System RVM – asystent zmiany pasa. Różne pytania.
POWITAĆ
elm doszedł, podłączyłem ForScanem (tylko on wykrył mi błędy), OBDCheck, Torque-pokazały zero błędów.
wyszło mi cos takiego, nie wiem jak to zinterpretować, może ktoś pomoże :
\
DTC W RVM U0028:87-0B
to co znalazłem opisuje poniżej, ale jako laik poprosze kolegów o wsparcie:
1. U0028 Vehicle Communication Bus A
2. https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 86700.html
3. http://www.howacarworks.com/files/242/pdf/page-691.pdf
* niestety nie wykazało mi żadnego błędu związanego z Btooth ze stacją Pioneer, ktoś może ma jakis pomysł czym/jak to sprawdzić?
elm doszedł, podłączyłem ForScanem (tylko on wykrył mi błędy), OBDCheck, Torque-pokazały zero błędów.
wyszło mi cos takiego, nie wiem jak to zinterpretować, może ktoś pomoże :
\
DTC W RVM U0028:87-0B
to co znalazłem opisuje poniżej, ale jako laik poprosze kolegów o wsparcie:
1. U0028 Vehicle Communication Bus A
2. https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 86700.html
3. http://www.howacarworks.com/files/242/pdf/page-691.pdf
* niestety nie wykazało mi żadnego błędu związanego z Btooth ze stacją Pioneer, ktoś może ma jakis pomysł czym/jak to sprawdzić?
Z gory przepraszam za brak Polskich znakow!
Link Nr 2 jest po Holendersku:
Google Translate tak to przetlumaczylo:
• Błąd komunikacji ( CAN ) pomiędzy modułami systemu RVM ( R ) / ( L)
możliwe przyczyny:
• Otwarty obwód lub zwarcie w wiązce przewodów między modułami systemu RVM (R) i modułu przyłączeniowego I układu (L) RVM
• Otwarty obwód lub zwarcie w wiązce przewodów między modułem systemu C RVM (R) i podłączenie L modułowy system RVM (L)
• Błąd w module systemu RVM
Z tego co patrzylem na pierwsze przetlumaczone tabele to zalecaja skasowanie bledu i ponownie skanowanie.
Jesli blad sie powtorzy zalecaja usuniecie minusowej klemy od akumulatora, usuniecie wtyczek do modolow Prawy i Lewy i sprawdzenie polaczen pod wzgledem uszkodzen, korozji i czy nie sa luzne.
Pozniej zalecaja
Sprawdź ciągłość przewodów między systemem moduł zasilania RVM (R) i system RVM modułu zasilania (L).
– System modułu przyłączeniowego RVM (R) i modułu przyłączeniowego I układu (L) RVM
– Moduł przyłączeniowy C RVM System ( R) i podłączenie L modułowy system RVM (L )
• Czy istnieje ciągłość ?
Jak dla mnie to albo gdzies cos nie styka, albo uszkodzony jakis przewod albo padl jeden z modulow..
Najlepiej wklejaj sobie rzad po rzedzie z tej strony do Google Translate i tam bedziesz mial napisane po kolei co robic, troche lamana polszczyzna
Zeby dostac sie do modulow bedziesz musial zdjac tylny zderzak.
Zalaczam fotki zebys zaobaczyl jak u mnie to wyglada.
Link Nr 2 jest po Holendersku:
Google Translate tak to przetlumaczylo:
• Błąd komunikacji ( CAN ) pomiędzy modułami systemu RVM ( R ) / ( L)
możliwe przyczyny:
• Otwarty obwód lub zwarcie w wiązce przewodów między modułami systemu RVM (R) i modułu przyłączeniowego I układu (L) RVM
• Otwarty obwód lub zwarcie w wiązce przewodów między modułem systemu C RVM (R) i podłączenie L modułowy system RVM (L)
• Błąd w module systemu RVM
Z tego co patrzylem na pierwsze przetlumaczone tabele to zalecaja skasowanie bledu i ponownie skanowanie.
Jesli blad sie powtorzy zalecaja usuniecie minusowej klemy od akumulatora, usuniecie wtyczek do modolow Prawy i Lewy i sprawdzenie polaczen pod wzgledem uszkodzen, korozji i czy nie sa luzne.
Pozniej zalecaja
Sprawdź ciągłość przewodów między systemem moduł zasilania RVM (R) i system RVM modułu zasilania (L).
– System modułu przyłączeniowego RVM (R) i modułu przyłączeniowego I układu (L) RVM
– Moduł przyłączeniowy C RVM System ( R) i podłączenie L modułowy system RVM (L )
• Czy istnieje ciągłość ?
Jak dla mnie to albo gdzies cos nie styka, albo uszkodzony jakis przewod albo padl jeden z modulow..
Najlepiej wklejaj sobie rzad po rzedzie z tej strony do Google Translate i tam bedziesz mial napisane po kolei co robic, troche lamana polszczyzna
Zeby dostac sie do modulow bedziesz musial zdjac tylny zderzak.
Zalaczam fotki zebys zaobaczyl jak u mnie to wyglada.
Niestety nic nie dało wykańczanie błędu -powraca
Odłączenie minusowej klemy też bez efektu
Usunięcie wtyczek z modułów tylko jak zdejmę zderzak (np żeby zamontować czujniki cofania)...choć w sumie nie wiem jak posprawdzac ciągłość przewodów. ..
Dorzucam 2 screeny z FScana-może one coś powiedzą bo dla mnie jedyne co "wyczytałem " to wyłączony buzzer -nota bene dlaczego ?
Odłączenie minusowej klemy też bez efektu
Usunięcie wtyczek z modułów tylko jak zdejmę zderzak (np żeby zamontować czujniki cofania)...choć w sumie nie wiem jak posprawdzac ciągłość przewodów. ..
Dorzucam 2 screeny z FScana-może one coś powiedzą bo dla mnie jedyne co "wyczytałem " to wyłączony buzzer -nota bene dlaczego ?
Oni zalecili odlaczenie klemy przy odlaczaniu wtyczek, pewnie zeby nie pojawil sie blad albo krotkie spiecie czy cos takiego.
Zdemontowanie tylnego zderzaka jest troche upierdliwe i mi zajelo troche czasu bo musialem wymontowac tylne lampy jak widac na zdjeciu, ale wtedy bedziesz mogl sprawdzic czy kable od RVM sa w calosci i czy wtyki czasem nie sa zasniedziale czy nie ma na nich nalotu rdzy itd itp.
Zdemontowanie tylnego zderzaka jest troche upierdliwe i mi zajelo troche czasu bo musialem wymontowac tylne lampy jak widac na zdjeciu, ale wtedy bedziesz mogl sprawdzic czy kable od RVM sa w calosci i czy wtyki czasem nie sa zasniedziale czy nie ma na nich nalotu rdzy itd itp.
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 GH (2009r.). Montowałem ostatnio LPG i po odbiorze samochodu zauważyłem że lekko świecą (żarzą) mi się światełka systemu RVM przy lusterkach informujące o nadjeżdżającym samochodzie.
System działa prawidłowo, przy włączonym systemie kontrolka obok licznika świeci na zielono, przy przy nadjeżdżającym samochodzie, lampki przy lusterkach zapalają się na pomarańczowo.
Przyznam szczerze że nie jestem pewny na 100% że przed oddaniem samochodu do warsztatu LPG te światełka także nie świeciły, ale bliżej byłbym stwierdzenia że "nie". Nie wiem czy gazownik coś nie pokręcił i przez to te światełka się teraz żarzą. Lekko świecą się niezależnie czy system jest włączony czy nie.
Dzięki za informację.
System działa prawidłowo, przy włączonym systemie kontrolka obok licznika świeci na zielono, przy przy nadjeżdżającym samochodzie, lampki przy lusterkach zapalają się na pomarańczowo.
Przyznam szczerze że nie jestem pewny na 100% że przed oddaniem samochodu do warsztatu LPG te światełka także nie świeciły, ale bliżej byłbym stwierdzenia że "nie". Nie wiem czy gazownik coś nie pokręcił i przez to te światełka się teraz żarzą. Lekko świecą się niezależnie czy system jest włączony czy nie.
Dzięki za informację.
-
MarekOTT
Normalnie się zapalają kontrolnie przy włączeniu zapłonu, potem gasną i system jest w gotowości. Nie sądzę żeby gazownik coś przy nich mógł popsuć. Jeśli podczas jazdy się Tobie zapalają intensywniej, masz sygnał dźwiękowy ostrzegający i zieloną kontrolkę RVM na zegarach, nie przejmuj się . System działa prawidłowo.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):Normalnie się zapalają kontrolnie przy włączeniu zapłonu, potem gasną i system jest w gotowości. Nie sądzę żeby gazownik coś przy nich mógł popsuć. Jeśli podczas jazdy się Tobie zapalają intensywniej, masz sygnał dźwiękowy ostrzegający i zieloną kontrolkę RVM na zegarach, nie przejmuj się . System działa prawidłowo.
Czyli jednak u mnie jest coś nie tak. Po odpaleniu samochodu, lampki te zaczynają lekko świecić, tlić się. Najlepiej to widać w nocy i niestety nie gasną. Oczywiście gdy przejeżdża obok mnie samochód to system działa normalnie.
-
MarekOTT
Chodzi mi że gasną z intensywnego światła. Trochę czasu minęło odkąd miałem swoją GH ale pamiętam że widać było pomarańczowy odcień.wumpscut napisał(a):Teraz czytam, że jednak mają gasnąć.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
To i ja dołączę się do tematu.
W mojej GH otrzymuję bardzo często fałszywe powiadomienia po stronie kierowcy które objawiają się tylko i wyłącznie na drogach szybkiego ruchu i autostradach (mam tu na myśli konkretnie drogi dwupasmowe). Problem pojawia się nawet gdy za mną jest kompletnie ciemno a w dzień pusto (tak wynika z widoku we wszystkich trzech lusterkach) w momencie gdy jadę dłuższą chwilę przy lini wyznaczającej pasy ruchu. Jak tylko odsunę się o około 0,5m w prawo od tej lini lub w lewo czyli mam ją pod autem to fałszywe powiadomienia znikają.Problem pojawia się też gdy poruszam się lewym pasem drogi dwupasmowej i auto jest w pobliżu lini wyznaczającej krawędż jezdni z lewej strony a za mną dalej w polu widzenia nie ma żadnych pojazdów.Sprawdzałem to przy różnych prędkościach w przedziale 100km/h-200km/h i zawsze jest tak samo.Problem znika przy wjeżdzie na drogi dwukierunkowe i w mieście jadąc 60-65km/h.Nie miałem okazji sprawdzić tego na drogach dwupasmowych poniżej 100km/h.Po odczycie błędów Forscanem 2.3.6beta jak i 2.3.8beta za pomocą ELM 327 WI-FI w module RVM nie sypnęło żadnymi błędami.Kontrolka RVM jest zawsze zielona (jedynie w zimie jak sypnęło śniegiem to zrobiła się pomarańczowa aż do całkowitego wyłączenia systemu). Na koniec dodam że u mnie w zupełnej ciemni nie widać efektu żarzenia się na pomarańczowo w trójkątach przy lusterkach.Czy znajdzie się jakaś tęga głowa która oświeci mnie gdzie doszukiwać się przyczyny fałszywych powiadomień w takich okolicznościach ?
W mojej GH otrzymuję bardzo często fałszywe powiadomienia po stronie kierowcy które objawiają się tylko i wyłącznie na drogach szybkiego ruchu i autostradach (mam tu na myśli konkretnie drogi dwupasmowe). Problem pojawia się nawet gdy za mną jest kompletnie ciemno a w dzień pusto (tak wynika z widoku we wszystkich trzech lusterkach) w momencie gdy jadę dłuższą chwilę przy lini wyznaczającej pasy ruchu. Jak tylko odsunę się o około 0,5m w prawo od tej lini lub w lewo czyli mam ją pod autem to fałszywe powiadomienia znikają.Problem pojawia się też gdy poruszam się lewym pasem drogi dwupasmowej i auto jest w pobliżu lini wyznaczającej krawędż jezdni z lewej strony a za mną dalej w polu widzenia nie ma żadnych pojazdów.Sprawdzałem to przy różnych prędkościach w przedziale 100km/h-200km/h i zawsze jest tak samo.Problem znika przy wjeżdzie na drogi dwukierunkowe i w mieście jadąc 60-65km/h.Nie miałem okazji sprawdzić tego na drogach dwupasmowych poniżej 100km/h.Po odczycie błędów Forscanem 2.3.6beta jak i 2.3.8beta za pomocą ELM 327 WI-FI w module RVM nie sypnęło żadnymi błędami.Kontrolka RVM jest zawsze zielona (jedynie w zimie jak sypnęło śniegiem to zrobiła się pomarańczowa aż do całkowitego wyłączenia systemu). Na koniec dodam że u mnie w zupełnej ciemni nie widać efektu żarzenia się na pomarańczowo w trójkątach przy lusterkach.Czy znajdzie się jakaś tęga głowa która oświeci mnie gdzie doszukiwać się przyczyny fałszywych powiadomień w takich okolicznościach ?
Czyli wynika z tego że moduł RVM wykrywa z tyłu auta linię namalowaną na jezdni obojętnie czy przerywaną czy ciągłą jako zbliżający się pojazd. A już myślałem że tylko ja mam pecha i kolejny problem do rozkminy a to tak ma być. Dzięki za info. Zaoszczędziles mi czasu na ściąganie tylnego zderzaka.
Historia o pasach na asfalcie to lipa jakaś .
Wg. mnie jest jakaś usterka , bądź to w czujniku ,. bądź w oprogramowaniu. Tez mam ten problem , ale z racji , że mieszkam na obrzeżach miasta, to codziennie jeżdżę droga asfaltowa na której nie ma linii , a czujnik też głupieje.
Na najbliższej wizycie w ASO to zgłoszę , bo obecnie to system żyje wg. własnego widzimisię...
Wg. mnie jest jakaś usterka , bądź to w czujniku ,. bądź w oprogramowaniu. Tez mam ten problem , ale z racji , że mieszkam na obrzeżach miasta, to codziennie jeżdżę droga asfaltowa na której nie ma linii , a czujnik też głupieje.
Na najbliższej wizycie w ASO to zgłoszę , bo obecnie to system żyje wg. własnego widzimisię...
Może i lipa ale jak widać RVM nie tylko u mnie tak właśnie "widzi" pole z tyłu auta. Daj znać po wizycie w aso co oni na to a najlepiej jakbyś mógł im pokazać mój post i zobaczymy reakcję.
Na chwilę obecną reset modułu RVM Forscanem rozwiązał opisywany problem. Natknąłem się przypadkiem na tą opcję porównując dwie różne wersje Forscana.
Panowie.
Nie wiem czy to związane z RVM, ale szykuje auto na wyjazda i zauważyłem w bagażniku jak wyjalem wypełnienie styropianowe – generalnie miejsce koła zapasowego. W tylnej części wpust na koło zapasowe/ subwoofer od strony zderzaka mam kabelki które gdzieś prowadzą w lewy boczek (niestety z braku czasu nie mogę teraz rozbierać i sprawdzać gdzie biegną) a z drugiej strony wychodzą gdzieś w stronę zderzaka. Połączone są Kostką a ta wygląda jakby była zjarana (jakaś zwara czy co) i nie byłem w stanie jej rozpiąć....
Co to za kabelki i kostka- czy może coś od RVM?
Będę wdzięczny za pomoc.
Dopisano 26 sie 2017 15:16:
Jeszcze dorzucę takie focie.
Bardziej poglądowo widać.
Kombi i widok w stronę zderzaka tył.
Nie wiem czy to związane z RVM, ale szykuje auto na wyjazda i zauważyłem w bagażniku jak wyjalem wypełnienie styropianowe – generalnie miejsce koła zapasowego. W tylnej części wpust na koło zapasowe/ subwoofer od strony zderzaka mam kabelki które gdzieś prowadzą w lewy boczek (niestety z braku czasu nie mogę teraz rozbierać i sprawdzać gdzie biegną) a z drugiej strony wychodzą gdzieś w stronę zderzaka. Połączone są Kostką a ta wygląda jakby była zjarana (jakaś zwara czy co) i nie byłem w stanie jej rozpiąć....
Co to za kabelki i kostka- czy może coś od RVM?
Będę wdzięczny za pomoc.
Dopisano 26 sie 2017 15:16:
Jeszcze dorzucę takie focie.
Bardziej poglądowo widać.
Kombi i widok w stronę zderzaka tył.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6