Mazda5 CR L8 2005 1.8 Pb 116 KM
1, 2
Witam kolegów
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 5 (rok 2005) silniczek benzyna 1.8 ,stan licznika 148 kkm sprowadzone z Niemiec od pierwszego właściciela.
Autko zadbane ,bez wycieków itd.
Jako ,że niedługo rodzina nam się powiększy bardzo jesteśmy zadowoleni z zakupu auto przestronne ,ciche choć czasem zdarzy się skrzypienie deski rozdzielczej
Wyposażenie :
-6 poduszek powietrznych
-elektryczne szyby
-przyciemnione szyby (fabrycznie)
-klimatyzacja
-immobilizer ,alarm
Co do planowanych zmian to na razie "ogarniam forum" ,ale chętnie zrobiłbym (choć nie wiem czy to możliwe kwestia sprawdzenia) :
-instalacja xcarlinka
-instalacja LPG
-3 światło "STOP"
-zakup nowych opon R16 letnich
-zakup felg i opon na zimę
-jeśli możliwe instalacja tempomatu
-jeśli możliwe instalacja elektrycznie składanych lusterek
– przyciemnienie bocznych szyb przednich
-instalacja CB
-jeśli się uda wymiana na radia z nawigacją
-instalacja wyświetlacza LCD z tyłu dla pasażerów
Na razie to tyle zobaczymy jak wyjdzie z funduszami a o to nasza Madzia Na razie zdjęcia tuż po zakupie jeszcze na tablicach DE. Po pierwszej zmianie wrzucę nowe.
-----------------------------------------------------------
A więc tak Madzia zarejestrowana i trochę też się zmieniło :
– zainstalowane LPG ( LPG TECH , zbiornik STAKO , wstryskiwacze keihin'a ) ---> V Gaz Paweł Rząca (Wilczyce)
-wymienione przed łożyska
-wymienione łączniki stabilizatora (tył)
-wymieniony olej ( ) + filtr
-wymienione filtry powietrza,kabinowy
Na razie to tyle .Najszybciej będzie oczywiście zrobiona podłoga w bagażniku po tym jak wyleciał 3 rząd siedzeń trzeba doprowadzić ład z tyłu.
Następny krok to:
-wymiana łożysk tył (trochę huczą już)
-wymiana tarcz i klocków (przód i tył)
-no i opony letnie
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 5 (rok 2005) silniczek benzyna 1.8 ,stan licznika 148 kkm sprowadzone z Niemiec od pierwszego właściciela.
Autko zadbane ,bez wycieków itd.
Jako ,że niedługo rodzina nam się powiększy bardzo jesteśmy zadowoleni z zakupu auto przestronne ,ciche choć czasem zdarzy się skrzypienie deski rozdzielczej
Wyposażenie :
-6 poduszek powietrznych
-elektryczne szyby
-przyciemnione szyby (fabrycznie)
-klimatyzacja
-immobilizer ,alarm
Co do planowanych zmian to na razie "ogarniam forum" ,ale chętnie zrobiłbym (choć nie wiem czy to możliwe kwestia sprawdzenia) :
-instalacja xcarlinka
-instalacja LPG
-3 światło "STOP"
-zakup nowych opon R16 letnich
-zakup felg i opon na zimę
-jeśli możliwe instalacja tempomatu
-jeśli możliwe instalacja elektrycznie składanych lusterek
– przyciemnienie bocznych szyb przednich
-instalacja CB
-jeśli się uda wymiana na radia z nawigacją
-instalacja wyświetlacza LCD z tyłu dla pasażerów
Na razie to tyle zobaczymy jak wyjdzie z funduszami a o to nasza Madzia Na razie zdjęcia tuż po zakupie jeszcze na tablicach DE. Po pierwszej zmianie wrzucę nowe.
-----------------------------------------------------------
A więc tak Madzia zarejestrowana i trochę też się zmieniło :
– zainstalowane LPG ( LPG TECH , zbiornik STAKO , wstryskiwacze keihin'a ) ---> V Gaz Paweł Rząca (Wilczyce)
-wymienione przed łożyska
-wymienione łączniki stabilizatora (tył)
-wymieniony olej ( ) + filtr
-wymienione filtry powietrza,kabinowy
Na razie to tyle .Najszybciej będzie oczywiście zrobiona podłoga w bagażniku po tym jak wyleciał 3 rząd siedzeń trzeba doprowadzić ład z tyłu.
Następny krok to:
-wymiana łożysk tył (trochę huczą już)
-wymiana tarcz i klocków (przód i tył)
-no i opony letnie
Ostatnio edytowano 27 lis 2014, 19:42 przez tomasek77, łącznie edytowano 5 razy
A więc po długim okresie zbierania funduszy, umawiania terminów u mechanika itp. oraz przede wszystkim znalezienia czasu na to wszystko w Madzi pozachodziły małe zmiany,wprawdzie mało widoczne ale za to odczuwalne.
Dziś Madzia otrzymała klubowe ramki
A troszkę wcześniej w Madzi zostało wymienione:
– Tuleja łożyskowa tył SNR
– Tarcze hamulcowe TRW przód
– Klocki hamulcowe TRW przód
– Tarcze hamulcowe TRW tył
– Klocki hamulcowe TRW tył
– Amortyzatory KAYAB przód
– Poduszki amortyzatora MAZDA OEM przód
– Łożyska amortyzatora FEBI BILSTEIN przód
– Tylna tuleja wahacza przód FEBI BILSTEIN 2 szt.
– Górna tuleja wahacza przód FEBI BILSTEIN 2 szt.
– Łączniki stabilizatora przód FEBI BILSTEIN
– Tuleje gumowe stabilizatora FEBI BILSTEIN
– 4 x Felgi stalowe KFZ 8763 (chyba oryginalne Mazdy)
– 4 x Opony Hankook i*cept RS W442 205/55R16 91 T
– Olej ENEOS 5W-30 (obecnie)
– filtr oleju
– Wymiana filtrów w instalacji LPG po 14 tyś. km , podczas przeglądu ,upgrade oprogramowania
– ustawienie zbieżności na maszynie 3D
Jak dotąd z modyfikacji niemechanicznych udało się zrealizować tylko :
– nową podłogę bagażnika ,w planach montaż sprężyn gazowych do jej unoszenia oraz zagospodarowanie przestrzeni pod podłogą
– wymiana wew. żarówek na LED
Może to mało ale zależało mi aby Madzia prowadziła się pewnie oraz żeby w niej nic nie stukało na byle pagórku czy nierówności. Dlatego na razie skupiam się na mechanice ,później zmiany kosmetyczne.
Co do najbliższych planów to wchodzi w rachubę:
– wymiana przednich sworzni
– regeneracja maglownicy
– wymiana silniczków tylnych drzwi (na pewno tych od strony kierowcy) , prawdopodobnie zakupię te od Hondy
A tak dziś prezentuje się Madzia
Dziś Madzia otrzymała klubowe ramki
A troszkę wcześniej w Madzi zostało wymienione:
– Tuleja łożyskowa tył SNR
– Tarcze hamulcowe TRW przód
– Klocki hamulcowe TRW przód
– Tarcze hamulcowe TRW tył
– Klocki hamulcowe TRW tył
– Amortyzatory KAYAB przód
– Poduszki amortyzatora MAZDA OEM przód
– Łożyska amortyzatora FEBI BILSTEIN przód
– Tylna tuleja wahacza przód FEBI BILSTEIN 2 szt.
– Górna tuleja wahacza przód FEBI BILSTEIN 2 szt.
– Łączniki stabilizatora przód FEBI BILSTEIN
– Tuleje gumowe stabilizatora FEBI BILSTEIN
– 4 x Felgi stalowe KFZ 8763 (chyba oryginalne Mazdy)
– 4 x Opony Hankook i*cept RS W442 205/55R16 91 T
– Olej ENEOS 5W-30 (obecnie)
– filtr oleju
– Wymiana filtrów w instalacji LPG po 14 tyś. km , podczas przeglądu ,upgrade oprogramowania
– ustawienie zbieżności na maszynie 3D
Jak dotąd z modyfikacji niemechanicznych udało się zrealizować tylko :
– nową podłogę bagażnika ,w planach montaż sprężyn gazowych do jej unoszenia oraz zagospodarowanie przestrzeni pod podłogą
– wymiana wew. żarówek na LED
Może to mało ale zależało mi aby Madzia prowadziła się pewnie oraz żeby w niej nic nie stukało na byle pagórku czy nierówności. Dlatego na razie skupiam się na mechanice ,później zmiany kosmetyczne.
Co do najbliższych planów to wchodzi w rachubę:
– wymiana przednich sworzni
– regeneracja maglownicy
– wymiana silniczków tylnych drzwi (na pewno tych od strony kierowcy) , prawdopodobnie zakupię te od Hondy
A tak dziś prezentuje się Madzia
Tapicera to temat rzeka. Moze w przyszłym roku cos u siebie zmienię bo nie jestem w 100% zadowolony. Ale mam wazniejsze rzeczy narazie Twoj kolor mi się zawsze podobał tak samo zielono-niebieska ale była okazja to kupilem czarną. Owdziecza sie jak jest umyta i wypolerowana bo przyciąga wzrok. Szerokosci cos to pisz zawsze pomogę.
No i kilka dni temu Madzia otrzymała nowe tym razem oryginalne gumy stabilizatora ,musiałem wymienić zamienniki zaledwie po około 2 tyg.,bo nie szło wytrzymać.
Teraz w Madzi nic nie stuka nic nie puka no tylko tapicerka skrzypi hehe no ale tak już mają te 5-czki.
Teraz w Madzi nic nie stuka nic nie puka no tylko tapicerka skrzypi hehe no ale tak już mają te 5-czki.
Tylko czemu ja tej pięknej Mazdy nie widziałem na Spocie grupy Dolnośląskiej ?
Zapraszam już w styczniu na kolejne spotkanie .
pzdr
Zapraszam już w styczniu na kolejne spotkanie .
pzdr
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
I tak po ostatnich kilku zaglądaniach do bagażnika i potrzeby pożyczania kabli komuś lub czegoś innego postanowiłem dodać sobie sprężynki gazowe pod zrobioną podłogę bagażnika.
Sprężyny dają rade nawet kiedy jest położone koło zapasowe podłoga nie opada
Chwilowo przez podłogę przechodzą śruby z łbem kulistym i gniazdem 6-kat ponieważ tak na szybko nie miałem innego pomysłu a podłogę robiłem i obijałem już jakiś czas temu. Ale mam w planie montaż takich gładkich ale to zobaczę czy w ogóle jeszcze się sprawdzić jak coś pozostanie na razie coś takiego
A tak po zamknięciu.
Następny etap aranżacja wnętrza pod podłogą
Sprężyny dają rade nawet kiedy jest położone koło zapasowe podłoga nie opada
Chwilowo przez podłogę przechodzą śruby z łbem kulistym i gniazdem 6-kat ponieważ tak na szybko nie miałem innego pomysłu a podłogę robiłem i obijałem już jakiś czas temu. Ale mam w planie montaż takich gładkich ale to zobaczę czy w ogóle jeszcze się sprawdzić jak coś pozostanie na razie coś takiego
A tak po zamknięciu.
Następny etap aranżacja wnętrza pod podłogą
No i minęło kilka miesięcy i w Madzi nastąpiły małe zmiany:
Przede wszystkim usunięty problem z braniem oleju :
– wymiana uszczelniaczy
– wymiana gumek na zaworach
– honowanie gniazd
– nowa uszczelka pod głowicą
– oleje tym razem Dexelia
– poducha silnika od strony rozrządu
– świece NGK
Teraz silniczek chodzi równo nic nie częsie na postoju no i ni bieże oleju. Za 2 tyś, kolejna wymiana .
Wyleciał też stary tłumik środkowy ,2 dziury i pierdziało troszkę.
Doszły nowe dywaniki
A także żarówki LED od oświetlenia tylnej rejestracji i i LED w światłach postojowych z przodu.
Jako że remont troszkę kosztował pewnie następne zmiany dopiero za miesiąc lub dwa.
W planach zmiany wewnątrz i na pewno czujniki parkowania.
Przede wszystkim usunięty problem z braniem oleju :
– wymiana uszczelniaczy
– wymiana gumek na zaworach
– honowanie gniazd
– nowa uszczelka pod głowicą
– oleje tym razem Dexelia
– poducha silnika od strony rozrządu
– świece NGK
Teraz silniczek chodzi równo nic nie częsie na postoju no i ni bieże oleju. Za 2 tyś, kolejna wymiana .
Wyleciał też stary tłumik środkowy ,2 dziury i pierdziało troszkę.
Doszły nowe dywaniki
A także żarówki LED od oświetlenia tylnej rejestracji i i LED w światłach postojowych z przodu.
Jako że remont troszkę kosztował pewnie następne zmiany dopiero za miesiąc lub dwa.
W planach zmiany wewnątrz i na pewno czujniki parkowania.
tomasek77 napisał(a):Wojtek myślałem nad tym
Sprzęt już jest tani... fascia również... jedynie kable / przejściówki są droższe, ale tylko te z obsługą przycisów z kierownicy...
Montaż kamerki masz również dobrze opisany w dziale CR
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
tomasek77 napisał(a):No i minęło kilka miesięcy i w Madzi nastąpiły małe zmiany:
Przede wszystkim usunięty problem z braniem oleju :
– wymiana uszczelniaczy
– wymiana gumek na zaworach
– honowanie gniazd
– nowa uszczelka pod głowicą
– oleje tym razem Dexelia
– poducha silnika od strony rozrządu
– świece NGK
Teraz silniczek chodzi równo nic nie częsie na postoju no i ni bieże oleju. Za 2 tyś, kolejna wymiana .
Wyleciał też stary tłumik środkowy ,2 dziury i pierdziało troszkę.
Doszły nowe dywaniki
A także żarówki LED od oświetlenia tylnej rejestracji i i LED w światłach postojowych z przodu.
Jako że remont troszkę kosztował pewnie następne zmiany dopiero za miesiąc lub dwa.
W planach zmiany wewnątrz i na pewno czujniki parkowania.
witam
powiedz proszę co było z tym olejem bo mi bierze niemiłosiernie dużo oleju i mam oddać auto do mechanika. jaki był koszt twojej naprawy? jestem posiadaczem madzi od niedawna i tu nagle niespodzianka z olejem
-
kris1979
- Od: 17 lut 2016, 00:22
- Posty: 4
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości