Mazda MX-5 NC L8 '06 by pawcio1017
Przedstawiam wam kolejną, czwartą już moją Mazdę. Po niespełna półtora roku jazdy (patrząc z perspektywy czasu) nudną trójką dojrzałem w końcu do decyzji, że pora na MX-5, które to już przed zakupem poprzedniego auta mocno chodziło mi po głowie. Ostatecznie trafila się możliwość zakupu NC z pełnym serwisem do 2013r do 183tys. Kolejna informacja na plus – auto jest z samej końcówki grudnia 2006r. także jeździć zaczęło dopiero w 2007r.
Dane techniczne:
Marka: Mazda MX-5 NC
VIN: JMZNC188270116991
Data produkcji:28.12.2006r.
Silnik: 1798,00cm3
Lakier: Sunlight Silver
Skrzynia: 5MT
Wyposażenie seryjne:
#4xairbag, #alufelgi, #klimatronik, #2xelektryczne szyby, #elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, #odtwarzacz CD, #skórzana kierownica, gałka zmiany biegów, #DCS, ABS, #wspomaganie kierownicy, #regulacja kolumny kierownicy, #kierownica wielofunkcyjna, #6xgłośniki, #chromowane nakładki na pająki, #windshot, #miękki dach z podgrzewaną szybą,
Prostota tego auta sprawia, że pomimo przesiadki z dobrze wyposażonej trójki wcale nie brakuje mi niczego więcej do szczęścia No może poza ksenonami...
Plany:
#zawieszenie – na razie wstępnie rozważam możliwe opcje obniżenia, ale chyba będę się skłaniać ku sprężynom Vogtlanda – miałem takie w efce i były na prawdę przyzwoite. Do tego kiedyś pewnie rozważę standardowy mod – stabilizatory od RX-8,
#reflektory – tutaj mam zamiar trochę pomodzić. Rozważam wrzucenie ksenonów, ale wszystko jest do przemyślenia. Prawdopodobnie wpadną też blinkery, bo w trójce nie zdążyłem się jeszcze nimi nacieszyć W miejsce zaślepek przeciwmgielnych wpadną jakieś okrągłe DRL
#koła – tutaj na razie mam zagadkę. Obecnie MX stoi na 16" kołach zimowych. Felgi szału nie robią, ale po pomalowaniu na czarno na zimę wystarczy. Co do zestawu letniego – zobaczymy czy jeszcze w tym roku uda się coś zmontować. Ewentualnie leżą jeszcze w garażu chromy z trójki – muszę przymierzyć czy w ogóle podejdą do MXa i czy jest sens cokolwiek z nimi kombinować, choć widziałbym tutaj zdecydowanie jakieś delikatniejsze koło.
#Audio – fabryczne radio gra całkiem przyzwoicie (zresztą podczas jazdy i tak jest głośno ) także nie przewiduje większych zmian. Jeśli zacznie mi dokuczać brak MP3 to pomyślę nad jakimś Xcarlinkiem. Na razie nie drążyłem tematu i odkurzyłem stare, dobre CD.
#Lakier – na pewno będzie jakaś delikatna korekta + zabezpieczenie przed zimą. Choć tak na prawdę mam z tyłu głowy pomysł oklejenia całego auta Ale raczej koszty takiego przedsięwzięcia skutecznie mnie powstrzymają.
#Napęd – fajnie byłoby wrzucić szperę, a jak już dłubać to i skrzynię 6MT. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Może kiedyś...
Poza tym nie planuję raczej jakichś większych modyfikacji, choć pewnie z czasem wpadną jakieś mniejsze czy większe dodatki, których do NCeka pod dostatkiem.
