Słabe grzanie i poziom wskazówki temperatury

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Beny » 7 paź 2015, 06:48

Węże wczoraj namierzone :)
Dodałem płynu bo było trochę mało. Dziś rano 14stopni było i po ok 4 km wskazówka była już prawie w połowie.
Rura dolna od chłodnicy letnia po 6km a górna ciepła wiec chyba termostat ok.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez ProboszczV6 » 7 paź 2015, 17:13

Dziwne to to masz, że tak długo się nagrzewa, mój jest po 2-3km nagrzany do właściwej temperatury, , grzać zaczyna po jakichś 300-400m. Ford z silnikiem KL nagrzewa się jeszcze szybciej...
Masz LPG, reduktor jest wpięty w szereg czy równolegle? jaki reduktor?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Beny » 7 paź 2015, 18:45

Lpg jest,ale u ojca w 406 tez jest jakaś 10 letnia półsekwencja i po chwili leci juz letnie powietrze.
Nie wiem jak jest wpiety reduktor,instalacja lovato.Dodam foto później.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Beny » 9 paź 2015, 06:35

Jeszcze jeden test. 4st na polu,po 3km leciało juz letnie powietrze.Dolalem jeszcze 0,5 l płynu.
Po 7km wskazówka temp była centymetr nad dolna kreska wskaźnika.
Dolna rura zimna/letnia węże od nagrzewnicy ciepłe.

Chyba trzeba płukankę zrobic :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez zibi626 » 9 paź 2015, 15:16

U mnie wszystkie węże są gorące, nagrzewa się dobrze a z wylotów leci powietrze zimne także jest fajnie bo zima się zbliża...a w zeszłą zimę było wszystko ok, zepsuło się samo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez szkodnik_byd » 9 paź 2015, 20:01

jak mam być szczery to też długo mi się silnik nagrzewa 90 stopni to ma dopiero po10km więc coś długo

reduktor wpięty w szereg

dzisiaj dolałem płynu chłodzącego zobaczymy co będzie jutro rano

a jak prawidłowo odpowietrzyć KL ??
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6185 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Beny » 10 paź 2015, 08:05

Wyczytałem ze odpowietrza sie sam.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez tygrys36 » 10 paź 2015, 09:07

Panowie miałem podobny problem Unię winna była nagrzewnica trzeba ją dobre wyczyścić odkamienic jest z tym trochę zabawy ale warto.Ja stosowałam środek do czyszczenia nagrzewnice w piecyki gazowych,kwasek cytrynowy,ocet synu było co nie miara woda aż brązowa leciała.
tygrys36
 

Postprzez Marek 161BD081 » 10 paź 2015, 14:58

Ja w BA też miałem taki problem z zakamienioną nagrzewnicą. Wyplukalem ją preparatem odkamieniającym i efekt był jak najbardziej wyczuwalny!
Niestety – pół roku później nagrzewnica mi się rozszczelniła i musiałem ją wymienić :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez zibi626 » 13 paź 2015, 12:25

Auto będzie miało wymienioną nagrzewnicę i zobaczymy jak będzie po wymianie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Marek 161BD081 » 13 paź 2015, 14:55

Nie zazdroszczę tej roboty z wymianą tej nagrzewnicy :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez tygrys36 » 13 paź 2015, 17:50

Przed wymianą proponuję wypłukać cały układ by cały system znów nie gromadził się znów w nagrzewnicy.
tygrys36
 

Postprzez ProboszczV6 » 17 paź 2015, 16:53

Wypłynęło błoto z układu chłodzenia, nagrzewnica wymieniona i powietrze z nawiewów aż parzy, zostało wymienić pompę wody bo ją słychać ale na to musi przyjść czas... mimo tego że robota się przeciąga, myślę że zibi bedziesz zadowolony :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez tygrys36 » 17 paź 2015, 17:10

Takie są skutki jak się nie wymienia płynu układu chłodzenia lub leje się wodę
tygrys36
 

Postprzez ProboszczV6 » 17 paź 2015, 20:39

wyglądało mi to to na obecność wody bo w układzie jest rdzawy osad, ale nie wiadomo jak dawno temu i jak długo auto tak jeździło, w sumie mimo że silnik jest aluminiowy to jest trochę elementów stalowych które mogą korodować przy jeździe na wodzie lub starym płynie.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez zibi626 » 20 paź 2015, 13:56

tygrys36 napisał(a):Takie są skutki jak się nie wymienia płynu układu chłodzenia lub leje się wodę


Sęk w tym,że silnik był płukany i to nie raz i nie przez tylko jednego mechanika – z ogrzewaniem był cyrk mniejszy bądź większy. Jako tako było to zrobione ok rok temu,ale teraz znów się po*******. Na szczęście ProboszczV6 zrobił zarąbista robotę, dzisiaj rano nie przejechałem 2 minut i już było czuć ciepło. Wcześniej po 11km zaczynałem czuć letnie powietrze. Nie wiem na czym jeździł poprzednik,możliwe, że na wodzie bo to,że zszedł szlam to nie pierwszy raz :/ nie wiem jak będzie np. za rok bo co może powodować aż takie zabrudzenie ?
Pompa do wymiany jest, kwestia czasu tylko :)

W każdym razie Proboszcz, dziękuję i tutaj za dobra robotę, niejeden na myśl o wymianie nagrzewnicy odwraca wzrok i mówi, że się nie da i kup pan nowe auto...tak najłatwiej powiedzieć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez ProboszczV6 » 20 paź 2015, 20:27

No i wreszcie jest prawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia, a nowy koreczek prosto z Japonii na zbiorniku wyrównawczym utrzymuje właściwe ciśnienie w układzie.
Wymiana nagrzewnicy nie jest taka straszna jak się wydaje, deska rozdzielcza wychodzi w całości, fakt rozbierania jest sporo i trzeba uważać żeby nic nie połamać, na całe szczęście da się zdjąć blok nagrzewnicy bez rozpinania układu klimatyzacji.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Majk500 » 21 paź 2015, 23:49

Ja mam taki problem teraz, że cały panel działa, wszystko się załącza- nawiewy, klima, wiatrak, temperatura na wyświetlaczu się zmienia, ale powietrze leci cały czas o tej samej temperaturze, niezależnie od tego ile pokaże wyświetlacz. Jednego dnia zablokowało się na najzimniejszym położeniu, że po prostu było mi zimno i zmarzłem. Następnego dnia zacięło się na najgorętszym powietrzu i się pociłem, a po południu tego samego dnia udało mi się przekręcić na jakieś 20 stopni. I teraz już ni idzie nic zrobić... czy to może być padnięty silniczek który reguluje przepływ powietrza przez nagrzewnicę?? czy gdzieś coś na kablach??
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez jedrzej07 » 22 paź 2015, 07:49

Najprędzej silniczek, albo cięgno spadło, ale to raczej mniej prawdopodobne. Posłuchaj czy regulując temperaturę słychać działanie silniczka. Jeśli nie to najprędzej padł, kable teoretycznie też możliwe, ale w praktyce mało prawdopodobne.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Majk500 » 22 paź 2015, 08:07

No właśnie słuchałem, tylko na zapłonie i na pierwszym biegu dmuchawy co by było jak najciszej i ucho do radia przystawiłem i nic za nim nie słychać, żadnego szmerku nawet...
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9