Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia
Taki mam zamiar – sprawdzę geometrię tym bardziej, że coś szumi bardziej podczas jazdy, wcześniej mniej słyszałem toczenie opon po asfalcie.
Co do dzwona – nie było, a w dziurę jakąś potężną też nie wpadłem, choć w Lodzi jest ich pełno
Co do dzwona – nie było, a w dziurę jakąś potężną też nie wpadłem, choć w Lodzi jest ich pełno
Muszę kupić do swojej mazdy 6 2.0 Pb dwa dolne wahacze. jeden prosty i drugi ten "baban".
czy jest kilka wersji tych wahaczy?? w katalogu niby są różne dla różnych numerów VIN i lat produkcji.....
Wahacz przedni dolny prosty ma oznaczenia GJ6A-34-300A / GJ6A-34-300B / GJ6A-34-300C / GJ6A-34-300D / GJ6A-34-300E .... dla rożnych numerów VIN i lat produkcji
Wahacz przedni dolny prosty
34-300 GJ6A-34-300C ARM,LOWER AN (GJ6A-34-300D) – 050401
GY1*** -400099
34-300 GJ6A-34-300D ARM,LOWER AN (GJ6A-34-300E) 06MY 050401 – 060601
GY1***400099-437417
Period: 01.04.2005 – 01.06.2006
34-300 GJ6A-34-300E ARM,LOWER 06MY 060601 – 061001
GY1***437417-450211
Period: 01.06.2006 – 01.10.2006
34-300 GR1A-34-300 ARM,LOWER AN (GR1A-34-300A) 061001 – 070501
GY1***450211-469458
Period: 01.10.2006 – 01.05.2007
34-300 GR1A-34-300A ARM,LOWER 070501 –
GY1***469458-
Period: 01.05.2007 –
czy jest kilka wersji tych wahaczy?? w katalogu niby są różne dla różnych numerów VIN i lat produkcji.....
Wahacz przedni dolny prosty ma oznaczenia GJ6A-34-300A / GJ6A-34-300B / GJ6A-34-300C / GJ6A-34-300D / GJ6A-34-300E .... dla rożnych numerów VIN i lat produkcji
Wahacz przedni dolny prosty
34-300 GJ6A-34-300C ARM,LOWER AN (GJ6A-34-300D) – 050401
GY1*** -400099
34-300 GJ6A-34-300D ARM,LOWER AN (GJ6A-34-300E) 06MY 050401 – 060601
GY1***400099-437417
Period: 01.04.2005 – 01.06.2006
34-300 GJ6A-34-300E ARM,LOWER 06MY 060601 – 061001
GY1***437417-450211
Period: 01.06.2006 – 01.10.2006
34-300 GR1A-34-300 ARM,LOWER AN (GR1A-34-300A) 061001 – 070501
GY1***450211-469458
Period: 01.10.2006 – 01.05.2007
34-300 GR1A-34-300A ARM,LOWER 070501 –
GY1***469458-
Period: 01.05.2007 –
mówiłem że podział występuje w katalogu i na schematach części a Wahacz przedni dolny prosty dla rożnych numerów VIN i lat produkcji ma oznaczenia GJ6A-34-300A / GJ6A-34-300B / GJ6A-34-300C / GJ6A-34-300D / GJ6A-34-300E. Podobnie z wahaczem przednim "bananem"
Kto mi pomoże zdiagnozować przednie zawieszenie.
M6 GY RF7J.
Objawy takie, że przy najechaniu z nawet niewielką prędkością >20km/h na próg zwalniający (zwłaszcza te trójkątne) lub nawet 2cm krawężnik (taki jak przy zjazdach z drogi głównej się zdarzy, słyszę/czuję nieprzyjemny stuk z przedniego zawieszenia.
Nieważne czy koła na wprost czy skręcone. Zwłaszcza jak dwoma kołami na raz się najedzie i jeszcze nie daj w trakcie hamowania to jest masakra.
Mazdę mam już 7 rok i te niepokojące dźwięki dopiero od roku, powoli się nasilają.
Na stacji kontroli nic nie da się wyczuć, zero luzów w zawieszeniu.
U innego mechanika przy okazji wymiany rozrządu też szarpali brechą za wszystkie wahacze i nic nie wymyślili.
Poduszka pod silnikiem, ta od rozrządu, wygląda OK. Pozostałe jak miałem okazję na nie rzucić okiem też.
No to co się jeszcze może tłuc?
M6 GY RF7J.
Objawy takie, że przy najechaniu z nawet niewielką prędkością >20km/h na próg zwalniający (zwłaszcza te trójkątne) lub nawet 2cm krawężnik (taki jak przy zjazdach z drogi głównej się zdarzy, słyszę/czuję nieprzyjemny stuk z przedniego zawieszenia.
Nieważne czy koła na wprost czy skręcone. Zwłaszcza jak dwoma kołami na raz się najedzie i jeszcze nie daj w trakcie hamowania to jest masakra.
Mazdę mam już 7 rok i te niepokojące dźwięki dopiero od roku, powoli się nasilają.
Na stacji kontroli nic nie da się wyczuć, zero luzów w zawieszeniu.
U innego mechanika przy okazji wymiany rozrządu też szarpali brechą za wszystkie wahacze i nic nie wymyślili.
Poduszka pod silnikiem, ta od rozrządu, wygląda OK. Pozostałe jak miałem okazję na nie rzucić okiem też.
No to co się jeszcze może tłuc?
- Od: 9 mar 2013, 21:11
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2006
Witam... u mnie występują podobne objawy jak opisywał to Mad78, czyli stuki przy najechaniu na próg ("nawet 2cm krawężnik"). wygląda to na uszkodzone górne mocowanie amortyzatora. Mam już zakupione poduszki i na dniach będę je wymieniał. I tu mam pytanko do użytkowników. Z manuala m6gy wynika że nie ma łożyska w mocowaniu amortyzatora, a jednak takie łożyska są dostępne. Chce kupić wszystkie części zanim wyciągnę kolumnę mcphersona. Mazda 6GY 2.0 104kW 2002r. Jest czy nie ma tam łożyska??
-
eded25
Witaj, obstawiam, że te stuki nie wydobywają się z poduszek tylko pewnie z wielowypustu-temat opisany na forum.
Ale co do poduszek są dwa rodzaje:
Mazda 6 do 2004r ma poduszkę bez łożyska, jest to jednoczęściowa poduszka
Mazda 6 po 2004r. ma poduszkę z łożyskiem, składa się z 3 części.
Ale co do poduszek są dwa rodzaje:
Mazda 6 do 2004r ma poduszkę bez łożyska, jest to jednoczęściowa poduszka
Mazda 6 po 2004r. ma poduszkę z łożyskiem, składa się z 3 części.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Powiem Ci szczere xRafalx, że podałeś mi prawdopodobnie odpowiedź na stuki w przodzie u mnie. Przeglądałem całe zawieszenie, zrobiłem wszystko co wymagało wymiany, geometria i zbieżność ustawiona po wszystkim wzorowo. Jedynym problemem są stuki, puki czy nie wiem jak to inaczej nazwać – może tąpnięcia – przy większych dziurach czy nawet zjeździe z krawężnika. To samo słychać jak dodam ostro gazu przy starcie – koło szuka przyczepności + kontrola trakcji przez co w rezultacie odrywa się minimalnie podłożą i znów słychać to takie dup dup dup
Z resztą i tak szykuje się do wymiany przednich amortyzatorów (60% sprawności) i podejrzewałem, że "coś" tam jeszcze siedzi do zrobienia
Z resztą i tak szykuje się do wymiany przednich amortyzatorów (60% sprawności) i podejrzewałem, że "coś" tam jeszcze siedzi do zrobienia
- Od: 25 mar 2015, 09:23
- Posty: 282 (16/9)
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM
Czy ktoś miał podobny przypadek ? to jest wahacz dolny prosty ( przód )
Sprawdziłem dokładnie wg katalogu EPC i po wpisaniu w teorii pasującego wyskakują same nowe wahacze, taki jak otrzymałem – natomiast z pasujących widzę tylko jakieś używki na rosyjskich stronach
wahacz wg. katalogu( po nr.VIN) powinien mieć oznaczenie GJ6A34300D – jeżeli ktoś ma informację, gdzie mógłbym taki dostać to będę wdzięczny
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
To jest tulejka która powinna zostać w zwrotnicy, użyj ściągacza, by zdemontować ją ze starego wahacza. Wsadź ją na miejsce i zakładaj nowy wahacz
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
tak też myślałem, ale wstępnie ściągacz nie chciał tego ruszyć ( próbowałem ), a nie chciałem" na chama". No ale tyle lat nie dotykane to wiadomo...
Dzięki za info
Dzięki za info
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Mały ściągacz do łożysk nie dał rady, musiałem użyć dużego ściągacza i klucza pneumatycznego.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Witam,
Mam luzy na sworzniu lewego górnego przedniego wahacza.
To ten element.
https://allegro.pl/oferta/sworzen-wahac ... 7773500086
Na powyższej aukcji mogę kupić sam stworzeń. Natomiast w katalogu cały ten wahacza ze sworzniem występują jako jedna część tak jak tu https://allegro.pl/oferta/wahacz-mazda- ... 7612959696.
Czy jest sens wymieniać sam sworzeń, czy lepiej od raz cały wahacz ?
Koszty niewiele większe. A obawiam się problemów z nabiciem samego sworznia. Widzę że jest do niego sprężyna. Czy ktoś to może wymieniał w taki sposób ? Jakieś problemy ?
Pozdrawiam
Darek
Mam luzy na sworzniu lewego górnego przedniego wahacza.
To ten element.
https://allegro.pl/oferta/sworzen-wahac ... 7773500086
Na powyższej aukcji mogę kupić sam stworzeń. Natomiast w katalogu cały ten wahacza ze sworzniem występują jako jedna część tak jak tu https://allegro.pl/oferta/wahacz-mazda- ... 7612959696.
Czy jest sens wymieniać sam sworzeń, czy lepiej od raz cały wahacz ?
Koszty niewiele większe. A obawiam się problemów z nabiciem samego sworznia. Widzę że jest do niego sprężyna. Czy ktoś to może wymieniał w taki sposób ? Jakieś problemy ?
Pozdrawiam
Darek
W tej sytuacji to bez różnicy, ten wahacz kosztuje średnio ponad 300 za średnio przyzwoity. Więc jak chcesz kupować chińczyka za 7 dyszek z drewna to lepiej kupić w całości niż potem rzeźbić w plastelinie.
Jak masz czas i możliwości to możesz sobie zmienić sworzeń i tuleje, pytanie na ile to wystarczy i czy jest bardziej opłacalne niż wahacz-chińczyk za 80zł.
Wahacz z lepszej półki już kosztuje, szukaj po sklepach internetowych okazji. Ja ostatnio kupiłem Ruville po 206zł/szt.
Wahacz z lepszej półki już kosztuje, szukaj po sklepach internetowych okazji. Ja ostatnio kupiłem Ruville po 206zł/szt.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6