne jest Nam auto do długich podróży i o ponadczasowej stylistyce. Po 5 latach użytkowania Toyoty Avensis T27, która została sprzedana, potrzebowaliśmy auta równie wygodnego i z ciekawą stylistyką wnętrza, wygodnymi fotelami i silnikiem benzynowym najlepiej w układzie V6. Auto miało silnik 2.0 V6, jednak po nieudolnych naprawach wymagało wymiany silnika, którą poczynił Maliniak. Auto w stanie bardzo dobrym trafiło już z 2.5 litrową jedwabiście pracującą V-ką w nasze ręce. Od kwietnia auto bezawaryjnie zrobiło około 10 tys km, co świadczy o nienagannym stanie pojazdu i wiarygodnym przebiegu 230 000 km.
Dane techniczne
Mazda Xedos 6 2.5 v6 KL-DE 1999r.
– Kolor srebrny
– Nadwozie sedan
– Moc ok. 166 hp – hamownia podwoziowa pokazała 147 hp na uszkodzonych sondach lambdach
– Zawieszenie seria
– Środek alcantara – super wygodne fotele
– Podgrzewane i elektryczne lusterka
– Elektryczne szyby
– Airbag kierowcy i pasażera
– Tempo mat
– Halogeny
– Klimatyzacja
– Elektryczna antena (jeszcze działająca:D)
Modyfikacje
– koła 18” ASA wzór Mesh z polerowanym rantem, 8 cali szerokości, a na nich opony przód 205/45 Falken oraz tył 235/50 Dunlop SPORTMAXX RT
– radio Alpine 2din CDE-W296BT
– polerka nadwozia przy użyciu środków Koch Chemie oraz Meguirsa
-pranie tapicerki
– swap hamulców z Mazdy 6 wraz z kompletną regeneracją przednich i tylnych zacisków. Wszystko złożone na reperaturkach Erling, klocki przód OE Mazda, tył Textar, zaciski i jarzma malowane proszkowo na kolor niebieski w Felgi Profil w Rykach
– wymiana sond Lambda
– wymiana chłodnicy
– wymiana oleju na 5W30 Valvoline
– uszczelnienie i nabicie klimatyzacji
– wymiana tylnych amortyzatorów i kompletu sprężyn FK automotiv
– Xenon HID 6000K 55W wraz z zaczernieniem lamp i kierunkowskazów
Plany:
– delikatny camber
– przekładka wiązki z przedlifta wraz z adaptacją kompa KL i usunięcie immobilizera
– układ dolotowy typu CAI na stożku Simoty
– lampy tył przedlift z podwójnym światłem pozycji stop
– polerka przedniej szyby
– lakierowanie dokładek i chlapaczy w kolor nadwozia
– zestaw głośników Alpina wraz ze wzmacniaczem i skrzynią basową
– lotka tylnej klapy – jeszcze do przemyślenia, bo "mydelniczkowaty zadek" nie zdradza charakteru limuzyny
– wydech przelot z podwójnymi końcówkami
Planów jest dużo, nie zdradzam nic więcej. Już Hardcore Garage zadba, żeby Xedos wstydu nie przynosił
Ostatnio edytowano 4 maja 2017, 15:30 przez Go$ka29, łącznie edytowano 5 razy
- Od: 31 paź 2013, 19:32
- Posty: 234 (10/5)
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Mazda 626 GE KL-ZE
Na początek napiszę tak: te srebrne są najładniejsze
Witam pośród użytkowników X6. Fajnie że silnik KL. Chętnie zobaczę zdjęcie na tych 18' felgach Zastanawia mnie wynik z hamowni. Sam przed poprawieniem dolotu miałem 150KM a teraz 160. Aaaaaaaa jeszcze te czujki parktronika
Ps. Lotkę jakby co mam nówkę nigdy nie założoną na sprzedaż. Wraz z przymiarem do montażu.
Witam pośród użytkowników X6. Fajnie że silnik KL. Chętnie zobaczę zdjęcie na tych 18' felgach Zastanawia mnie wynik z hamowni. Sam przed poprawieniem dolotu miałem 150KM a teraz 160. Aaaaaaaa jeszcze te czujki parktronika
Ps. Lotkę jakby co mam nówkę nigdy nie założoną na sprzedaż. Wraz z przymiarem do montażu.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Tak wiem wygląda jak koza na tych 18".
Potężne koła zrobiły swoje i na najbliższy wolny termin do wymiany:
-tuleje przednie i tylne wahaczy przednich
– lewy przegub wewnętrzny- ma luz na wielowypuście
– tuleja wahacza wleczonego tył lewego
– łączniki stabilizatora przód
Zastanawiam się nad poliuretanami ale czy jest sens
Co do lotki to raczej nie zanosi się na nią jak na razie.
A czujki są ale parktronica nie ma. Może jakiś moduł się dokupi do tego co jest i zamontuje, aczkolwiek wg. mnie powinny zostać usunięte, zaszpachlowane i polakierowane razem z całym zderzakiem
Potężne koła zrobiły swoje i na najbliższy wolny termin do wymiany:
-tuleje przednie i tylne wahaczy przednich
– lewy przegub wewnętrzny- ma luz na wielowypuście
– tuleja wahacza wleczonego tył lewego
– łączniki stabilizatora przód
Zastanawiam się nad poliuretanami ale czy jest sens
Co do lotki to raczej nie zanosi się na nią jak na razie.
A czujki są ale parktronica nie ma. Może jakiś moduł się dokupi do tego co jest i zamontuje, aczkolwiek wg. mnie powinny zostać usunięte, zaszpachlowane i polakierowane razem z całym zderzakiem
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Też uważam, że srebrne są ładne
Na początku bardziej poszukiwałam czarnego, a że taki się trafił to się zbytnio nie zastanawiałam.
Hamownia na ostatnim Zlocie w Rykach pokazała właśnie 147hp, teraz po wymianie sond o wiele lepiej się jedzie, a po przełożeniu na 15" zimowe to już wogóle odczuwa się moc.
Fotki jeszcze niebawem z lata pewnie wlecą.
Na początku bardziej poszukiwałam czarnego, a że taki się trafił to się zbytnio nie zastanawiałam.
Hamownia na ostatnim Zlocie w Rykach pokazała właśnie 147hp, teraz po wymianie sond o wiele lepiej się jedzie, a po przełożeniu na 15" zimowe to już wogóle odczuwa się moc.
Fotki jeszcze niebawem z lata pewnie wlecą.
- Od: 31 paź 2013, 19:32
- Posty: 234 (10/5)
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Mazda 626 GE KL-ZE
Gleba będzie, sprężyny już w drodze:) ale to bliżej wiosny raczej....
Wszystko w swoim czasie, plany na zmiany są, ale nie wszystko na raz
Wszystko w swoim czasie, plany na zmiany są, ale nie wszystko na raz
- Od: 31 paź 2013, 19:32
- Posty: 234 (10/5)
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Mazda 626 GE KL-ZE
Super xedos widziałem na ostatnim spocie widzę masz 18 z profilem opony 50 czyli muszę zajechać przymierzyć czy taki zestaw wejdzie do nowego X'a co do czujników to ja zakładałem do mondka, zestaw z alledrogo, za 50zł i już 3 rok z tym jeżdżę i jest spoko, jak w Maździe się popsuje to co jest, to też to samo zakładam
Z tych czujników to się śmiałem bo mam identyczne. Jeszcze przez Niemca zakładane. Koło tez bardzo podobne do moich 17.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Jeżeli chodzi o wiązki to pewnie przytulę je, ale zastanawiam się czy będą kompatybilne ze wszystkimi czujnikami i przełącznikami w desce. Znając życie nikt tego wcześniej nie robił albo robił ale nie chce się wiedzą podzielić Ewentualnie pozostaje usunięcie immobilizera. Zna ktoś jakiegoś speca, który by się tego podjął? Jest chyba jeszcze jedna opcja, zakup kompa od 626 GE polift razem ze stacyjką i kluczykiem
Co do czujek, zderzaki wymagają lakierowania, a dobrzy kierowcy nie potrzebują czujek
Co do czujek, zderzaki wymagają lakierowania, a dobrzy kierowcy nie potrzebują czujek
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
W razie potrzeby mam wszystkie przełączniki, 2 liczniki, pokrętełka i wszystko co było w środku co do immobilizera nie bardzo pomogę bo miałem taki dokładany (na pastylkę) i to u siebie wyrzuciłem, z fabrycznym nie miałem do czynienia więc nie bardzo będę mógł pomóc
- Od: 9 wrz 2014, 12:43
- Posty: 27
- Skąd: Lublin
- Auto: Xedos 6
Niron napisał(a):Super xedos widziałem na ostatnim spocie widzę masz 18 z profilem opony 50 czyli muszę zajechać przymierzyć czy taki zestaw wejdzie do nowego X'a co do czujników to ja zakładałem do mondka, zestaw z alledrogo, za 50zł i już 3 rok z tym jeżdżę i jest spoko, jak w Maździe się popsuje to co jest, to też to samo zakładam
Jak będziesz chciał sobie przymierzyć to w sobotę będę akurat zawozić koła do garażu za Lubartów, więc nie musiałbyś gonić do lubartowa Jakby coś dawaj znać
- Od: 31 paź 2013, 19:32
- Posty: 234 (10/5)
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Mazda 626 GE KL-ZE
Fajny xedos bardzo wygodne autko miałem kiedyś takiego granatowego
Co do planów myślę że przekładka wiązki i komp od kl powinny być jednymi z pierwszych Poczujesz duża różnice i napewno nie pożałujesz
Co do planów myślę że przekładka wiązki i komp od kl powinny być jednymi z pierwszych Poczujesz duża różnice i napewno nie pożałujesz
Wiązka prędzej czy później będzie na pewno przekładana, ale póki co ważniejsze jest zrobić ład z zawieszeniem, niestety letnie 18" zrobiły swoje.
Ale nie ma co narzekać, bo od kupna nie było w xedzie nic robione, i chyba najwyższa pora zajrzeć co jej dolega
Ale nie ma co narzekać, bo od kupna nie było w xedzie nic robione, i chyba najwyższa pora zajrzeć co jej dolega
- Od: 31 paź 2013, 19:32
- Posty: 234 (10/5)
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Mazda 626 GE KL-ZE
- Od: 31 paź 2013, 19:32
- Posty: 234 (10/5)
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Mazda 626 GE KL-ZE
Jamex ?
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Nie Jamex . Fk automotive okazjonalnie kupione
- Od: 31 paź 2013, 19:32
- Posty: 234 (10/5)
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Mazda 626 GE KL-ZE
Wiela Jeśli to nie tajemnica.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Mniej niż Jamexy.
- Od: 31 paź 2013, 19:32
- Posty: 234 (10/5)
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Mazda 626 GE KL-ZE
Ile niżej będzie
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości