DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

Postprzez Kliszek M3 » 6 paź 2015, 19:00

To co mniej niż na początku? :P czy 176 KM ? :D
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez Ksylo » 13 paź 2015, 14:23

Da się co zrobić z bl 1,6 MZR w kwestii poprawy mocy?
jaki ma to wpływ na spalanie, eksploatację silnika itp.?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 15:05
Posty: 280 (29/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez DISItune » 13 paź 2015, 17:45

Obawiam się, że 1.6 MZR nic się nie uda.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Kliszek M3 » 13 paź 2015, 17:56

A jak tam 3 BM Skyactiv – G 165 w końcu? :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez Ksylo » 13 paź 2015, 17:57

a jakie inne delikatne modyfikacje wchodzą w grę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 15:05
Posty: 280 (29/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez DISItune » 13 paź 2015, 18:21

Kliszek M3 napisał(a):A jak tam 3 BM Skyactiv – G 165 w końcu? :)


bez zmian, jak się coś zmieni to na pewno napiszę
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 16 lis 2015, 15:17

Dobra, tak na szybko dziesjesze odblokowanie awtamata <zeby>

Seria 134KM:

Obrazek

Po odblokowaniu 166KM, po kilku zmianach w zapłonie 174KM:

Obrazek

Zbiorczy (najniższy seria, pogrubiony po odblokowaniu, najwyższy wersja ostateczna):

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Kliszek M3 » 16 lis 2015, 15:50

Awtamat się nie sypnie? A z wersją 165 KM dalej nic :(
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez DISItune » 16 lis 2015, 16:00

Kliszek M3 napisał(a):Awtamat się nie sypnie? A z wersją 165 KM dalej nic :(


trzeba być dobrej myśli w obu sprawach <rotfl> i awtamata i wersji 165KM hahaha <oczko>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez krabdul » 28 gru 2015, 08:20

DISItune napisał(a):
kliszek222 napisał(a):Rozumiem :) to czekam na info <spoko> czy 98 a 95 to taka wielka różnica?


W tych silnikach zdecydowanie tak, co zresztą specjalnie nie dziwi jak się spojrzy na stopień sprężania i mapę zapłonu :|
Ale marketingowo źle by wyglądało jakby zalecali 98... <glupek2>


Stwierdzenie to dotyczy zarówno serii 120, 165 jak i odblokowanej 120?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez DISItune » 28 gru 2015, 08:51

Seria 120 jest tak zdławiona że nie, natomiast 165 moim zdaniem już tak.

Po odblokowaniu 120tka będzie lepiej jeździła na 98. Jak będzie więcej doświadczeń będzie większa pewność, ale w tej chwili odblokowana 120tka po dodatkowych dostrojeniach zapłonu na 95 miała 168 a drugie auto na 98 już 174KM. Czy to reguła? Póki co ciężko stwierdzić, ale pasuje do pomiarów wersji 165 gdzie na 95 było 163KM a w drugim aucie na 98 174KM.

Czy trzeba lać 98? Oczywiście ze nie, ale jeśli ktoś jeździ na tyle niedużo żeby różnica w cenie była szczególnie istotna i odczuwalna to warto.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez krabdul » 28 gru 2015, 09:22

A czy z punktu samej eksploatacji/trwałości silnika też byś zalecał 98 do zblokowane wersji mimo "zaleceń" mazdy? Kiedyś widziałem jakiś test, gdzie wyszło, że na 98 auto mniej kucy wykazało i było to nawet rozsądnie uzasadnione (wolniejsze spalanie?) ale to było jakieś standardowe NA.
Właśnie w kontekście tego pytałem, czy np zblokowana 120tka się wręcz nie osłabi, no ale tutaj jest ciut inna technologia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez DISItune » 28 gru 2015, 09:43

W przypadku zwykłych silników NA z niskim stopniem sprężania i mapą zapłonu ustawioną na 95 a dodatkowo tam gdzie ECU nie potrafi wyprzedzać zapłonu na podstawie wskazań czujnika stuku, na 98 moc będzie mniejsza.
W SkyActiv masz wysoki stopień sprężania, stosunkowo "ostro" ustawiony zapłon i dodatkowo ECU które potrafi wyprzedzać zapłon na podstawie wskazań czujnika stuku, więc na 98 moc będzie wyższa a spalanie najprawdopodobniej niższe.

Do zablokowanej 120tki raczej nie ma sensu 98, bo tam gdzie z ostrego zapłonu możesz mieć zysk mocy to tu jest przymknięta do połowy przepustnica i ogólnie niewiele się dzieje a przepyw jest na tyle zdławiony że spalanie stukowe w zasadzie nie występuje.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez krabdul » 28 gru 2015, 09:49

Teraz wszystko jasne. Jak już się zdecyduję na odblokowanie i znajdzie się czas to można będzie pomierzyć na 95 i 98 przed i po dłubaniu.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez smile » 2 sty 2016, 12:23

Pewnie zaraz dostanę po uszach ale.... ;)

Z tego co pamiętam, to Mazda w swoich katalogach / broszurach podaje moc już na kołach a nie na silniku. Co Panowie na to? U Was moc jest na silniku, po stracie, na kołach nie wygląda to już tak radośnie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Mr_Bartek » 2 sty 2016, 13:16

To chyba źle pamiętasz bo jeszcze nie widziałem producenta, który by tak właśnie robił. Na moc na kołach może mieć wiele czynników tak jak rozmiar kół, rozmiar hamulców, typ opon itd itd. Moc mierzy się silnika jako jednostki, a nie całego zestawu dlatego jest mierzona w bhp (brake horse power), a nie whp (wheel horse power). Z drugiej strony jest jeszcze marketing. Im większa cyfra, tym milej dla oka i żaden producent nie wyskoczy z inicjatywą by używać wyniku niższego.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez DISItune » 2 sty 2016, 15:16

Źle pamiętasz. Nawet w USA gdzie wszyscy przy tuningu mierzą na kołach, w katalogach producentów podane jest na silniku.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez smile » 2 sty 2016, 19:53

Hm.. OK. Dopytam u źródła ;)

Pamiętam, że CX-5 benzynowe,wersje 2x4 i 4x4 różnią się katalogowo mocą właśnie ze względu na napęd.. 2x4 ma o 5 KM więcej – właśnie przez brak straty na rozdział napędu.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez DISItune » 2 sty 2016, 20:42

Realnie różnica w stratach będzie dużo większa niż 5KM <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez smile » 2 sty 2016, 20:53

Przy stałym napędzie 4x4 na pewno, ale ten jest załączany i rozłączany wg potrzeby. Dopytam i dam znać :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Ogłoszenia