Mazda Xedos 9 TA KF '97 2.0 V6 Żłopek
WItam.
Tydzień temu (12.12.2015r.) stałem się szczęśliwym posiadaczem Xedosa 9 z 1997 roku, ale zacznijmy od początku. Mój dziadek kiedyś kupił Mazde Xedosa 6 2.0 V6, miałem wtedy dwanaście lat, strasznie mi się spodobała a jak mnie przewiózł to byłem w siódmym niebie mówiłem sobie że jak będę dorosły to kupie takiego. Z czasem zaczęły mnie przerażać ceny paliwa a jak wiadomo V6 musi palić . Zastanawiałem się co sobie kupić bo to pierwsze moje auto, patrzyłem na wiele samochodów ale jednak górę wzięły marzenia i postawiłem na kupno Xedosa moją uwagę przyciągnęła dziewiątka, jej kształty, komfort jazdy i oczywiście silnik, ten dźwięk przekonuje od razu Przejrzałem "ciekawe" oferty Xedów, podzwoniłem i w pewną sobotę wyjechałem 280 kilometrów obejrzeć autko no jest to i owo do zrobienia ale chciałem go mieć iii.. kupiłem, Madzia przetransportowana została do mnie z Dolnośląskiego do okolic Konina . Teraz zostało mi ją zarejestrować i doprowadzić do stanu idealnego .
Dane Techniczne:
Model: Xedos 9,
Silnik: 2.0 V6 24v (KF) 144KM,
Rocznik: 1997',
Przebieg przy zakupie: 280 000 km,
Kolor: Bordowy,
Kod lakieru: A7
Wyposażenie:
-ABS,
-Elektryczne szyby 4x,
-Podgrzewane lusterka boczne,
-Tapicerka welurowa,
-Wspomaganie kierownicy,
-Alarm,
-Centralny zamek,
-Elektrycznie ustawiane i składane lusterka,
-Immobilizer,
-Komputer pokładowy,
-Poduszka powietrzna kierowcy,
-Tempomat,
-Alufelgi (nie oryginalne),
-Klimatyzacja automatyczna,
-Podgrzewana przednia i tylna szyba,
-Poduszka powietrzna pasażera,
-Światła przeciwmgielne,
Do zrobienia:
-Lekkie stukotanie w silniku,
-Nowy Akumulator (zrobione, założony Bosch S4),
-Wyprawki lakiernicze, pęknięty zderzak, troche rdzy do zlikwidowania (zrobione),
-Antena się nie wysuwa,
-Zakup radia (zrobione, obecnie Kenwood KMM-361SD),
-kompletny rozrząd (zrobione, OEM),
-Wymiana starych emblematów na nowe,
-Zakupienie "nowej" kierownicy lub obszycie starej bo jest w strasznym stanie (zrobione),
-Tarcie i pukanie w tylnym zawieszeniu (zrobione, wymienione gumy, szczęki i zestaw montażowy),
-wymiana przednich amortyzatorów, gum i sprężyn (wkrótce)
-wymiana [jakich?] amortyzatorów gum oraz sprężyn (wkrótce)
Modyfikacje:
-Zakup/dorobienie dolotu zimnego powietrza,
-Pomalowanie pokryw zaworów,
-Pomalowanie kolektora ssącego,
Plany:
-Pomalowanie całego auta (zrobione)
-Jakieś ładne alufelgi,
-Dobra gazownia (zrobione)
DAT ASS
Tydzień temu (12.12.2015r.) stałem się szczęśliwym posiadaczem Xedosa 9 z 1997 roku, ale zacznijmy od początku. Mój dziadek kiedyś kupił Mazde Xedosa 6 2.0 V6, miałem wtedy dwanaście lat, strasznie mi się spodobała a jak mnie przewiózł to byłem w siódmym niebie mówiłem sobie że jak będę dorosły to kupie takiego. Z czasem zaczęły mnie przerażać ceny paliwa a jak wiadomo V6 musi palić . Zastanawiałem się co sobie kupić bo to pierwsze moje auto, patrzyłem na wiele samochodów ale jednak górę wzięły marzenia i postawiłem na kupno Xedosa moją uwagę przyciągnęła dziewiątka, jej kształty, komfort jazdy i oczywiście silnik, ten dźwięk przekonuje od razu Przejrzałem "ciekawe" oferty Xedów, podzwoniłem i w pewną sobotę wyjechałem 280 kilometrów obejrzeć autko no jest to i owo do zrobienia ale chciałem go mieć iii.. kupiłem, Madzia przetransportowana została do mnie z Dolnośląskiego do okolic Konina . Teraz zostało mi ją zarejestrować i doprowadzić do stanu idealnego .
Dane Techniczne:
Model: Xedos 9,
Silnik: 2.0 V6 24v (KF) 144KM,
Rocznik: 1997',
Przebieg przy zakupie: 280 000 km,
Kolor: Bordowy,
Kod lakieru: A7
Wyposażenie:
-ABS,
-Elektryczne szyby 4x,
-Podgrzewane lusterka boczne,
-Tapicerka welurowa,
-Wspomaganie kierownicy,
-Alarm,
-Centralny zamek,
-Elektrycznie ustawiane i składane lusterka,
-Immobilizer,
-Komputer pokładowy,
-Poduszka powietrzna kierowcy,
-Tempomat,
-Alufelgi (nie oryginalne),
-Klimatyzacja automatyczna,
-Podgrzewana przednia i tylna szyba,
-Poduszka powietrzna pasażera,
-Światła przeciwmgielne,
Do zrobienia:
-Lekkie stukotanie w silniku,
-Nowy Akumulator (zrobione, założony Bosch S4),
-Wyprawki lakiernicze, pęknięty zderzak, troche rdzy do zlikwidowania (zrobione),
-Antena się nie wysuwa,
-Zakup radia (zrobione, obecnie Kenwood KMM-361SD),
-kompletny rozrząd (zrobione, OEM),
-Wymiana starych emblematów na nowe,
-Zakupienie "nowej" kierownicy lub obszycie starej bo jest w strasznym stanie (zrobione),
-Tarcie i pukanie w tylnym zawieszeniu (zrobione, wymienione gumy, szczęki i zestaw montażowy),
-wymiana przednich amortyzatorów, gum i sprężyn (wkrótce)
-wymiana [jakich?] amortyzatorów gum oraz sprężyn (wkrótce)
Modyfikacje:
-Zakup/dorobienie dolotu zimnego powietrza,
-Pomalowanie pokryw zaworów,
-Pomalowanie kolektora ssącego,
Plany:
-Pomalowanie całego auta (zrobione)
-Jakieś ładne alufelgi,
-Dobra gazownia (zrobione)
DAT ASS
Ostatnio edytowano 23 sty 2017, 18:56 przez Devil97, łącznie edytowano 6 razy
Widzę że pierwszy jestem. Xedos 9 zawsze będzie potrzebował napraw i wkładu własnego, każdy posiadacz to powie.
Tego na pewno nie masz
Pokaż wnętrze na pewno nie tylko ja jestem ciekaw
Widzę że nie zarejestrowana jeszcze.
No i podstawowe pytanie czemu 2,0V6 a nie 2,5V6
Pozdrawiam,
Kamil
Devil97 napisał(a):-Poduszki boczne przednie,
Tego na pewno nie masz
Pokaż wnętrze na pewno nie tylko ja jestem ciekaw
Widzę że nie zarejestrowana jeszcze.
No i podstawowe pytanie czemu 2,0V6 a nie 2,5V6
Pozdrawiam,
Kamil
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No skopiowałem wyposażenie jakie było podane w ogłoszeniu i nawet tego nie zauważyłem
Zrobie zdjęcia wnętrza ale ciągle latam gdzieś i nie mam czasu zrobić zdjęć dzisiaj został zrobiony przegląd a jutro reszta papierów
A taki silnik ponieważ tego Xedosa trafiłem w miare okazyjnej cenie z wydaje mi się że dobrym wyposażeniem, no a że to mój pierwszy samochód nie potrzeba mi więcej
Pozdrawiam
Zrobie zdjęcia wnętrza ale ciągle latam gdzieś i nie mam czasu zrobić zdjęć dzisiaj został zrobiony przegląd a jutro reszta papierów
A taki silnik ponieważ tego Xedosa trafiłem w miare okazyjnej cenie z wydaje mi się że dobrym wyposażeniem, no a że to mój pierwszy samochód nie potrzeba mi więcej
Pozdrawiam
Devil97 napisał(a):a że to mój pierwszy samochód nie potrzeba mi więcej
Będziesz potrzebował więcej, będziesz
Devil97 napisał(a):-Klimatyzacja dwustrefowa,
Tego też nie masz
Gratuluję zakupu, wygląda na zadbany egzemplarz. Teraz porobić co trzeba i...myśleć nad swapem na 2,5 V6:)
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
zibi626 napisał(a):myśleć nad swapem na 2,5 V6:)
Ko ko koniecznie
Czekam na fotki wnętrza
P.S. Ten dwulitrowiec nie ma też Trakcji (TCS) czy potocznie z ogłoszenia napisane :
Devil97 napisał(a):ASR (kontrola trakcji),
Devil97 napisał(a):-ESP (stabilizacja toru jazdy),
Wiem bo mój były dwulitrowiec tego nie ma.
Obyś jak najdłużej się cieszył Xedesem
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Pomyśle nad swapem ale jeeeeszcze troszke
musze się podszkolić w sprawach wyposażenia
Fotki powinny wlecieć jutro
PS. Może będę potrzebował więcej ale wszystko w swoim czasie
musze się podszkolić w sprawach wyposażenia
Fotki powinny wlecieć jutro
PS. Może będę potrzebował więcej ale wszystko w swoim czasie
To czekamy czekamy
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Widzę że pierwszy jestem
Oficjalnie byłeś ale ja wyhaczyłem temat kolegi jeszcze w poczekalni. Okazało się, że dzieli nas całkiem niewielka odległość, więc pewnie niebawem jakieś spotkanko się poszykuje
O swapie też już rozmowy były bo też mi się rzuciło właśnie że to 2.0 a nie 2.5.
Ale dajmy chłopakowi pojeździć. Ważne, żeby wszystko było z autem lux i żeby nie było niespodzianek, wtedy jak będzie $$ to można dopiero myśleć o czymś więcej pod maską
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Spotkanko na pewno będzie prędzej czy później
Jak będzie $$ to wszystko się w swoim czasie zrobi
A teraz fotki wnętrza niestety mój aparat jakością nie powala
Kierownica do wymiany ale już nowa zamówiona
Jak będzie $$ to wszystko się w swoim czasie zrobi
A teraz fotki wnętrza niestety mój aparat jakością nie powala
Kierownica do wymiany ale już nowa zamówiona
Całkiem całkiem Nawet nie wyciorane. Kiedy rejestracja i w drogę Gazownie będziesz zakładał
Dopisano 24 gru 2015 10:03:
Dopisano 24 gru 2015 10:03:
Tere ferejedrzej07 napisał(a):Oficjalnie byłeś ale ja wyhaczyłem temat kolegi jeszcze w poczekalni.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Rejestracja powinna być w poniedziałek, a w droge to tak 4-5 stycznia nie będę zakładał gazu, przynajmniej nic takiego nie planuje
jedrzej07 ma troszkę racji bo był pierwszy
jedrzej07 ma troszkę racji bo był pierwszy
Witam , jakiś taki znany ten Xedek albo mi się wydaję:) Piszesz o braku monet ,ale radio lepsze zakupiłeś
Za te pieniądze móglbyś wyeliminować jakiś mankament który jest do zrobienia. To twoje pierwsze auto , a pamiętaj że jak się coś w Xedzie sypnie to trzeba sporo wydać .Oby służył.
Za te pieniądze móglbyś wyeliminować jakiś mankament który jest do zrobienia. To twoje pierwsze auto , a pamiętaj że jak się coś w Xedzie sypnie to trzeba sporo wydać .Oby służył.
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Kase mam przeznaczoną tylko na naprawy teraz już, stąd ten "brak monet"
Jeśli znany to chyba że z Austrii bo stamtąd jest sprowadzony
Będę miał kase jak zostanie z napraw a coś czuje że zostanie
A radio będzie na lata więc postanowiłem że kupie już porządne
Jeśli znany to chyba że z Austrii bo stamtąd jest sprowadzony
Będę miał kase jak zostanie z napraw a coś czuje że zostanie
A radio będzie na lata więc postanowiłem że kupie już porządne
A mi się wydaje że raczej nie zostanie zbyt wiele pieniążków. Ja np przeznaczam sobie zawsze jakąś sumę z zapasem na jakieś naprawy, a jak już rozbieram to w trakcie jeszcze tyle pierdół wychodzi, że zawsze brakuje Chyba że masz spory portfel, to wtedy auto będzie wylalane elegansio raz-dwa dbaj, bo fajnie się tym autem jeździ, no i dawaj glebę, lepiej w łukach się lata
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Nie wiadomo czy zostanie kasy ale trudno najwyżej porobię troche nadgodzin i prędzej czy później będzie wyszykowana
Glebe? ona jest już tak niska że ma problem z najbliższym garbem
Glebe? ona jest już tak niska że ma problem z najbliższym garbem
Ja ostatnio szwagrowi kostkę wyrwałem środkowym tłumikiem Ma hamulec do bramy automatycznej na środku i idealnie w niego trafiłem Oczywiście nic się nie stało (poza kostką) ale ponownie odbiegły mnie myśli o obniżeniu, a już było blisko
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości