Regulacja hamulca postojowego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez matylda » 14 sty 2016, 07:56

Denerwuje mnie ten ręczny/nozny. W tej klasie i w 2015 roku, sorry ale ręczny już powinien się sam zaciągać. Nie jest to auto sportowe, że można manualny ręczny wykorzystać do wchodzenia w zakręty z poślizgiem. Właśnie z racji przyzwyczajenia do hamulca elektrycznego parę razy przejechałem trochę na zaciągniętym i widzę, że słabo trzyma. Stąd moje pytanie:
– blokuje przednie czy tylne koła?
– regulacja jest od wewnątrz, czy gdzieś przy zaciskach?
– samemu ogarnę, czy serwis?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez cinek78 » 14 sty 2016, 10:24

Nie masz kontrolki??? – może trzeba wymienić żaróweczkę.. U mnie ponad to piszczy buzer. Trudno tak jechać na ręcznym...
regulacja jest mechaniczna, hamulec bębnowy na tył.

Nie doceniasz plusów tego rozwiązania. Nie musisz w ASO wymieniać klocków (komputerem cofasz cylinderki) , nie ma serwomechanizmów które się mogą popsuć i... po co używasz ręcznego??
P- skrzyni biegów blokuje samochód...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez matylda » 14 sty 2016, 10:59

Zauważyłem, że jeśli zostawiam na P na lekkim pochyleniu, odpalając i zrzucając z P jest opór lewarka i coś jakby w skrzyni stuknęło. Wnioskuję, że jakieś zęby musza zeskoczyć z innych zębów, a będąc na pochyleniu są dodatkowo obciążanie – toteż trudniej się lewarek porusza. Chyba lewarek jest jakoś mechanicznie połączony ze skrzynią, bo w poprzednim autku było to jakby elektronicznie. Lewarek chodził z lekkością.
Trochę się obawiam czy zostawiając na lekkim pochyleniu samochód na P i nie zaciągając ręcznego cos się w skrzyni nie popsuje w momencie zrzucania z P np. na D, bo jest lekki opór i stuk. Ponadto wrzucając na P bez ręcznego i gasząc samochód, samochód na pochyleniu parę cm-ów się toczy/stacza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez cinek78 » 14 sty 2016, 13:19

Tu racja – jak auto jest w pochyleniu ( jakiś najazd) to skrzynie tak jakby się rygluje i ciężko zmienić lewarek z P na inne położenie. :(
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez matylda » 15 sty 2016, 12:44

:D Problem rozwiązany. Tego się nie spodziewałem, że regulacja jest tak prosta. Przy pedale jest linka, śrubka, klucz 10, 2 min. i gotowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9