Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
Swego czasu miałem jak em_dzej, pomagało zwarcie przekaźnika lub podpięcie na krótko. Tu mogę trochę nieprawdę pisać, bo pamięć nie ta, ale na 1 pinie przekaźnika chyba nie było 12V i nie miał co przełączać. Męczyłem się z tym bardzo długo, a problemem był bezpiecznik pod maską, 10A, chyba jakiś z brzegu. Nic wspólnego z klimatyzacją nie miał ,a po wymianie cuda wianki, zaczęło działać.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Nie wiem, czy moge podpiąć się w "nie moim" dziale, ale też mam problem z klimą ...
Niedawno kupiony Mazda3 BL (2012), klima automatyczna, dual. Nie sprawdzałem przy kupnie czy działa... Nieuzywałem klimy, no ale teraz troche przygrzało i załączyłem – wszystkie diody, przełączniki, wyświetlacz, wskazuje że OK, ale czasem włącza się chłodzenie (leci zimno), a czasem od razu po prostu se leci sobie takie obojetne. Nawet jak załączy się chłód (i to dość dobrze zimno), to za chwile i tak wyłącza się zimno (wyświetlacz, załączniki – wszystko OK że chłodzi) i leci dmuchanie o temp obojętnej, czyli co załapie.
Jak dam max zimno, czyli 15st, to uruchamia sie max wentylator, a jak dam powyzej (np 15.5) to włącza takie minimalne dmuchanie. Widzę że automat próbuje regulować jak ma wiać, tzn dół, czy w twarz, czy szyba.
Nie wiem, od czego zacząć szukanie usterki ... dajcie jakie pierwsze kroki co sprawdzic ... proszę.
Aha – nie byłem jeszcze do sprawdzenia/nabijania i podstawowego przeglądu/serwisu klimy. Filtr kabinowy wymieniany.
Niedawno kupiony Mazda3 BL (2012), klima automatyczna, dual. Nie sprawdzałem przy kupnie czy działa... Nieuzywałem klimy, no ale teraz troche przygrzało i załączyłem – wszystkie diody, przełączniki, wyświetlacz, wskazuje że OK, ale czasem włącza się chłodzenie (leci zimno), a czasem od razu po prostu se leci sobie takie obojetne. Nawet jak załączy się chłód (i to dość dobrze zimno), to za chwile i tak wyłącza się zimno (wyświetlacz, załączniki – wszystko OK że chłodzi) i leci dmuchanie o temp obojętnej, czyli co załapie.
Jak dam max zimno, czyli 15st, to uruchamia sie max wentylator, a jak dam powyzej (np 15.5) to włącza takie minimalne dmuchanie. Widzę że automat próbuje regulować jak ma wiać, tzn dół, czy w twarz, czy szyba.
Nie wiem, od czego zacząć szukanie usterki ... dajcie jakie pierwsze kroki co sprawdzic ... proszę.
Aha – nie byłem jeszcze do sprawdzenia/nabijania i podstawowego przeglądu/serwisu klimy. Filtr kabinowy wymieniany.
Witam!
Posiadam Mazdę 6 GY 143KM, 2006 rok. Klimatyzacja nabita, ciśnienie sprawdzone, trzyma układ szczelny. Podczas jazdy wszystko działa ok, jednak gdy stoję np. w korku lub na czerwonym świetle klimatyzacja zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem co jest bardzo uciążliwe i nie do wytrzymania w gorące dni. Bardzo sporadycznie podczas postoju klima działa normalnie. Proszę was o poradę jak usunąć tą usterkę, co jest jej przyczyną?
Pozdrawiam.
Posiadam Mazdę 6 GY 143KM, 2006 rok. Klimatyzacja nabita, ciśnienie sprawdzone, trzyma układ szczelny. Podczas jazdy wszystko działa ok, jednak gdy stoję np. w korku lub na czerwonym świetle klimatyzacja zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem co jest bardzo uciążliwe i nie do wytrzymania w gorące dni. Bardzo sporadycznie podczas postoju klima działa normalnie. Proszę was o poradę jak usunąć tą usterkę, co jest jej przyczyną?
Pozdrawiam.
-
pidras
Może pomoże, a może wcale, ale zerknij do filtra kabinowego. W MPV też zeszłego lata klima nie hulała zbytnio efektywnie (tyle że zarówno w trakcie jazdy jak i postoju), mimo ustawienia na maksymalne zimno (klima manualna), a po wymianie kabinowego, dopiero poczułem co to znaczy korbotronik, bo momentami robiło się zbyt zimno i często trzeba było kręcić pokrętłem. W C5 też kilka dni temu wymieniłem kabinowy i odczuwalnie lepiej działa klimatyzacja. Tak jak mówię, może pomoże, a może nie, ale warto zerknąć chociaż jak sprawa wygląda, jeśli dawno go nie wymieniałeś.
wyżej opisałem moje problemy z klimatyzacją ....
Podpiąłem dzisiaj elma i forscan-em sczytałem błędy :
===PCM DTC P0533:00-28===
Kod: P0533 – Wysoka wartość sygnału wejściowego w obwodzie czujnika A ciśnienia czynnika chłodzącego A/C
===PCM DTC P0532:00-2F===
Kod: P0532 – Niska wartosc sygnalu wejsciowego w obwodzie A czujnika cisnienia czynnika chlodniczego A/C
===PCM DTC P0531:00-28===
Kod: P0531 – Zakres napięcia w obwodzie/jakość sygnału czujnika A ciśnienia czynnika chłodzącego A/C
Mógłby ktoś zinterpretować te błędy – prooooszę ...
Czy to np czujnik jakis jest walnięty, a może po prostu jakiś bezpiecznik – choć nie zauważyłem, ale podobno za prawidłowe działanie A/C jest odpowiedzialny nie jeden bezpiecznik (gdzieś to czytałem).
Podpiąłem dzisiaj elma i forscan-em sczytałem błędy :
===PCM DTC P0533:00-28===
Kod: P0533 – Wysoka wartość sygnału wejściowego w obwodzie czujnika A ciśnienia czynnika chłodzącego A/C
===PCM DTC P0532:00-2F===
Kod: P0532 – Niska wartosc sygnalu wejsciowego w obwodzie A czujnika cisnienia czynnika chlodniczego A/C
===PCM DTC P0531:00-28===
Kod: P0531 – Zakres napięcia w obwodzie/jakość sygnału czujnika A ciśnienia czynnika chłodzącego A/C
Mógłby ktoś zinterpretować te błędy – prooooszę ...
Czy to np czujnik jakis jest walnięty, a może po prostu jakiś bezpiecznik – choć nie zauważyłem, ale podobno za prawidłowe działanie A/C jest odpowiedzialny nie jeden bezpiecznik (gdzieś to czytałem).
AloHa
Więc kłopotów z klimą ciąg dalszy
Pojechałem dobić czynnika itp, pełny serwis . Klima nadal nie startuje
kable posprawdzane przejścia są , na krótko startuje z konsoli nie .
Brak 12V na przekaźniku.
Wentylatory startują .
wtyczki powpinane .
Po podpięciu pod komp wyszło że nie można się połaczyć z klima
Czy w w M6 polift nie można diagnozowac klimy
Jeszcze jedna sprawa , za schowkiem pasażera tam gdzie filtr pyłkowy ,
jest jedna wtyczka jednoprzewodowa przyklejona do wiązki taśmą izolacyjną tez tak macie
Z góry dzięki za pomysły
Więc kłopotów z klimą ciąg dalszy
Pojechałem dobić czynnika itp, pełny serwis . Klima nadal nie startuje
kable posprawdzane przejścia są , na krótko startuje z konsoli nie .
Brak 12V na przekaźniku.
Wentylatory startują .
wtyczki powpinane .
Po podpięciu pod komp wyszło że nie można się połaczyć z klima
Czy w w M6 polift nie można diagnozowac klimy
Jeszcze jedna sprawa , za schowkiem pasażera tam gdzie filtr pyłkowy ,
jest jedna wtyczka jednoprzewodowa przyklejona do wiązki taśmą izolacyjną tez tak macie
Z góry dzięki za pomysły
-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
AloHA
Czym zdignozować klimę , czy Foscan da radę jak tak to prosze o info .
Może ktoś wie jak powinien działać czujnik temperatury parownika
Czy daje jakieś konkretne rezystancje w zalezności od temp, czy jak mu zrobie zwiarcie na wtyczce to nie uszkodzę czegoś
Moja klima dalej milczy
Czym zdignozować klimę , czy Foscan da radę jak tak to prosze o info .
Może ktoś wie jak powinien działać czujnik temperatury parownika
Czy daje jakieś konkretne rezystancje w zalezności od temp, czy jak mu zrobie zwiarcie na wtyczce to nie uszkodzę czegoś
Moja klima dalej milczy
-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
Tak bezpieczniki sprawdziłem , wszystkie są OK .
Ale nie wiem może je popodmieniam
a już tak kombinuje że może jakieś gniazdo mam puste
już nie mam pomysłów
Dopisano 17 kwi 2016, 08:27:
No i stało się
Z braku innych pomysłów poszedłem tropem kolegi darreckiego i sukces .
Bezpiecznik faktycznie umiejscowiony całkiem z boku z opisem ( MAG )czerwony 10A, sam bezpiecznik sprawny niestety gniazdo nie przewodziło
Pogmerane , popsikane i w Gejszy zawiało chłodem
Dzięki za pomoc.
PS teraz to już chyba jestem specem od Klimy w GY
Ale nie wiem może je popodmieniam
a już tak kombinuje że może jakieś gniazdo mam puste
już nie mam pomysłów
Dopisano 17 kwi 2016, 08:27:
No i stało się
Z braku innych pomysłów poszedłem tropem kolegi darreckiego i sukces .
Bezpiecznik faktycznie umiejscowiony całkiem z boku z opisem ( MAG )czerwony 10A, sam bezpiecznik sprawny niestety gniazdo nie przewodziło
Pogmerane , popsikane i w Gejszy zawiało chłodem
Dzięki za pomoc.
PS teraz to już chyba jestem specem od Klimy w GY
-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
Witajcie, też się tu podepnę
U mnie problem niby prosty, ale w aucie będę grzebał jutro lub pojutrze. Chodzi o czyszczenie parownika, mam WURTHa ze sprytnym wężykiem i chcę go wsadzić do odpływu i tu prośba, żebyście mi oszczędzili nerwów i nakierowali mnie gdzie go szukać pewnie w końcu sam bym znalazł, ale już mnie męczy grzebanie przy aucie i wolę zostać nakierowany odpowiednio
dziękuję
U mnie problem niby prosty, ale w aucie będę grzebał jutro lub pojutrze. Chodzi o czyszczenie parownika, mam WURTHa ze sprytnym wężykiem i chcę go wsadzić do odpływu i tu prośba, żebyście mi oszczędzili nerwów i nakierowali mnie gdzie go szukać pewnie w końcu sam bym znalazł, ale już mnie męczy grzebanie przy aucie i wolę zostać nakierowany odpowiednio
dziękuję
witam
mam problem z klimatyzacją w mojej GG 02', benzyna
zimą wszystko było pięknie, automatyczna klima dogrzewała do zadanej temperatury i ją utrzymywała, ale problem pojawił się kilka dni temu wraz z upałami. Po załączeniu klimatyzacji i ustawieniu np. 17' nie dość, że wieje zimnym powietrzem, ale takim "zwykłym", nie klimatyzowanym (bez różnicy w temp. powietrza na AC i zwykłym nawiewie) to jeszcze spod maski słychać głośne brzęczenie (czasem ustaje).
Wystarczy uzupełnić czynnik czy szykować się na większy wydatek? Ze względu na pracę mogę się wybrać do serwisu dopiero w sobotę. nie wiem kiedy czynnik był ostatnio nabijany, auto ma od listopada
mam problem z klimatyzacją w mojej GG 02', benzyna
zimą wszystko było pięknie, automatyczna klima dogrzewała do zadanej temperatury i ją utrzymywała, ale problem pojawił się kilka dni temu wraz z upałami. Po załączeniu klimatyzacji i ustawieniu np. 17' nie dość, że wieje zimnym powietrzem, ale takim "zwykłym", nie klimatyzowanym (bez różnicy w temp. powietrza na AC i zwykłym nawiewie) to jeszcze spod maski słychać głośne brzęczenie (czasem ustaje).
Wystarczy uzupełnić czynnik czy szykować się na większy wydatek? Ze względu na pracę mogę się wybrać do serwisu dopiero w sobotę. nie wiem kiedy czynnik był ostatnio nabijany, auto ma od listopada
Dziwne brzęczenie może być spowodowane uszkodzonym sprzęgiełkiem w sprężarce klimatyzacji, można to sprawdzić na wyłączonym silniku sprawdzasz czy jest duży luz na tarczy sprzęgłowej, jeśli lata na boki to znaczy że do wymiany jest tarcza.
Po drugie sprawdzałeś w ogóle czy załącza Ci się sprężarka? Może już zakończyła swój żywot ?
Po trzecie sprawdź wszystkie rurki czy nie ma wycieku zielonego smaru, może masz gdzieś nieszczelność i poprostu uciekł Ci cały czynnik.
Miałem to samo w 2,3 L3 rurka trochę inaczej wygląda, ale problem był podobny, na początek radze Ci podjechać do serwisu klimy celem wyciągnięcia resztki czynnika, następnie poszukaj końców tej rurki, wykręć, wyczyść i poszukaj dobrego fachowca który Ci to dobrze pospawie, w moim przypadku koszt spawania 25zł, nie zapomnij także o wymianie oringów na łączeniu rurki, może się także okazać że spawanie nic nie da i pozostaje wymiana rurki na nową, tak czy inaczej radze Ci to zrobić jak najszybciej, no chyba że już czynnik cały uciekł
Po drugie sprawdzałeś w ogóle czy załącza Ci się sprężarka? Może już zakończyła swój żywot ?
Po trzecie sprawdź wszystkie rurki czy nie ma wycieku zielonego smaru, może masz gdzieś nieszczelność i poprostu uciekł Ci cały czynnik.
Hubix napisał(a):Znalazłem wyciek, rurka ewidentnie mokra. Co powinienem wymienić ? Da się to pospawać ? Cieknie na łączeniu.
Miałem to samo w 2,3 L3 rurka trochę inaczej wygląda, ale problem był podobny, na początek radze Ci podjechać do serwisu klimy celem wyciągnięcia resztki czynnika, następnie poszukaj końców tej rurki, wykręć, wyczyść i poszukaj dobrego fachowca który Ci to dobrze pospawie, w moim przypadku koszt spawania 25zł, nie zapomnij także o wymianie oringów na łączeniu rurki, może się także okazać że spawanie nic nie da i pozostaje wymiana rurki na nową, tak czy inaczej radze Ci to zrobić jak najszybciej, no chyba że już czynnik cały uciekł
To sprzęgło lubi się odkręcić, wystarczy dociągnąć śrubkę.
Przynajmniej u mnie tak było, wcześniej byłem na serwisie bo czułem że za mało chłodzi, mechanik nie miał wtedy czasu kazał przyjechać w przyszłym tygodniu. Ale sugerował awarię tego sprzęgła, bo jak to określił "jest dziwnie luźne". Ale ja to sobie sam dokręciłem w weekend.
Przynajmniej u mnie tak było, wcześniej byłem na serwisie bo czułem że za mało chłodzi, mechanik nie miał wtedy czasu kazał przyjechać w przyszłym tygodniu. Ale sugerował awarię tego sprzęgła, bo jak to określił "jest dziwnie luźne". Ale ja to sobie sam dokręciłem w weekend.
dodek233 napisał(a):Po drugie sprawdzałeś w ogóle czy załącza Ci się sprężarka? Może już zakończyła swój żywot ?
hmmm.. po wciśnięciu AC słychać dźwięk spod maski, tak jakby sprężarka się włączała + jest lekkie wachnięcie obrotów
od rana zajrzę pod maskę, może coś znajdę
em_dzej napisał(a):Tak bezpieczniki sprawdziłem , wszystkie są OK .
Ale nie wiem może je popodmieniam
a już tak kombinuje że może jakieś gniazdo mam puste
już nie mam pomysłów
Dopisano 17 kwi 2016, 08:27:
No i stało się
Z braku innych pomysłów poszedłem tropem kolegi darreckiego i sukces .
Bezpiecznik faktycznie umiejscowiony całkiem z boku z opisem ( MAG )czerwony 10A, sam bezpiecznik sprawny niestety gniazdo nie przewodziło
Pogmerane , popsikane i w Gejszy zawiało chłodem
Dzięki za pomoc.
PS teraz to już chyba jestem specem od Klimy w GY
Maciek mam te same objawy co Ty przy klimie. Dziś byłem uzupełnić płyny i lipa klima nie hula . Później sprawdzę to gniazdo ,bo bezpieczniki były ok.
Dopisano 12 maja 2016 5:18:
Zaszedłem wczoraj wieczorkiem do Śpiącej krolewny, szukam bezpiecznika ,,MAG" ,a tam nima go wcale ,więc znalazłem bezpiecznik 5A ,zamontowałem ,odpalam motor i z nutką niepewności wlączam klime i .... działa zadziwiająco dobrze. Tylko tak sie zastanawiam po co ktoś wyciągnął ten bezpiecznik
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJCIK29 napisał(a):po co ktoś wyciągnął ten bezpiecznik
mógł się inny przepalić i zamienił z tym mniej potrzebnym...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Coś mi się wydaje, że teraz pierwszą poradą przy nie działającej klimie będzie "sprawdź bezpiecznik MAG". Fajnie by było, jakby został on nazwany na cześć odkrywcy przeszedł bym wówczas do historii
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6