Wytrzymałość tarcz hamulcowych
Strona 1 z 1
Witam wszystkich forumowiczow Zamierzam kupic CX 5 175KM AT AWD i chcialbym sie zapytac czy ktos juz mial problemy z krzywieniem tarcz hamulcowych. Moj styl jazdy jest dosc agresywny i problem ten mialem w swoich poprzednich mazdach. Zawsze byly one wymieniane w ramach gwarancji wiec nie jest to najwiekszym bolem, ale ten model chcialem zatrzymac min 5 lat i chcialbym uniknac dodatkowych kosztow. Jezeli ktos moze wie gdzie mozna kupic wzmocnione tarcze i klocki to bardzo bym prosil o namiary. Prosze o opinie, i przepraszam jezeli uchybilem w regulaminie.
- Od: 19 sty 2013, 05:39
- Posty: 10
- Auto: Mazda CX 7;2,2 D; 2010 Mazda 6 2,2 D AT 2012 Mazda 3 2,0 150KM AT 2015
Jak jeździsz agresywnie to żadne hamulce nie wytrzymają 5 lat. Jeżdżę nowym modelem niecały rok i nic się złego nie dzieje. Mazda miała jakiś problem z wyginaniem się tarcz hamulcowych w trakcie normalnej eksplatacji ale to już chyba przeszłość i nowego modelu nie dotyczy. Dodam, że oba komplety kół mam 19-tki.
Właśnie byłem na przeglądzie 40tys (2lata) . Tarcze ok -lekko zużyte (przód) wymiana klocków (przód) ale to ze wzgledu na planowane ponad 10tys w wakacje. Klocki tył ok ponad 6mm. Jak mówił poprzednik przy agresywnej jeździe przód tarcze nie wytrzymają.
Dziekuje bardzo za opinie, wniosek prosty: jezdzic troszke wolniej albo wymieniac tarcze. Co prawda nawet jakby mazda miala dalej problemy z nimi ,to wole je wymieniac i nadal jezdzic autem ktore swoim wygladem przywoluje usmiech jak na budyniu. Takze decyzja podjeta, 12.02. jazda probna i zamawiam. Jeszcze raz dziekuje za opinie i pozdrawiam.
- Od: 19 sty 2013, 05:39
- Posty: 10
- Auto: Mazda CX 7;2,2 D; 2010 Mazda 6 2,2 D AT 2012 Mazda 3 2,0 150KM AT 2015
Witam
Czy to normalne w Mazdzie CX-5 z 2017 roku, że po przejechaniu 16000 km klocki są całkowicie zużyte??? W jednym kole do takiego stopnia, że zjechało tarcze.
Czy to możliwe, aby w jednym tylko kole nastąpiło aż tak nagłe zużycie, bez oznak, że klocki są do wymiany????
Serwis twierdzi, że się zużyły. Według mnie coś tutaj nie gra.
Czy to normalne w Mazdzie CX-5 z 2017 roku, że po przejechaniu 16000 km klocki są całkowicie zużyte??? W jednym kole do takiego stopnia, że zjechało tarcze.
Czy to możliwe, aby w jednym tylko kole nastąpiło aż tak nagłe zużycie, bez oznak, że klocki są do wymiany????
Serwis twierdzi, że się zużyły. Według mnie coś tutaj nie gra.
- Od: 14 mar 2018, 15:48
- Posty: 8
- Auto: Mazda CX5
Jeśli jedna strona jest bardziej zużyta to może wskazywać na zapieczony cylinderek lub prowadnice strzemienia w zacisku.
Czy auto nie ściągało Ci w stronę bardziej zużytych klocków podczas jazdy na wprost??
Czy auto nie ściągało Ci w stronę bardziej zużytych klocków podczas jazdy na wprost??
Czy auto nie ściągało Ci w stronę bardziej zużytych klocków podczas jazdy na wprost??
O dziwo autko prowadziło się normalnie, nic nie ściągało, nic nie hałasowało, hamował normalnie.
Nagle zaczęło trzeć, pojawiły się na tarczy pierwsze rysy od górnej krawędzi i po pewnym czasie objęły całą tarczę. A tarło nawet przy skręcaniu w prawo, a w lewo już nie.
W poprzedniej Mazdzie CX-5 przy tym przebiegu hamulce były jak nowe.
Czyżby tarcze z papieru były?
- Od: 14 mar 2018, 15:48
- Posty: 8
- Auto: Mazda CX5
Witam,
No byłem na przeglądzie pierwszym Najechane mam 20 tyś. km.
Usłyszałem że przy wymianie opon powinienem zmienić klocki
Dodatkowo dostałem informacje że to przez AT. Czy to normalny przebieg dla tych klocków?
Jeśli tak to następne kupie poza ASO bo to jest coś nie standardowego wymiana klocków co roku
Pytanie jakie klocki polecacie?
Osobiście mam tylko doświadczenie z TRW w innym aucie i tam się sprawdzają (przelatane 60 tyś. km.)
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrowienia
Hsd
No byłem na przeglądzie pierwszym Najechane mam 20 tyś. km.
Usłyszałem że przy wymianie opon powinienem zmienić klocki
Dodatkowo dostałem informacje że to przez AT. Czy to normalny przebieg dla tych klocków?
Jeśli tak to następne kupie poza ASO bo to jest coś nie standardowego wymiana klocków co roku
Pytanie jakie klocki polecacie?
Osobiście mam tylko doświadczenie z TRW w innym aucie i tam się sprawdzają (przelatane 60 tyś. km.)
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrowienia
Hsd
Mnie w sumie nie dziwi to szybkie zużywanie się tarcz i klocków. Jeśli dobrze wyczytałem w katalogach części to CX-5 ma tarcze 297mm, Mazda 3 BK w top wersji miała 300mm. Tyle, że taka BK miała 10cm mniejszą średnicę kół niż KE, dodatkowo KE jest pewnie ze 150kg cięższa. To jak to ma się nie zużywać. Fizyki się nie oszuka. Czym większa masa toczona i czym większa średnica tym trudniej wyhamować, tak samo im większa masa pojazdu. Więc bez zwiększenia wielkości tarcz i zacisków nie ma opcji by układ się nie zużywał szybciej niż w starszych generacjach.
Też jak kolega wyżej napisał. Te systemy wtrącają się do jazdy baaaardzo często i wcale nie skutkuje to pojawieniem się kontrolki DCS na desce rozdzielczej (to dzieje się gdy już bardzo mocno przegniemy pałkę – o ile w tych nowych autach w ogóle się da )
Generalnie uważam, że to pewnie zamierzone działanie producenta, aby zarabiać na częstych wymianach.
Też jak kolega wyżej napisał. Te systemy wtrącają się do jazdy baaaardzo często i wcale nie skutkuje to pojawieniem się kontrolki DCS na desce rozdzielczej (to dzieje się gdy już bardzo mocno przegniemy pałkę – o ile w tych nowych autach w ogóle się da )
Generalnie uważam, że to pewnie zamierzone działanie producenta, aby zarabiać na częstych wymianach.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 06:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Reklamować zawsze można jak masz wątpliwości. Oczywiście jak chcesz możesz łykać to wszystko co mówi Ci ASO, że to normalne, że to poza gwarancją, ten typ tak ma itd., itp.
Ja już też z jednym tematem się odbiłem od ASO, ale jak poprosiłem o korespondencję z Mazdą to zrozumiałem dlaczego. Było na odwal się i na odwal się odpisała Mazda. Po bezpośrednim kontakcie uznano moją rację.
Ja już też z jednym tematem się odbiłem od ASO, ale jak poprosiłem o korespondencję z Mazdą to zrozumiałem dlaczego. Było na odwal się i na odwal się odpisała Mazda. Po bezpośrednim kontakcie uznano moją rację.
Witam.Ja wymieniałem przy 28tyś.przednie tarcze i klocki były zjechane.
Teraz jak będę wymieniał to biorę taki zestaw tarcze zimmermann + klocki Ate.Sprawdzone i moim zdaniem lepsze od mazdowskich.
pozdrawiam
Teraz jak będę wymieniał to biorę taki zestaw tarcze zimmermann + klocki Ate.Sprawdzone i moim zdaniem lepsze od mazdowskich.
pozdrawiam
Oryginalne tarcze i klocki mazdowskie sa kiepskiej jakości jedne wymieniłem na gwarancji i znowu sa do niczego a wcale agresywnie nie jezdze.Mazda ma kiepskiej jakości klocki i tarcze.Nie ma znaczenia jaki model zawsze trafiłem na badziewie które po czasie powodowalo ze kierownica trzepalo,POZDRAWIAM
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 06:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
cinek78 napisał(a):AT potęguje zużycie klocków. Dodatkowo wszelkiej maści wspomagacze jazdy ( ESP itp). w sposób dla nas niezauważalny korzystają do woli z naszych układów hamulcowych...
Nie zgodzę się z kolegą. AT wcale nie potęguje zużycia klocków, bo niby dlaczego. Nie będę zanudzał was wywodem więc tylko jedno zdanie – mam 88 000 na liczniku, a klocki i tarcze jeszcze do 100 000 na pewno wytrzymają, więc co wpływa na zużycie tarcz i klocków? sytuacje na drodze i styl jazdy.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9