Mazda Xedos 6 CA '96

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez krzysek71 » 10 cze 2015, 17:51

Jak pamiętak Kamil zawsze był pomocny uczciwy i pracowity i wiem co piszę .Zadowolenia życzę z X6 szerokośći
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez chmielu_KL » 10 cze 2015, 19:41

Powitać w gronie KL'i :D
Co do oleju to osobiście nie polecam mojemu zasmakował i gdzieś ucieka żadnego dymka nie ma, ale ubywa tylko pytanie jakim cudem lub gdzie ?
Szerokości i bez awaryjności <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1840 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez witek » 10 cze 2015, 19:59

Cena za robociznę jak naprawdę ok ;) sam wykonywałem i od kogoś obcego za swapa wołałbym więcej :)

Wiadomo jednak że najtaniej jak się robi samemu :D ale to trzeba mieć już możliwości ;)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez risto77 » 10 cze 2015, 20:03

W słoiku :D
Ostatnio edytowano 10 cze 2015, 20:50 przez risto77, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez radar88 » 10 cze 2015, 20:12

KiRi napisał(a):Trochę za mało jeszcze miałem okazji pojeździć tym wozem. Po prostu z tego co zauważyłem to samochód czasami się "przydusza" przy przyśpieszaniu z niskich obrotów (np. poniżej 2000 obrotów na 3 biegu). Dzieje się to rzadko i zapewne w dużej mierze wynika z mojego niezbyt dobrego przyzwyczajenia do niższego zakresu obrotów. Poza tym rewelacja, wszystko chodzi elegancko.
Pojeźdź trochę, jak się to będzie nadal zdarzać to daj mi znać proszę, postaram się szybko rozwiązać tą niedogodność.
julek napisał(a):Wszystko cudnie pięknie, ale po co zostawiliście kolektor od xedosa ? <glupek2>

Ponieważ tego co pamiętam to nie mieści się rura dolotu (kolano) i przeszkadza w tym tempomat, ponieważ szyjka ma inne wychylenie.
witek napisał(a):Z kosztów można by jeszcze trochę zejść :) jakie uszczelki pokryw zaworów że taka cena?

Tylko i wyłącznie OE MAZDA inne zaraz leją.
julek napisał(a):1) Wklejanie uszczelek pokryw na silikon??? Pozatym 10zł za silikon przecież tam poszła 1/10 tubki;p


Jakie wklejanie uszczelek na sylikon ?? Widzisz gdzieś aby uszczelka była wklejona ?? Jeżeli tak to proszę zaznacz mi cały obszar w którym to widzisz wysmarowany sylikon poza pokrywę, poza tym uszczelniałem,wymyłem i malowałem miskę olejową o czym również pisałem w wątku, wystarczy się cofnąć kilka postów/stron. Poza tym zapoznaj się z serwisówką w której jest opis silnika K8/KF/KL i zwróć uwagę na zakładanie nowych uszczelek i czego się tam używa i w których miejscach ;)
julek napisał(a):2) Jak już wywalać tyle chajsu to byście ten kolektor założyli zawsze 10km więcej:P
Jak dla mnie...mit jak ze stożkiem który to dodaje magicznej mocy.
julek napisał(a):3) Za jakie grzechy go zalaliście 10w40 :|

Zalany dla tego że z niego wyszedł syf olejowy, zaproponowałem Krzysztofowi że przy następnej wymianie można zalać 5W30 ale należy obserwować bagnet, nie jest to nowy silnik

julek napisał(a):4) Oraz cena robocizny no sory, ale dla mnie to trochę przesada <boje się>

Przypuszczam, że nie jedno auto będzie potrzebowało reanimacji, zawsze możesz pomóc kolegom z forum, przecież po to tu jesteśmy ;)


Tak w woli ścisłości, Krzysztof nie wypisał wszystkiego, lecz opisał z grubsza co i ile aby mniej więcej każdy wiedział co ile i że to nie jest tak pięknie jak opisują to ludzie na forum,to wkładasz, to przekładasz i działa.No niestety nie... Nawet sam wymieniając silnik w swojej TA poniosłem koszty uszczelek,płynów etc.

Co było zrobione:
Wymieniony smar w półosiach (przeguby), wymienione sprzęgło, pompa, rozrząd, uszczelki pokryw,malowanie michy i uszczelnienie, wymiana oleju,podpory półosi długiej,wyczyszczenie osprzętu z starej oliwy,uzupełnienie przewodów podciśnień,malowanie pokryw/kolektora/napinaczy/osłon kolektorów wydechowych/osłony filtra oleju, zamiana pokrywy zaworów na moją prywatną (tylko po to aby cieszyła nabywcę),wymiana pasków, poskładanie podciśnień na nowo,oczyszczenie wszystkich mas samochodu, wyczyszczenie czułego punktu elektrycznego w Xedzie (kontrolka ładowania)...poskładanie całego bajzlu, dołożenie każdej brakującej śrubki i dokręcenie każdej najmniejszej pierdoły tak jak fabryka przewidziała,dołożenie swoich spinek...

Nie doliczyłem Krzysztofowi, ani oglądania silnika, ani jego transportu, ani drogi po zakupy...Ani grosza, chociaż po silnik miałem 60KM w jedną stronę a byłem tam 3x...Nic się nie odezwałem bo nie chodzi o to abym zdarł każdy najmniejszy grosz, Sam zaproponowałem że zakupię sporo rzeczy u siebie ponieważ mam zaprzyjaźnione sklepy, na każdą pierdołę Krzysztof dostał paragon i ode mnie szczegółowe wyliczenie końcowe za każdą rzecz zrobioną przy samochodzie. Mało tego...Informowałem Krzyśka na bieżąco jak idą postępy, co znalazłem niepokojącego przy samochodzie i na co warto zwrócić uwagę. Ktoś jakieś ma pytania, twierdzi że zrobiłem to mega drogo ?? To niech sam podejmie rękawice i zrobi taniej i mało tego solidniej. Jedyne czego nie udało mi się zrobić , to pospawać drobnego el wydechu oraz naprawić wskazówki paliwa choć bardzo chciałem bo mnie to drażniło.

Co do poprzedniego silnika, twierdzę że jest to silnik z innego samochodu (stawiam MX3) ponieważ, górny króciec płynu miał 3 czujnik temp, (auto ma dwa) oznaczenie na głowicach K8...ok w KF 2,0V6 były takie montowane, ale spód czyli skrzynia korbowa ma również oznaczenie K8, wałki K801

Oby jeździł jak najdłużej i jak najdłużej Xedos poruszał się po ulicach w swoim mieście.Autko przeszło swoje ale i tak ładnie się prezentuje, bardzo fajnie wyposażone i ten kolor <serduszka>.

Dopisano 10 cze 2015 18:44:

Skoro zdjęcia już z pod pokrywy silnika ukazały się to kilka ode mnie, auto zaraz po umyciu od moich łap :D
Załączniki
DSCF4531.JPG
DSCF4532.JPG
DSCF4533.JPG
DSCF4534.JPG
DSCF4536.JPG
DSCF4537.JPG
DSCF4538.JPG
DSCF4540.JPG
DSCF4543.JPG
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez freezoneq » 10 cze 2015, 21:14

Ja uważam, że prace zostały wykonane bardzo szybko i podejrzewam, że solidnie, z tego co pisze właściciel i radar88. Nie wiem czy to forumowa zawiść, bo kolega z forum zarobił parę groszy, czy o co chodzi... Dla was drogo, dla właściciela nie wiem, dla mnie względem wykonanych prac koszt robocizny jest niewielki, mało tego, gdybym to ja oddał samochód i byłbym bardzo zadowolony, zobaczył paragony za wszystko, to dorzuciłbym koledze stówkę na "flachę" i za uczciwość, solidność. Tak trzymać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez risto77 » 10 cze 2015, 21:29

freezoneq dobrze prawi. Za dobrze zrobioną robotę nie można żałować $.
Kolega julek natomiast żyje z bagażem nieświadomości takim jak ci którzy ogłaszają przetargi państwowe, gdzie jedynym słusznym kryterium jest najniższa cena a co za tym idzie:
– słaba jakość
– słabe materiały
– brak gwarancji ( lub mocno okrojona )
– zaległości dla podwykonawców
– oraz mocno przekroczone terminy
Można by jeszcze dorzucić kilka wisienek ale po co ... ??
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez radar88 » 10 cze 2015, 21:37

Krzysztof dorzucił od siebie na co nie oczekiwałem i nie wymagałem, więc pod tym względem byłem miło zaskoczony. Autko chciałem zrobić wcześniej lecz wyszły inne komplikacje rodzinne i termin został przełożony na kilka dni później, czasami tak bywa, lecz sam właściciel mnie nie naciskał i nawet powiedział że do końca czerwca mam czas na spokojnie, lecz po co miałem trzymać i przedłużać, autko nie moje a wiem, że czasami coś wypadnie i bez samochodu jak bez ręki.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez julek » 10 cze 2015, 21:39

risto nie wiem po co te słowa. Wyraziłem swoją opinie bo wcześniej nie było mowy o reszcie prac wykonanych przez radara, a jednak 9 setek za sama przekladke by bylo sporą cena wiem, ze znajdzie sie warsztat gdzie za przekladke zawolaja nawet 2000zl, ale nie o to w tym chodzi... I do tego pisanie, ze jak ktos taniej robi to napewno spartoli... pozostawiam bez komentarza. Nie widze sensu dalszej dyskusji bo i tak nic ona nie wniesie.
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez risto77 » 10 cze 2015, 21:44

Amen ;)
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez krzysek71 » 10 cze 2015, 23:22

Ale o 'o hałas moim zdaniem Kamil wykonał zajebistą robotę i jak bym go nie znał bym go nie polecił Krzyśkowi dogadali się i o to tu. Hodzi zrobił najlepiej jak umiał i wiem że nie s.......lił roboty jak to inni robią bo ma umiejętności i wiedzę a co do Julka to mam pytanko czy za 100zł wymieni mi rozrząd? jak ma takie zaje......te promocje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Maliniak » 10 cze 2015, 23:49

A dlaczego sadzisz ze wszyscy inni partola robote? Oczywiscie Kamil odwalil kawał dobrej roboty ale jezeli chodzi o ceny to oczwiscie kazdy chce zyc i zarabiac ale wiekszosc warsztatów którzy maja zatrudnionych ludzi, dobry sprzet i płaci zusy, podatki itp.wzieło by takie same pieniadze za tak usługe i o to raczej Julkowi chodziło.
Kamilu zobacz ze kanały w kolektorze ok KLa maja wieksza srednice i w tym momencie ten silnik bedzie sie dusił bo nie bedzie dostawał takiej ilosci powietrza jak powinien pozatym bezproblemowo pasuje pod karoserie xeda bo nieraz to przerabiałem. Napisałes równiez ze symbole K8 pochodza z Mx3 1.8v6 a to nieprawda poniewaz takie oznaczenia miały głowice i walki w silnikach KF od 96r.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez jedrzej07 » 11 cze 2015, 07:55

Robota widzę odwalona jak trzeba <spoko> I to malowanie bardzo fajnie wyszło.
Co do cen... hm.. cena za sam swap może i byłaby wysoka, ale z tego co chłopaki tu opisują okazuje się, że była zrobiona masa innych rzeczy, jak widać nie tylko związanych z wymianą silnika ale po prostu przy okazji, które warto było zrobić od razu żeby nie wracać do tematu za pół roku czy rok.
Także moim zdaniem wszystko jest jak najbardziej w normie tym bardziej, że zrobione jest porządnie.
A znam warsztaty, w których mało, że Cię skasują 2x tyle to i tak musisz po nich poprawiać, także najważniejsze w tym wszystkim jest to, że temat jest ogarnięty jak trzeba :D
Co do silnika 1.8v6 to głowice owszem, miały takie oznaczenia, ale Kamil pisał też że blok miał takie oznaczenie, i to już jest raczej pewne, że był wsadzony K8
Ktoś musiał wcześniej pójść po "taniości" i kupić pierwszy lepszy silnik który wygląda tak samo nie zwracając uwagi na oznaczenia i pochodzenie

PS
Niech Xedziak się sprawuje dobrze jak najdłużej <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez krzysek71 » 11 cze 2015, 08:33

Michał ja zgadzam się z tobą chodziło mi o tego sławnego Wiesława na którym to przejechało się kilku klubowczów i nie tylko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez KiRi » 13 paź 2015, 19:17

Czołem ekipa! :)

Zmieniam pracę i będę dojeżdżał autostradami* po 30 km w jedną stronę, Madzia zbliża się do 300 000 km, więc wydumałem, że na swój jubileusz dostanie instalację gazową :)

Ktoś sypnie garścią porad z własnego doświadczenia? Bo od czytania głowa pęka...


_____
* yeap, jeśli mieszkasz na Górnym Śląsku, to możesz pisać "autostradami" <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez freezoneq » 13 paź 2015, 22:32

Busko Zdrój i temat zamknięty ; )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez rafał88 » 14 paź 2015, 09:44

Mysle, ze nie tylko w Busko dobrze robi LPg ;) Wystarczy dobrze internety poprzegladac i popytac ludzi ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez KiRi » 14 paź 2015, 10:33

freezoneq napisał(a):Busko Zdrój i temat zamknięty ; )


200 km, miej Pan serce :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez deejay27 » 14 paź 2015, 10:34

Dokładnie , ja również najpierw przeszukiwałem internety , a trafiłem przez ludzi do warsztatu który za bardzo nie dba o rozgłos w internecie , bo za pewne niema czasu tyle wiary montuje tam gaz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez KiRi » 14 paź 2015, 11:02

deejay27 napisał(a):Dokładnie , ja również najpierw przeszukiwałem internety , a trafiłem przez ludzi do warsztatu który za bardzo nie dba o rozgłos w internecie , bo za pewne niema czasu tyle wiary montuje tam gaz.


Rzecz w tym, że czytam i czytam, ale albo każdy zachwala swoje, albo jeden przez drugiego się przegaduje co lepsze. Stąd właśnie mam cichą nadzieję że ktoś tu opisze swoją konkretną instalkę i jej użytkowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy