Xenon – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
i teraz drugie pytanie gdzie kupie zapłonnik bo okazało się ze żarnik w lampie byl spalony a dwa to i zapłonnik do wymiany ponieważ nie za każdym razem po załozeniu nowego żarnika lampa sie włącza przetwronice sprawdzone. I teraz gdzie kupie zapłonnik wtyczka do przetwornicy i później w środku lampy jeden kabelek na mase a ta czarna puszka na żarnik ? doradzi pomoże ktoś ?
Witam wszystkich, to mój pierwszy post, ale mimo wszystko przeglądałem całe forum w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu. Wiele tematów dotyczy Mazd 6, niestety odnośnie trójek niczego nie znalazłem.
Jestem świeżym posiadaczem tego cudownego maleństwa, kupionego od znajomego, jednak nigdy nie byłem zwolennikiem ksenonów i wiedziałem, że będzie kiedyś z nimi problem. No i pech chciał, że nie szykuje się zwykła wymiana żarnika za 150 zł.
Problem polega na tym, że nie świeci się prawy żarnik. Niestety nie wiem jak przestał świecić, czy migał, czy nie, nawet barwa nie wskazywała na kończące się życie. Chcąc poznać przyczynę postanowiłem dostać się do żarnika, pomijam fakt, że odebrałbym tytuł inżyniera osobie projektującej dostęp do niego. Po 3h godzinach walki wyjąłem, żarnik z gniazda. Obejrzałem wpiąłem w zapłonnik (poza kloszem) i o dziwo zaczął świecić. Zacząłem się przyglądać zapłonnikowi i dostrzegłem różnicę między lewym, a prawym. Mianowicie ten z "popsutej" lampy miał to wewnętrzne gniazdo stykające się z żarnikiem lekko nadtopione( sam żarnik nie miał stopionego gniazda). Przeczyściłem specjalnym płynem do elektryki styki i włożyłem z powrotem. Lampa świeciła, do następnych kilku odpaleń już podczas jazdy.
1.Stąd moje pytanie, czy wina na pewno tkwi w zapłonniku? Dlaczego na zewnątrz ksenon bez problemu odpalił?
2. Czy można ten zapłonnik
3.Czy wymiana zapłonnika wiąże się z rozklejeniem lampy?
4.Czy brać pod uwagę przetwornicę w tym przypadku?
5. Czytałem o problemie masy w lampie, czy ktoś wie gdzie jest położona masa od prawej lampy? (w Mazdzie 6 podobno pod zbiornikiem spryskiwaczy, tutaj znalazłem jedynie masę pod zbiornikiem wyrównawczym (ale nie miałem czasu sprawdzić do czego ona prowadzi).
6. Inne sugestie, propozycje, rady?
EDIT: Odgiąłem blaszki w nadtopionym zapłonniku i jak na razie ksenon świeci. Niestety podczas naprawy wypadł mi ten silikonowy kapturek (Zobaczymy czy nie będzie pożaru). Więc problem rozwiązany połowicznie.
Jestem świeżym posiadaczem tego cudownego maleństwa, kupionego od znajomego, jednak nigdy nie byłem zwolennikiem ksenonów i wiedziałem, że będzie kiedyś z nimi problem. No i pech chciał, że nie szykuje się zwykła wymiana żarnika za 150 zł.
Problem polega na tym, że nie świeci się prawy żarnik. Niestety nie wiem jak przestał świecić, czy migał, czy nie, nawet barwa nie wskazywała na kończące się życie. Chcąc poznać przyczynę postanowiłem dostać się do żarnika, pomijam fakt, że odebrałbym tytuł inżyniera osobie projektującej dostęp do niego. Po 3h godzinach walki wyjąłem, żarnik z gniazda. Obejrzałem wpiąłem w zapłonnik (poza kloszem) i o dziwo zaczął świecić. Zacząłem się przyglądać zapłonnikowi i dostrzegłem różnicę między lewym, a prawym. Mianowicie ten z "popsutej" lampy miał to wewnętrzne gniazdo stykające się z żarnikiem lekko nadtopione( sam żarnik nie miał stopionego gniazda). Przeczyściłem specjalnym płynem do elektryki styki i włożyłem z powrotem. Lampa świeciła, do następnych kilku odpaleń już podczas jazdy.
1.Stąd moje pytanie, czy wina na pewno tkwi w zapłonniku? Dlaczego na zewnątrz ksenon bez problemu odpalił?
2. Czy można ten zapłonnik
3.Czy wymiana zapłonnika wiąże się z rozklejeniem lampy?
4.Czy brać pod uwagę przetwornicę w tym przypadku?
5. Czytałem o problemie masy w lampie, czy ktoś wie gdzie jest położona masa od prawej lampy? (w Mazdzie 6 podobno pod zbiornikiem spryskiwaczy, tutaj znalazłem jedynie masę pod zbiornikiem wyrównawczym (ale nie miałem czasu sprawdzić do czego ona prowadzi).
6. Inne sugestie, propozycje, rady?
EDIT: Odgiąłem blaszki w nadtopionym zapłonniku i jak na razie ksenon świeci. Niestety podczas naprawy wypadł mi ten silikonowy kapturek (Zobaczymy czy nie będzie pożaru). Więc problem rozwiązany połowicznie.
Ostatnio edytowano 19 sie 2015, 22:12 przez richelieu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 17 sie 2015, 09:50
- Posty: 5
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: MAZDA 3, BK, 1.6D Y6
rocznik: 2004
wersja: TOP-SPORT
Lampy powinny być Stanley'a. Logo jest na lampie przedniej mniej więcej na środku. Rocznika na 99% nie mają wybitego. Pozostaje sprawdzenie czy naruszone są mocowania lamp w tym śrubki plastikowe, które są dosyć miękkie, ale jeśli to jest starsza mazda z xenonami to mogla miec zmieniane żarniki.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam,
Czy przy jednorazowej zamianie miejsc przetwornic w celu sprawdzenia działania i wymianie zapłonnika, należy ustawić "zero" w ASO? – po tych zabiegach światła przestały wykonywać ruchu góra – dół.
Czy przy jednorazowej zamianie miejsc przetwornic w celu sprawdzenia działania i wymianie zapłonnika, należy ustawić "zero" w ASO? – po tych zabiegach światła przestały wykonywać ruchu góra – dół.
- Od: 17 sie 2015, 09:50
- Posty: 5
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: MAZDA 3, BK, 1.6D Y6
rocznik: 2004
wersja: TOP-SPORT
wymieniałem , odpinałem zamieniałem lampy, przetwornice nic na zero nie ustawiałem , może nie podpiąłeś zasilania silniczków
marcin255 napisał(a):wymieniałem , odpinałem zamieniałem lampy, przetwornice nic na zero nie ustawiałem , może nie podpiąłeś zasilania silniczków
Problem się sam rozwiązał, po kilkunastu próbach w różnym czasie i różnej kombinacji (światła włączone silnik wyłączony lub odwrotnie) silniczki zaczęły pracować, co ciekawe czasem jest to ruch góra-dół, czasem tylko z dołu do poziomu świecenia.
- Od: 17 sie 2015, 09:50
- Posty: 5
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: MAZDA 3, BK, 1.6D Y6
rocznik: 2004
wersja: TOP-SPORT
witam, mam pytanie. dzisiaj wzięło mnie na sprawdzenie tych świateł, a właściwie ich regulacji.
gdy załączam światła to samopoziomowanie działa, światła p owłączeniu się podnoszą i opuszczają na ustaloną wysokość.
jednak ktoś wyżej i wcześniej napisał że na przykład jak wjade jednym kołem na krawężnik to wyreguluje sie wysokość świateł, nie zadziałało u mnie. co prawda stało przedemną inny samochód ale to chyba bez różnicy?
jak sprawdzić czy to samopoziomowanie działa podczas jazdy>?
gdy załączam światła to samopoziomowanie działa, światła p owłączeniu się podnoszą i opuszczają na ustaloną wysokość.
jednak ktoś wyżej i wcześniej napisał że na przykład jak wjade jednym kołem na krawężnik to wyreguluje sie wysokość świateł, nie zadziałało u mnie. co prawda stało przedemną inny samochód ale to chyba bez różnicy?
jak sprawdzić czy to samopoziomowanie działa podczas jazdy>?
Działa ale minimalnie i powoli , stań przed ścianą i najedź przednią osią na krawężnik , powinieneś zauważyć
Czy lampy z xenonami sa takie same jak te bez xenonow? Roznica to tylko zarnik, przetwornica itp? U mnie jest do wymiany i zastanawiam sie zeby kupic zwykla i przelozyc reszte gratow.
Na pewno przesłona inna będzie. Uchwyt na żarnik też.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Myślę, że koszyk trzymający soczewkę także będzie inny, bo ksenon ma innego typu silniczki. Bez rozklejania się nie obędzie.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Odradzam taką zamianę. Lampa ma stosowne oznaczenia do jakiego typu oświetlenia jest przeznaczona. W sytuacji kryzysowej (dzwon), TU będzie miało bardzo dobry punkt zaczepienia, aby nie wypłacić lub przynajmniej zaniżyć wypłatę odszkodowania. Zawołam naszego kolegę z forum, może dorzuci swoje 3 bardzo cenne grosze.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Każda lampa oświetlenia zewnętrznego pojazdu posiada homologacje, wszelkie ingerencje w ich konstrukcję, przeznaczenie, rodzaj źródła światła, są niedozwolonymi przeróbkami, które będą skutkować zatrzymaniem dowodu rej (policja), bądź niezaliczeniem przeglądu technicznego (diagnosta). W określonych sytuacjach mogę nawet stanowić podstawę do przedstawienia zarzutów (przyczynienie się do zaistnienia wypadku).
Odrębną sprawą, jest kwestia ewentualnego dochodzenia roszczeń odszkodowawczych po kolizji. W sytuacji, gdy rzeczoznawca stwierdza, że dany element nie jest oryginalny (albo jest, ale po przeróbkach), to ubezpieczyciel nie zapłaci za oryginał. Zapłaci za miernej jakości zamiennik i tak zamiast 1290 zł za reflektor Audi, otrzymujemy 131 zł za ulepiony z poddanych recyklingowi desek klozetowych zamiennik made in china.
Odrębną sprawą, jest kwestia ewentualnego dochodzenia roszczeń odszkodowawczych po kolizji. W sytuacji, gdy rzeczoznawca stwierdza, że dany element nie jest oryginalny (albo jest, ale po przeróbkach), to ubezpieczyciel nie zapłaci za oryginał. Zapłaci za miernej jakości zamiennik i tak zamiast 1290 zł za reflektor Audi, otrzymujemy 131 zł za ulepiony z poddanych recyklingowi desek klozetowych zamiennik made in china.
Odczepić zaślepkę – szarpnąć zdjąć zderzak i wymienić spryskiwacz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości