Witam,
u mnie z kolei jest inny problem. Tempomat włącza się tylko jeden raz i działa. Następnie po wyłączeniu lub naciśnięcie pedału hamulca już niemożna ustawic na określonej prędkości – lampka Cruise się nie włącza. Itak w kółko . po kilku dniach tak samo. Czasami przy próbie usatawienia prędkości zielona lampka Cruise delikatnie miga i gaśnie – również już od tego momentu nie da się ustawić.
Jeżeli już się załączy to wtrakcie działania wszystkie przyciski na kierownicy działąją poprawnie.
czy ktoś może miał podobny problem?
Tempomat (Cruise control) – Różne problemy
Musisz zacząć od podłączenia auta pod komputer i sprawdzić po kolei czujki na pedałach później kierownicy. zobaczyć czy czujnik biegu jałowego i włączonego biegu są ok. U Ciebie problem leży w tych elementach, ewentualnie przetarty kabel. Jeśli okaże się, że wszystko ok a Ty masz auto 2004 to będzie sprawa linek i mechanizmu tempomatu.
Ja stawiam na czujniki hamulca, sprzęgła lub gazu.
Komputer i forscan prawdę Ci powie.
Ja stawiam na czujniki hamulca, sprzęgła lub gazu.
Komputer i forscan prawdę Ci powie.
posiadam mazde 6 z 2003 r diesel i ostatnio mam problem z nia pierwszy podczas jazdy na wyższej predkosci gdy włączam tempomat gasnie silnik ktos moze spotkał sie z czyms podobnym
-
szeszol
Sprawdzales przy różnych predkosciach,odcinavgo momentalnie ,dobrze opisany przypadek pozwala postawic trafniejsza diagnoze,j7z gadam jak te zjeby
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Do kolegi szeszol :
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę z istniejącym wątkiem
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę z istniejącym wątkiem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Witam wszystkich.
Od 1,5 roku jestem posiadaczem najuboższej wersji jaka istnieje M6 GG 2.0 MZR z podtlenkiem lpg.
Postanowiłem ją na stare lata doposazyc i jest juz podlokietnik, USB, sterowanie z kierownocy, ale naszedł czas na dołożenie tempomatu. Przeczytalem mnostwo watkow nt tempomatu, bylem u Jaksy 2 razy, ale nadal nie wiem o co chodzi, otoż: kierownice wielofuncyjną już mam podpieta (sterowanie radiem dziala elegancko), sensor polozenia pedalu hamulca zmieniony na 4pin. Zostalo dolozyc ten potencjometr gazu i tu rodzi sie moje pytanie. Czy możliwym jest aby bez tego potencjometru nie wyswietlala sie w ogole kontrolka cruise po wcisnieciu na kierownicy on/off (na postoju, na zaplonie, w czasie jazdy) Nadmienie takze ze przy wykonaniu testu zegarow (z poziomu ukrytego menu zegarow) tez nie wyswietla sie zadna kontrolka dotyczaca tempomatu.
Czyzby w mojej, mega spartanskiej wersji Mazdy był licznik ktory nie obsluguje tempomatu? Czy tez winnym nie wyswietlania sie kontrolki jest brak potencjometru?
Pytam, bo nie wiem czy jest sens dalej brnąć w zakupy, ktore moga okazac sie niepotrzebnymi.
Z gory dziękuje za odpowiedz.
Przyczepnosci!
Od 1,5 roku jestem posiadaczem najuboższej wersji jaka istnieje M6 GG 2.0 MZR z podtlenkiem lpg.
Postanowiłem ją na stare lata doposazyc i jest juz podlokietnik, USB, sterowanie z kierownocy, ale naszedł czas na dołożenie tempomatu. Przeczytalem mnostwo watkow nt tempomatu, bylem u Jaksy 2 razy, ale nadal nie wiem o co chodzi, otoż: kierownice wielofuncyjną już mam podpieta (sterowanie radiem dziala elegancko), sensor polozenia pedalu hamulca zmieniony na 4pin. Zostalo dolozyc ten potencjometr gazu i tu rodzi sie moje pytanie. Czy możliwym jest aby bez tego potencjometru nie wyswietlala sie w ogole kontrolka cruise po wcisnieciu na kierownicy on/off (na postoju, na zaplonie, w czasie jazdy) Nadmienie takze ze przy wykonaniu testu zegarow (z poziomu ukrytego menu zegarow) tez nie wyswietla sie zadna kontrolka dotyczaca tempomatu.
Czyzby w mojej, mega spartanskiej wersji Mazdy był licznik ktory nie obsluguje tempomatu? Czy tez winnym nie wyswietlania sie kontrolki jest brak potencjometru?
Pytam, bo nie wiem czy jest sens dalej brnąć w zakupy, ktore moga okazac sie niepotrzebnymi.
Z gory dziękuje za odpowiedz.
Przyczepnosci!
- Od: 11 cze 2016, 05:05
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa (Bielany)
- Auto: GG Sedan '03 2.0 MZR 141KM
Nie pamiętam jak u mnie było ale chyba tak jak mówisz, dopiero po podłączeniu modułu odblokuje się kontrolka CRUISE Koszt jest niewielki tempomatu a jaka radość z jazdy ! ;D
Potencjometr kupiony i podlaczony. CRUISE CONTROL juz sie zapala, lecz niestety SET COAST juz nie.
Po wcisnieciu przez 5 sekund RES ACCEL zapala sie na 2-3 sek kontrolka CRUISE. Po czym gasnie.
Czy czujnik pedału sprzęgła też musze wymienic na 4 pinowy ?
Po wcisnieciu przez 5 sekund RES ACCEL zapala sie na 2-3 sek kontrolka CRUISE. Po czym gasnie.
Czy czujnik pedału sprzęgła też musze wymienic na 4 pinowy ?
- Od: 11 cze 2016, 05:05
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa (Bielany)
- Auto: GG Sedan '03 2.0 MZR 141KM
Szanowni forumowicze, czy może ktoś opisać co oznaczają poszczególne ilości mrugnięć podczas testu tempomatu, tj 1- mrugnięcie odpowiada za, 2- mrugnięcia to, itd.
U mnie mruga aż 5 razy – ?
Będę wdzięczny za pomoc.
U mnie mruga aż 5 razy – ?
Będę wdzięczny za pomoc.
Witam,
chciałbym doposażyć moją madzię w tempomat. M6 benzyna PO LIFT
Założyłem kierownicę ze sterowaniem tempomatem. W kierownicy wtyczki pasowały.
Sterowanie radiem działa, komp pokazuje spalanie (ale to już na poprzedniej kierownicy było)
Nie działa CRUISE CONTROL.
Jak ogarnąć tą przeróbkę . Moje auto jest modelowo 2007, czyli GY po faceliftingu.
Przepustnica jest elektroniczna (jak mniemam tempomat realizuje już komputer auta)
Jest to automat 5b (to komputer też czyta jaki tam bieg włożony)
Pod hamulcem jest czujnik z miejscem na 4 przewody, podłączone są jednak tylko 2 przewody,
bo taka jest wiązka = dwużyłowa. Światła stopu działają.
Czy wystarczy odblokować komputerem jakąś funkcję? (jak czym)
Proszę o pomoc kogoś dobrze kumającego tą przeróbkę.
chciałbym doposażyć moją madzię w tempomat. M6 benzyna PO LIFT
Założyłem kierownicę ze sterowaniem tempomatem. W kierownicy wtyczki pasowały.
Sterowanie radiem działa, komp pokazuje spalanie (ale to już na poprzedniej kierownicy było)
Nie działa CRUISE CONTROL.
Jak ogarnąć tą przeróbkę . Moje auto jest modelowo 2007, czyli GY po faceliftingu.
Przepustnica jest elektroniczna (jak mniemam tempomat realizuje już komputer auta)
Jest to automat 5b (to komputer też czyta jaki tam bieg włożony)
Pod hamulcem jest czujnik z miejscem na 4 przewody, podłączone są jednak tylko 2 przewody,
bo taka jest wiązka = dwużyłowa. Światła stopu działają.
Czy wystarczy odblokować komputerem jakąś funkcję? (jak czym)
Proszę o pomoc kogoś dobrze kumającego tą przeróbkę.
- Od: 22 wrz 2015, 09:20
- Posty: 6
- Auto: M6 2.3 AT AWD
Witam mam problem od tygodnia studiuje fora między innymi KLUB MAZDASPEED jednak nie moge uporać się z problemem.Chodzi o to że tempomat w moim aucie działa bez zarzutu przyciski na kierownicy działają...natomiast nie świecą kontrolki cruise na zegarach.Przejrzałem wszystko (tak mi się wydaje) od sprawdzenia zarówek w tyle auta po przejrzenie kostek przy pedałach a także wymontowaniem zegarów sprawdzeniem czy układ scalony nie jest uszkodzony (spalone diody).Najdziwniejsze jest to że robiąc kontrole serwisową zegarów diody te się zapalają.Proszę o pomoc. Pozdrawiam
-
vinci76
Hej,
Odkopuję wątek ponieważ też mam problem z tempomatem i na dodatek został przez elektronika zidentyfikowany problem – taśma w kierownicy ma część ścieżek przepalonych/przerwanych. Potrzebuję ją zanabyć, ale żeby to zrobić muszę znać part number. Czy może mi ktoś pomóc?
Przegrzebałem się przez chyba (ewidentnie nie) wszystkie działy "Mazda Parts Catalog" i za cholerę nie mogę znaleźć części związanych z cruise control.
Pacjent: Mazda 6 GY MZR-CD 2003
Odkopuję wątek ponieważ też mam problem z tempomatem i na dodatek został przez elektronika zidentyfikowany problem – taśma w kierownicy ma część ścieżek przepalonych/przerwanych. Potrzebuję ją zanabyć, ale żeby to zrobić muszę znać part number. Czy może mi ktoś pomóc?
Przegrzebałem się przez chyba (ewidentnie nie) wszystkie działy "Mazda Parts Catalog" i za cholerę nie mogę znaleźć części związanych z cruise control.
Pacjent: Mazda 6 GY MZR-CD 2003
- Od: 15 lip 2009, 20:02
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda6 GY CD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6