Historia serwisowa:
-wymiana termostatu (Gates) – 15.09.2016r. (213600km),
-wymiana płynu chłodniczego (Kuler) – 15.09.2016r. (213600km),
-zestaw naprawczy zacisku hamulcowego LT (Autofren) – 21.09.2016r. (214100km),
-wymiana oleju silnikowego z filtrem – 30.09.2016 (214680km)
-wymiana klocków hamulcowych przód (TRW) – 29.03.2017r. (220020km)
-wymiana skraplacza klimatyzacji wraz z osuszaczem (Nissens) – 27.06.2017 (222456km)
-wymiana przewodu klimatyzacji, – 27.06.2017 (222456km)
-wymiana zderzaka tylnego – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana ślizgu zderzaka L – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana lampy tylnej, lewej – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana łączników stabilizatora PP,LP (BluePrint) – 23.09.2017 (223407km)
-wymiana oleju silnikowego z filtrem – 23.09.2017 (223407km)
-wymiana tylnych klocków hamulcowych (OE) – 13.03.2018 (231240km)
-wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód (TRW) – 30.03.2018 (231603km)
-przegląd układu klimatyzacji wraz z dezynfekcją – 11.04.2018 (233150km)
-wymiana oleju silnikowego (Mazda Original Oil) wraz z filtrem oleju (OE) – 19.04.2018 (233424km)
-wymiana filtra powietrza (OE) – 19.04.2018 (233424km)
Foto:
Zaraz po zakupie...:
W terenie też daje rade
Dane techniczne:
Marka: Mazda MX-5 NC
VIN: JMZNC188270116991
Data produkcji:28.12.2006r.
Silnik: 1798,00cm3
Lakier: Sunlight Silver
Skrzynia: 5MT
Wyposażenie seryjne:
#4xairbag, #alufelgi, #klimatronik, #2xelektryczne szyby, #elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, #odtwarzacz CD, #skórzana kierownica, gałka zmiany biegów, #DCS, ABS, #wspomaganie kierownicy, #regulacja kolumny kierownicy, #kierownica wielofunkcyjna, #6xgłośniki, #chromowane nakładki na pająki, #windshot, #miękki dach z podgrzewaną szybą,
Prostota tego auta sprawia, że pomimo przesiadki z dobrze wyposażonej trójki wcale nie brakuje mi niczego więcej do szczęścia No może poza ksenonami...
Plany:
#zawieszenie – na razie wstępnie rozważam możliwe opcje obniżenia, ale chyba będę się skłaniać ku sprężynom Vogtlanda – miałem takie w efce i były na prawdę przyzwoite. Do tego kiedyś pewnie rozważę standardowy mod – stabilizatory od RX-8,
#reflektory – tutaj mam zamiar trochę pomodzić. Rozważam wrzucenie ksenonów, ale wszystko jest do przemyślenia. Prawdopodobnie wpadną też blinkery, bo w trójce nie zdążyłem się jeszcze nimi nacieszyć W miejsce zaślepek przeciwmgielnych wpadną jakieś okrągłe DRL
#koła – tutaj na razie mam zagadkę. Obecnie MX stoi na 16" kołach zimowych. Felgi szału nie robią, ale po pomalowaniu na czarno na zimę wystarczy. Co do zestawu letniego – zobaczymy czy jeszcze w tym roku uda się coś zmontować. Ewentualnie leżą jeszcze w garażu chromy z trójki – muszę przymierzyć czy w ogóle podejdą do MXa i czy jest sens cokolwiek z nimi kombinować, choć widziałbym tutaj zdecydowanie jakieś delikatniejsze koło.
#Audio – fabryczne radio gra całkiem przyzwoicie (zresztą podczas jazdy i tak jest głośno ) także nie przewiduje większych zmian. Jeśli zacznie mi dokuczać brak MP3 to pomyślę nad jakimś Xcarlinkiem. Na razie nie drążyłem tematu i odkurzyłem stare, dobre CD.
#Lakier – na pewno będzie jakaś delikatna korekta + zabezpieczenie przed zimą. Choć tak na prawdę mam z tyłu głowy pomysł oklejenia całego auta Ale raczej koszty takiego przedsięwzięcia skutecznie mnie powstrzymają.
#Napęd – fajnie byłoby wrzucić szperę, a jak już dłubać to i skrzynię 6MT. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Może kiedyś...
Poza tym nie planuję raczej jakichś większych modyfikacji, choć pewnie z czasem wpadną jakieś mniejsze czy większe dodatki, których do NCeka pod dostatkiem.
Historia serwisowa:
-wymiana termostatu (Gates) – 15.09.2016r. (213600km),
-wymiana płynu chłodniczego (Kuler) – 15.09.2016r. (213600km),
-zestaw naprawczy zacisku hamulcowego LT (Autofren) – 21.09.2016r. (214100km),
-wymiana oleju silnikowego z filtrem – 30.09.2016 (214680km)
-wymiana klocków hamulcowych przód (TRW) – 29.03.2017r. (220020km)
-wymiana skraplacza klimatyzacji wraz z osuszaczem (Nissens) – 27.06.2017 (222456km)
-wymiana przewodu klimatyzacji, – 27.06.2017 (222456km)
-wymiana zderzaka tylnego – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana ślizgu zderzaka L – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana lampy tylnej, lewej – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana łączników stabilizatora PP,LP (BluePrint) – 23.09.2017 (223407km)
-wymiana oleju silnikowego z filtrem – 23.09.2017 (223407km)
-wymiana tylnych klocków hamulcowych (OE) – 13.03.2018 (231240km)
-wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód (TRW) – 30.03.2018 (231603km)
-przegląd układu klimatyzacji wraz z dezynfekcją – 11.04.2018 (233150km)
-wymiana oleju silnikowego (Mazda Original Oil) wraz z filtrem oleju (OE) – 19.04.2018 (233424km)
-wymiana filtra powietrza (OE) – 19.04.2018 (233424km)
Foto:
Zaraz po zakupie...:
W terenie też daje rade
Ostatnio edytowano 23 kwi 2018, 01:33 przez pawcio1017, łącznie edytowano 12 razy
dobry wybór i ładny kolor śledze temat ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Winszuję zakupu. Będziesz Pan zadowolony.
Ja rozumiem, że mx daje niezapomniane wrażenia, ale z tą "nudną trójką" to żeś Nas pocisnął na odchodnego
Ja rozumiem, że mx daje niezapomniane wrażenia, ale z tą "nudną trójką" to żeś Nas pocisnął na odchodnego
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
"Nudna trójka " ? Osz ty gagatku. Nie no miata wymiata Co jak co dobrze, że kupiłem od Ciebie trójkę. Nie ma za co
- Od: 16 sty 2016, 17:16
- Posty: 52
- Skąd: Doruchów
- Auto: Gulf III 1.6 :D czerwony
Mazda3 BK LF ’03 TOP SPORT Aero
macvas napisał(a): z tą "nudną trójką" to żeś Nas pocisnął na odchodnego
Napisałem przecież, że z perspektywy czasu Nie mniej jakoś trójka miała najmniej polotu ze wszystkich moich dotychczasowych Mazd. Chyba za dużo w niej było Forda
szymek mx napisał(a):pawcio1017 napisał(a):... umówiony z nunychem na dokładne oględziny na warsztacie.
Graty zakupu ...dałeś się już namówić na swapa 2.5l?
Nie trzeba mnie namawiać ...tylko sponosra znaleźć
Ogarnąłem podświetlenie tablicy na LEDach. Zawsze to coś do przodu.
Ostatnio edytowano 23 kwi 2018, 01:36 przez pawcio1017, łącznie edytowano 1 raz
Jak usłyszałem ile srebrników trzeba było za to położyć to na prawdę zazdraszczam, zważając na to, że uczeni w piśmie mówią, że trzyma się to kupy. Zazdraszczam i też chęć mnie nachodzi...
Dopisano 03 wrz 2016 0:40:
No taka prawda niestety. W porównaniu (a nawet i bez niego) 3 to auto do wożenia tyłka i tyle.
Dopisano 03 wrz 2016 0:40:
macvas napisał(a):z tą "nudną trójką" to żeś Nas pocisnął na odchodnego
No taka prawda niestety. W porównaniu (a nawet i bez niego) 3 to auto do wożenia tyłka i tyle.
Ło panie – moje marzenie Graty zakupu! Moja efka się sypie totalnie i zastanawiam się nad mx'em ale NB. Robiłeś rozeznanie jak sobie radzą zimą? Wiele osób mi mówi, że cabrio jako daily car zimą to głupota
- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
adamowski10 napisał(a): cabrio jako daily car zimą to głupota
daje taką samą frajdę w zimie jak i w lecie także nie wiem co w tym głupiego
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Też nie rozumiem ich argumentów
- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
adamowski10 napisał(a):Wiele osób mi mówi, że cabrio jako daily car zimą to głupota
No jak śnieg pada, to trzeba dach zamknąć
I to tyle niedogodności. Zimą lata bokiem lepiej niż latem, z racji małej kabinki i mega wydajnej nagrzewnicy nawet przy około 0 stopni można otworzyć dach i nie marznąć – nadmuch na maxa i daje radę.
Jedyna wada zimą – jak każdą mazdę zacznie brać ruda.
adamowski10 napisał(a):Wiele osób mi mówi, że cabrio jako daily car zimą to głupota
A jeszcze więcej, że mieć takie auto to głupota
Na pokład wpadł pierwszy gadżet. Świeżutki kabelek AUX chyba prosto od skośnookich
Ostatnio edytowano 23 kwi 2018, 01:35 przez pawcio1017, łącznie edytowano 2 razy
Gratuluję
Ja także się rozglądam za mx5
Ja także się rozglądam za mx5
Gratulacje zakupu
wszystko zależy jaka 3. nie przeginaj
sq2jul napisał(a):Jak usłyszałem ile srebrników trzeba było za to położyć to na prawdę zazdraszczam, zważając na to, że uczeni w piśmie mówią, że trzyma się to kupy. Zazdraszczam i też chęć mnie nachodzi...
Dopisano 03 wrz 2016 0:40:macvas napisał(a):z tą "nudną trójką" to żeś Nas pocisnął na odchodnego
No taka prawda niestety. W porównaniu (a nawet i bez niego) 3 to auto do wożenia tyłka i tyle.
wszystko zależy jaka 3. nie przeginaj
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Graty autka Szerokości i bezawaryjności. Mody będą takie jak u Fiveopac ?
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Co do zmian – tak jak już na wstępie pisałem raczej nie będzie żadnych grubszych modyfikacji, chociaż jak to mówią "nigdy nie mów nigdy" i "apetyt rośnie w miarę jedzenia" Najbliższe plany to jednak raczej tylko jakieś kosmetyczne drobiazgi wizualne i regularna obsługa... Ostatnio na przykład zająłem się skórzanymi elementami wnętrza (kierownica, gałka, mieszki...). Były one nie tyle zniszczone co dosyć mocno zaniedbane i brudne. Wszystkie elementy zostały dokładnie wyczyszczone z zalegającego brudu, następnie pobarwione, a ostatecznie zakonserwowane i zmiękczone. Efekt – skóra ponownie stała się gładka, miękka i przede wszystkim jest w idealnym dla mnie wykończeniu czarnego matu. No i ten zapach skóry (do pierwszego otwarcia dachu rzecz jasna)
PRZED:
W TRAKCIE:
EFEKTY:
Co do modyfikacji mechanicznych... Po podłączeniu pod komputer i przejażdżce potwierdziłem swoje podejrzenia co do usterki termostatu. Przy temp. 25* na dworze silnik zagrzał się do roboczych 90 dopiero po dłuższym postoju. W czasie jazdy temperatura oscyluje w granicach 65-70*... A więc na razie kolejna modyfikacja to wymiana termostatu.
PRZED:
W TRAKCIE:
EFEKTY:
Co do modyfikacji mechanicznych... Po podłączeniu pod komputer i przejażdżce potwierdziłem swoje podejrzenia co do usterki termostatu. Przy temp. 25* na dworze silnik zagrzał się do roboczych 90 dopiero po dłuższym postoju. W czasie jazdy temperatura oscyluje w granicach 65-70*... A więc na razie kolejna modyfikacja to wymiana termostatu.
Jeszcze raz gratuluję zakupu!
Super, że udało się kupić NC w cenie praktycznie NB. Skoro auto ma służyć jako daily, to wg mnie NC, to jednak dużo lepsza opcja.
W Twoich rękach auto na pewno jeszcze rozkwitnie, więc w temacie na pewno nudy nie będzie
Super, że udało się kupić NC w cenie praktycznie NB. Skoro auto ma służyć jako daily, to wg mnie NC, to jednak dużo lepsza opcja.
W Twoich rękach auto na pewno jeszcze rozkwitnie, więc w temacie na pewno nudy nie będzie
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3195 (146/240)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Dzięki, powoli małymi kroczkami się wszystko ogarnie i dopieści
Dzisiaj w końcu trafiło się wolne popołudnie zatem podziałałem trochę i zająłem się wymianą termostatu. O dziwo pomimo wielu opinii, że bez zrzucania pompy wspomagania nie ma dojścia i ogólnie jest tragedia z miejscem to jakoś mi się udało przy zdjęciu jedynie kawałka dolotu i przepustnicy. Przy okazji mając na wierzchu wyczyściłem ją, chociaż wyglądała całkiem nieźle. Oczywiście do kompletu zalany świeży płyn chłodniczy. Zostało jeszcze tylko porządne odpowietrzenie, bo na chwilę obecną temp. na kompie stoi na 103* co za tym idzie wentylator młuci non stop
Wyszła też przykra niespodzianka – na osuszaczu klimatyzacji jest jakiś wyciek. Trochę dziwna sprawa, bo praktycznie w dniu zakupu auta było na przeglądzie klimy i nabiciu czynnika i według kwitów test szczelności wyszedł pozytywny
Ogarnąłem też trzymający zacisk hamulcowy, jednak będę musiał wrócić do tego tematu i wymienić jedną gumkę na prowadnicy jarzma. Zestaw naprawczy już w drodze...
Dzisiaj w końcu trafiło się wolne popołudnie zatem podziałałem trochę i zająłem się wymianą termostatu. O dziwo pomimo wielu opinii, że bez zrzucania pompy wspomagania nie ma dojścia i ogólnie jest tragedia z miejscem to jakoś mi się udało przy zdjęciu jedynie kawałka dolotu i przepustnicy. Przy okazji mając na wierzchu wyczyściłem ją, chociaż wyglądała całkiem nieźle. Oczywiście do kompletu zalany świeży płyn chłodniczy. Zostało jeszcze tylko porządne odpowietrzenie, bo na chwilę obecną temp. na kompie stoi na 103* co za tym idzie wentylator młuci non stop
Wyszła też przykra niespodzianka – na osuszaczu klimatyzacji jest jakiś wyciek. Trochę dziwna sprawa, bo praktycznie w dniu zakupu auta było na przeglądzie klimy i nabiciu czynnika i według kwitów test szczelności wyszedł pozytywny
Ogarnąłem też trzymający zacisk hamulcowy, jednak będę musiał wrócić do tego tematu i wymienić jedną gumkę na prowadnicy jarzma. Zestaw naprawczy już w drodze...
Piękna MX-5
Widzę, że Cabrio nam przybywa.
Wszyscy ostrzą zęby na puchary
Powodzenia w modzeniu.
Pozdrawiam
Sylwia
Widzę, że Cabrio nam przybywa.
Wszyscy ostrzą zęby na puchary
Powodzenia w modzeniu.
Pozdrawiam
Sylwia
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości