Mazda6 Problem na zimnym silniku

Postprzez pakolek84 » 22 mar 2016, 05:35

1litr na około 500 km a jak jadę na wariata to i przy 300max!!!
Patrzyłem też do zbiornika z płynem chłodzącym tam gdzie robimy dolewkę i tam gdzie jest korek i nie widać żadnego oleju ani żadnej piany?
Końcówka rury wydechowej okopcona.
Ostatnio edytowano 28 mar 2016, 07:05 przez pakolek84, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 15:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez DeviS » 22 mar 2016, 09:09

1 litr oleju na 500km ? 2 litry na 1tys km ? 20litrow na 10tys km ? Mam nadzieje ze zera Ci sie pomylily co najmniej i tyle Ci go nie przepala... a jak tak to sory ale w <dupa> mialbym szukanie jakis innych niesprawnosci tylko zaczal od remontu silnika ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2013, 23:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez pakolek84 » 28 mar 2016, 07:04

Hejka podjąłem się ostatnio wymiany świec a tak naprawdę a tak naprawdę sprawdzić w jakim stanie są i tak jakbyście stanęli przodem do maski to 1 oraz 3 miała lekki zaolejony gwint i lekki nalot szary,2 i 4 były suche?
Zdziwiłem się też jak wyciągnąłem tą pierwszą świecę,że cała elektroda jak i ta część ceramiczna jest ruchoma i lata w górę i w dół!!!
Dodatkowo szwagier ostatnio za mną pojechał i zauważył jak kopci!
Z tego co się dowiedziałem to te silniki jedynie mają problem z uszczelniaczami na tłokach?
Moja prośba do was,czy możecie mi dać namiary do kogoś kto rzetelnie się tym zajmie?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 15:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez brodaM6 » 28 mar 2016, 07:38

to ze masz olej na świecach to uszczelka pokrywy zaworów moze przepuszczać
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez sztukas » 28 mar 2016, 10:32

Dokładnie tak jak pisze brodaM6. Wymień uszczelkę pod pokrywą zaworów to nie będzie Ci świec moczyć. Koszt niewielki w Intercarsie po zniżkach całe 47zł za ELRINGA. U mnie licząc od rozrządu mokra 2,3 świeca. A tak to wyglądało po odłączeniu przewodów WN ze świec. Świece zalewało od góry aż fajki były zaolejone i od dołu na gwint i elektrodę. Po wymianie uszczelki jest sucho jak pieprz :) niestety świece też musiałem wymienić na nowe DENSO ZT20EPR11
Pakolek84, jak mocniej kopci i spala olej to nie uszczelniacze na tłokach tylko pierścienie :) chyba że jest mega problem z braniem oleju i kopceniem to jeszcze uszczelniacze zaworowe i same gniazda zaworowe powypalane, co wiąże się już z większą ingerencją w silnik.
Załączniki
20160312_120921_resize_20160328_113127.jpg
20160312_120751_resize_20160328_113126.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 11:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez pakolek84 » 3 kwi 2016, 07:08

Dzięki za wszelką pomoc.Szczerze to nie wiem czy mi się opłaca to robić bo znowu gdzieś dam do roboty i spartolą robotę.Podejrzewam ze koszt remontu będzie ok 2 tyś jak nie więcej.Kupię jakiegoś klamota za 3tyś zł i spokój.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 15:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez brodaM6 » 3 kwi 2016, 08:58

to jest proste mozna samemu wymienic uszczeke dekla
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez pakolek84 » 3 kwi 2016, 10:40

Nie mi chodzi o remont silnika.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 15:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez brodaM6 » 3 kwi 2016, 13:22

Witaj w klubie :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez pakolek84 » 4 kwi 2016, 07:22

Ja dziś dzwonię do Tadziola bo dziś na telefon jestem umówiony.
Wiem że jak Tadziol się tego podejmie to będzie wszystko ok tylko ta kasa!
A ty kolego co działasz?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 15:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez rymko » 4 kwi 2016, 09:27

Konkretna decyzja <spoko>
Cała reszta to półśrodki – do tadziola masz w sumie blisko, z pewnością temat ogarnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 13:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brodaM6 » 5 kwi 2016, 06:09

Ja jadę dziś na stół operacyjny ,do piątku myśle poleżeć :D ,do tego czasu przyjdzie urządzenie do pomiaru kompresji ,także moze w sobotę sprawdzę kompresje ,a narazie to zostaje <płacze> Hehehe do tadziola mam ze 400
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dodek233 » 5 kwi 2016, 10:41

Broda Ty to masz pecha <glupek2> Nie dość że idziesz na operacje to jeszcze do tego remont silnika... Niezłe combo :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 15:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez rymko » 5 kwi 2016, 13:10

brodaM6 napisał(a):Ja jadę dziś na stół operacyjny ,do piątku myśle poleżeć :D

Powodzenia, będzie zdrowie, będzie i cała reszta <ok>
Przy okazji – będziesz miał czas żeby spokojnie poczytać o naprawach .... :D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 13:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brodaM6 » 5 kwi 2016, 17:17

Dzieki ;)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 5 kwi 2016, 19:14

rymko napisał(a):powodzenia, będzie zdrowie, będzie i cała reszta

<spoko> Tez tak uważam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DeviS » 12 wrz 2016, 23:14

Podepne sie pod temat bo cos ostatnio sie dzieje. Chodzi o to ze na zminym silniku mam dosyc spore szarpania tak do 2000rpm. Po przekroczeniu tych obrotow problem ustepuje, tak samo nie pojawia sie juz na rozgrzanym silniku. Zastanawiam sie czym to jest spowodowane. Swiece sa nowe, kable (BERU) maja przejechane ok 50tys i powoli chyba juz siadaja ale raczej one nie sa przyczyna bo na cieplym tez by to wystepowalo... cewka oryginal.. ;) Mial ktos podobne objawy ? Zastanawiam sie jeszcze nad sonda lambda ale spalanie w normie, zadnych bledow.. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2013, 23:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez thesilent » 13 wrz 2016, 13:27

DeviS napisał(a):Podepne sie pod temat bo cos ostatnio sie dzieje. Chodzi o to ze na zminym silniku mam dosyc spore szarpania tak do 2000rpm. Po przekroczeniu tych obrotow problem ustepuje, tak samo nie pojawia sie juz na rozgrzanym silniku.


Walcze z tym od trzech lat. Mam 2.0 benz. Mam nowiutka sonde lambda, prawdzalem szczelność kolektora (ok), po wymianie świec i kabli (zawsze NGK) nic to kompletnie nie dawalo, a w chlodne deszczowe dnie potrafi wyskoczyć błąd p 0300 lub p0301, 0302, 0303, 0304. Czyli loteria z tym wypadaniem zapłonów. Wymontowałem też klapki z kolektora (VTCS), nic to nie zmieniło. Odłączyłem zawór odpowietrzania skrzyni korbowej do testów (słynny PCV), też to nic nie zmieniło, ona ciągle muli na zimnym silniku. Jak tylko przekroczy 60*C, to od razu jezdzi normalnie, ładnie ciągnie od 1000RPM do czerwonego pola.

W pewnych kręgach twierdzą, że jest to specjalna polityka rozgrzewania katalizatora na zimnym silniku. Auto ma wtedy za późny zapłon, muli do 2000RPM, ale dzięki temu katalizator się szybciej nagrzewa... Sam już nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 19:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez TeGiO » 13 wrz 2016, 14:00

objawy tylko na lpg czy też na pb występują?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 14:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez thesilent » 13 wrz 2016, 14:21

na gazie i benzynie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 19:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6