Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez Croom » 29 wrz 2015, 08:03

Valvoline robi bardzo diobre produkty a sam Synpower jest naprawdę godnym polecenia produktem.
Odnośnie 2.3 faktycznie widz tkwi w jakby to powiedzieć przytykającym się sitku w misce olejowej trzeba to podobno czyścić częsciej.
Silnik po prostu wymagający większej obsługi i dbałości serwisowej.
Z cdenami to wiecie różnie bywa są ludzie nie prowadzący działaności nie płacą ZUS-u nie wystawiają FV paragonów a ich sprzedaż na allegro idzie w setkach sztuk i jest dobrze.
Nie bez kozery klienci którzy do mnie dzwonią często się pytają czy ma Pan punkt odbioru albo w jakich godzinach można odebrać olej to jakieś wariactwo...:–)))
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Damian68 » 8 paź 2015, 23:02

Zastanawiam się jaki olej wlać do M5 z dpf-em. Była Dexelia a zastanawiam się nad Motulem bądź Castrolem i tu jest <co?> . Jakieś sugestie, doświadczenia <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez kubsztyk » 8 paź 2015, 23:10

Lepkość 5W30 norma ACEA C1, marka według uznania, proszę moda o zamknięcie wątku :P
P.S. Porównujesz forda fiestę do forda mustanga
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Damian68 » 8 paź 2015, 23:29

Sorka nie Castrolem ale Elf-em . Dzięki za poradę a przy okazji który to Mustang <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez kubsztyk » 8 paź 2015, 23:42

Ludzie tu piszą, że Elf to taka podstawowa półka. Ale na pewno lepszy niż Castrol czy Mobil. Z kolei legenda Motula już ponoć dawno straciła na wartości. Jeśli chcesz zwykły olej to lej Elf lub Total, jak lepszy to Motul czy Valvoline Synpower Xtreme, jeśli super olej to Amsoil, Millers (?).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Damian68 » 8 paź 2015, 23:53

Ok a tak przy okazji to dzisiaj sprzedawca polecał mi także Milera, którego akurat nie znam i oczywiście Motula. Valvoline leję do moich benzyn a w M5 nie stosowałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Biniu » 10 paź 2015, 21:50

Hej,

Ostatnio spisałem parametry najczęściej przewijających się olejów. Pod uwagę brałem tylko te o lepkości 5w30 spełniających normy głównie ACEA A3/A5/B3/B4/B5

Może komuś się przyda.

Pokrótce też jak czytać te parametry:

Lepkość przy 100*C Lepkość przy 40*C – przy 100*C niska lepkość nie jest dobra, natomiast przy 40*C im wyższa tym gorsze smarowanie zanim silnik się nagrzeje. Najlepiej byłoby więc aby olej miał możliwie wysoką wartość w 100*C i możliwie niską w 40*C
Wskaźnik lepkości – pokazuje jak zmienia się lepkość w zależności od temperatury im mniejszy wskaźnik tym bardziej zmienia się lepkość tym gorzej dla naszego silnika.
Temperatura zapłonu – najniższa temperatura w której dochodzi do odparowania oleju. Wiadomo im wyższy ten parametr tym olej lepszy. Tym bardziej jeśli robimy, krótkie odcinki i nie rozgrzewamy silnia gdzie niewielkie ilości paliwa przenikają do oleju powodując obniżenie temperatury zapłonu co za tym idzie ubywa nam oleju szybciej :)
Temperatura krzepnięcia – nie trzeba chyba tłumaczyć. Jak jedziemy na Syberię zimą to lepiej aby nasz olej miał niską temperaturę krzepnięcia :)
TBN – w skrócie jest to zdolność oleju do neutralizacji kwaśnych (niekorzystnych dla stali) produktów powstałych podczas spalania paliwa. Im wyższa tym lepiej. Warto zwrócić uwagę na ten właśnie parametr biorąc pod uwagę wątpliwą jakość naszych paliw.
NOAC – parametr oznaczający odparowanie oleju. Im niższa wartość tym lepiej.
Załączniki
Oleje_parametry_05_02_2018.ods
(20.76 KiB) Pobrane 122 razy
Ostatnio edytowano 5 lut 2018, 15:49 przez Biniu, łącznie edytowano 1 raz
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez kubsztyk » 10 paź 2015, 22:45

Biniu777 napisał(a):Lepkość przy 100*C Lepkość przy 40*C – przy 100*C niska lepkość nie jest dobra, natomiast przy 40*C im wyższa tym gorsze smarowanie zanim silnik się nagrzeje. Najlepiej byłoby więc aby olej miał możliwie wysoką wartość w 100*C i możliwie niską w 40*C

O tym informuje wskaźnik lepkości:
Biniu777 napisał(a):Wskaźnik lepkości – pokazuje jak zmienia się lepkość w zależności od temperatury im mniejszy wskaźnik tym bardziej zmienia się lepkość tym gorzej dla naszego silnika.

Biniu777 napisał(a):Temperatura zapłonu – najniższa temperatura w której dochodzi do odparowania oleju. Wiadomo im wyższy ten parametr tym olej lepszy.

Absolutne minimum według norm to 200 *C (lub 190 *C – mogę się mylić).
Biniu777 napisał(a):TBN – w skrócie jest to zdolność oleju do neutralizacji kwaśnych (niekorzystnych dla stali) produktów powstałych podczas spalania paliwa.

A także zdolność do utrzymywania wnętrza silnika w czystości.

Wniosek jest jeden – lepiej wymieniać częściej niż rzadziej. :P
Ostatnio edytowano 11 paź 2015, 10:34 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez sebekle » 11 paź 2015, 10:09

jak chcesz wyższą przy 100 to bierzesz zamiast 30 to 40 a jak niższą przy 40 to zero zamiast 5.
ważniejsze jest chyba z jakiej grupy został stworzony i czy czasem nasz syntetyk 5W30 nie jest czasem minerałem po częściowym hydrokrakingu
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez kubsztyk » 13 paź 2015, 09:42

sebekle napisał(a):(...) i czy czasem nasz syntetyk 5W30 nie jest czasem minerałem po częściowym hydrokrakingu

90% olejów na rynku właśnie takich jest.

Sporo ludzi chwaliło tutaj Ravenola 5W30 FO. Ja porównałem go do Valvoline MaxLife FE 5W30, ku któremu się teraz skłaniam. Zwróćcie uwagę, że Ravenol spełnia normę ACEA A5/B5 z roku 2004, a Valvoline z roku 2010.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez wtsz » 13 paź 2015, 10:05

Zwróćcie uwagę, że Ravenol spełnia normę ACEA A5/B5 z roku 2004, a Valvoline z roku 2010.

Mam zalany MaxLife w jedym aucie i Ravenol w drugim. Wybrałbym Ravenola. Po kilku tysiącach nie ubyło i silnik pracuje dalej aksamitnie, aczkolwiek Maxlife też dobry :).
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez kubsztyk » 13 paź 2015, 14:10

Ja obecnie mam Synpower FE 5W30, ubytki są na poziomie 100-200ml/10 tys. km, a może i mniejsze (błąd odczytu, różnica temperatur lato/zima). Stwierdzam jednak, że chyba nie ma sensu wlewać drogiego oleju za 170zł/5l do 12-letniego, niewysilonego diesla. Czy Amsoil, czy Elf, to i tak samo silnik chodzi.
Na papierze Maxlife wydaje się być lepszy od Ravenola. Cena podobna za piątkę. Będę musiał się zastanowić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez tadziomaru1 » 13 paź 2015, 17:13

wtsz napisał(a):
Mam zalany MaxLife w jedym aucie i Ravenol w drugim. Wybrałbym Ravenola. Po kilku tysiącach nie ubyło i silnik pracuje dalej aksamitnie, aczkolwiek Maxlife też dobry :).

Musiałbyś zamienić oleje w autach żeby zaobserwowane odczucia były obiektywne. <ok>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez wtsz » 13 paź 2015, 17:57

Musiałbyś zamienić oleje w autach żeby zaobserwowane odczucia były obiektywne.

Tak, to prawda <spoko>
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez sebekle » 13 paź 2015, 19:30

silnik może będzie identycznie chodził ale elf 5W40 po 2tys km bym całkowicie czarny co świadczyło raczej o tym że nie za dobrze już będzie czyścił a raczej już zostawiał osad. shell helix ultra po tym samym przebiegu jest jakbym go z bańki dopiero wlał
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez marcin255 » 13 paź 2015, 20:36

to chyba źle ,że taki czysty bo nie wiąże syfu
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez CLAU » 14 paź 2015, 07:58

Jezeli ten shell byl krystalicznie czysty po 2tys km to znaczy, ze nic nie rozpuscil i nie wyplukal wiec nie wiem co w tym dobrego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tadziomaru1 » 14 paź 2015, 18:03

Racja, jeśli olej czysty, to do niczego.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez zadra » 14 paź 2015, 21:18

Racja, jeśli olej czysty, to do niczego.

olej nie jest od czyszczenia a od smarowania.
Jeśli chciałbyś wyczyścić silnik, to proponuję mieszaninę oleju napędowego z płynem hamulcowym DOT4(50/50) i odrobiną ludwika...

Czasami czytają niektóre posty nie mogę się powstrzymać od komentarzy ;)

Czy ten sam olej zalany do diesla "czyści" dużo lepiej niż w benzynie, bo po 1000km jest już STABILNIE CZARNY?

Koledzy, nie popadajcie w skrajności...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3317 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez tadziomaru1 » 14 paź 2015, 22:40

muunek za bardzo uogólniasz i upraszczasz. No i jednak olej oprócz smarowania do czyszczenia silnika z nagarów i osadów też jest, wspomaga ten proces filtr oleju, którego by nie było gdybyś miał rację.
Komentuj dalej, niech się coś dzieje. :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki

cron