Mazda MX-5 NC L8 '06 by pawcio1017

ND / NC / NB / NA

Postprzez pawcio1017 » 27 sie 2016, 01:23

Przedstawiam wam kolejną, czwartą już moją Mazdę. Po niespełna półtora roku jazdy (patrząc z perspektywy czasu) nudną trójką dojrzałem w końcu do decyzji, że pora na MX-5, które to już przed zakupem poprzedniego auta mocno chodziło mi po głowie. Ostatecznie trafila się możliwość zakupu NC z pełnym serwisem do 2013r do 183tys. Kolejna informacja na plus – auto jest z samej końcówki grudnia 2006r. także jeździć zaczęło dopiero w 2007r.

19221668_10154981101259915_6348160180916018651_o.jpg


Dane techniczne:
Marka: Mazda MX-5 NC
VIN: JMZNC188270116991
Data produkcji:28.12.2006r.
Silnik: 1798,00cm3
Lakier: Sunlight Silver
Skrzynia: 5MT


Wyposażenie seryjne:
#4xairbag, #alufelgi, #klimatronik, #2xelektryczne szyby, #elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, #odtwarzacz CD, #skórzana kierownica, gałka zmiany biegów, #DCS, ABS, #wspomaganie kierownicy, #regulacja kolumny kierownicy, #kierownica wielofunkcyjna, #6xgłośniki, #chromowane nakładki na pająki, #windshot, #miękki dach z podgrzewaną szybą,

Prostota tego auta sprawia, że pomimo przesiadki z dobrze wyposażonej trójki wcale nie brakuje mi niczego więcej do szczęścia :P No może poza ksenonami...


Plany:
#zawieszenie – na razie wstępnie rozważam możliwe opcje obniżenia, ale chyba będę się skłaniać ku sprężynom Vogtlanda – miałem takie w efce i były na prawdę przyzwoite. Do tego kiedyś pewnie rozważę standardowy mod – stabilizatory od RX-8,

#reflektory – tutaj mam zamiar trochę pomodzić. Rozważam wrzucenie ksenonów, ale wszystko jest do przemyślenia. Prawdopodobnie wpadną też blinkery, bo w trójce nie zdążyłem się jeszcze nimi nacieszyć <oczy> W miejsce zaślepek przeciwmgielnych wpadną jakieś okrągłe DRL

#koła – tutaj na razie mam zagadkę. Obecnie MX stoi na 16" kołach zimowych. Felgi szału nie robią, ale po pomalowaniu na czarno na zimę wystarczy. Co do zestawu letniego – zobaczymy czy jeszcze w tym roku uda się coś zmontować. Ewentualnie leżą jeszcze w garażu chromy z trójki – muszę przymierzyć czy w ogóle podejdą do MXa i czy jest sens cokolwiek z nimi kombinować, choć widziałbym tutaj zdecydowanie jakieś delikatniejsze koło.

#Audio – fabryczne radio gra całkiem przyzwoicie (zresztą podczas jazdy i tak jest głośno <diabełek> ) także nie przewiduje większych zmian. Jeśli zacznie mi dokuczać brak MP3 to pomyślę nad jakimś Xcarlinkiem. Na razie nie drążyłem tematu i odkurzyłem stare, dobre CD.

#Lakier – na pewno będzie jakaś delikatna korekta + zabezpieczenie przed zimą. Choć tak na prawdę mam z tyłu głowy pomysł oklejenia całego auta :> Ale raczej koszty takiego przedsięwzięcia skutecznie mnie powstrzymają.

#Napęd – fajnie byłoby wrzucić szperę, a jak już dłubać to i skrzynię 6MT. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Może kiedyś...



Poza tym nie planuję raczej jakichś większych modyfikacji, choć pewnie z czasem wpadną jakieś mniejsze czy większe dodatki, których do NCeka pod dostatkiem.


Historia serwisowa:
-wymiana termostatu (Gates) – 15.09.2016r. (213600km),
-wymiana płynu chłodniczego (Kuler) – 15.09.2016r. (213600km),
-zestaw naprawczy zacisku hamulcowego LT (Autofren) – 21.09.2016r. (214100km),
-wymiana oleju silnikowego z filtrem – 30.09.2016 (214680km)
-wymiana klocków hamulcowych przód (TRW) – 29.03.2017r. (220020km)
-wymiana skraplacza klimatyzacji wraz z osuszaczem (Nissens) – 27.06.2017 (222456km)
-wymiana przewodu klimatyzacji, – 27.06.2017 (222456km)
-wymiana zderzaka tylnego – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana ślizgu zderzaka L – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana lampy tylnej, lewej – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana łączników stabilizatora PP,LP (BluePrint) – 23.09.2017 (223407km)
-wymiana oleju silnikowego z filtrem – 23.09.2017 (223407km)
-wymiana tylnych klocków hamulcowych (OE) – 13.03.2018 (231240km)
-wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód (TRW) – 30.03.2018 (231603km)
-przegląd układu klimatyzacji wraz z dezynfekcją – 11.04.2018 (233150km)
-wymiana oleju silnikowego (Mazda Original Oil) wraz z filtrem oleju (OE) – 19.04.2018 (233424km)
-wymiana filtra powietrza (OE) – 19.04.2018 (233424km)


Foto:

DSC_3306.JPG


DSC05562.jpg


DSC05548.jpg


DSC05553.jpg


DSC05554.jpg


DSC05556.jpg


DSC05560.jpg


Zaraz po zakupie...:
20160822_184242.jpg


20160822_184342.jpg


20160822_220757.jpg


W terenie też daje rade <lol>
20160826_114444.jpg
Ostatnio edytowano 23 kwi 2018, 00:33 przez pawcio1017, łącznie edytowano 12 razy
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez benq323 » 31 sie 2016, 18:29

Gratki zakupu. Świetne auto. Dopiero wsiadając za kółko czuć frajdę z jazdy. Szerokości i przyjemności z kręcenia kilometrów.
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 16:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez DARO MAZDA 323 » 1 wrz 2016, 09:28

dobry wybór i ładny kolor śledze temat ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez macvas » 1 wrz 2016, 10:35

Winszuję zakupu. Będziesz Pan zadowolony.
Ja rozumiem, że mx daje niezapomniane wrażenia, ale z tą "nudną trójką" to żeś Nas pocisnął na odchodnego ;P
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Pro100wPysk » 1 wrz 2016, 15:32

"Nudna trójka " ? Osz ty gagatku. <co jest> Nie no miata wymiata :) Co jak co dobrze, że kupiłem od Ciebie trójkę. Nie ma za co :D
Avatar użytkownika
 
Od: 16 sty 2016, 16:16
Posty: 52
Skąd: Doruchów
Auto: Gulf III 1.6 :D czerwony
Mazda3 BK LF ’03 TOP SPORT Aero

Postprzez szymek mx » 1 wrz 2016, 17:26

pawcio1017 napisał(a):... umówiony z nunychem na dokładne oględziny na warsztacie.

Graty zakupu :) ...dałeś się już namówić na swapa 2.5l? :D
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 09:46
Posty: 55

Postprzez pawcio1017 » 2 wrz 2016, 23:25

macvas napisał(a): z tą "nudną trójką" to żeś Nas pocisnął na odchodnego ;P

Napisałem przecież, że z perspektywy czasu :P Nie mniej jakoś trójka miała najmniej polotu ze wszystkich moich dotychczasowych Mazd. Chyba za dużo w niej było Forda <diabełek>


szymek mx napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):... umówiony z nunychem na dokładne oględziny na warsztacie.

Graty zakupu :) ...dałeś się już namówić na swapa 2.5l? :D

Nie trzeba mnie namawiać <glupek2> ...tylko sponosra znaleźć <czarodziej>

Ogarnąłem podświetlenie tablicy na LEDach. Zawsze to coś do przodu.

20160901_201806.jpg
Ostatnio edytowano 23 kwi 2018, 00:36 przez pawcio1017, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez sq2jul » 2 wrz 2016, 23:36

Jak usłyszałem ile srebrników trzeba było za to położyć to na prawdę zazdraszczam, zważając na to, że uczeni w piśmie mówią, że trzyma się to kupy. Zazdraszczam i też chęć mnie nachodzi... :)

Dopisano 03 wrz 2016 0:40:

macvas napisał(a):z tą "nudną trójką" to żeś Nas pocisnął na odchodnego


No taka prawda niestety. W porównaniu (a nawet i bez niego) 3 to auto do wożenia tyłka i tyle.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 20:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez adamowski10 » 6 wrz 2016, 22:06

Ło panie – moje marzenie <serduszka> Graty zakupu! :) Moja efka się sypie totalnie i zastanawiam się nad mx'em ale NB. Robiłeś rozeznanie jak sobie radzą zimą? Wiele osób mi mówi, że cabrio jako daily car zimą to głupota :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2014, 23:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez KyRy » 7 wrz 2016, 10:26

adamowski10 napisał(a): cabrio jako daily car zimą to głupota

daje taką samą frajdę w zimie jak i w lecie także nie wiem co w tym głupiego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 14:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez adamowski10 » 7 wrz 2016, 11:01

Też nie rozumiem ich argumentów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2014, 23:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez Xenocyd » 8 wrz 2016, 16:36

adamowski10 napisał(a):Wiele osób mi mówi, że cabrio jako daily car zimą to głupota :D


No jak śnieg pada, to trzeba dach zamknąć ;)
I to tyle niedogodności. Zimą lata bokiem lepiej niż latem, z racji małej kabinki i mega wydajnej nagrzewnicy nawet przy około 0 stopni można otworzyć dach i nie marznąć – nadmuch na maxa i daje radę.
Jedyna wada zimą – jak każdą mazdę zacznie brać ruda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 11:01
Posty: 2276 (102/157)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez pawcio1017 » 8 wrz 2016, 22:45

adamowski10 napisał(a):Wiele osób mi mówi, że cabrio jako daily car zimą to głupota :D

A jeszcze więcej, że mieć takie auto to głupota <glupek2>


Na pokład wpadł pierwszy gadżet. Świeżutki kabelek AUX chyba prosto od skośnookich <lol>
20160908_100920.jpg
Ostatnio edytowano 23 kwi 2018, 00:35 przez pawcio1017, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez WORCIK » 12 wrz 2016, 15:28

Gratuluję

Ja także się rozglądam za mx5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 08:01
Posty: 286 (32/29)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: JEST OBECNIE
MAZDA 6 2.2 GJ 150KM 380Nm
śr. spalanie 8,4
MAZDA MX-5 2.0 160KM 190Nm
śr. spalanie 9,7
Mazda 3 BM 2,0 SkyActiv-G 120KM MT

YAMAHA XVS 1100 Drag Star

BYŁY:
MAZDA 6 GG 1,8 BP śr. spalanie 8,8
MAZDA 6 GH 2.0 D śr. spalanie 7,7

Postprzez Norreca » 12 wrz 2016, 17:31

Gratulacje zakupu !! :D

sq2jul napisał(a):Jak usłyszałem ile srebrników trzeba było za to położyć to na prawdę zazdraszczam, zważając na to, że uczeni w piśmie mówią, że trzyma się to kupy. Zazdraszczam i też chęć mnie nachodzi... :)

Dopisano 03 wrz 2016 0:40:

macvas napisał(a):z tą "nudną trójką" to żeś Nas pocisnął na odchodnego


No taka prawda niestety. W porównaniu (a nawet i bez niego) 3 to auto do wożenia tyłka i tyle.


wszystko zależy jaka 3. nie przeginaj :P
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Danmazda » 12 wrz 2016, 20:16

Graty autka <spoko> Szerokości i bezawaryjności. Mody będą takie jak u Fiveopac ?
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez pawcio1017 » 12 wrz 2016, 22:25

Co do zmian – tak jak już na wstępie pisałem raczej nie będzie żadnych grubszych modyfikacji, chociaż jak to mówią "nigdy nie mów nigdy" i "apetyt rośnie w miarę jedzenia" :> Najbliższe plany to jednak raczej tylko jakieś kosmetyczne drobiazgi wizualne i regularna obsługa... Ostatnio na przykład zająłem się skórzanymi elementami wnętrza (kierownica, gałka, mieszki...). Były one nie tyle zniszczone co dosyć mocno zaniedbane i brudne. Wszystkie elementy zostały dokładnie wyczyszczone z zalegającego brudu, następnie pobarwione, a ostatecznie zakonserwowane i zmiękczone. Efekt – skóra ponownie stała się gładka, miękka i przede wszystkim jest w idealnym dla mnie wykończeniu czarnego matu. No i ten zapach skóry (do pierwszego otwarcia dachu rzecz jasna) <serduszka>

PRZED:
14348717_1142415345833616_134872826_n.jpg
14348986_1142415669166917_1211824142_n.jpg

14328933_1142415699166914_1329877956_n.jpg
14331071_1142415865833564_440505535_n.jpg



W TRAKCIE:
14341604_1142415789166905_309344031_n.jpg

14331703_1142415315833619_823476946_n.jpg

14328891_1142415679166916_2127673000_n.jpg



EFEKTY:
14341915_1142415585833592_106862166_n.jpg

14341647_1142415895833561_1763019306_n.jpg
14349098_1142415685833582_2138698582_n(1).jpg

14302828_1142415455833605_1886569133_n.jpg

14341467_1142415405833610_1714186862_n.jpg




Co do modyfikacji mechanicznych... <glupek2> Po podłączeniu pod komputer i przejażdżce potwierdziłem swoje podejrzenia co do usterki termostatu. Przy temp. 25* na dworze silnik zagrzał się do roboczych 90 dopiero po dłuższym postoju. W czasie jazdy temperatura oscyluje w granicach 65-70*... A więc na razie kolejna modyfikacja to wymiana termostatu.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez zemoj » 15 wrz 2016, 19:01

Jeszcze raz gratuluję zakupu!
Super, że udało się kupić NC w cenie praktycznie NB. Skoro auto ma służyć jako daily, to wg mnie NC, to jednak dużo lepsza opcja.
W Twoich rękach auto na pewno jeszcze rozkwitnie, więc w temacie na pewno nudy nie będzie :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez pawcio1017 » 16 wrz 2016, 00:20

Dzięki, powoli małymi kroczkami się wszystko ogarnie i dopieści ;)

Dzisiaj w końcu trafiło się wolne popołudnie zatem podziałałem trochę i zająłem się wymianą termostatu. O dziwo pomimo wielu opinii, że bez zrzucania pompy wspomagania nie ma dojścia i ogólnie jest tragedia z miejscem to jakoś mi się udało przy zdjęciu jedynie kawałka dolotu i przepustnicy. Przy okazji mając na wierzchu wyczyściłem ją, chociaż wyglądała całkiem nieźle. Oczywiście do kompletu zalany świeży płyn chłodniczy. Zostało jeszcze tylko porządne odpowietrzenie, bo na chwilę obecną temp. na kompie stoi na 103* co za tym idzie wentylator młuci non stop <glupek2>

20160915_184952.jpg
20160915_201916.jpg



Wyszła też przykra niespodzianka – na osuszaczu klimatyzacji jest jakiś wyciek. Trochę dziwna sprawa, bo praktycznie w dniu zakupu auta było na przeglądzie klimy i nabiciu czynnika i według kwitów test szczelności wyszedł pozytywny <oczy>

20160915_211544.jpg


Ogarnąłem też trzymający zacisk hamulcowy, jednak będę musiał wrócić do tego tematu i wymienić jedną gumkę na prowadnicy jarzma. Zestaw naprawczy już w drodze...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez sylwia323F » 19 wrz 2016, 18:45

Piękna MX-5 :D
Widzę, że Cabrio nam przybywa.
Wszyscy ostrzą zęby na puchary :)
Powodzenia w modzeniu.

Pozdrawiam
Sylwia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 799 (52/35)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy