DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)
Tyle tylko, że to z MX-5
Dlatego napisałem, że to MX-5 – masz w opisie na wykresie. To wersja 1.5 131KM. Seria 139 po remapie 153.
No to jak oni wyciągnęli 131 w serii 1.5? Jeszcze biorąc pod uwagę, że w stanach jest mniej niż w odpowiednikach na Europę? Kolejny, już trzeci wariant silnika 1.5?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Za daleko szukasz, ten 1.5 131KM jest u Ciebie w UK
No to 1.5 jest w co najmniej 5 wersjach. 75, 90, 115 w 2, 100 w 3 i 131 w MX5. W 2.0 też jest kilka wariantów ale oprócz 120 to wszystko jest blisko siebie pomiędzy 150 a 165. Widzę, że Mazda ma 3 silniki i jednocześnie 15 wariantów. Lekka przesada...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
pewnie zanim ja nie odwiedzę, to nie będzie wiadomo :-D
Ty to masz trochę daleko, przydałby się ktoś z Wawy. A póki co kolejne Mitsubishi
Tak nieśmiało zapytam – ze "starym" 2.0 150km da się cokolwiek zrobić przez strojenie, czy tylko mechanicznie?
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
OVTune obiecuje przyrosty na poziomie 10-15KM ale nie było okazji się przekonać co z tego zostaje w starciu z polska hamownią
Pisałem to już kiedyś m.in. tu ale się powtórzę
Chcesz zrobić coś dobrego dla swojej Mazdy z benzynowym silnikiem SKYACTIV?
Lej dobre paliwo, najlepiej 98 i na dodatek ze sprawdzonej stacji.
Twój samochód ma czasem wyraźne zawahania przy przyśpieszaniu lub odczuwasz jego zamulenie? Zmień stację! A jeżeli zatankowałeś na stacji innej niż zwykle, to omijaj ją szerokim łukiem i więcej na niej nie tankuj!
Pozwolę sobie wkleić dość długi cytat z emaili od właściciela Mazdy 6 w wersji 165KM.
"[...]Żeby była jasność to nie jest taki efekt, że auto jedzie a nagle odcina mu moc, to raczej powolny proces. Sporadycznie bywa też tak, że auto jedzie słabo by w tracie jazdy odzyskać moc. Może napisze głupotę ale na moje oko to wygląda tak jakby komputer sukcesywnie albo zubażał mieszankę albo zmieniał kąt wyprzedzenia zapłonu w wyniku błędnych danych z jakiegoś czujnika. [...]
Po restarcie ECU samochód jedzie dobrze bo zaczyna z fabrycznymi danymi, które potem zmienia w wyniku odczytów danych z czujników.Reset ECU (przez odłączenie akumulatora lub jak serwis robił poprzez złącze diagnostyczne) pomaga radykalnie – samochód jeździ bardzo dobrze przez jakieś 500 km po czym problem stopniowo wraca. Wg ASO wszystko jest OK ponieważ nie ma żadnych błędów w komputerze."
Właściciel opisał problem i co więcej od razu niemalże trafnie zdiagnozował
Najbardziej prawdopodobną przyczyną tego co widać na poniższym wykresie jest długotrwała, wręcz uporczywa jazda na kiepskim paliwie. ECU ciągle cofa zapłony, zapisuje że cofał i używa coraz niższych, a ponieważ jest to proces ciągły auto stopniowo coraz bardziej słabnie. Czemu pomaga reset ECU lub odpięcie akumulatora?
Kasują się zapisane adaptacje z czujników w tym z czujnika spalania stukowego. Oczywiście istnieje pewne, ograniczone prawdopodobieństwo, że uszkodzony jest sam czujnik, ale po pierwsze nic na to nie wskazywało podczas pomiarów na hamowni, a po drugie słabej jakości paliwo jest w naszym kraju dużo bardziej prawdopodobną przyczyną niż sam czujnik.
Jak czytać załączony wykres?
Cienkie linie – pomiar bezpośrednio po wjechaniu na hamownię, według właściciela, auto było lekko zamulone ale nie aż tak jak potrafi... Wynik 156KM i 196Nm.
Grube linie – pomiar po zresetowaniu zapisanych w ECU adaptacji, w tym czujnika spalania stukowego. Wynik... 171KM i 211Nm. Przyrost mocy 15KM i 15Nm (a miejscami ponad 20Nm!!) – jak po porządnym jak na silnik wolnossący chiptuningu!
Podziękowania dla Mata z OrangeVirus Tuning za przyśpieszony kurs diagnostyki SKYACTIV
Thanks to Matt from OrangeVirus Tuning for accelerated training of diagnostic SKYACTIV
Chcesz zrobić coś dobrego dla swojej Mazdy z benzynowym silnikiem SKYACTIV?
Lej dobre paliwo, najlepiej 98 i na dodatek ze sprawdzonej stacji.
Twój samochód ma czasem wyraźne zawahania przy przyśpieszaniu lub odczuwasz jego zamulenie? Zmień stację! A jeżeli zatankowałeś na stacji innej niż zwykle, to omijaj ją szerokim łukiem i więcej na niej nie tankuj!
Pozwolę sobie wkleić dość długi cytat z emaili od właściciela Mazdy 6 w wersji 165KM.
"[...]Żeby była jasność to nie jest taki efekt, że auto jedzie a nagle odcina mu moc, to raczej powolny proces. Sporadycznie bywa też tak, że auto jedzie słabo by w tracie jazdy odzyskać moc. Może napisze głupotę ale na moje oko to wygląda tak jakby komputer sukcesywnie albo zubażał mieszankę albo zmieniał kąt wyprzedzenia zapłonu w wyniku błędnych danych z jakiegoś czujnika. [...]
Po restarcie ECU samochód jedzie dobrze bo zaczyna z fabrycznymi danymi, które potem zmienia w wyniku odczytów danych z czujników.Reset ECU (przez odłączenie akumulatora lub jak serwis robił poprzez złącze diagnostyczne) pomaga radykalnie – samochód jeździ bardzo dobrze przez jakieś 500 km po czym problem stopniowo wraca. Wg ASO wszystko jest OK ponieważ nie ma żadnych błędów w komputerze."
Właściciel opisał problem i co więcej od razu niemalże trafnie zdiagnozował
Najbardziej prawdopodobną przyczyną tego co widać na poniższym wykresie jest długotrwała, wręcz uporczywa jazda na kiepskim paliwie. ECU ciągle cofa zapłony, zapisuje że cofał i używa coraz niższych, a ponieważ jest to proces ciągły auto stopniowo coraz bardziej słabnie. Czemu pomaga reset ECU lub odpięcie akumulatora?
Kasują się zapisane adaptacje z czujników w tym z czujnika spalania stukowego. Oczywiście istnieje pewne, ograniczone prawdopodobieństwo, że uszkodzony jest sam czujnik, ale po pierwsze nic na to nie wskazywało podczas pomiarów na hamowni, a po drugie słabej jakości paliwo jest w naszym kraju dużo bardziej prawdopodobną przyczyną niż sam czujnik.
Jak czytać załączony wykres?
Cienkie linie – pomiar bezpośrednio po wjechaniu na hamownię, według właściciela, auto było lekko zamulone ale nie aż tak jak potrafi... Wynik 156KM i 196Nm.
Grube linie – pomiar po zresetowaniu zapisanych w ECU adaptacji, w tym czujnika spalania stukowego. Wynik... 171KM i 211Nm. Przyrost mocy 15KM i 15Nm (a miejscami ponad 20Nm!!) – jak po porządnym jak na silnik wolnossący chiptuningu!
Podziękowania dla Mata z OrangeVirus Tuning za przyśpieszony kurs diagnostyki SKYACTIV
Thanks to Matt from OrangeVirus Tuning for accelerated training of diagnostic SKYACTIV
CX-3 2.0 150KM z dolotem CorkSport (i jakimś dziwnym tłumikiem końcowym, który równie dobrze może więcej szkodzić niż pomagać) zmierzony 155KM 200Nm, po modyfikacji 163KM 210Nm.
Może i wartości maksymalne szału nie robią ale przebieg krzywych wyraźnie
się wygładził a różnice miejscami dochodzą do 20Nm. Pozwolę sobie też przypomnieć,
że to wolnossący silnik który nie jest w żaden sposób sztucznie zdławiony.
Ach, no i ECU Mitsubishi Modyfikacja OrangeVirus Tuning z ostatecznym szlifem DISItune.
Może i wartości maksymalne szału nie robią ale przebieg krzywych wyraźnie
się wygładził a różnice miejscami dochodzą do 20Nm. Pozwolę sobie też przypomnieć,
że to wolnossący silnik który nie jest w żaden sposób sztucznie zdławiony.
Ach, no i ECU Mitsubishi Modyfikacja OrangeVirus Tuning z ostatecznym szlifem DISItune.
Tym razem Denso
Stock 142KM 219Nm
Unlock 177KM 223Nm
Na koniec pozwolę sobie zacytować właściciela, zresztą obecnego na tym forum
„Jest rewelacja. Odpowiednia moc do tego samochodu. Nie miałem możliwości jazdy testowej 165KM wersją ale wydaje mi się że to jest to o co chodziło projektantom. Jazda jest rewelacyjna a spalanie nieznacznie niższe na trasie powrotnej niż w tamtą stronę, a trochę się pobawiłem ”
Stock 142KM 219Nm
Unlock 177KM 223Nm
Na koniec pozwolę sobie zacytować właściciela, zresztą obecnego na tym forum
„Jest rewelacja. Odpowiednia moc do tego samochodu. Nie miałem możliwości jazdy testowej 165KM wersją ale wydaje mi się że to jest to o co chodziło projektantom. Jazda jest rewelacyjna a spalanie nieznacznie niższe na trasie powrotnej niż w tamtą stronę, a trochę się pobawiłem ”
DISItune napisał(a):Za daleko szukasz, ten 1.5 131KM jest u Ciebie w UK
Na M3R wyczytalem, ze silniki 100km i 131km roznia sie walkiem. A jakby tak zmienic walek to dalo by rade wyciagnac te 140km z 90km? Jak tak, to jutro bym walek zamawial Mozesz zapytac hamerykancow?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Linka byś jakiegoś dał
Tyle, że tam nic więcej nie ma oprócz informacji, że 75,90,100 i 115hp mają ten sam wałek, a 131hp z MX5 inny. Nic o 2 odmianach silnika 1.5 (pisałeś że są różne) czy jakichkolwiek innych różnicach.
Wydaje mi się, że gdyby to było takie proste, to by ktoś taką modyfikacje już oferował
Wydaje mi się, że gdyby to było takie proste, to by ktoś taką modyfikacje już oferował
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
The camshaft isn't different, the low power version of the 1.5L is missing 1 camshaft VVT.
there is 1.5L dual VVT and 1.5L single VVT
I dont know if it can use the dual VVT camshaft...I think not
darrecki napisał(a):Czyli DOHC i SOHC? Czy to co innego, bo ja laik i nie bardzo się orientuję
nigdzie nie udało mi się potwierdzić tych informacji, w ogóle strony Mazdy są coraz uboższe w szczegóły techniczne
Dopisano 17 sty 2017 21:34:
Takie tam z dzisiaj
Seria 141,6KM 219,6Nm
Mod 179,5KM 224,7Nm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości