DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

Postprzez DISItune » 23 paź 2016, 17:54

Tyle tylko, że to z MX-5 ;)

13937837_1314920758533165_3783183838586366451_o.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez darrecki » 23 paź 2016, 18:53

To właściwy wykres czy ja coś źle patrzę? Tu zielony ma ~150hp i ~170Nm? Chyba że ps to nie to samo co hp
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DISItune » 23 paź 2016, 18:56

Dlatego napisałem, że to MX-5 – masz w opisie na wykresie. To wersja 1.5 131KM. Seria 139 po remapie 153.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez darrecki » 23 paź 2016, 19:02

No to jak oni wyciągnęli 131 w serii 1.5? Jeszcze biorąc pod uwagę, że w stanach jest mniej niż w odpowiednikach na Europę? Kolejny, już trzeci wariant silnika 1.5?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DISItune » 23 paź 2016, 19:22

Za daleko szukasz, ten 1.5 131KM jest u Ciebie w UK <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez darrecki » 23 paź 2016, 20:09

No to 1.5 jest w co najmniej 5 wersjach. 75, 90, 115 w 2, 100 w 3 i 131 w MX5. W 2.0 też jest kilka wariantów ale oprócz 120 to wszystko jest blisko siebie pomiędzy 150 a 165. Widzę, że Mazda ma 3 silniki i jednocześnie 15 wariantów. Lekka przesada...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Fisher » 1 lis 2016, 22:06

To jak z tym 165? Da się to podnieść jak w 120 czy jeszcze nie zcracowany ? ;)
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:12
Posty: 53
Auto: M3 165KM 2016

Postprzez Kliszek M3 » 1 lis 2016, 23:54

pewnie zanim ja nie odwiedzę, to nie będzie wiadomo :-D
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez DISItune » 9 lis 2016, 11:49

Ty to masz trochę daleko, przydałby się ktoś z Wawy. A póki co kolejne Mitsubishi ;)

MOD_1600.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez ezg_siwy » 15 lis 2016, 10:01

Tak nieśmiało zapytam – ze "starym" 2.0 150km da się cokolwiek zrobić przez strojenie, czy tylko mechanicznie?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez DISItune » 15 lis 2016, 10:09

OVTune obiecuje przyrosty na poziomie 10-15KM ale nie było okazji się przekonać co z tego zostaje w starciu z polska hamownią ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 24 lis 2016, 09:27

Pisałem to już kiedyś m.in. tu ale się powtórzę <zeby>
Chcesz zrobić coś dobrego dla swojej Mazdy z benzynowym silnikiem SKYACTIV?
Lej dobre paliwo, najlepiej 98 i na dodatek ze sprawdzonej stacji.
Twój samochód ma czasem wyraźne zawahania przy przyśpieszaniu lub odczuwasz jego zamulenie? Zmień stację! A jeżeli zatankowałeś na stacji innej niż zwykle, to omijaj ją szerokim łukiem i więcej na niej nie tankuj!

Pozwolę sobie wkleić dość długi cytat z emaili od właściciela Mazdy 6 w wersji 165KM.
"[...]Żeby była jasność to nie jest taki efekt, że auto jedzie a nagle odcina mu moc, to raczej powolny proces. Sporadycznie bywa też tak, że auto jedzie słabo by w tracie jazdy odzyskać moc. Może napisze głupotę ale na moje oko to wygląda tak jakby komputer sukcesywnie albo zubażał mieszankę albo zmieniał kąt wyprzedzenia zapłonu w wyniku błędnych danych z jakiegoś czujnika. [...]
Po restarcie ECU samochód jedzie dobrze bo zaczyna z fabrycznymi danymi, które potem zmienia w wyniku odczytów danych z czujników.Reset ECU (przez odłączenie akumulatora lub jak serwis robił poprzez złącze diagnostyczne) pomaga radykalnie – samochód jeździ bardzo dobrze przez jakieś 500 km po czym problem stopniowo wraca. Wg ASO wszystko jest OK ponieważ nie ma żadnych błędów w komputerze."

Właściciel opisał problem i co więcej od razu niemalże trafnie zdiagnozował :)
Najbardziej prawdopodobną przyczyną tego co widać na poniższym wykresie jest długotrwała, wręcz uporczywa jazda na kiepskim paliwie. ECU ciągle cofa zapłony, zapisuje że cofał i używa coraz niższych, a ponieważ jest to proces ciągły auto stopniowo coraz bardziej słabnie. Czemu pomaga reset ECU lub odpięcie akumulatora?
Kasują się zapisane adaptacje z czujników w tym z czujnika spalania stukowego. Oczywiście istnieje pewne, ograniczone prawdopodobieństwo, że uszkodzony jest sam czujnik, ale po pierwsze nic na to nie wskazywało podczas pomiarów na hamowni, a po drugie słabej jakości paliwo jest w naszym kraju dużo bardziej prawdopodobną przyczyną niż sam czujnik.

Jak czytać załączony wykres?
Cienkie linie – pomiar bezpośrednio po wjechaniu na hamownię, według właściciela, auto było lekko zamulone ale nie aż tak jak potrafi... Wynik 156KM i 196Nm.
Grube linie – pomiar po zresetowaniu zapisanych w ECU adaptacji, w tym czujnika spalania stukowego. Wynik... 171KM i 211Nm. Przyrost mocy 15KM i 15Nm (a miejscami ponad 20Nm!!) – jak po porządnym jak na silnik wolnossący chiptuningu!

6GJ165hp_1920.jpg


Podziękowania dla Mata z OrangeVirus Tuning za przyśpieszony kurs diagnostyki SKYACTIV :)
Thanks to Matt from OrangeVirus Tuning for accelerated training of diagnostic SKYACTIV :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 2 gru 2016, 12:47

CX-3 2.0 150KM z dolotem CorkSport (i jakimś dziwnym tłumikiem końcowym, który równie dobrze może więcej szkodzić niż pomagać) zmierzony 155KM 200Nm, po modyfikacji 163KM 210Nm.
Może i wartości maksymalne szału nie robią ale przebieg krzywych wyraźnie
się wygładził a różnice miejscami dochodzą do 20Nm. Pozwolę sobie też przypomnieć,
że to wolnossący silnik który nie jest w żaden sposób sztucznie zdławiony.
Ach, no i ECU Mitsubishi ;) Modyfikacja OrangeVirus Tuning z ostatecznym szlifem DISItune.

CX3_compared_MOD_to_stock_1920.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 17 gru 2016, 16:49

Tym razem Denso <czarodziej>
Stock 142KM 219Nm
Unlock 177KM 223Nm

120_1920.jpg


Na koniec pozwolę sobie zacytować właściciela, zresztą obecnego na tym forum ;)

„Jest rewelacja. Odpowiednia moc do tego samochodu. Nie miałem możliwości jazdy testowej 165KM wersją ale wydaje mi się że to jest to o co chodziło projektantom. Jazda jest rewelacyjna a spalanie nieznacznie niższe na trasie powrotnej niż w tamtą stronę, a trochę się pobawiłem ”
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez darrecki » 11 sty 2017, 22:58

DISItune napisał(a):Za daleko szukasz, ten 1.5 131KM jest u Ciebie w UK <zeby>


Na M3R wyczytalem, ze silniki 100km i 131km roznia sie walkiem. A jakby tak zmienic walek to dalo by rade wyciagnac te 140km z 90km? Jak tak, to jutro bym walek zamawial :D Mozesz zapytac hamerykancow?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DISItune » 12 sty 2017, 09:25

Linka byś jakiegoś dał :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez darrecki » 12 sty 2017, 09:33

Tyle, że tam nic więcej nie ma oprócz informacji, że 75,90,100 i 115hp mają ten sam wałek, a 131hp z MX5 inny. Nic o 2 odmianach silnika 1.5 (pisałeś że są różne) czy jakichkolwiek innych różnicach.
Wydaje mi się, że gdyby to było takie proste, to by ktoś taką modyfikacje już oferował
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DISItune » 12 sty 2017, 17:25

The camshaft isn't different, the low power version of the 1.5L is missing 1 camshaft VVT.
there is 1.5L dual VVT and 1.5L single VVT
I dont know if it can use the dual VVT camshaft...I think not
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez darrecki » 12 sty 2017, 18:06

Czyli DOHC i SOHC? Czy to co innego, bo ja laik i nie bardzo się orientuję :(
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DISItune » 17 sty 2017, 21:31

darrecki napisał(a):Czyli DOHC i SOHC? Czy to co innego, bo ja laik i nie bardzo się orientuję :(


nigdzie nie udało mi się potwierdzić tych informacji, w ogóle strony Mazdy są coraz uboższe w szczegóły techniczne <glupek2>

Dopisano 17 sty 2017 21:34:

MOD_1920.jpg


Takie tam z dzisiaj <czarodziej>
Seria 141,6KM 219,6Nm
Mod 179,5KM 224,7Nm
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Ogłoszenia