Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA

Mazda 323 1994–1998

Postprzez sołtys » 6 cze 2006, 12:57

Kajman napisał(a):Hehe, no i polowa tych hond zre olej Widac na ulicach niebieskie kopcie


Osobiście raz w życiu widziałem lekko poddymiającą proponuję wejdz na forum Hondy i poczytaj o probemach z olejem ile ich wyskoczy, potem wróć na to i poczytaj o mazdzie jest tego od groma.

I zamiast ciągnąć ten temat bez końca proponuję uruchomić ankietę kto miał problem z braniem oleju w Z5 i innych wersjach.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Kajman » 6 cze 2006, 13:09

Forum jest malo miarodajne, ile osob zna historie i przebieg swojego auta? Ale ankieta gdzie podawaloby sie wiek auta, silnik i przebieg mogłaby dać ciekawy obraz sprawy.
Pozdrufka
Kajman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 18:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Postprzez siwy_dymek » 6 cze 2006, 13:24

Kajman ale wez pod uwage, ze nawet w falkach nie ma tyle postow co do kopcenia, jak w Z5!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez lukasz 323C » 6 cze 2006, 14:17

Czesc siwy_dymek, widzę ze legenda Z5 nigdy nie zginie hehe :D . Ale co do ciebie to powiem ci szczerze że jak mi powiedziałeś że po 8 tyś wlałeś 1,5 oleju to byłem zdziwiony a przecież masz BP a nie Z5. Wiec nie tylko Z5 potrafi sobie chlupnąć trochę oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez siwy_dymek » 6 cze 2006, 14:52

lukasz 323C napisał(a): Ale co do ciebie to powiem ci szczerze że jak mi powiedziałeś że po 8 tyś wlałeś 1,5 oleju to byłem zdziwiony a przecież masz BP


no sprawa w toku-zobacz dzial opinie-oleje, jak narazie wychodzi z tego, co tam poczytalem, ze to wina oliwy-mobil'a, bo po zmianie sie to zaczelo! Podobnie ktos pisal i innym BP i brii o mx3 V6, na mobil'u 2,5litra na 10kkm, na midlanddzie bodajze 0.8 litra? Wczesniej zrobilem na starym oleju 2kkm i ani grama, a nie wiem co to byl za olej :( Watpie zeby to byl jakis uszczelniacz wczesniej wlany, bo by mi w zimie dymka puszczal wozik, a tu nic, nawet przy -30! No i tak samo, odglos zaworu pompy oleju! Wszystko identycznie jak u innych! Doszedlem ostatnio do wniosku, ze poprostu mobil nie zachowuje swoich wlasciwosci przy wyterzonej pracy! Nawet to slychac podczas ostrej jazdy!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez kali » 6 cze 2006, 20:40

witam
A może ktoś wie czy jest w Lublinie jakiś porządny warsztat w którym mogą przebadać konkretnie silnik i jeśli trzeba zrobić fachowo remont. a ile może kosztować w przybliżeniu remont góry.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2006, 16:11
Posty: 12
Skąd: okolice Lublina
Auto: mazda 323f, 1994r. BA 1,5 16V

Postprzez KosteK » 6 cze 2006, 21:12

kali napisał(a):a ile może kosztować w przybliżeniu remont góry.

jak zrobisz samą górę to "poleci" dół.
Kosztorys serwisu Mazdy na ori częściach to 2800-3000zł (jedynie tłoki z zamiennika). Wszystko rozchodzi się nie tylko o te nieszczęsne pierścienie ale jak zmieniamy pierścionki to należy zmienić też tłoki. Sądze, że zamiast bawić się w remont jednostki Z5 lepiej kupić w porządnej firmie silnik – z gwarą, papierami. Zawsze drugi zostanie nam w zapasie :P
Pozatym już od kilku mechaników słyszałem, że "tego" silnika lepiej nie rozgrzebywać, bo będzie tak samo albo gorzej (w tych z przegrzanym/startymi lub zapieczonymi pierścieniami zbierającmi, nagar je już odpowiednio uszczelnił w cylindrze – wymienisz same pierścienie i wyczyścisz nagar to dopiero będzie pobór oleju). Dlatego jak już ktoś chce bawić się w remont to oprócz pierścieni trzeba też dać nowe tłoki.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Mumin » 6 cze 2006, 21:20

KosteK napisał(a):
kali napisał(a):a ile może kosztować w przybliżeniu remont góry.

jak zrobisz samą górę to "poleci" dół.
Kosztorys serwisu Mazdy na ori częściach to 2800-3000zł (jedynie tłoki z zamiennika). Wszystko rozchodzi się nie tylko o te nieszczęsne pierścienie ale jak zmieniamy pierścionki to należy zmienić też tłoki. Sądze, że zamiast bawić się w remont jednostki Z5 lepiej kupić w porządnej firmie silnik – z gwarą, papierami. Zawsze drugi zostanie nam w zapasie :P
Pozatym już od kilku mechaników słyszałem, że "tego" silnika lepiej nie rozgrzebywać, bo będzie tak samo albo gorzej (w tych z przegrzanym/startymi lub zapieczonymi pierścieniami zbierającmi, nagar je już odpowiednio uszczelnił w cylindrze – wymienisz same pierścienie i wyczyścisz nagar to dopiero będzie pobór oleju). Dlatego jak już ktoś chce bawić się w remont to oprócz pierścieni trzeba też dać nowe tłoki.

No to żeś nas wszystkich pocieszył.:( Do tej pory była tylko mowa o pierścieniach.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Kajman » 6 cze 2006, 21:22

remontu w polsce nie warto robic, lepiej kupic uzywany silnik z rozbitka ze znanym przebiegiem.
Pozdrufka
Kajman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 18:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Postprzez Mumin » 6 cze 2006, 21:27

Kajman napisał(a):remontu w polsce nie warto robic, lepiej kupic uzywany silnik z rozbitka ze znanym przebiegiem.

Tylko skąd Ty będziesz znał przebieg takiego silnika?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Kajman » 6 cze 2006, 21:32

Kupujac z pewnego źródła. Nic więcej. Tyle samo ryzyka co przy remoncie, ze ci go ktos spierdzieli, tyle ze wiecej szans na dobry uzywany silnik japonski niz na dobry remotn japonskiego silnika w polsce.... :D No i znacznie taniej sie kupuje silnik... Do którego roku go wkładano do mazd?
Pozdrufka
Kajman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 18:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Postprzez Mumin » 6 cze 2006, 21:35

Kajman napisał(a):Kupujac z pewnego źródła. Nic więcej. Tyle samo ryzyka co przy remoncie, ze ci go ktos spierdzieli, tyle ze wiecej szans na dobry uzywany silnik japonski niz na dobry remotn japonskiego silnika w polsce.... :D No i znacznie taniej sie kupuje silnik... Do którego roku go wkładano do mazd?

A skąd ja mam wiedzieć czy źródło jest pewne czy nie? Frazesy jakieś sadzisz. Jaksa Ci silnik na pewno dobrze zrobi więc już nie gadaj, że w Polsce się nie da.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Kajman » 6 cze 2006, 21:54

Źródło jest pewne, jak je znasz... Albo jak kupujesz silnik który ma 3 lata w niemiaszkach, małe szanse na uszkodzony. Co do remontu – frazesy jakies sadzisz, uwierze jak go zobacze po 200kkm. Nie będę wspominał o dobieraniu materiałow seriami produkcyjnymi, twardością i wagą, o czymto nasi mechanicy często nawet nie słyszeli. Ja tam kupuje graty z pewnych źródeł i problemów nie mam.
Pozdrufka
Kajman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 18:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Postprzez KosteK » 6 cze 2006, 22:04

Mumin napisał(a):No to żeś nas wszystkich pocieszył.smutny Do tej pory była tylko mowa o pierścieniach.


Przykro mi – ale jak masz coś zrobić dobrze to nie półśrodkami. Pozatym serwis nie bardzo chciał dać gwarancję na remont przy wymianie tylko pierścieni.


Kajman napisał(a):remontu w polsce nie warto robic, lepiej kupic uzywany silnik z rozbitka ze znanym przebiegiem.

Dla mnie to bzdura, kupując używane, dobre auto nie wiesz czy masz cofany czy nie. Nie łudź się, że ktoś nie cofnie w rozbitku :/

Jaksa polecał silniki z MAAG – dzwoniłem i mają – pewne po ok 2600zł
W moich okolicach w firmie BCS www.silniki.com.pl mają "motory" w różnym stopniu zużycia, z papierem z hamwni. Na "papierze" masz podane nr konkretnego silnika. Najlepszy i zarazem najdroższy Z5 wycenili sobie na 2699zł – gwarancja na 2 miesiące lub chyba 1500 km. Nawet rozrządu nie kazali zmieniać. Jak się zjebie to oddajesz i bierzesz następny :)
Jak masz możliwości sam sobie to przełożyć to lepszym rozwiązaniem jest SWAP!

Kajman napisał(a):Kupujac z pewnego źródła. Nic więcej. Tyle samo ryzyka co przy remoncie, ze ci go ktos spierdzieli, tyle ze wiecej szans na dobry uzywany silnik japonski niz na dobry remotn japonskiego silnika w polsce.... zeby No i znacznie taniej sie kupuje silnik... Do którego roku go wkładano do mazd?

Zgadzam się :)
Wkładali go od 1994 do 1998 ale w którymś miesiącu 1997 roku zrobiono mu mały lifting. Paskiem rozrządu postanowili napędzić też drugi wałek – zrezygnowano z "grzechoczącego" łańcuszka napędzającego wałki rozrządu.
Nie wiem czy zmienili coś więcej. Z tego co już do tej pory czytałem, szukałem i słyszałem to zdarzały się nie biorące oleju Z5tki sprzed 1997, jak i biorące olej po 1997 – więc to chyba kwestia traktowania i dbania.

Mumin napisał(a):A skąd ja mam wiedzieć czy źródło jest pewne czy nie? Frazesy jakieś sadzisz. Jaksa Ci silnik na pewno dobrze zrobi więc już nie gadaj, że w Polsce się nie da.

Wierze że Jaksa robi dobrze. Tylko nie każdy Z5 zużył się tak samo. Koszty napraw wiadomej i najpopularniejszej usterki w Z5 jak wspomniałem wcześniej zaczynają sie od 2800zł (tłoki, pierścionki, uszczelniacze, komplet uszczelek, robocizna) a jak dojdzie coś jeszcze? Jak po remoncie klęknie po 1000km?
Po raz kolejny mówie --- SWAP. Żadnym remontem nie poprawicie japońców.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Mumin » 6 cze 2006, 22:06

Kajman napisał(a):Źródło jest pewne, jak je znasz... Albo jak kupujesz silnik który ma 3 lata w niemiaszkach, małe szanse na uszkodzony. Co do remontu – frazesy jakies sadzisz, uwierze jak go zobacze po 200kkm. Nie będę wspominał o dobieraniu materiałow seriami produkcyjnymi, twardością i wagą, o czymto nasi mechanicy często nawet nie słyszeli. Ja tam kupuje graty z pewnych źródeł i problemów nie mam.

Widzisz, a moim hobby nie jest łażenie po składach części i sprawdzanie kto sprzedaje dobre rzeczy, a kto nie więc jakbym kupował to i tak nie będę wiedział co za jedni. Wolałbym zrobić silnik u Jaksy bo wiem, że człowiek pewny i wiedziałbym co mam.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Kajman » 6 cze 2006, 22:10

Dlatego są wciąż chętni zarówno na remonty jak i na używane silniki :) Moim hobby łażenie też nie jest, ale orientacja w temacie ze starych czasów pozostała :) Poza tym ile jaksa wypuścił silników, rozumiem że tak z 1/10 tego co Mazda? ;) Żart, nie znam jego warsztatu i tylko żartuje :) No offence.
Pozdrufka
Kajman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 18:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Postprzez Mumin » 6 cze 2006, 22:10

KosteK napisał(a):Wkładali go od 1994 do 1998 ale w którymś miesiącu 1997 roku zrobiono mu mały lifting. Paskiem rozrządu postanowili napędzić też drugi wałek – zrezygnowano z "grzechoczącego" łańcuszka napędzającego wałki rozrządu.
Nie wiem czy zmienili coś więcej..


Chyba był produkowany dłużej bo w BJ, zdaje się, też są te silniki.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Mumin » 6 cze 2006, 22:13

KosteK napisał(a):=
Przykro mi – ale jak masz coś zrobić dobrze to nie półśrodkami. Pozatym serwis nie bardzo chciał dać gwarancję na remont przy wymianie tylko pierścieni.


Rozmawiałeś na temat remontu z ASO?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Fiveopac » 6 cze 2006, 22:20

GofNet napisał(a):Tak? A jaka to Mazda? Jak wielu z Was ma MX-5?


khe khe :D

Kajman napisał(a):Dlatego są wciąż chętni zarówno na remonty jak i na używane silniki Moim hobby łażenie też nie jest, ale orientacja w temacie ze starych czasów pozostała Poza tym ile jaksa wypuścił silników, rozumiem że tak z 1/10 tego co Mazda? Żart, nie znam jego warsztatu i tylko żartuje No offence


Jakbym byl (tutaj) modem to bym cie zbanowal...
.
.
.
heheheh <glupek2> , witaj stary druhu na forum. W koncu porzadna marka zawitala w twoim garazu, zadne tam korki i inne drewna. Niech ci madzia lekką bedzie :D
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Kajman » 6 cze 2006, 22:25

Fiveopac napisał(a):heheheh <glupek2> , witaj stary druhu na forum. W koncu porzadna marka zawitala w twoim garazu, zadne tam korki i inne drewna. Niech ci madzia lekką bedzie :D


Heh, spoko spoko, to zona ma ujezdzac, w jej garażu stoi :P stara sie cholera jedna pilnowac, zebym fabryki nie poprawial <lol> A szkoda, bo autko niebrzydkie.
Pozdrufka
Kajman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 18:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323