Felgi do 121 DB
Powiem Ci szczerze, że nie pamiętam... Za to przypomniałem sobie o właścicielu 121 na 15-tkach.
Shibby ma u siebie felgi Ronal 205/50/15.
Fotek nie widziałem i w sumie jego na forum też nie od dłuższedo czasu, ale zawsze możesz spróbować zagadać: qlaqlaga@wp.pl
Shibby ma u siebie felgi Ronal 205/50/15.
Fotek nie widziałem i w sumie jego na forum też nie od dłuższedo czasu, ale zawsze możesz spróbować zagadać: qlaqlaga@wp.pl
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
Więc u mnie wygląda to tak:
– mam założone felgi 195/50/15 ET 34.
– nie ma założonych dystansów i nic nie obciera, nawet jak skręci się do oporu.
– jeśli chodzi o spalanie, to pisałem, że pali 8 litrów, ale teraz to już pali 10 litrów, tak że myślę, że to nie tylko wina szerokich opon, ale musi być coś walnięte ( przy okazji, to może ktoś ma jakiś pomysł, czemu może być tak wysokie spalanie ?)
– jeśli chodzi o kręcenie bez wspomagania, to faktycznie trzeba w to włożyć trochę siły, szczególnie na parkingu. Nie ma mowy o kręcenie jedną ręką.
– mam założone felgi 195/50/15 ET 34.
– nie ma założonych dystansów i nic nie obciera, nawet jak skręci się do oporu.
– jeśli chodzi o spalanie, to pisałem, że pali 8 litrów, ale teraz to już pali 10 litrów, tak że myślę, że to nie tylko wina szerokich opon, ale musi być coś walnięte ( przy okazji, to może ktoś ma jakiś pomysł, czemu może być tak wysokie spalanie ?)
– jeśli chodzi o kręcenie bez wspomagania, to faktycznie trzeba w to włożyć trochę siły, szczególnie na parkingu. Nie ma mowy o kręcenie jedną ręką.
-
Gość
ale chce troche wezsze opony zalozyc: jakies 185, ale wtedy profil 50-55, kola beda wieksze, i bedzie zanizal licznik, no bo nie ma w ofercie 185/45r15
stalowki na zime na oponie 145
Kubutek, my to w ogole moglibysmy sie w koncu spotkac, ja wiem, ze juz Cie raz meczylem w tym temacie, ale cos sie rozwialo, mam do Ciebie tel, moze tak przyszly tydzien? ja generalnie koncze pracke po 16.00 i to w centrumie
AS, mam dwa typy na szybko: ciezka noga
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
No ja niestety pracuje do 18 (teoretycznie, bo teraz też pisze z pracy), więc w tygodniu raczej odpadam
Za to w weekendy jestem wolny i nie będzie problemu
Za to w weekendy jestem wolny i nie będzie problemu
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
no i zalozylem
/fotki moze pozniej, albo Kubutek wrzuci jedna mala, albo sam porobie
/
zalozylem 15" ET35 do cukiereczka
/chociaz ostatnio uslyszalem, jak ktos nazwal moja madzie "kosmetyczka", wiec jest niezle
/
zalozylem na probe, bo opony musze wymienic, gdyz sa liche,
no ale teraz wrazenia:
195/50R15 felga 4x100 ET35 15"x7J
pierwsze wrazenie: auto uroslo, i wyglada bardzo meznie i muskularnie
/zimowki mialem 145/70R13
/
drugie wrazenie, ze mam bardzo maly odstep pomiedzy kolem, a tylnym amortyzatorem, na pusto oki, ale jak kogos wsadze z tylu, to boje sie, ze bedzie tarlo
male ET35, bede chcial zmienic opony na 185/50, badz 185/55, moze to cos poprawi
/SZUKAM LETNICH OPON 185/50 LUB 185/55 R15/
jeszcze inne wrazenie na sam poczatek: za krotkie nakretki, bardzo schowaly sie w otwory, i dorecalem kluczem nakretki wystajace na niecaly centymetr, musze kupic dluzsze nakretki...
ale szpilki starczyly, czego obawialem sie przed montazem, wrecz jest zapas na nowe nakretki akurat
GDZIE ZNAJDE DLUZSZE NAKRETKI DO MAZDY?! PILNE!!! /-to tak-se przemycilem ogloszenie
/
pierwsze wrazenia z jazdy:
auto jest duzo twardsze!
przechyla sie na wielkich nierownosciach /np. chodnik, kraweznik?, jak duzo ciezsze auto, niz segment A, a wlasciwie jak rasowy scigant
szeroko stoi na jezdni, i podoba mi sie to
oczywiscie na koleinach ciagnie na boki
nie zauwazylem straty na przyspieszeniu, ale za to trakcja wzrosla i juz nie piluje oponami, tylko idzie do przodu
/musze pomierzyc
/
nie spawdzalem predkosci maksymalnej z powodu niewywazenia jednego kola /przypominam, ze opony do wymiany i kola zalozone tylko na probe wizualna i estetyczna
/, ale sprawnie przyspiesza do ok. 100kmph, wiec nie ma chyba strat z powodu oporow
JESZCZE JEDNO, NA MNIEJSZYCH KOLACH JADAC PO DLUGIM LUKU Z DUZA PREDKOSCIA I WJEZDZAJAC NA JAKAS POPRZECZNA NIEROWNOSC, PRZODIK PIEKNIE WYBIERAL, NATOMIAST TYL NIESTETY UCIEKAL NA ZEWNATRZ DOSC NIEPRZYJEMNIE, czuje, ze przy tych kolach to jeszcze sie wzmoze /przypominam, ze w lato zalozylem nowe monroe na tyl i maja 30kkm dopiero/, ale zdaje sie to cecha wszystkich DB -sztywna belka z tylu bez niezaleznych wahaczy...
generalnie bardzo siiiii, tylko musze zmienic opony, i moze bedzie ok, jezeli nie, to moze dystanse, a moze felgi zaloze do astry i kupie drugie na madzie
w kazdym razie rozmiar kol polecam, tylko wieksze ET! zebyscie nie musieli sie martwic jak ja
a teraz pytanie do tych Panstwa, ktorzy maja na swoich 121 felgi 15"
jakie Wy macie ET?
EDIT:zalozylem 185/55R15, lepiej niz 195, ale dalej ciezkawo sie prowadzi na koleinach i twardo zeby
cisnienie 2.2atm usmiech
ale po przekrtoczeniu predkosci 120kmph auto niemozliwie jedzie, wybiera nierownosci, juz nie trzesie usmiech czuejsie, jakbym zmienil zaiwieszenie usmiech
no i moj tescik usmiech –>zakrety na armii krajowej w strone brodna pokonane z predkoscia 120kmph +/-5kmph, to moim zdaniem bardzo dobry wynik, ale balem sie tylko zlapac uslizg na jakims piasku, auto bylo stabilne, nie przechylalo sie, nie bylo pisku opon...
ale! po zalozeniu kol mam z tylu kilka milimetrow luzu obok amorkow ysz nie dobija, i niby jechalem wczoraj zw cztery osoby i nie dobijalo, ale sam nie wiem jak przy pelnym zaladowaniu sie pomiesci, a moze opona wcale sie nie ugnie? co sadzicie?
chyba nie obejdzie sie bez dystansow, 5mm, badz 10mm nawet na tyle, przod daje rade, ale jeszcze obejrze dokladnie...
zastanawiam sie, czy wystarczy szpilek, czy je tez zamienic na dluzsze... ysz
beda nastepne odcinki walk oczko
/fotki moze pozniej, albo Kubutek wrzuci jedna mala, albo sam porobie
zalozylem 15" ET35 do cukiereczka
zalozylem na probe, bo opony musze wymienic, gdyz sa liche,
no ale teraz wrazenia:
195/50R15 felga 4x100 ET35 15"x7J
pierwsze wrazenie: auto uroslo, i wyglada bardzo meznie i muskularnie
drugie wrazenie, ze mam bardzo maly odstep pomiedzy kolem, a tylnym amortyzatorem, na pusto oki, ale jak kogos wsadze z tylu, to boje sie, ze bedzie tarlo
male ET35, bede chcial zmienic opony na 185/50, badz 185/55, moze to cos poprawi
/SZUKAM LETNICH OPON 185/50 LUB 185/55 R15/
jeszcze inne wrazenie na sam poczatek: za krotkie nakretki, bardzo schowaly sie w otwory, i dorecalem kluczem nakretki wystajace na niecaly centymetr, musze kupic dluzsze nakretki...
ale szpilki starczyly, czego obawialem sie przed montazem, wrecz jest zapas na nowe nakretki akurat
GDZIE ZNAJDE DLUZSZE NAKRETKI DO MAZDY?! PILNE!!! /-to tak-se przemycilem ogloszenie
pierwsze wrazenia z jazdy:
auto jest duzo twardsze!
przechyla sie na wielkich nierownosciach /np. chodnik, kraweznik?, jak duzo ciezsze auto, niz segment A, a wlasciwie jak rasowy scigant
szeroko stoi na jezdni, i podoba mi sie to
oczywiscie na koleinach ciagnie na boki
nie zauwazylem straty na przyspieszeniu, ale za to trakcja wzrosla i juz nie piluje oponami, tylko idzie do przodu
nie spawdzalem predkosci maksymalnej z powodu niewywazenia jednego kola /przypominam, ze opony do wymiany i kola zalozone tylko na probe wizualna i estetyczna
JESZCZE JEDNO, NA MNIEJSZYCH KOLACH JADAC PO DLUGIM LUKU Z DUZA PREDKOSCIA I WJEZDZAJAC NA JAKAS POPRZECZNA NIEROWNOSC, PRZODIK PIEKNIE WYBIERAL, NATOMIAST TYL NIESTETY UCIEKAL NA ZEWNATRZ DOSC NIEPRZYJEMNIE, czuje, ze przy tych kolach to jeszcze sie wzmoze /przypominam, ze w lato zalozylem nowe monroe na tyl i maja 30kkm dopiero/, ale zdaje sie to cecha wszystkich DB -sztywna belka z tylu bez niezaleznych wahaczy...
generalnie bardzo siiiii, tylko musze zmienic opony, i moze bedzie ok, jezeli nie, to moze dystanse, a moze felgi zaloze do astry i kupie drugie na madzie
w kazdym razie rozmiar kol polecam, tylko wieksze ET! zebyscie nie musieli sie martwic jak ja
a teraz pytanie do tych Panstwa, ktorzy maja na swoich 121 felgi 15"
jakie Wy macie ET?
EDIT:zalozylem 185/55R15, lepiej niz 195, ale dalej ciezkawo sie prowadzi na koleinach i twardo zeby
cisnienie 2.2atm usmiech
ale po przekrtoczeniu predkosci 120kmph auto niemozliwie jedzie, wybiera nierownosci, juz nie trzesie usmiech czuejsie, jakbym zmienil zaiwieszenie usmiech
no i moj tescik usmiech –>zakrety na armii krajowej w strone brodna pokonane z predkoscia 120kmph +/-5kmph, to moim zdaniem bardzo dobry wynik, ale balem sie tylko zlapac uslizg na jakims piasku, auto bylo stabilne, nie przechylalo sie, nie bylo pisku opon...
ale! po zalozeniu kol mam z tylu kilka milimetrow luzu obok amorkow ysz nie dobija, i niby jechalem wczoraj zw cztery osoby i nie dobijalo, ale sam nie wiem jak przy pelnym zaladowaniu sie pomiesci, a moze opona wcale sie nie ugnie? co sadzicie?
chyba nie obejdzie sie bez dystansow, 5mm, badz 10mm nawet na tyle, przod daje rade, ale jeszcze obejrze dokladnie...
zastanawiam sie, czy wystarczy szpilek, czy je tez zamienic na dluzsze... ysz
beda nastepne odcinki walk oczko
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
kopajt napisał(a):czemu nie piszesz że paliwożerność wzrosła ?
może nie wzrosła
Mazda 121DB 1.4 16v Burning Red
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
- Od: 21 lip 2005, 23:30
- Posty: 167
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop
po jednym pomiarze /caly bak/ spalila prawie 8l/100km, ale testowalem przyspiueszenia i ostra jazde po lukach...
jednak Kubutek mial racje, przyspieszenie spadlo, i chyba troche predkosc maksymalna
bede robil jeszcze jeden pomiar, przypuszczalnie spalanie wroci "prawie" do normy, ale to powiem dokladnie
dystanse odpuscilem
jednak jest ok, kilka milimetrow luzu, ale opona sie nie ugina
natomiast po wspominanej dziurze cos mi szumi na przodzie
nie wiem czy tarcza hamulcowa znow, czy moze lozysko... ale to pewnie wyjdzie przy przegladzie /200kkm sie zbliza
/
wg kalkulatora zaniza predkosc o 3.99% -->niestety trudno dostepny rozmiar 185/50R15
/przy 195/50 bylo 2,57%/
jednak Kubutek mial racje, przyspieszenie spadlo, i chyba troche predkosc maksymalna
bede robil jeszcze jeden pomiar, przypuszczalnie spalanie wroci "prawie" do normy, ale to powiem dokladnie
dystanse odpuscilem
natomiast po wspominanej dziurze cos mi szumi na przodzie
wg kalkulatora zaniza predkosc o 3.99% -->niestety trudno dostepny rozmiar 185/50R15
/przy 195/50 bylo 2,57%/
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Ja zkupiłem mojej kobitce 13" ATT pod oponki 175, pięcioramienne, bardzo ładnie wygląda i niedrogie były. Pozdrówka dla wszystkich
-
Gość
E tam przeciez to zaden problem...
Zwlaszcza jak sie pierwsze doswiadczenia mialo z Zukiem i Polonezem
Zwlaszcza jak sie pierwsze doswiadczenia mialo z Zukiem i Polonezem
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.
Miala byc Mazda a jest Ford
Miala byc Mazda a jest Ford
- Od: 5 maja 2006, 16:23
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI
fomicz napisał(a):Jak wy krecicie oponami >165 bez wspomagania
MOCNO krecimy
no i motyle rosna dotego, a jak przebrniesz przez poziom 165 bez wspomagania, to pozniej zakladasz takie jak ja -185
ale to juz kaptury niemozliwie rosna, no ale mozna na zimny lokiec bezrpboelmu, albo na zlamane zebro wtedy jechac
a tak na powaznie to strasznie zaluje, ze nie mam wspomagania, ale nnarazie trzeba przezyc z tym
cholera, po poltora miesiaca uzytkowania odkrylem potrzebe zalozenia pierscieni centrujacych niestety...
roznica byla mala, ale jednak...
niezapominajcie o tym, gdy zakladacie niemazdowskie felgi!!! nie robcie tego bledu co ja, dlatego pisze, dla wiedzy i inforamcji
teraz jest jak ta lala
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
A tak z ciekawosci panowie spotkal sie ktos kiedys z felgami szprychowymi rozmiwa 13 takimi ktore da sie zalozyc do Madzi? Tak sie zastanawiam czy jakbym mial fantazje [i pieniadze:P] zalozyc takie cos do Madzi to czy byloby to wykonalne?:)
EDIT:
O udalo mi sie wygooglac.
Zamowienie takich felg nie stanowi najmniejszego problemu nawet z niebieskimi szprychami [pod kolor madzi] cena jednak... hyhy... prawie tyle co dalem za caly samochod
no coz moze na gwiazdke...
Mam jeszcze pytanie co oznacza parametr ET. Obecnie mam standardowe stalowe 13 z ET38 a znalazlem sobie mega fajne felgi z ET41... Opony beda pasowac? Bo wymiana 2 kompletow dobrych prawie nowych opon [po jedynym sezonie sa daytony i pirelki] mi sie nie usmiecha
EDIT:
O udalo mi sie wygooglac.
Zamowienie takich felg nie stanowi najmniejszego problemu nawet z niebieskimi szprychami [pod kolor madzi] cena jednak... hyhy... prawie tyle co dalem za caly samochod
Mam jeszcze pytanie co oznacza parametr ET. Obecnie mam standardowe stalowe 13 z ET38 a znalazlem sobie mega fajne felgi z ET41... Opony beda pasowac? Bo wymiana 2 kompletow dobrych prawie nowych opon [po jedynym sezonie sa daytony i pirelki] mi sie nie usmiecha
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.
Miala byc Mazda a jest Ford
Miala byc Mazda a jest Ford
- Od: 5 maja 2006, 16:23
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI
ET jest to odsadzenie felgi od osi felgi liczone w milimetrach – im większa wartość tym bardziej felga "wchodzi" w nadkola – z tego co pamiętam to w 121 może być ET od 38 do 42 albo 48, więc te co sobie wybrałeś powinny pasować – oczywiście weź pod uwagę rozmiar otworu na piastę – jeśli będzie za duży to przy ostrej jeździe może Ci ściąć śruby (ekstremalny przypadek, ale się zdarzał)
Co do pasowania opon – tutaj musisz zwrócić uwagę na inny parametr – oznaczony literką J – oznaczający szerokośc felgi
nie założysz opony np. 145R13 na felgę mającą 7J, za to bez problemu założysz tą oponę na felgę 4,5J lub 5J
Co do pasowania opon – tutaj musisz zwrócić uwagę na inny parametr – oznaczony literką J – oznaczający szerokośc felgi
nie założysz opony np. 145R13 na felgę mającą 7J, za to bez problemu założysz tą oponę na felgę 4,5J lub 5J
Pozdrówka for @ll – kopajt
- Od: 22 cze 2005, 11:49
- Posty: 147
- Skąd: Radom
- Auto: Premacy CP 1.8 LPG
kopajttroche opony sie zjechaly niestety, bo byl delikatny mimosrod od samego poczatku...
bkapustkopajt dobrze Ci radzi, zebys pamietam o szerokosci opony przy rancie "j"
najlepiej spytaj swojego wulkanizatora na jakie felgi wejda Twoje opony, a pozniej szukaj felg z takim J
bkapustkopajt dobrze Ci radzi, zebys pamietam o szerokosci opony przy rancie "j"
najlepiej spytaj swojego wulkanizatora na jakie felgi wejda Twoje opony, a pozniej szukaj felg z takim J
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Dzieki za pomoc. Mam nadzieje, ze uda sie tak nagiac moj budrzet zeby oja madzia dostala te felgi szprychowe. Jak cos wystawie fotki jak to wyglada ;–)
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.
Miala byc Mazda a jest Ford
Miala byc Mazda a jest Ford
- Od: 5 maja 2006, 16:23
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI
Witam wszystkich!
Chcę założyć do Mazdy 121 felgi o ET 37, natomiast seryjnie są chyba ET 45. Czy ktoś ma u siebie założone felgi o ET 37? Jak się spisują? Czy są jakieś problemy z ocieraniem koła o nadkole? Pozdrawiam!
Chcę założyć do Mazdy 121 felgi o ET 37, natomiast seryjnie są chyba ET 45. Czy ktoś ma u siebie założone felgi o ET 37? Jak się spisują? Czy są jakieś problemy z ocieraniem koła o nadkole? Pozdrawiam!
- Od: 19 lut 2007, 11:42
- Posty: 13
- Skąd: Lwówek Śląski
- Auto: Mazda 121 DB B3 1.3 16V
sorry za mega odkop topicu, ale jaki jest w ogól rozstaw i średnica otworu w mażdzie 121 z 93 roku?
Kupiłem takie cuś mojje kobiecie i chciałbym załozyć jakieś ładne au, bo temat dalej posuniętego stylingu zakończę chyba tylko na alu i glebie...
Kupiłem takie cuś mojje kobiecie i chciałbym załozyć jakieś ładne au, bo temat dalej posuniętego stylingu zakończę chyba tylko na alu i glebie...
Syrena 104 '69
4 koła, 3 cylindry, 2 takty, 1 samochod
4 koła, 3 cylindry, 2 takty, 1 samochod
- Od: 10 lip 2007, 10:05
- Posty: 74
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: S-type 3,0 V6 i CX-7 2,3 T
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości