Dolot. zapchany katalizator
Hej panowie pobawiłem sie egr .silnik pracuje jak na filmie ,czasami sie przydusi i zgasnie wtedy leci dymek spod kolektora dolotowego ,słychać syk na filmie też ,egr prosty demontaż,4 śrubki ,uważamy z3by nie spadły i prawie sam nam sie otwiera kostke wciskamy i do siebie w bok jak kto wolihttps://youtu.be/
Dopisano piątek, 15 kwietnia 2016, 11:42:
Panowie uszczelki kolektora dolotowego jakiej firemki
Dopisano piątek, 15 kwietnia 2016, 11:42:
Panowie uszczelki kolektora dolotowego jakiej firemki
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Egr bardzo zapchanego miałeś ? Mowisz ze demontaż nie jest taki trudny, no to jutro się zabieram za swojego
Co do uszczelek kolektora, Lata temu kiedy miałem jeszcze Golfa IV wymieniałem takie uszczelki (stare były twarde i spękane), ale miałem zupełne inne objawy chodzenia silnika, u mnie po dodaniu gazu silnik przerywał ale wkręcał się na maxymalne obroty. Z twojego filmiku faktycznie słychać syczenie z dołu kolektora, pozostaje ci demontaż i diagnostyka uszczelek. Pozdrawiam
Co do uszczelek kolektora, Lata temu kiedy miałem jeszcze Golfa IV wymieniałem takie uszczelki (stare były twarde i spękane), ale miałem zupełne inne objawy chodzenia silnika, u mnie po dodaniu gazu silnik przerywał ale wkręcał się na maxymalne obroty. Z twojego filmiku faktycznie słychać syczenie z dołu kolektora, pozostaje ci demontaż i diagnostyka uszczelek. Pozdrawiam
Oddałem samochod do mechanika zdjeli kolektor ,wszystko z nim ok osobiście badałem go organoleptycznie ,wiec panowie stwierdzili ze przydałby sie drugi ,na podmianę,no dobra mam po znajomość ,los chcial ze nawet od us sie trafił cały silnik ,także z częściami no problem ,panowie dopatrzyli sie ze na tb pisze korektorem 2.0 i pytali czy wymieniałem ,opowiedziałem cała historie ,obrali punkt ze to przepustnica najlepiej jak przyniosę poprzednia i przepływomierz tez ,błąd jaki odczytali to cos z egr wiec im tłumacze ze odłączyłem i zapamiętał to tu mieliśmy obaj racje ,no nic przyniosę zmodyfikowana tb przepływke od 3.0 i nowy kolektor w poniedziałek
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
dodek233 napisał(a):...Kompresję...
Sprężanie. Kompresja to parametr konstrukcyjny silnika, niezmienny. Chyba, że ktoś silnik odpręża pod turbo, ale głowicę planuje, to wtedy się zmienia i kompresja, i sprężanie
Szczerze to nie wspomniałem im o tym ,Panowie nie robią nic ,czekają na moje decyzje , wymieniaja narazie podmiane kolektora i powrót do starych grantów,zlecilem sprawdzenie luzow(wspomniał cosbze reguluje sie podkladkami) wymiane uszczelki dekla ,uszczelke erlinga zaproponowalem,mam juz drugi kolektor ,tb ,egr ,tylko ta tb jest na wsowki zamykana
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
thesilent faktycznie masz rację nie powinno się mówić kompresja silnika, lecz ciśnienie sprężania silnika które się zmienia w miarę zużywania się silnika. Dziwne bo na każdych serwisach mówią o sprawdzeniu kompresji silnika, a jest to błąd Sorrki za błąd
Hmm troche dziwne bo tb ktore kupiłem różni sie średnica wlotu moja ma 55,nabyta 60 pozatym to samo wszystko uszczelka od mojej pasuje
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Wiec tak nowy kolektor okazal sie zbędny,ma dwie zbędne tb ,co najfajniejsze na tej wiekszej M pracuje normalnie ,winowajca okazał sie być zapchany katalizator,dobrze obstawiał tadziol i znajomy znajomego ,i to tez dopiero jak sondę usunęli ,rozlaczenie nic nie dało, tam sa dwa katy i jeden jest zespawany z kolektorem i to wlasnie ten zespawany ,chyba ze ten taki jakby tlumik to nie kat
To wtedy wychodzilo by na dwa srodkowe tlumiki https://youtu.be/
To wtedy wychodzilo by na dwa srodkowe tlumiki https://youtu.be/
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Dopisano wtorek, 19 kwietnia 2016, 07:30:
jestem zadowolony ze sie zrobiło ,ale z diagnostów nie bardzo ,bo żebym sie nie upar odkręcamy kata ,to mi koleś o sterowniku silnika nawijał żebym na podmianę załatwił ,a mina bezcenna jak sie okazało ze na każdej z tych przepustnic działa tak samo,i chodzi na przepływke od bocika
Leonidas teraz mam pytanko do ciebie te 5mm na obwodzie cośkolwiek napewno daje co ori ma 55mm,a na zamianie 60mm
To moje katy
jestem zadowolony ze sie zrobiło ,ale z diagnostów nie bardzo ,bo żebym sie nie upar odkręcamy kata ,to mi koleś o sterowniku silnika nawijał żebym na podmianę załatwił ,a mina bezcenna jak sie okazało ze na każdej z tych przepustnic działa tak samo,i chodzi na przepływke od bocika
Leonidas teraz mam pytanko do ciebie te 5mm na obwodzie cośkolwiek napewno daje co ori ma 55mm,a na zamianie 60mm
To moje katy
Ostatnio edytowano 20 kwi 2016, 07:28 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
kolektor przedlift polift to to samo, różni ich jedynie zaślepka blaszana ,bez większego znaczenia ,no dobra ,a czy przedliftu nie miały tb na linkę ,czy były jakies wersje przejściowe
60 wpakuje tylko ja zmodyfikować musze
60 wpakuje tylko ja zmodyfikować musze
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
wiesz może jak przetykali tego kata??? pytam przyszłościowo jak bym musiał u siebie przetykać.
a tą tb.60tke z jakjej mazdy masz??? jakje ma numery musze sobie sprawić taką
Pozdrawiam
a tą tb.60tke z jakjej mazdy masz??? jakje ma numery musze sobie sprawić taką
Pozdrawiam
- Od: 3 cze 2014, 16:48
- Posty: 27
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi
Tak przedlifty miały na linkę tb , jak już masz na wierzchu kolektor to dokręć do niego tb i sprawdz czy na wejściu nie ma progu na łączeni tb z kolektorem , jak jest możesz go delikatnie złagodzić dremelem
Dziwne bo ten kolektor miał przykrecana rurke od bagnetu,co wskazuje na przedlifta ,przepustnica napewno od tego kolektora,porobie foty o tym czym mowisz leonidasie,katalizatory zostały wydlubane dosłownie,pomyślę nad zmianą kolektora wyd.takiego normalnego.
Dopisano piątek, 22 kwietnia 2016, 08:14:
Fotki odnosnie progu o ktorym pisze leonnidas,tylko nie wiem czy o to chodzilo
Dopisano piątek, 22 kwietnia 2016, 08:14:
Fotki odnosnie progu o ktorym pisze leonnidas,tylko nie wiem czy o to chodzilo
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Przepustnica już siedzi a to jej numerki ,po wydlubaniu katow mam wrażenie ze calkowicie zmienił mi sie dzwięk ,nawet stożek na wyższych tak nie buczy jak poprzednio,takie moje spostrzeżenia
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
siema
sprawdzałem u siebie i nie mam kata w kolektorze
Dopisano 26 kwi 2016, 18:13:
myślę że taki kolektor podejdzie do twojej Mazdzi jest ich sporo i ceny nieduże
sprawdzałem u siebie i nie mam kata w kolektorze
Dopisano 26 kwi 2016, 18:13:
myślę że taki kolektor podejdzie do twojej Mazdzi jest ich sporo i ceny nieduże
- Od: 3 cze 2014, 16:48
- Posty: 27
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6