Mazda6 GY L3 '04 2,3l Top Sport Wagon

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez piotr_szp » 28 sty 2016, 08:20

Danmazda napisał(a):Ale tak to się robi w silnikach Diesla :P

To się zgadza, w benzynie tego nie robimy, nic to nie da!

Pozdrawiam
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 21:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez WisniaUs » 28 sty 2016, 22:41

<spoko>
Ostatnio edytowano 29 sty 2016, 16:38 przez WisniaUs, łącznie edytowano 1 raz
WisniaUs
 

Postprzez matthies » 29 sty 2016, 14:29

111 już z przesyłką, sam termo chyba 89 mahle

Tymczasem zanotowałem rekordowe spalanie :p

tmp_29848-20160127_120306-631398241.JPG
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez odom » 31 sty 2016, 18:40

W porównaniu do tego co masz pod swoimi postami jest malutka róznica :D swoją drogą u mnie też raz taki przebieg wyskoczył tylko nie pamiętam w jakich okolicznościach :>
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 14:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez matthies » 17 lut 2016, 17:27

Nie wiem czy ma to jakiś wpływ jedno na drugie ale generalnie tak:
po wymianie termostatu zrobiłem cały bak na dystansie 623 km.
1/3 trasa drogi krajowe i wojewódzkie
2/3 miasto (dojazdy do pracy ok 8km w jedną mańkę)
Spalanie wyszło 9,35 czyli jakieś 2 litry mniej niż poprzedni bak
Chwilę przed wymianą robiłem dolewkę oleju. Zrobiłem 800 km i zeszło ok 0,2L, jeszcze nie muszę dolewać bo jest na połowie. Gołym okiem widać konsumpcje na zdecydowanie niższym poziomie.

O ile zmniejszone spalanie mnie nie dziwi, bo silnik krócej pracuje na ssaniu, o tyle zastanawia mnie zmniejszona konsumpcja oleju. Czy fakt, że silnik jest teraz szybciej dogrzewany itp itd zachodzą jakieś reakcje które ograniczają zużycie oliwy?
Pojeżdżę dalej i zobaczę czy ta tendencja się utrzyma, za jakieś 1500 km wymiana oleju więc dodatkowo zobaczymy na nowym oleju jak to będzie wyglądać.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez matthies » 18 maja 2016, 18:08

» 2016.05.17 @ 197491
wymiana filtrów oraz oleju na Valvoline SynPower 5W40, przy czym na przebiegu 196961 była zrobiona płukanka, zalany Total Quartz 5W40 celem wypłukania resztek po płukance, a teraz wpadł docelowo Valvo.
Przy okazji wychodzi trochę rdzy na podwoziu i możliwe, że w końcu seryjne amortyzatory będą wymagały zmiany, ale to jeszcze do sprawdzenia, zobaczymy.

Poza tym madzia jeździ i spełnia swoją funkcję i nie zawodzi, niestety jeśli chodzi o estetykę to z braku czasu jest lekko zaniedbana, odwiedza tylko myjki bezdotykowe a o odkurzaniu to łuuu... ;(

20160422_182126.JPG
Ostatnio edytowano 18 maja 2016, 22:29 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez damiansport2 » 18 maja 2016, 22:26

A jak wygląda "konsumpcja" oleju ?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2015, 16:16
Posty: 40 (3/0)
Auto: Mazda 6 GY1 L3 2007 top sport
i miejski pożeracz szos: sportowo żółta Pandziora 1.2

Postprzez matthies » 19 maja 2016, 17:18

wypowiem się jak trochę na tym oleju przelatam.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez matthies » 25 maja 2016, 21:13

sprzedaję chemię do pielęgnacji ciemnego lakieru
viewtopic.php?f=5&t=191869
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez matthies » 14 sie 2016, 12:08

olej teraz około 0,5l/1000km więc jakoś się unormowało i trochę zmalało. Zobaczmy co będzie po kolejnej wymianie na to samo.
Tymczasem zdarzyła się rzecz straszna, madzia przeszła w nowy etap swojego życia.
Jeszcze po staremu,
20160806_140053.jpg

a tutaj nowy etap
20160806_140059.jpg
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez damiansport2 » 14 sie 2016, 12:14

Życzę by drugie tyle zrobiła bez problemowo :)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2015, 16:16
Posty: 40 (3/0)
Auto: Mazda 6 GY1 L3 2007 top sport
i miejski pożeracz szos: sportowo żółta Pandziora 1.2

Postprzez matthies » 14 sie 2016, 12:20

tego nie będzie mi dane zobaczyć, bo u mnie zrobiła na razie 46 tys km i pewnie maksymalnie zrobi drugie tyle, ale kto wie.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez WisniaUs » 14 sie 2016, 14:09

matthies napisał(a):olej teraz około 0,5l/1000km więc jakoś się unormowało i trochę zmalało


Hejka u mnie grubo ponad 200 000 od nowosci latam na MOBIL 1 5w30 i teraz byłem nad morzem i pod zakopanem to zjadła mi na 2500km 200ml bo tyle mialem w butelce i po dolewce wrocilo do stanu przed wyjazdem.Zaznaczam ze 60% jazda autostradowa 150km/h.
WisniaUs
 

Postprzez matthies » 19 wrz 2016, 19:12

wiem krzysiek, już milion razy słyszałem, że lejesz mobila :) Widać trafił Ci się dobry egzemplarz.

W każdym razie, w związku z poprzednim postem (pęknięte 200.00) mazda trafiła na grubszy przegląd.

» 2016.09.16 @ 201020
Okazało się, że żywota dopięły hamulce z przodu oraz świece. Z wymianą tarcz i kloców wymieniony został też płyn a także olej w skrzyni biegów.
20160917_110211.jpg
20160917_110205.jpg
20160917_110123.jpg


Co zostało założone:

Tarcze hamulcowe ROTINGER GT przód
Klocki hamulcowe FERODO Premier przód
Świece DENSO T20TT
Prowadnice przednich zacisków
Olej skrzyni biegów TOTAL Transmission Dual FE 75W90
Płyn hamulcowy TRW DOT4
20160915_143035.jpg
20160919_122641.jpg
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez WisniaUs » 19 wrz 2016, 20:04

Heja ,chcialem w lipcu kupic tarcze Bozarto lub Rotingera to mi powiedzieli ze czas oczekiwania na listopad tego roku bo robia na zamowienie.Jak wiecie u mnie tarcze 299mm wiec moze dlatego hmm.Mati daj znaka czy te Rotingery robia robote <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez matthies » 19 wrz 2016, 20:14

nie jeżdżę jakoś specjalnie agresywnie, dużo hamuję silnikiem więc ciężko może być z jakąś ekstremalną opinią, dla mnie wystarcza że auto zatrzymuje się tam gdzie ja chcę ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez WisniaUs » 19 wrz 2016, 20:19

To tak jak i ja jezdzisz a u mnie jeszcze zmulony Automat heh tylko ze u mnie na nowych tarczach ATE po zrobieniu 1500km bylo ok ale wystarczyło jedno hamowanie na autostradzie ze 150km/h do 50km/h i potem już trzepańsko kierownicy było przy kazdym lekkim nacisnieciu hamulca,pokrzywiło je!!!!.Teraz przetoczyłem i jest OK.
WisniaUs
 

Postprzez piotr_szp » 20 wrz 2016, 08:28

Czekam na 250 tys, w październiku pyknie, 90 tys. na gazie!
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 21:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez matthies » 26 wrz 2016, 21:18

» 2016.09.26 @ 201375
badanie techniczne zaliczone, jednak do poprawy ręczny na lewym kole oraz pojawiła się przepalona postojówka :x
Ciekawostka, po raz pierwszy widziałem, żeby diagnosta sprawdzał spryskiwacze :D
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Quattro » 4 paź 2016, 20:56

No cóż, z tylnymi heblami jeszcze nie wojowaliśmy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 12:00
Posty: 264 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy