Turbina – rura powietrza od filtra
Strona 1 z 1
Panowie – pomocy
Potrzebuje pomocy w sprawie rury doprowadzającej powietrze z filtra do turbiny.
Rura ta jest wykonana z tworzywa a jej koniec jest jakby z gumy – miękkiego tworzywa.
I właśnie ten koniec szlag trafił -turbo łapie lewe powietrze i słychać niemiłosierne syczenie jak przyśpieszam. Są tacy którym by się to podobało ale mnie to irytuje...
Szukałem tej rury ale ceny powalają...
Zwłaszcza gdy świeżo jestem po wydatkach związanych z wymianą turbo i kastrowaniem DPF'a...
Używki nie wchodzą w grę gdyż jak już się zorientowałem z czasem to tworzywo twardnieje i ponowne nałożenie go skutkuje pękaniem.
Nie mam ochoty w niedługim czasie znów to robić więc chcę zrobić nowe połączenie
Teraz pytanie – czy ktoś zna średnice zewnętrzne zakończenia tej rury i kołnierza na turbinie gdzie ten element nachodzi???
Jest tam na tej rurze tyle miejsca że chyba da się nasunąć na nią tuleję/rurę gumową i połączyć to z turbo.
Na obrazku zaznaczyłem o którą część chodzi – a nie mam zbytnio czasu i możliwości aby to wybebeszać i mierzyć.
Chciałbym zamówić rurę via net tylko potrzebuję znać średnicę na obu końcach.
Potrzebuje pomocy w sprawie rury doprowadzającej powietrze z filtra do turbiny.
Rura ta jest wykonana z tworzywa a jej koniec jest jakby z gumy – miękkiego tworzywa.
I właśnie ten koniec szlag trafił -turbo łapie lewe powietrze i słychać niemiłosierne syczenie jak przyśpieszam. Są tacy którym by się to podobało ale mnie to irytuje...
Szukałem tej rury ale ceny powalają...
Zwłaszcza gdy świeżo jestem po wydatkach związanych z wymianą turbo i kastrowaniem DPF'a...
Używki nie wchodzą w grę gdyż jak już się zorientowałem z czasem to tworzywo twardnieje i ponowne nałożenie go skutkuje pękaniem.
Nie mam ochoty w niedługim czasie znów to robić więc chcę zrobić nowe połączenie
Teraz pytanie – czy ktoś zna średnice zewnętrzne zakończenia tej rury i kołnierza na turbinie gdzie ten element nachodzi???
Jest tam na tej rurze tyle miejsca że chyba da się nasunąć na nią tuleję/rurę gumową i połączyć to z turbo.
Na obrazku zaznaczyłem o którą część chodzi – a nie mam zbytnio czasu i możliwości aby to wybebeszać i mierzyć.
Chciałbym zamówić rurę via net tylko potrzebuję znać średnicę na obu końcach.
Jeśli ktoś coś takiego posiada pilnie kupie. Mazda 5 rok 2005 143 KM. A możne ktoś wie czy jakaś inna pasuje. Przeszukałem Allegro i inne portale i nikt nie ma. Proszę o pomoc!!!
Nowa w serwisie 1530 brutto w Poznaniu.
Nowa w serwisie 1530 brutto w Poznaniu.
-
Dario7604
ja odpusciłem temat tej rury.. ta guma/rura to utrapienie...
Uzywki wszystkie maja przeważnie gume na wykończeniu – po co zakładać takie skoro za jakiś czas sie wysypie..
Nie ryzykowałem możliwości wciągnięcia strzępka gumy przez turbo.
Minimalna nieszczelnośc zakłóca prace przepływki a ona nie pokaże żadnego błedu...
Nawet jak całe powietrze będzie szło bokiem – sprawdziłem to jeżdżąc chwile bez rury.
Mam zrobiony cały dolot od nowa z nierdzewki i silikonowych kolanek...
Wyglada jak by to "tjuningu" i napewno jest to pewniejsze niż rura niewiadomego pochodzenia.
Srednica dolotu jest jednakowa nawet na załamaniach – teraz słychać tylko piękny gwizd...
Całość przeróbki kosztowała mnie 240 zł...
Uzywki wszystkie maja przeważnie gume na wykończeniu – po co zakładać takie skoro za jakiś czas sie wysypie..
Nie ryzykowałem możliwości wciągnięcia strzępka gumy przez turbo.
Minimalna nieszczelnośc zakłóca prace przepływki a ona nie pokaże żadnego błedu...
Nawet jak całe powietrze będzie szło bokiem – sprawdziłem to jeżdżąc chwile bez rury.
Mam zrobiony cały dolot od nowa z nierdzewki i silikonowych kolanek...
Wyglada jak by to "tjuningu" i napewno jest to pewniejsze niż rura niewiadomego pochodzenia.
Srednica dolotu jest jednakowa nawet na załamaniach – teraz słychać tylko piękny gwizd...
Całość przeróbki kosztowała mnie 240 zł...
Fotki mile widziane a przy okazji czy w razie czego jesteś w stania załatwić taki przerobiony zestaw
Panowie nie mam fotek z przeróbki a teraz zrobić ciężko bo nie ma gdzie aparatu wsadzić.
Z góry niewiele widac.
Plastikowa rura jest ucięta mniej więcej za pierwszym załamanie patrząc od turbiny.
Jest taka srednica tam ja rantu na turbinie i jest założone kolano gumę z drugim odnogami.
Wiec jeden jest jeden kawal kolana gumowego z rury wprost na turbo.
Wczesniej bylo Male kolano i przedłużki ale się gibalo bardzo.
Waz oparow olejowych jest teraz dlugi i wchodzi w obudowę filtra obok rury ssacej.
Z góry niewiele widac.
Plastikowa rura jest ucięta mniej więcej za pierwszym załamanie patrząc od turbiny.
Jest taka srednica tam ja rantu na turbinie i jest założone kolano gumę z drugim odnogami.
Wiec jeden jest jeden kawal kolana gumowego z rury wprost na turbo.
Wczesniej bylo Male kolano i przedłużki ale się gibalo bardzo.
Waz oparow olejowych jest teraz dlugi i wchodzi w obudowę filtra obok rury ssacej.
Mam zrobiony cały dolot od nowa z nierdzewki i silikonowych kolanek...
nierdzewkę gdzie nabyłeś i te silikonowe kolanka, jakieś dopasowanie ze sklepu czy robione na zamówienie
nierdzewkę gdzie nabyłeś i te silikonowe kolanka, jakieś dopasowanie ze sklepu czy robione na zamówienie
Nierdzewka była pierwotnie...
Dolot wykonany w całości nie miał stabilnego podparcia i wpadał w rezonans...
Wróciłem do plastikowej oryginalnej rury która została skrócona.
szukajcie na alledrogo
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... %20kolanko
Musze zapytać kumpla mechaniora czy pamięta średnicę jaka tam była.
Dolot wykonany w całości nie miał stabilnego podparcia i wpadał w rezonans...
Wróciłem do plastikowej oryginalnej rury która została skrócona.
szukajcie na alledrogo
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... %20kolanko
Musze zapytać kumpla mechaniora czy pamięta średnicę jaka tam była.
Odkopuję temat. Mam podobny kłopot tyle, że z rurą wychodzącą z filtra powietrza do turbiny- taka gumowa z "harmonijką". Pękła właśnie w miejscu harmonijki Na początku myślałem że od Mazdy 6 spokojnie pasuje (w końcu ten sam silnik RF7j) ale niestety ta od 6 jest nieco inna, jest inaczej wygięta. Ma też inne oznaczenie: RF5C natomiast moja ma RF7N. Szukam od kilku m-cy na alledrogo i jak raz trafiłem na jedną to okazało się że spóźniłem się z kupnem. Zresztą sprzedawcy na alledrogo tez do końca nie wiedzą co sprzedają. Gdzie można dostać taką rurę? Może macie jakieś patenty aby czymś to naprawić. Pęknięcie nie jest duże ale nie chcę aby turbina na lewo coś zassała np piasek.
- Od: 31 lip 2017, 13:56
- Posty: 2
- Skąd: Bystrzyca Kłodzka
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2006rok 110 KM
Wcześniej Premacy DiTD 101 KM
Alfa Romeo 156 JTD 2003 rok 140KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości