Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez darrecki » 8 kwi 2016, 19:25

Swego czasu miałem jak em_dzej, pomagało zwarcie przekaźnika lub podpięcie na krótko. Tu mogę trochę nieprawdę pisać, bo pamięć nie ta, ale na 1 pinie przekaźnika chyba nie było 12V i nie miał co przełączać. Męczyłem się z tym bardzo długo, a problemem był bezpiecznik pod maską, 10A, chyba jakiś z brzegu. Nic wspólnego z klimatyzacją nie miał ,a po wymianie cuda wianki, zaczęło działać.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez emer » 8 kwi 2016, 19:53

Nie wiem, czy moge podpiąć się w "nie moim" dziale, ale też mam problem z klimą ...
Niedawno kupiony Mazda3 BL (2012), klima automatyczna, dual. Nie sprawdzałem przy kupnie czy działa... Nieuzywałem klimy, no ale teraz troche przygrzało i załączyłem – wszystkie diody, przełączniki, wyświetlacz, wskazuje że OK, ale czasem włącza się chłodzenie (leci zimno), a czasem od razu po prostu se leci sobie takie obojetne. Nawet jak załączy się chłód (i to dość dobrze zimno), to za chwile i tak wyłącza się zimno (wyświetlacz, załączniki – wszystko OK że chłodzi) i leci dmuchanie o temp obojętnej, czyli co załapie.
Jak dam max zimno, czyli 15st, to uruchamia sie max wentylator, a jak dam powyzej (np 15.5) to włącza takie minimalne dmuchanie. Widzę że automat próbuje regulować jak ma wiać, tzn dół, czy w twarz, czy szyba.
Nie wiem, od czego zacząć szukanie usterki ... dajcie jakie pierwsze kroki co sprawdzic ... proszę.
Aha – nie byłem jeszcze do sprawdzenia/nabijania i podstawowego przeglądu/serwisu klimy. Filtr kabinowy wymieniany.
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 14:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez pidras » 9 kwi 2016, 11:42

Witam!
Posiadam Mazdę 6 GY 143KM, 2006 rok. Klimatyzacja nabita, ciśnienie sprawdzone, trzyma układ szczelny. Podczas jazdy wszystko działa ok, jednak gdy stoję np. w korku lub na czerwonym świetle klimatyzacja zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem co jest bardzo uciążliwe i nie do wytrzymania w gorące dni. Bardzo sporadycznie podczas postoju klima działa normalnie. Proszę was o poradę jak usunąć tą usterkę, co jest jej przyczyną?
Pozdrawiam.
pidras
 

Postprzez kamilq05 » 9 kwi 2016, 12:38

Może pomoże, a może wcale, ale zerknij do filtra kabinowego. W MPV też zeszłego lata klima nie hulała zbytnio efektywnie (tyle że zarówno w trakcie jazdy jak i postoju), mimo ustawienia na maksymalne zimno (klima manualna), a po wymianie kabinowego, dopiero poczułem co to znaczy korbotronik, bo momentami robiło się zbyt zimno i często trzeba było kręcić pokrętłem. W C5 też kilka dni temu wymieniłem kabinowy i odczuwalnie lepiej działa klimatyzacja. Tak jak mówię, może pomoże, a może nie, ale warto zerknąć chociaż jak sprawa wygląda, jeśli dawno go nie wymieniałeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 19:56
Posty: 201 (1/6)
Skąd: Świdnik
Auto: Citroen C4 B7 2011r 1,6HDI 92km

Citroen C4 Grand Picasso 2008r 2.0HDI 136km MCP exclusive

Postprzez brodaM6 » 9 kwi 2016, 12:57

Co ma filtr do ciepłego powietrza ,moze sie zapchac slabiej dmuchać,ale zeby powietrze ogrzewać
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez emer » 11 kwi 2016, 13:13

wyżej opisałem moje problemy z klimatyzacją ....
Podpiąłem dzisiaj elma i forscan-em sczytałem błędy :

===PCM DTC P0533:00-28===
Kod: P0533 – Wysoka wartość sygnału wejściowego w obwodzie czujnika A ciśnienia czynnika chłodzącego A/C
===PCM DTC P0532:00-2F===
Kod: P0532 – Niska wartosc sygnalu wejsciowego w obwodzie A czujnika cisnienia czynnika chlodniczego A/C
===PCM DTC P0531:00-28===
Kod: P0531 – Zakres napięcia w obwodzie/jakość sygnału czujnika A ciśnienia czynnika chłodzącego A/C


Mógłby ktoś zinterpretować te błędy – prooooszę ...
Czy to np czujnik jakis jest walnięty, a może po prostu jakiś bezpiecznik – choć nie zauważyłem, ale podobno za prawidłowe działanie A/C jest odpowiedzialny nie jeden bezpiecznik (gdzieś to czytałem).
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 14:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez em_dzej » 12 kwi 2016, 12:52

AloHa

Więc kłopotów z klimą ciąg dalszy :|

Pojechałem dobić czynnika itp, pełny serwis . Klima nadal nie startuje <co?>
kable posprawdzane przejścia są , na krótko startuje z konsoli nie .
Brak 12V na przekaźniku.
Wentylatory startują .
wtyczki powpinane .
Po podpięciu pod komp wyszło że nie można się połaczyć z klima <co?>
Czy w w M6 polift nie można diagnozowac klimy ??

Jeszcze jedna sprawa , za schowkiem pasażera tam gdzie filtr pyłkowy ,
jest jedna wtyczka jednoprzewodowa przyklejona do wiązki taśmą izolacyjną tez tak macie <co?>

Z góry dzięki za pomysły
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 10:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez em_dzej » 16 kwi 2016, 06:25

AloHA

Czym zdignozować klimę , czy Foscan da radę jak tak to prosze o info .
Może ktoś wie jak powinien działać czujnik temperatury parownika ??
Czy daje jakieś konkretne rezystancje w zalezności od temp, czy jak mu zrobie zwiarcie na wtyczce to nie uszkodzę czegoś ??

Moja klima dalej milczy
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 10:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez darrecki » 16 kwi 2016, 07:05

em_dzej napisał(a):Moja klima dalej milczy

Sprawdziłeś bezpieczniki pod maską jak pisałem w poprzednim poście? Objawy identyczne
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez em_dzej » 16 kwi 2016, 11:09

Tak bezpieczniki sprawdziłem , wszystkie są OK .
Ale nie wiem może je popodmieniam
a już tak kombinuje że może jakieś gniazdo mam puste
już nie mam pomysłów <glupek2>

Dopisano 17 kwi 2016, 08:27:

No i stało się <serduszka>
Z braku innych pomysłów poszedłem tropem kolegi darreckiego i sukces .
Bezpiecznik faktycznie umiejscowiony całkiem z boku z opisem ( MAG )czerwony 10A, sam bezpiecznik sprawny niestety gniazdo nie przewodziło <zawstydzony>

Pogmerane , popsikane i w Gejszy zawiało chłodem <jupi>

Dzięki za pomoc.

PS teraz to już chyba jestem specem od Klimy w GY
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 10:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez darioc » 27 kwi 2016, 20:36

Witajcie, też się tu podepnę :)
U mnie problem niby prosty, ale w aucie będę grzebał jutro lub pojutrze. Chodzi o czyszczenie parownika, mam WURTHa ze sprytnym wężykiem i chcę go wsadzić do odpływu i tu prośba, żebyście mi oszczędzili nerwów i nakierowali mnie gdzie go szukać :) pewnie w końcu sam bym znalazł, ale już mnie męczy grzebanie przy aucie i wolę zostać nakierowany odpowiednio :)
dziękuję ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2016, 21:22
Posty: 75 (4/4)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY 2007r 2.0 MZR 147KM
Peugeot 208 2013r 1.6 e-HDI 92KM

Postprzez dobrzyn22 » 28 kwi 2016, 06:50

moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 6 maja 2016, 13:18

Witam

Mam problem z klimą, uciekł czynnik prawdopodobnie.

Znalazłem wyciek, rurka ewidentnie mokra. Co powinienem wymienić ? Da się to pospawać ? Cieknie na łączeniu.
Załączniki
wyciek.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kaczyosiniec » 9 maja 2016, 13:02

witam

mam problem z klimatyzacją w mojej GG 02', benzyna

zimą wszystko było pięknie, automatyczna klima dogrzewała do zadanej temperatury i ją utrzymywała, ale problem pojawił się kilka dni temu wraz z upałami. Po załączeniu klimatyzacji i ustawieniu np. 17' nie dość, że wieje zimnym powietrzem, ale takim "zwykłym", nie klimatyzowanym (bez różnicy w temp. powietrza na AC i zwykłym nawiewie) to jeszcze spod maski słychać głośne brzęczenie (czasem ustaje).


Wystarczy uzupełnić czynnik czy szykować się na większy wydatek? Ze względu na pracę mogę się wybrać do serwisu dopiero w sobotę. nie wiem kiedy czynnik był ostatnio nabijany, auto ma od listopada
Początkujący
 
Od: 5 lis 2015, 15:05
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 6, benzyna 2.0, 141km, liftback

Postprzez dodek233 » 9 maja 2016, 17:27

Dziwne brzęczenie może być spowodowane uszkodzonym sprzęgiełkiem w sprężarce klimatyzacji, można to sprawdzić na wyłączonym silniku sprawdzasz czy jest duży luz na tarczy sprzęgłowej, jeśli lata na boki to znaczy że do wymiany jest tarcza.
Po drugie sprawdzałeś w ogóle czy załącza Ci się sprężarka? Może już zakończyła swój żywot ? :D
Po trzecie sprawdź wszystkie rurki czy nie ma wycieku zielonego smaru, może masz gdzieś nieszczelność i poprostu uciekł Ci cały czynnik.

Hubix napisał(a):Znalazłem wyciek, rurka ewidentnie mokra. Co powinienem wymienić ? Da się to pospawać ? Cieknie na łączeniu.


Miałem to samo w 2,3 L3 rurka trochę inaczej wygląda, ale problem był podobny, na początek radze Ci podjechać do serwisu klimy celem wyciągnięcia resztki czynnika, następnie poszukaj końców tej rurki, wykręć, wyczyść i poszukaj dobrego fachowca który Ci to dobrze pospawie, w moim przypadku koszt spawania 25zł, nie zapomnij także o wymianie oringów na łączeniu rurki, może się także okazać że spawanie nic nie da i pozostaje wymiana rurki na nową, tak czy inaczej radze Ci to zrobić jak najszybciej, no chyba że już czynnik cały uciekł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 15:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez m@riusz39 » 9 maja 2016, 18:33

To sprzęgło lubi się odkręcić, wystarczy dociągnąć śrubkę. :)
Przynajmniej u mnie tak było, wcześniej byłem na serwisie bo czułem że za mało chłodzi, mechanik nie miał wtedy czasu kazał przyjechać w przyszłym tygodniu. Ale sugerował awarię tego sprzęgła, bo jak to określił "jest dziwnie luźne". Ale ja to sobie sam dokręciłem w weekend.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 20:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez kaczyosiniec » 9 maja 2016, 22:20

dodek233 napisał(a):Po drugie sprawdzałeś w ogóle czy załącza Ci się sprężarka? Może już zakończyła swój żywot ? :D


hmmm.. po wciśnięciu AC słychać dźwięk spod maski, tak jakby sprężarka się włączała + jest lekkie wachnięcie obrotów

od rana zajrzę pod maskę, może coś znajdę ;)
Początkujący
 
Od: 5 lis 2015, 15:05
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 6, benzyna 2.0, 141km, liftback

Postprzez LAJCIK29 » 11 maja 2016, 16:59

em_dzej napisał(a):Tak bezpieczniki sprawdziłem , wszystkie są OK .
Ale nie wiem może je popodmieniam
a już tak kombinuje że może jakieś gniazdo mam puste
już nie mam pomysłów <glupek2>

Dopisano 17 kwi 2016, 08:27:

No i stało się <serduszka>
Z braku innych pomysłów poszedłem tropem kolegi darreckiego i sukces .
Bezpiecznik faktycznie umiejscowiony całkiem z boku z opisem ( MAG )czerwony 10A, sam bezpiecznik sprawny niestety gniazdo nie przewodziło <zawstydzony>

Pogmerane , popsikane i w Gejszy zawiało chłodem <jupi>

Dzięki za pomoc.

PS teraz to już chyba jestem specem od Klimy w GY

Maciek mam te same objawy co Ty przy klimie. Dziś byłem uzupełnić płyny i lipa klima nie hula <płacze> . Później sprawdzę to gniazdo ,bo bezpieczniki były ok.

Dopisano 12 maja 2016 5:18:

Zaszedłem wczoraj wieczorkiem do Śpiącej krolewny, szukam bezpiecznika ,,MAG" ,a tam nima go wcale :| ,więc znalazłem bezpiecznik 5A ,zamontowałem ,odpalam motor i z nutką niepewności wlączam klime i .... działa zadziwiająco dobrze. Tylko tak sie zastanawiam po co ktoś wyciągnął ten bezpiecznik <co?>
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 09:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez dobrzyn22 » 12 maja 2016, 06:14

LAJCIK29 napisał(a):po co ktoś wyciągnął ten bezpiecznik <co?>

mógł się inny przepalić i zamienił z tym mniej potrzebnym...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez darrecki » 12 maja 2016, 07:39

Coś mi się wydaje, że teraz pierwszą poradą przy nie działającej klimie będzie "sprawdź bezpiecznik MAG". Fajnie by było, jakby został on nazwany na cześć odkrywcy :) przeszedł bym wówczas do historii
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6