odpala i gaśnie, dusi się, biały dym

Postprzez dmdamiyo » 4 maja 2016, 21:27

Witam wszystkich,

mam problem z Mazdą mianowicie po odpaleniu dusi ją i gaśnie, z rury leci białawy dym, dym widać też czasem gdzieś spod silnika. Samochód nie reaguje na dodanie gazu bądź obroty rosną powoli do max 1500 i samochód szarpie. Ruszyć z miejsca się nie da. Po chwili auto gaśnie. Zamieszczam wideo, może okaże się pomocne w identyfikacji potencjalnej usterki.
Zdarza się też że nie może odpalić, jak na drugim filmie.

Ponieważ objawy z brakiem reakcji na gaz pojawiały się sporadycznie od jakiegoś czasu zanim samochód padł, oto lista rzeczy które zrobiłem około miesiąc temu: wymiana SCV, czyszczenie egr, czyszczenie przepustnicy, wymiana wszystkich filtrów i oleju. Po naprawach wydawało się że jest w miarę ok ale po tygodniu problemy powróciły ze zdwojoną siłą. Pomocnym w identyfikacji usterki może okazać się też fakt, że zwykle gdy wystąpiła jak na pierwszym wideo przygazowanie pomogło, coś się odetkało i samochód chodził jak nowy

Prosiłbym o wskazówki co mogłoby być przyczyną takiego stanu rzeczy, z góry dziękuję za wszelaką pomoc.


Zdarza się ze nie odpala:
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2015, 19:34
Posty: 51 (2/0)
Auto: Mazda 6 1st gen, 2.0 Diesel 2006

Postprzez tadziol » 5 maja 2016, 07:17

Brakuje kompresji na co najmniej dwóch cylindrach.W pierwszej kolejności sprawdzić trzeba uszczelnienia wtryskiwaczy(podkładki).
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 6 maja 2016, 09:39

Zastanawiająca jest początkowa okresowość dolegliwości. Może być problem z instalacją. W jakim stanie jest DPF?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez dmdamiyo » 6 maja 2016, 12:30

DPF wycięty przez poprzedniego właściciela auta. Jak silnik chodzi przez te kilkanaście sekund to nie kopci spod korka, czy to wyklucza podkładki?
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2015, 19:34
Posty: 51 (2/0)
Auto: Mazda 6 1st gen, 2.0 Diesel 2006

Postprzez tadziol » 6 maja 2016, 12:55

dmdamiyo napisał(a):DPF wycięty przez poprzedniego właściciela auta.
to było od razu wiadome skoro :
dmdamiyo napisał(a):z rury leci białawy dym
więc pytanie :
Leoo napisał(a):W jakim stanie jest DPF?
jest bezsensowne.
tadziol napisał(a):Brakuje kompresji na co najmniej dwóch cylindrach.
jak naprawisz auto napisz co było
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dmdamiyo » 7 maja 2016, 15:44

Po zdjęciu pokrywy silnika ujrzałem taki oto widok. Widać trochę nagaru z zewnątrz w różnych miejscach.

Przy okazji pytanie, czy mogę spokojnie odłączyć zawór SCV celem testu?
Załączniki
silnik.jpg
Zdjecie
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2015, 19:34
Posty: 51 (2/0)
Auto: Mazda 6 1st gen, 2.0 Diesel 2006

Postprzez tadziol » 7 maja 2016, 20:52

Możesz,ale wtedy nie zapali,a Ty za jakiś czas zadasz pytanie "co oznacza P 0628 ?".
Powiedz,co Tobą kieruje,ze nie chcesz posłuchać rozsądnej rady,tylko krążysz naokoło tematu ?
Uprzedzając Twoje pytanie.....
tadziol napisał(a):Brakuje kompresji na co najmniej dwóch cylindrach.W pierwszej kolejności sprawdzić trzeba uszczelnienia wtryskiwaczy(podkładki).
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dmdamiyo » 21 maja 2016, 19:55

Podkładki wymienione. Wtryski można było wyjąć rękami bez podważania, nagar był tylko na jednym w niewielkiej ilości, podkładki były ok (nie kwiatki) tak że ktoś musiał wcześniej zmienić.

Niestety, problem pozostał dokładnie ten sam
Pali i po chwili gaśnie jak na pierwszym załączonym filmiku – spod korka nic nie leci jak na razie.
Z tyłu leci dym (białawy, ale nie całkiem biały) który chyba unosi się również gdzieś zza silnika...

Po wymianie podkładek spróbowałem również odpalić auto z odpiętym SCV – odpaliło i tak samo – zgasło po chwili (przez tą krótką chwilę – jak to bez SCV – klekotały wtryski).

Jakieś pomysły co można by sprawdzić w następnej kolejności? Jakiś pomysł na test żeby znaleźć przyczynę? Może to EGR? Będę wdzięczny za wskazówki :)
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2015, 19:34
Posty: 51 (2/0)
Auto: Mazda 6 1st gen, 2.0 Diesel 2006

Postprzez DooOminO » 21 maja 2016, 22:19

Następny pomysł to sprawdzenie kompresji o czym koledzy wyżej piszą od początku wątku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez dmdamiyo » 22 maja 2016, 15:09

Czy Forscanem coś się dowiem? Tym bardziej że silnik szybko gaśnie więc odczyt będzie bardzo krótki.

EDIT: Dopóki auto nie gaśnie ciśnienie wydaje się ok
ICP i ICP_DSD były cały czas bardzo blisko siebie. Zaczynając od 50000, potem około 40000 kPa dopóki nie gaśnie.

FI_LRN_01/2/3/4 w normie, wszystko między -50 a +50

Nie wiem jak interpretować INJ2_CMP, który wynosił 14474, ale nie zmienił się ani na moment (podobnie jak pozostałe wartości INJ_ CMP)

Zauważyłem też że wtryski są zamienione miejscami w stosunku do tego co pokazuje forscan – 1 z 2 i 3 z 4. Autko jeździło z takim ustawieniem przynajmniej rok. Pewnie mechanik który wymieniał wcześniej podkładki...

Co zauważyłem, to EGRP wynosi po odpaleniu 1,41 V, po czym po 2 sekundach działania silnika spada do 0.88 V. Czy to normalne zachowanie?

Jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić forscanem, żeby przybliżyć się do rozwiązania problemu?:) Z góry dzięki.
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2015, 19:34
Posty: 51 (2/0)
Auto: Mazda 6 1st gen, 2.0 Diesel 2006

Postprzez laba » 22 maja 2016, 19:15

Jedno rozwiązanie... Zaprowadź do jakiegoś ogarniętego mechanika bo tym twoim kręceniem to będzie jeszcze większy gruz w silniku <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 18:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez dmdamiyo » 25 maja 2016, 21:14

Niestety muszę czekać jeszcze 2 tygodnie na swoją kolej u mechanika (Francja)... Czy jest jakaś szansa sprawdzenia kompresji na cylindrach bez przyrządu? Ewentualnie czy odczyt ciśnienia ICP który podałem post wyżej coś mówi? Przeglądając inne wątki wydaje się że odczyt jest w porządku.
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2015, 19:34
Posty: 51 (2/0)
Auto: Mazda 6 1st gen, 2.0 Diesel 2006

Postprzez dmdamiyo » 28 maja 2016, 20:50

Prośba – zmierzyłem napięcie na czujniku ciśnienia paliwa na common railu po przekręceniu kluczyka, wynosi ono u mnie 0,05-0,06V. Według książki powinno wynosić 0,9-1,1V. Mógłby ktoś potwierdzić te wartości?
Załączniki
spec.png
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2015, 19:34
Posty: 51 (2/0)
Auto: Mazda 6 1st gen, 2.0 Diesel 2006

Postprzez dmdamiyo » 11 cze 2016, 17:31

Okazało się że usterka nie była mechaniczna – reprogramowanie modułu PCM + dodatkowo dostałem kalibrację wtrysków. Koszt 180 euro. Auto ożyło! ale... niestety pociągnęło to za sobą kolejne konsekwencje.

Mianowicie mam usunięty DPF. W serwisie autoryzowanym we Francji nie chcieli do końca o tym słyszeć, jakby to było niemożliwe zeby nie mieć filtra. Przeprogramowali PCM po czym wjechałem na autostradę i zapalił się Check Engine a DPF zacząło migać. Oczywiście nigdy wcześniej to sie nie zdarzylo bo zapewne komputer był przeprogramowany. Po zatrzymaniu auta i odpaleniu ponownie DPF przestaje migać.

Błędy które odczytałem:
P2033-FF Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit High Bank 1 Sensor 2
P0546 + P0549
Wszystkie mówiące o tym samym czujniku.

Proszę o radę, co teraz mogę zrobić? Oczywiście w rzeczonym serwisie nie chcą tego tykać bo autko przerobione, dpf wycięty, a to serwis autoryzowany mazdy. Czy dam radę samemu coś z tym zrobić? Jakie konsekwencje jazda z migającym DPF-em (mimo ze go nie mam :)) za sobą niesie? Czy dam radę przyjechać mimo migającego DPF-u do Polski? Gdzie w PL ewentualnie kierować się z autem? Może kolega @tadziol mógłby coś poradzić w Katowicach?
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2015, 19:34
Posty: 51 (2/0)
Auto: Mazda 6 1st gen, 2.0 Diesel 2006

Postprzez dmdamiyo » 19 lip 2016, 16:26

UPDATE:
finalnie okazało się że był to zacinający się EGR który ostatecznie zablokował się całkowicie. Czyszczenie nic nie dawało, dopiero zaślepienie pomogło
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2015, 19:34
Posty: 51 (2/0)
Auto: Mazda 6 1st gen, 2.0 Diesel 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6