Mazda MX-3 EC KL '93
Witam wszystkich!! Dzisiaj chciałbym pochwalić się swoją mazdą. Jest to mój pierwszy samochód kupiony przeze mnie, gdyż kuzyn posiadał kiedyś wersje 1.6. Z wyglądu samochód mi się bardzo spodobał więc postanowiłem że kiedyś zakupie sobie ten model, szczególnie gdy dowiedziałem się o istnieniu mocniejszej wersji 1.8 z silnikiem v6 oraz zobaczeniem jej osiągów. I tak niedługo po zdaniu prawka zakupiłem swój pierwszy samochód. Po madzie jechałem za Opole kupiona od drugiego właściciela w Polsce wcześniej sprowadzona z niemiec.
Trochę danych technicznych mojego auta:
Silnik:
1.8 V6 –> 2.5 V6 z xedosa 9 poliftowy model (2002 140tys przebiegu)
Zalany Motulem 300V Competition 15W50
Napęd:
Krótka skrzynia k8
Koło zamachowe k8
Wyposażenie:
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Elektryczny szyberdach
ABS
Centralny zamek
Wspomaganie
Wydech i Dolot:
Seria z wyjątkiem tłumika końcowego który daje całkiem fajny dźwięk do 3tys obrotów
No i wiadomo seryjny pakiet ospojlerowania dokładki v6 spoiler itp.
Modyfikacje które dokonałem:
Lampy JDM USA i modyfikacja wiązki dodanie świateł przeciwmgielnych tylnych
Short Shifter
Swap silnika na 2.5 KL z xedosa 9
Wymiana oświetlenia wewnątrz auta na ledy
Pozbycie się problemu hałasującej kierownicy nagrzanej w słońcu (strasznie piszczała)
Plany:
Ogarnięcie blacharki
Wymiana opon
Naprawa zawieszenia( amory sprężyny obniżające itp itd)
Generalnie auto nie jest idealne mam sporo rzeczy do ogarnięcia a to wiadomo czas i pieniądze jednak dokonanie swapu przekonało mnie abym założył tutaj temat aby ktoś wiedział o mojej 2.5 v6
Wielkie podziękowania dla jedrzej07 za zdobycie silnika do mojej madzi, dla chłopaków którzy dokonali swapu co nie było łatwe tomeczek333 wraz z jego kumplem Marcinem oraz dla mx-3lover który pomagał mi w przygotowaniach do swapu swoją wiedzą i radą bez nich samochód nie jechałbym tak jak jedzie dzisiaj.
Trochę zdjęć mojej madzi:
Zaraz po kupnie:
Wnętrze madzi plastiki pomalowane przez poprzedniego właściciela:
Silnik 1.8 v6 k8:
Silnik 2.5 V6 KL z xedosa 9:
A tak wygląda teraz:
I lampy JDM USA:
Trochę danych technicznych mojego auta:
Silnik:
1.8 V6 –> 2.5 V6 z xedosa 9 poliftowy model (2002 140tys przebiegu)
Zalany Motulem 300V Competition 15W50
Napęd:
Krótka skrzynia k8
Koło zamachowe k8
Wyposażenie:
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Elektryczny szyberdach
ABS
Centralny zamek
Wspomaganie
Wydech i Dolot:
Seria z wyjątkiem tłumika końcowego który daje całkiem fajny dźwięk do 3tys obrotów
No i wiadomo seryjny pakiet ospojlerowania dokładki v6 spoiler itp.
Modyfikacje które dokonałem:
Lampy JDM USA i modyfikacja wiązki dodanie świateł przeciwmgielnych tylnych
Short Shifter
Swap silnika na 2.5 KL z xedosa 9
Wymiana oświetlenia wewnątrz auta na ledy
Pozbycie się problemu hałasującej kierownicy nagrzanej w słońcu (strasznie piszczała)
Plany:
Ogarnięcie blacharki
Wymiana opon
Naprawa zawieszenia( amory sprężyny obniżające itp itd)
Generalnie auto nie jest idealne mam sporo rzeczy do ogarnięcia a to wiadomo czas i pieniądze jednak dokonanie swapu przekonało mnie abym założył tutaj temat aby ktoś wiedział o mojej 2.5 v6
Wielkie podziękowania dla jedrzej07 za zdobycie silnika do mojej madzi, dla chłopaków którzy dokonali swapu co nie było łatwe tomeczek333 wraz z jego kumplem Marcinem oraz dla mx-3lover który pomagał mi w przygotowaniach do swapu swoją wiedzą i radą bez nich samochód nie jechałbym tak jak jedzie dzisiaj.
Trochę zdjęć mojej madzi:
Zaraz po kupnie:
Wnętrze madzi plastiki pomalowane przez poprzedniego właściciela:
Silnik 1.8 v6 k8:
Silnik 2.5 V6 KL z xedosa 9:
A tak wygląda teraz:
I lampy JDM USA:
Ostatnio edytowano 13 paź 2016, 22:03 przez marcinowozniako, łącznie edytowano 2 razy
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Nie. Środek tps jest zupełnie inny dlatego mam do kupna przepustnice od 2.5 narazie jeżdżę na tej z k8. Pokaże potem fotki na czym polega różnica. Co do silnika zbiera się ładnie nie kopci zatem jestem zadowolony. Latam na kompie kl05 jednak nie działają mi na nim vrisy o dziwo na kompie k8 smigaja ładnie jakby ktoś miał jakiś pomysł to byłbym wdzięczny. Kiedyś stosowalo się jakieś vris boxy Ale teraz nie wiem jak to naprawić.
Co do oleju ja się scigam non stop po drogach
A na serio czytałem że to dobry syntetyk teraz jest lato to silnikowy nic się złego nie stanie na tej lepkości i gęstości.
Co do oleju ja się scigam non stop po drogach
A na serio czytałem że to dobry syntetyk teraz jest lato to silnikowy nic się złego nie stanie na tej lepkości i gęstości.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
W końcu powstał temat
Póki co pewnie banan z twarzy nie schodzi . Mimo przepustnicy od K8 jedzie to całkiem dobrze
Jeszcze trochę i będzie więcej MX-3 2.5 niż 1.8
Sporo pracy Cię jeszcze czeka, ale jak zapału nie zabraknie, to wszystko się ogarnie. Auto niestety ma swoje lata i nie ma co oczekiwać idealnego stanu.
Po przejażdżce dostałem więcej motywacji żeby w końcu zabrać się za shortshiftera, bo ciągle to odwlekam. A zapomniałem zapytać, o ile masz przesuniętą tę kulkę względem oryginału?
Powodzenia w dalszych modach i przywracaniu do ideału
Może będzie jeszcze kiedyś okazja się zmierzyć
Póki co pewnie banan z twarzy nie schodzi . Mimo przepustnicy od K8 jedzie to całkiem dobrze
Jeszcze trochę i będzie więcej MX-3 2.5 niż 1.8
Sporo pracy Cię jeszcze czeka, ale jak zapału nie zabraknie, to wszystko się ogarnie. Auto niestety ma swoje lata i nie ma co oczekiwać idealnego stanu.
Po przejażdżce dostałem więcej motywacji żeby w końcu zabrać się za shortshiftera, bo ciągle to odwlekam. A zapomniałem zapytać, o ile masz przesuniętą tę kulkę względem oryginału?
Powodzenia w dalszych modach i przywracaniu do ideału
Może będzie jeszcze kiedyś okazja się zmierzyć
Kulkę przesunalem o około 20-25 mm i myślę że jest ok.
Nie no powiem szczerze że zbiera się silniczek naprawdę dobrze przy zrobieniu przy nim kilku modyfikacji czuje ze może być to jeden z mocniejszych KL
Nie no powiem szczerze że zbiera się silniczek naprawdę dobrze przy zrobieniu przy nim kilku modyfikacji czuje ze może być to jeden z mocniejszych KL
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Ten element który tu jest w kształcie jakby dwóch nożyków to w przepustnicy z KL jest tam jakby końcówka płaskiego śrubokręta nie wiem powiem szczerze jak dało by radę to wyjąć.
Foto środka tps z k8 w tym z KL nie ma w ogóle mocowania na srubke:
Foto środka tps z k8 w tym z KL nie ma w ogóle mocowania na srubke:
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
tomeczek333 chyba już zaczyna ich być więcej
Z sprężynami może być problem, bo do mx'a zostały mtsy i jamexy albo H&R.. Apexa znajomy teraz szuka i znaleźć się ich nie da żeby kupić, Eibach z tego co mi wiadomo zaprzestał produkcje więc jedynie jak trafisz na stan magazynowy.
Z sprężynami może być problem, bo do mx'a zostały mtsy i jamexy albo H&R.. Apexa znajomy teraz szuka i znaleźć się ich nie da żeby kupić, Eibach z tego co mi wiadomo zaprzestał produkcje więc jedynie jak trafisz na stan magazynowy.
- Od: 22 maja 2011, 21:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Te sprężyny HR nie są takie złe ja prawdopodobnie w nie będę celowal jak będę z tym tematem działał.
Jeszcze parę pytań dla gości w temacie apropo ECU. W tej chwili mam dwa jeden to kl05 drugi ten od mojego k8 oznaczenie k819B z krótką płytką. Wiem że byli goście którzy wkladali eprom jakiś z kompa od k8 do kompa do KL i naprawiało to problem z vrisami.
Obiecane zdjęcia tps z przepustnicy kl1C:
A tutaj zdjęcie kompa od k8 jakby ktoś mógł powiedzieć która kostkę trzeba wylutowac i włożyć do kompa KL to byłbym wdzięczny:
Jeszcze parę pytań dla gości w temacie apropo ECU. W tej chwili mam dwa jeden to kl05 drugi ten od mojego k8 oznaczenie k819B z krótką płytką. Wiem że byli goście którzy wkladali eprom jakiś z kompa od k8 do kompa do KL i naprawiało to problem z vrisami.
Obiecane zdjęcia tps z przepustnicy kl1C:
A tutaj zdjęcie kompa od k8 jakby ktoś mógł powiedzieć która kostkę trzeba wylutowac i włożyć do kompa KL to byłbym wdzięczny:
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Co do sprężyn, można jeszcze znaleźć FK, ale chyba już tylko za granicą. Jeździ się na nich dobrze. Są twarde, ale nie bez przesady. Po dziurach da się jeździć, a na równej drodze to bajka. Jednak przy jakimkolwiek obniżeniu masz do wywalenia, ewentualnie podcięcia od spodu przednie chlapacze. Ja na prawie każdym "leżącym policjancie" zahaczam i właśnie muszę je trochę uciąć, bo w końcu urwę.
W przepustnicy poza TPSem podobno jest również inny IAC. Sam osobiście się nie przyglądałem, bo już sam TPS dyskwalifikuje tą przepustnicę.
Co do komputera to wydaje mi się że chodzi o "kostkę" oznaczoną IC11. Głowy sobie nie dam za to uciąć, musiałby to potwierdzić ktoś kto się bawił. Ale jak na moje to samo przełożenie tego nic nie da. Bo to wyjdzie prawie na to samo jakbyś jeździł na kompie z K8 bo całą pamięć byś miał z niego. Trzeba by zczytać i przerzucić samą tablicę VRIS-ów z K8 a potem zaprogramować w tej od KL. A i tak Ci to nie da gwarancji że będzie działać bo nie bardzo wiadome jest gdzie leży problem z niedziałającymi VRIS-ami w starych KLach
W przepustnicy poza TPSem podobno jest również inny IAC. Sam osobiście się nie przyglądałem, bo już sam TPS dyskwalifikuje tą przepustnicę.
Co do komputera to wydaje mi się że chodzi o "kostkę" oznaczoną IC11. Głowy sobie nie dam za to uciąć, musiałby to potwierdzić ktoś kto się bawił. Ale jak na moje to samo przełożenie tego nic nie da. Bo to wyjdzie prawie na to samo jakbyś jeździł na kompie z K8 bo całą pamięć byś miał z niego. Trzeba by zczytać i przerzucić samą tablicę VRIS-ów z K8 a potem zaprogramować w tej od KL. A i tak Ci to nie da gwarancji że będzie działać bo nie bardzo wiadome jest gdzie leży problem z niedziałającymi VRIS-ami w starych KLach
Zmiana podstawki IC11 spowoduje zmianę mapy itp. a tego nie chcesz. Komputery KL-DE mają fabryczny błąd, ale to nie oznacza, że VRISy w ogóle nie pracują. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=138362
Dziwna sprawa, możliwe, że KL05 jest uszkodzony lub problem leży w instalacji i np. k819 to toleruje a Kl05 już nie.
Dziwna sprawa, możliwe, że KL05 jest uszkodzony lub problem leży w instalacji i np. k819 to toleruje a Kl05 już nie.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 22:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Właśnie ja szukałem nowych fk to nie umiałem znaleźć, dodzwoniłem się do firmy która współpracowała z fk ale przestali bo wysyłali złe sprężyny i były problemy z reklamacjami. Ile w tym prawdy nie wiem.
Odnośnie HR to cena fk znacznie tańsze
Odnośnie VRISów z tego co zdążyłem się zorientować to KL nastawiony na ekonomie był bardziej i vrisy tak mają działać że dopiero po wciśnięciu prawie max gazu to działają
Odnośnie HR to cena fk znacznie tańsze
Odnośnie VRISów z tego co zdążyłem się zorientować to KL nastawiony na ekonomie był bardziej i vrisy tak mają działać że dopiero po wciśnięciu prawie max gazu to działają
- Od: 22 maja 2011, 21:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Nie będę do tego dochodził gdyż zwyczajnie aż tak mnie to nie interesuje jednak vrisy mają działać w związku z tym zakupiłem kompa od poliftowej mx6 o oznaczeniami kl55 myślę że zalatwie nim 2 sprawy non stop chodzący wentylator oraz właśnie działanie vrisow na tym kompie kl05 po prostu ich brakuje i czuję ich brak zatem zobaczymy jak komputer do mnie przyjdzie a będzie to jakoś w czwartek.
To może można pójść w drugą stronę do kompa k8 przelutowac te kość z mapami od kl05 I wtedy mapy będą od KL a vrisy powinny działać.
@up
W k8 też tak było dopiero gdy masz 70% gazu wtedy się otworzą jednak w tym moim przypadku na pewno na kompie od KL one nie pracują gdyż zwyczajnie to czuć.
To może można pójść w drugą stronę do kompa k8 przelutowac te kość z mapami od kl05 I wtedy mapy będą od KL a vrisy powinny działać.
@up
W k8 też tak było dopiero gdy masz 70% gazu wtedy się otworzą jednak w tym moim przypadku na pewno na kompie od KL one nie pracują gdyż zwyczajnie to czuć.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Hm a na wolnych obrotach pierwszy masz otwarty? jak wciśniesz 70-75% gazu i koło 5tyś dociśniesz do maxa to powinien dostać lekkiego kopa i jak masz stożek dźwięk się zmieni dosyć trochę
- Od: 22 maja 2011, 21:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Nie tak jak mówię vrisy na kompie od KL w ogóle nie działają ani jeden się nie otwiera ani drugi przy żadnych obrotach i obciążeniu. Jak nowy komp nie załatwi sprawy to napiszę do Gaduły chociaż nie wiadomo czy będzie wstanie mi pomóc. Vrisy na pewno sprawne są bo na kompie od k8 ładnie działają.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Hm a nie są różnice w podciśnieniach? błędy jakieś masz? elektrozaworki zostawiłeś z K8 czy z KL'a?
- Od: 22 maja 2011, 21:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Vrisami steruje komputer zatem skoro fizycznie ten elektrozawor działa to tylko i wyłącznie wina kompa ze nie załącza się poprawnie to jest problem znany i nie ma co tutaj się rozwodzić kl05 to komp przedliftowy a te tak miały. Kl55 to polift i tam już tego błędu być nie powinno.
Jeszcze tak wpadłem na pomysł. Wyczytałem że ECU powinno być zawsze od naszego samochodu z tym że właśnie ze zmienionym epromem z silnika który mamy włożony. Czyli w moim przypadku powinien zostać k819 a wgrać tylko eprom od kompa z xedosa 9 zdaje się kl68.
Jeszcze tak wpadłem na pomysł. Wyczytałem że ECU powinno być zawsze od naszego samochodu z tym że właśnie ze zmienionym epromem z silnika który mamy włożony. Czyli w moim przypadku powinien zostać k819 a wgrać tylko eprom od kompa z xedosa 9 zdaje się kl68.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Pytam o to dlatego że ja mam kl05 i kl02 i wszystko śmiga z tym że mam 92'.
Problemy z epromem nie były tylko w przypadku klze?
Problemy z epromem nie były tylko w przypadku klze?
- Od: 22 maja 2011, 21:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Masz też mimo wszystko silnik z innym kolektorem być może faktycznie sterowanie vrisami też jest trochę inne i jest konflikt na linii silnik po lifcie komp przed liftem chociaż to trochę dziwne bo na moim przedliftowym kompie od k8 vrisy działają. Nie wiem nie znam się
Co do epromu to skoro w przypadku klze tak sie robi to w każdym innym też można. W przypadku klze chodziło o to że oryginalny Ecu miał blokadę prędkości dlatego obchodzili to przekładając sam eprom.
Jak nie będzie mi działać na tym kompie kl55 to się pobawie w przelutowanie epromu z ecu kl05 do ecu z k8.
Co do epromu to skoro w przypadku klze tak sie robi to w każdym innym też można. W przypadku klze chodziło o to że oryginalny Ecu miał blokadę prędkości dlatego obchodzili to przekładając sam eprom.
Jak nie będzie mi działać na tym kompie kl55 to się pobawie w przelutowanie epromu z ecu kl05 do ecu z k8.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
No coś w tym może być dlatego zapytałem o elektrozawory może one są innego typu mimo że kostki pasują, i jest dupa.. i może zaskoczyło by tylko trzeba to inaczej podłączyć albo przełożyć jakieś graty
- Od: 22 maja 2011, 21:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości