Felgi do 121 DB

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Kubutek » 23 paź 2005, 22:43

Powiem Ci szczerze, że nie pamiętam... Za to przypomniałem sobie o właścicielu 121 na 15-tkach.

Shibby ma u siebie felgi Ronal 205/50/15.
Fotek nie widziałem i w sumie jego na forum też nie od dłuższedo czasu, ale zawsze możesz spróbować zagadać: qlaqlaga@wp.pl
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez Gość » 24 paź 2005, 21:40

Więc u mnie wygląda to tak:
– mam założone felgi 195/50/15 ET 34.
– nie ma założonych dystansów i nic nie obciera, nawet jak skręci się do oporu.
– jeśli chodzi o spalanie, to pisałem, że pali 8 litrów, ale teraz to już pali 10 litrów, tak że myślę, że to nie tylko wina szerokich opon, ale musi być coś walnięte ( przy okazji, to może ktoś ma jakiś pomysł, czemu może być tak wysokie spalanie ?)
– jeśli chodzi o kręcenie bez wspomagania, to faktycznie trzeba w to włożyć trochę siły, szczególnie na parkingu. Nie ma mowy o kręcenie jedną ręką.
Gość
 

Postprzez Kubutek » 26 paź 2005, 17:38

No proszę – to już mamy dwóch posiadaczy 121 na 15-tkach,ale niestety żadnych fotek :(
a tak btw. yari będziesz trzeci ? :)
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez yari » 26 paź 2005, 18:14

:) tak mysle cos na wiosenke zalozyc :) rozgladam sie na allegro, albo e-bay za felgami eleganckimi i nie a drogimi ;) a najwazniejsze: nie popekanymi, ewentualnie do drobnej renowacji
ale chce troche wezsze opony zalozyc: jakies 185, ale wtedy profil 50-55, kola beda wieksze, i bedzie zanizal licznik, no bo nie ma w ofercie 185/45r15 :|
stalowki na zime na oponie 145 :D
Kubutek, my to w ogole moglibysmy sie w koncu spotkac, ja wiem, ze juz Cie raz meczylem w tym temacie, ale cos sie rozwialo, mam do Ciebie tel, moze tak przyszly tydzien? ja generalnie koncze pracke po 16.00 i to w centrumie :)inna sprawa, ze chcialbym do Jaksy podjechac, ale on pracka dokladnie w tych samych godzinach co ja :D

AS, mam dwa typy na szybko: ciezka noga ;) albo tzw "przeplywka", wlasnie to chce obejrzec u Jaksy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez Kubutek » 26 paź 2005, 18:21

No ja niestety pracuje do 18 (teoretycznie, bo teraz też pisze z pracy), więc w tygodniu raczej odpadam :(
Za to w weekendy jestem wolny i nie będzie problemu :)
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez yari » 2 kwi 2006, 10:29

no i zalozylem :)
/fotki moze pozniej, albo Kubutek wrzuci jedna mala, albo sam porobie :)/

zalozylem 15" ET35 do cukiereczka :) /chociaz ostatnio uslyszalem, jak ktos nazwal moja madzie "kosmetyczka", wiec jest niezle ;)/

zalozylem na probe, bo opony musze wymienic, gdyz sa liche,
no ale teraz wrazenia:

195/50R15 felga 4x100 ET35 15"x7J

pierwsze wrazenie: auto uroslo, i wyglada bardzo meznie i muskularnie ;) /zimowki mialem 145/70R13 :D/
drugie wrazenie, ze mam bardzo maly odstep pomiedzy kolem, a tylnym amortyzatorem, na pusto oki, ale jak kogos wsadze z tylu, to boje sie, ze bedzie tarlo :|
male ET35, bede chcial zmienic opony na 185/50, badz 185/55, moze to cos poprawi

/SZUKAM LETNICH OPON 185/50 LUB 185/55 R15/ ;)

jeszcze inne wrazenie na sam poczatek: za krotkie nakretki, bardzo schowaly sie w otwory, i dorecalem kluczem nakretki wystajace na niecaly centymetr, musze kupic dluzsze nakretki... :|
ale szpilki starczyly, czego obawialem sie przed montazem, wrecz jest zapas na nowe nakretki akurat :)

GDZIE ZNAJDE DLUZSZE NAKRETKI DO MAZDY?! PILNE!!! /-to tak-se przemycilem ogloszenie ;)/

pierwsze wrazenia z jazdy: :)

auto jest duzo twardsze!
przechyla sie na wielkich nierownosciach /np. chodnik, kraweznik?, jak duzo ciezsze auto, niz segment A, a wlasciwie jak rasowy scigant ;)
szeroko stoi na jezdni, i podoba mi sie to :)
oczywiscie na koleinach ciagnie na boki :D
nie zauwazylem straty na przyspieszeniu, ale za to trakcja wzrosla i juz nie piluje oponami, tylko idzie do przodu ;) /musze pomierzyc :)/
nie spawdzalem predkosci maksymalnej z powodu niewywazenia jednego kola /przypominam, ze opony do wymiany i kola zalozone tylko na probe wizualna i estetyczna ;)/, ale sprawnie przyspiesza do ok. 100kmph, wiec nie ma chyba strat z powodu oporow
JESZCZE JEDNO, NA MNIEJSZYCH KOLACH JADAC PO DLUGIM LUKU Z DUZA PREDKOSCIA I WJEZDZAJAC NA JAKAS POPRZECZNA NIEROWNOSC, PRZODIK PIEKNIE WYBIERAL, NATOMIAST TYL NIESTETY UCIEKAL NA ZEWNATRZ DOSC NIEPRZYJEMNIE, czuje, ze przy tych kolach to jeszcze sie wzmoze /przypominam, ze w lato zalozylem nowe monroe na tyl i maja 30kkm dopiero/, ale zdaje sie to cecha wszystkich DB -sztywna belka z tylu bez niezaleznych wahaczy... :|

generalnie bardzo siiiii, tylko musze zmienic opony, i moze bedzie ok, jezeli nie, to moze dystanse, a moze felgi zaloze do astry i kupie drugie na madzie :)

w kazdym razie rozmiar kol polecam, tylko wieksze ET! zebyscie nie musieli sie martwic jak ja :)


a teraz pytanie do tych Panstwa, ktorzy maja na swoich 121 felgi 15"
jakie Wy macie ET?

EDIT:zalozylem 185/55R15, lepiej niz 195, ale dalej ciezkawo sie prowadzi na koleinach i twardo zeby
cisnienie 2.2atm usmiech
ale po przekrtoczeniu predkosci 120kmph auto niemozliwie jedzie, wybiera nierownosci, juz nie trzesie usmiech czuejsie, jakbym zmienil zaiwieszenie usmiech
no i moj tescik usmiech –>zakrety na armii krajowej w strone brodna pokonane z predkoscia 120kmph +/-5kmph, to moim zdaniem bardzo dobry wynik, ale balem sie tylko zlapac uslizg na jakims piasku, auto bylo stabilne, nie przechylalo sie, nie bylo pisku opon...

ale! po zalozeniu kol mam z tylu kilka milimetrow luzu obok amorkow ysz nie dobija, i niby jechalem wczoraj zw cztery osoby i nie dobijalo, ale sam nie wiem jak przy pelnym zaladowaniu sie pomiesci, a moze opona wcale sie nie ugnie? co sadzicie?
chyba nie obejdzie sie bez dystansow, 5mm, badz 10mm nawet na tyle, przod daje rade, ale jeszcze obejrze dokladnie...
zastanawiam sie, czy wystarczy szpilek, czy je tez zamienic na dluzsze... ysz

beda nastepne odcinki walk oczko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez kopajt » 25 kwi 2006, 12:05

czemu nie piszesz że paliwożerność wzrosła ?
i napisz o ile Ci oszukuje na zegarach :)
Pozdrówka for @ll – kopajt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 11:49
Posty: 147
Skąd: Radom
Auto: Premacy CP 1.8 LPG

Postprzez AdamMal » 25 kwi 2006, 23:06

kopajt napisał(a):czemu nie piszesz że paliwożerność wzrosła ?

może nie wzrosła ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 23:30
Posty: 167
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop

Postprzez yari » 26 kwi 2006, 10:13

po jednym pomiarze /caly bak/ spalila prawie 8l/100km, ale testowalem przyspiueszenia i ostra jazde po lukach...
jednak Kubutek mial racje, przyspieszenie spadlo, i chyba troche predkosc maksymalna
bede robil jeszcze jeden pomiar, przypuszczalnie spalanie wroci "prawie" do normy, ale to powiem dokladnie

dystanse odpuscilem :) jednak jest ok, kilka milimetrow luzu, ale opona sie nie ugina ;)

natomiast po wspominanej dziurze cos mi szumi na przodzie :| nie wiem czy tarcza hamulcowa znow, czy moze lozysko... ale to pewnie wyjdzie przy przegladzie /200kkm sie zbliza :)/

wg kalkulatora zaniza predkosc o 3.99% -->niestety trudno dostepny rozmiar 185/50R15
/przy 195/50 bylo 2,57%/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez Gość » 25 maja 2006, 12:17

Ja zkupiłem mojej kobitce 13" ATT pod oponki 175, pięcioramienne, bardzo ładnie wygląda i niedrogie były. Pozdrówka dla wszystkich
Gość
 

Postprzez fomicz » 25 maja 2006, 14:38

Jak wy krecicie oponami >165 bez wspomagania. Ja sobie daje rade ale moja zona z powodu braku wspomagania rozwaza sprzedaz jajeczka (czy tez kaczuszki).
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 14:15
Posty: 192 (1/2)
Skąd: Brodnica
Auto: CX-5 SkyEnergy 2.0 160 PSI AT

Postprzez bkapust » 25 maja 2006, 14:53

E tam przeciez to zaden problem...

Zwlaszcza jak sie pierwsze doswiadczenia mialo z Zukiem i Polonezem :>
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.

Miala byc Mazda a jest Ford :P
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 16:23
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI

Postprzez yari » 5 cze 2006, 12:27

fomicz napisał(a):Jak wy krecicie oponami >165 bez wspomagania

MOCNO krecimy ;) taki zestaw cwiczen codzienny na bi i tricepsy ;)
no i motyle rosna dotego, a jak przebrniesz przez poziom 165 bez wspomagania, to pozniej zakladasz takie jak ja -185 ;)
ale to juz kaptury niemozliwie rosna, no ale mozna na zimny lokiec bezrpboelmu, albo na zlamane zebro wtedy jechac ;)

a tak na powaznie to strasznie zaluje, ze nie mam wspomagania, ale nnarazie trzeba przezyc z tym :)

cholera, po poltora miesiaca uzytkowania odkrylem potrzebe zalozenia pierscieni centrujacych niestety...
roznica byla mala, ale jednak... :|

niezapominajcie o tym, gdy zakladacie niemazdowskie felgi!!! nie robcie tego bledu co ja, dlatego pisze, dla wiedzy i inforamcji :)
teraz jest jak ta lala :) /prawie/ bo jednak oponki chyba delikatnie oberwaly... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez kopajt » 8 cze 2006, 23:03

Yari – co się stało?
Pozdrówka for @ll – kopajt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 11:49
Posty: 147
Skąd: Radom
Auto: Premacy CP 1.8 LPG

Postprzez bkapust » 8 cze 2006, 23:10

A tak z ciekawosci panowie spotkal sie ktos kiedys z felgami szprychowymi rozmiwa 13 takimi ktore da sie zalozyc do Madzi? Tak sie zastanawiam czy jakbym mial fantazje [i pieniadze:P] zalozyc takie cos do Madzi to czy byloby to wykonalne?:)

EDIT:
O udalo mi sie wygooglac.

Zamowienie takich felg nie stanowi najmniejszego problemu nawet z niebieskimi szprychami [pod kolor madzi] cena jednak... hyhy... prawie tyle co dalem za caly samochod :P no coz moze na gwiazdke... :D

Mam jeszcze pytanie co oznacza parametr ET. Obecnie mam standardowe stalowe 13 z ET38 a znalazlem sobie mega fajne felgi z ET41... Opony beda pasowac? Bo wymiana 2 kompletow dobrych prawie nowych opon [po jedynym sezonie sa daytony i pirelki] mi sie nie usmiecha :)
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.

Miala byc Mazda a jest Ford :P
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 16:23
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI

Postprzez kopajt » 9 cze 2006, 09:35

ET jest to odsadzenie felgi od osi felgi liczone w milimetrach – im większa wartość tym bardziej felga "wchodzi" w nadkola – z tego co pamiętam to w 121 może być ET od 38 do 42 albo 48, więc te co sobie wybrałeś powinny pasować – oczywiście weź pod uwagę rozmiar otworu na piastę – jeśli będzie za duży to przy ostrej jeździe może Ci ściąć śruby (ekstremalny przypadek, ale się zdarzał)

Co do pasowania opon – tutaj musisz zwrócić uwagę na inny parametr – oznaczony literką J – oznaczający szerokośc felgi
nie założysz opony np. 145R13 na felgę mającą 7J, za to bez problemu założysz tą oponę na felgę 4,5J lub 5J
Pozdrówka for @ll – kopajt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 11:49
Posty: 147
Skąd: Radom
Auto: Premacy CP 1.8 LPG

Postprzez yari » 13 cze 2006, 14:30

kopajttroche opony sie zjechaly niestety, bo byl delikatny mimosrod od samego poczatku... :|

bkapustkopajt dobrze Ci radzi, zebys pamietam o szerokosci opony przy rancie "j"
najlepiej spytaj swojego wulkanizatora na jakie felgi wejda Twoje opony, a pozniej szukaj felg z takim J :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez bkapust » 13 cze 2006, 14:59

Dzieki za pomoc. Mam nadzieje, ze uda sie tak nagiac moj budrzet zeby oja madzia dostala te felgi szprychowe. Jak cos wystawie fotki jak to wyglada ;–)
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.

Miala byc Mazda a jest Ford :P
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 16:23
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI

Postprzez kłapcio i ogórek » 28 cze 2007, 11:19

Witam wszystkich!
Chcę założyć do Mazdy 121 felgi o ET 37, natomiast seryjnie są chyba ET 45. Czy ktoś ma u siebie założone felgi o ET 37? Jak się spisują? Czy są jakieś problemy z ocieraniem koła o nadkole? Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 11:42
Posty: 13
Skąd: Lwówek Śląski
Auto: Mazda 121 DB B3 1.3 16V

Postprzez Jarek104 » 10 lip 2007, 11:15

sorry za mega odkop topicu, ale jaki jest w ogól rozstaw i średnica otworu w mażdzie 121 z 93 roku?
Kupiłem takie cuś mojje kobiecie i chciałbym załozyć jakieś ładne au, bo temat dalej posuniętego stylingu zakończę chyba tylko na alu i glebie...
Syrena 104 '69
4 koła, 3 cylindry, 2 takty, 1 samochod :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 10:05
Posty: 74
Skąd: Bydgoszcz
Auto: S-type 3,0 V6 i CX-7 2,3 T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto