Niezidentyfikowany błąd komputera: P138B
Chyba prościej już nie można, pokazałem Ci jakiej kostki szukać – prawy górny róg mojego zdjęcia, nie pamiętam dokładnie ale jest ona chyba na wysokości tej szarej kostki którą widać w dolnym lewym rogu na ostatnim zdjęciu które pokazałeś.
Mam pytanie, w jaki sposób mogę wymontować (aby sprawdzić) ten żółty bezpiecznik od świec żarowych ? Czy muszę odkręcać te 2 nakrętki z tych długich wystających śrub aby go wyjąć ? (Pytam bo bardzo ciężko jest tam się dostać zwykłym kluczem, a nawet zwykłym nasadowym nie idzie ruszyć tych nakrętek bo strasznie wysoko wystają te śruby). Czy jest sens sprawdzania w ogóle tego bezpiecznika skoro na każdej świecy (mierząc we wtyczce) mam brak oporności (nieskończoność) ?
- Od: 12 wrz 2015, 19:20
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 BK 2005 1.6D 109KM & Mazda 2 DE 2008 1.4D 68KM
Jeśli sprawdziłeś świece w dobrej wtyczce (żebyś czasem nie mierzył od strony sterownika ) to nie ma to sensu wymieniaj, możesz jeszcze sprawdzić jak wymontujesz czy po prostu grzeją – obudowa do masy a drugi koniec świecy (ten na nakrętkę jak dobrze pamiętam) do plusa np. i w sekundzie, góra dwóch świeca powinna się rozgrzać.
Mierzyłem we wtyczce w której są piny (nie gniazda) i którą zaznaczyłem na tym zdjęciu:
Czy mierzyłem rezystancje pomiędzy poszczególnymi pinami w tej wtyczce, czy pomiędzy pinami a masą, nie było żadnej reakcji na wyświetlaczu miernika.
Mam 3 pytania:
1) Czy żeby wykręcić te świece potrzeba zdemontować coś jeszcze poza osłoną silnika ?
2) Czy lepiej wykręcać je na zimnym czy na ciepłym silniku ?
3) Czy dobrze jest przed wykręcaniem świec popsikać codziennie przez parę dni trochę WD-40 żeby łatwiej puściło ?
Czy mierzyłem rezystancje pomiędzy poszczególnymi pinami w tej wtyczce, czy pomiędzy pinami a masą, nie było żadnej reakcji na wyświetlaczu miernika.
Mam 3 pytania:
1) Czy żeby wykręcić te świece potrzeba zdemontować coś jeszcze poza osłoną silnika ?
2) Czy lepiej wykręcać je na zimnym czy na ciepłym silniku ?
3) Czy dobrze jest przed wykręcaniem świec popsikać codziennie przez parę dni trochę WD-40 żeby łatwiej puściło ?
- Od: 12 wrz 2015, 19:20
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 BK 2005 1.6D 109KM & Mazda 2 DE 2008 1.4D 68KM
Nawet jest wskazane aby zalać świece czymś co penetruje aby lepiej puściły możesz użyć nawet nafty.
patrząc na silnik od lewej pierwsza był do niej gorszy dostęp trzeba było zrzucić rurkę poza tym 3 kolejne bez niczego wykręcisz. Uwaga tylko żebyś nie urwał to się zdarza.
patrząc na silnik od lewej pierwsza był do niej gorszy dostęp trzeba było zrzucić rurkę poza tym 3 kolejne bez niczego wykręcisz. Uwaga tylko żebyś nie urwał to się zdarza.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Ja świece wymieniałem na ciepłym silniku, praktycznie zaraz po przejechaniu 200km trochę preparatu penetrującego, trochę kręcenia w lewo, trochę w prawo i na szczęście wszystkie wyszły
Dzień dobry,
Może dla niektórych odkopywanie takich archeo postów to przesada, ale mam kilka pytań w temacie.
Na początek krótka historia:
Też dostałem błąd P138B
Zgodnie z instrukcją i informacjami z wcześniejszych postów zmierzyłem w mojej maździe oporność świec, no i okazało się że wszystkie mają około 1,3 Ohm zgodnie z tym co piszą na stronach mazdy.
Posiłkowałem się tym filmem: https://youtu.be/T7HpXOrPcks
Sprawdziłem też na wtyczce 4 pin od kabla bezpośrednio od świec i na samych świecach. Oporność się zgadza.
Więc uznałem, ze to sam przekaźnik. U mnie był to FoMoCo, nr 3M5T-12A-343-AA
Zakupiłem więc używkę gdzieś na Alledrogo, ale nie zmieniło to za wiele.
Zacząłem szukać nowego przekaźnika po internecie ale FoMoCo nigdzie nie widzę a pozostałych producentów nie znam.
Czy ktoś może poradzić jakich producentów warto kupować z czego nie kupować na pewno?
widziałem na przykład takich:
HERTH+BUSS ELPARTS
BERU
ERA
CHAMPION
VEMO
HITACHI
HELLA
FEBI BILSTEIN
SIDAT
Wszystkie mają oznaczenie 3M5T-12A-343-AA
ale rozrzut cenowy to od 190 do 420 PLN
Dlatego pytam czy i co warto brać
A przy okacji, czy ma ktoś może jeszcze gdzieś instrukcję z rozbierania tego sterownika?
Może dla niektórych odkopywanie takich archeo postów to przesada, ale mam kilka pytań w temacie.
Na początek krótka historia:
Też dostałem błąd P138B
Zgodnie z instrukcją i informacjami z wcześniejszych postów zmierzyłem w mojej maździe oporność świec, no i okazało się że wszystkie mają około 1,3 Ohm zgodnie z tym co piszą na stronach mazdy.
Posiłkowałem się tym filmem: https://youtu.be/T7HpXOrPcks
Sprawdziłem też na wtyczce 4 pin od kabla bezpośrednio od świec i na samych świecach. Oporność się zgadza.
Więc uznałem, ze to sam przekaźnik. U mnie był to FoMoCo, nr 3M5T-12A-343-AA
Zakupiłem więc używkę gdzieś na Alledrogo, ale nie zmieniło to za wiele.
Zacząłem szukać nowego przekaźnika po internecie ale FoMoCo nigdzie nie widzę a pozostałych producentów nie znam.
Czy ktoś może poradzić jakich producentów warto kupować z czego nie kupować na pewno?
widziałem na przykład takich:
HERTH+BUSS ELPARTS
BERU
ERA
CHAMPION
VEMO
HITACHI
HELLA
FEBI BILSTEIN
SIDAT
Wszystkie mają oznaczenie 3M5T-12A-343-AA
ale rozrzut cenowy to od 190 do 420 PLN
Dlatego pytam czy i co warto brać
A przy okacji, czy ma ktoś może jeszcze gdzieś instrukcję z rozbierania tego sterownika?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości