Błędy i problemy związane z układem SRS (Airbag) w BA

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Barni » 27 cze 2011, 19:45

Witam Odkopie trochę temat.
Na pierwszej stronie są podane kody błędów airbag. Posiadam mazdę 323f ba 97' Z5 Czytając opis kody będą pasować do mojej madzi. Teraz pytanie co muszę zmostkować w "diagnostic" żeby sprawdzić te błędy airbag? Bo z tego z zrozumiałem to jak zmostkuje:
cytuje:
1. Wyłączyć zapłon
2. styki GND i TEN połączyć kawałkiem przewodu (zmostkować)
3. pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy
4. przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika
5. po około 30 sekundach tester powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów...

to wymruga mi błędy silnika(całej reszty) . W takim razie ponowie pytanie co zmostkować żeby zobaczyć błędy airbag a nie silnika?(tzn całej reszty)

Proszę o pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 16:38
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BA 97' Z5

Postprzez damiano478 » 28 cze 2011, 11:03

Miałem ten sam objaw-mruganie 6x przerwa i znowu, nie mrugało od razu po uruchomieniu lecz po jakimś czasie-głównie kiedy trzeba było dużo skręcać tj. w mieście. Na trasie mrugało sporadycznie.
Pomogła wymiana taśmy airbag w kierownicy. Używana ok 50zł z demontażu i jest w porządku. Nie przepłacajcie. Pozdrawiam
Kompleksowe usługi informatyczne dla firm i klientów indywidualnych http://www.pc-express.pl
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 20:22
Posty: 25
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5

Postprzez fatal » 25 paź 2012, 19:16

Podczas jazdy notorycznie mruga mi szybko 6 razy kontrolka od poduszek.

Wyczytałem na forum że to:
6 : (Driver's airbag) : Wiring, open/short circuit, driver's airbag, spiral cable, SRS control module.

Jednak mój angielski jest tylko na poziomie komunikatywnym i nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Moje pytanie kieruje więc do was.

W czym tkwi dokładnie problem lub jakie są możliwości oraz jak się z tym uporać?

Jestem zdecydowany na własnoręczną naprawę tego gdyż wolałbym nie płacić kolosalnych kwot w ASO (chyba że inaczej nie da rady).

Pozdrawiam.
fatal
 

Postprzez Andrzej414 » 26 paź 2012, 20:32

Ale takich rzeczy nie trzeba robić w ASO. Wystarczy podjechać do poczciwego elektryka w okolicy i zrobi to za nie wielkie pieniądze. A błąd znaczy:
– zwarcie na kablu poduszki od strony kierowcy, kabel spiralny, moduł kontroli SRS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez dude » 26 paź 2012, 21:38

Od razu sprawdź czy działa Ci klakson. Jeśli nie to na 99% taśma airbag do wymiany.
人馬一体
Obrazek >>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 20:47
Posty: 228 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 00r.
była-> 323F BA 1.5 Z5 88KM 98r.

Postprzez fatal » 27 paź 2012, 01:43

Klakson działa.

Wiem że można by pojechać do elektryka ale ja lubię trochę majsterkować i zdobywać wiedzę.

Jakieś dalej pomysły? Taśma i kabel spiralny to rozumiem jedno i to samo? Jest możliwość sprawdzenia tego np. Voltomierzem? Gdzie dokładnie znajduję się ta taśma bym niepotrzebnie nie rozrywał pół samochodu i fotela?
fatal
 

Postprzez Andrzej414 » 27 paź 2012, 11:09

Od tyłu kierownicy są śruby imbusowe albo torx. Jest ich 4 chyba. Odkręcisz i masz dostęp do tej całej taśmy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez fatal » 27 paź 2012, 13:01

Rozumiem, jest jakiś sposób by sprawdzić czy działa poprawnie czy po prostu z góry profilaktycznie ją wymienić?
fatal
 

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 23 sty 2014, 11:36.
Powód: Porządki – nieaktywne linki

Postprzez yama » 28 paź 2012, 10:01

zanim zaczniecie szukać uszkodzonej taśmy proponuje sprawdzić styk- gniazdo na przejściu przewody – taśma od strony wiązki
Bardzo często usterka jest to że przewód jest podłączony spinka z kablami kierunkowskazu-dźwignia i przy ruszaniu nią występuje luz na złączu .Kasujesz błędy odpalasz auto – musisz ściagnąć obudowę kolumny wcześniej i ruszamy za przewód ew bawimy się dźwignią; jak jest 6 mignięć :) Wystarczy teraz wziąć opaskę elastyczną i przypiąć przewody tuż przed gniazdem tąśmy airbagu Jest nawet jakby specjalny otwór w obudowie równolegle do kolumny kierowniczej lewa strona w tym czarnym plastiku.
Drugi sposób wymienić gniazdo ew. podoginać styki jak jest jeszcze taka możliwość. Ja zrobiłem w 7 autach opaska i nikt nie zgłaszał błędów
Taśmę sprawdząsz miernikiem na zwarciu. najlepiej wyjąć ja z tego czarnego pojemnika rozwinąć podłączasz pod miernik i ruszasz taśma. później zmontować wg serwisówki. Jak robisz z głową nic nie zmąścisz Tąsma to po prostu przewody elastyczne. Jeden obwód jest odpowiedzialny za kontrole pracy poduszek OBA sa na 1 parze jak nie masz poduszki pasażera to po prostu obwód jest krótszy. Pamiętaj o odpiecęiu AKU
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 18:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez Lutek » 1 lis 2012, 12:50

panowie u mnei w 323f od dluzszego czasu czyli od 4 lat miga kontrolka airbagu wczesniejszy własciciel mowi ze przy zmianie aku odpaliła się i nie zgasła , wiec nie dramatyzowałem i jezdze tak do dziś , kontrolka świeci mi 3 razy i pozniej przerwa i znów świeci 3 razy i przerwa i tak w kółko co mam sprawdzić ewentualnie czy udać sie do kogoś na skasowanie błedu??
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 17:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez rafałd » 19 sty 2014, 02:04

Witam .
Posiadam od tygodnia Mazdę 323f 1,5 benz 1997rok
Mruga kontrolka poduszki powietrznej 7 razy , auto posiada tylko dwie poduchy
Jak kasować lub szukać błędów .
pozdrawiam Rafał
rafałd
 

Postprzez Andrzej414 » 7 paź 2015, 18:36

Dobry. Chciałbym zadać Wam pytanie, bo może ktoś się już spotkał z takim czymś. Rok temu zimą celowo wprowadziłem Mazdę w poślizg, bo były ku temu dobre warunki a chciałem sprawdzić czy hamulce równo hamują i ogólnie jak auto się zachowa, więc podczas poślizgu trzymałem cały czas pedał hamulca i po chwili zaczęła mrugać kontrolka SRS. Gdy puściłem hamulec kontrolka zaliczyła jeszcze ze 3-4 cykle krótkich mrugnięć a następnie zgasła. Nie mam żadnym problemów z SRS ale czy Waszym zdaniem włączył się jakiś test sprawności? Gotowości układu do wystrzelenia poduch w razie uderzenia? Co o tym sądzicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 8 paź 2015, 07:31

Szkoda, że nie zapamiętałeś sekwencji migania bo to dałoby jakąś bliższą informację o tym.
A tak to teraz z fusów możemy tylko wróżyć :(
Kody są przedstawiane tak samo jak w przypadku błędów silnika: kody sę dwucyfrowe – długie błyski to dziesiątki a krótkie to jedności.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Andrzej414 » 8 paź 2015, 08:47

Czytałem tę listę kodów jednakże ona przedstawia tylko zwarcia i uszkodzenia. A to pojawiło się tylko jednorazowo. Może w tym roku uda mi się doprowadzić ponownie do takiej sytuacji :) wtedy postaram się zapamiętać błyski :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Malyturek » 8 maja 2016, 12:31

Odkopię trochę temat. Mam Mazda 323f z roku 1998 generacja 2 nie 3. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka od poduszki. Wcześniej nigdy nic nie świeciło ani nic takiego. Mam ją 3 rok i nagle coś nie tak. Gdy przekrecam stacyjkę to normalnie się zapalała i po chwili gasła i było ok. A teraz zapali się, gaśnie na chwilę i znów se zapala i świeci cały czas. Co mogło się stać? Nie miałem żadnej stłuczki ani wypadku. Pomóżcie
Malyturek
 

Postprzez Andrzej414 » 8 maja 2016, 12:38

Może być przetarcie na taśmie lub brak łączności na kostkach. Jak wyżej w tym temacie należy sprawdzić kody błędów. Wszystko jest na forum napisane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Rene70 » 13 cze 2016, 20:23

Witam.
Miałem niedawno lekką czołówkę. Wywaliło 2 poduszki i dwa pasy.
Wymieniłem poduszki na sprawne używki , pasy też. Czy muszę wymienić sensor ???
Kontrolka poduszek ,po włączeniu stacyjki gaśnie i za chwilę się zapala – świeci ciągle.
Nie miga, więc nie mogę odczytać żadnych kodów
Pozdrawiam.


Pozostaje pytanie – trzeba wymienić sensor-sterownik ,bo tego nie ruszałem.


Brak odpowiedzi – dla tych co będą mieli to samo pytanie – TAK należy wymienić sensor.
Ostatnio edytowano 26 cze 2016, 10:14 przez Rene70, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 21:36
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.

Postprzez Andrzej414 » 14 cze 2016, 04:23

Widocznie któraś z wymienionych rzeczy jest niesprawna. Radzę kupić z pewnego źródła a najlepiej wyjąć z mazdy która stoi na szrocie a poduszki ma całe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez remassz » 20 maja 2020, 22:16

Siema,
sam szukałem wiec się podzielę tym co znalazłem.
Po pierwsze są różne moduły SRS. Moduły pierwszej gen były montowane w M323 do roku 1998 później jest druga generacja która ma pamięć! Błędów nie skasujesz ot tak ( jak tu opisano na forum odłączeniem akumulatora) należy zrobić zworkę TAB+GND i tak diagnozować a później usunąć błędy.

Diagnosis and Repair
On Board Diagnostic System
• All Mazda SRS are equipped with an OBD (On-Board Diagnostic) system that is integrated in the SAS module. The OBD system monitors the different SRS components for electrical faults. If a fault has been detected this is displayed via the SRS warning light. • Each malfunction is stored in a non-volatile memory of the SAS module and may result in a deactivation of deployable SRS components. In this case the driver is strongly requested to bring the vehicle to the workshop to have the system be repaired. • The OBD system starts operating automatically when the ignition switch is turned to the ON position. • Mazda currently uses three basically different OBD systems: – OBD system of the 1st SRS generation – OBD system of the 2nd SRS generation – OBD system of the 3rd SRS generation

NOTE: The OBD system of the 1st SRS generation has no memory function for past DTCs, i.e. the SRS warning light only indicates present malfunctions. The only Mazda model that still features this system is the B-Series (UN). Since the introduction of the Mazda 323 (BJ) in 1998 each other SAS module is equipped with a memory function for past DTCs.

NOTE: Always follow carefully the safety warnings and instructions stated in this training manual and in the respective W/M, while working on the SRS.

NOTE: Each SAS module has a back-up power supply to ensure the operation of the SRS system for a certain time in case the battery power supply is cut during an accident. Condensers provide the back-up power supply. It is very important to deplete the back-up power before you start disconnecting or measuring on any circuit. Follow the specific instructions stated in the W/M regarding the depletion of the back-up power. Failure to follow those instructions may result in personal injury or even death.

OBD System of the 2nd SRS Generation
• The OBD system of the 2nd SRS generation comprises the following features: – Malfunction detection function. – Display function to indicate present and past malfunctions as two-digit DTCs via the SRS warning light. – DTC memory function for present and past malfunctions. – Diagnosis via DLC-1. – Fail-safe function to prevent the accidental activation of SRS components in case of a malfunction. • The OBD system of the 2nd SRS generation is used in the following vehicles: – MX-5 (NB), MPV (LW) and Premacy (CP).


Present Malfunctions • When the SRS warning light flashes or illuminates, the OBD system has detected a present malfunction and thus outputs a corresponding DTC. This DTC is also stored in the SAS module and will not be deleted when the battery is disconnected. • To read out present DTCs, the ignition must be switched on. Then the SRS warning light will illuminate for 4…8 s, before it starts to display the two-digit DTCs as a corresponding flashing pattern. • If the OBD system has detected more than one malfunction the stored DTCs are displayed consecutively beginning with the lowest code.

NOTE: The description of the DTCs and the recommended diagnostic procedures can be found in the respective W/M.


Past Malfunctions • If a customer complains about a SRS warning light that has recently flashed but the fault is currently not present on the vehicle, a past DTC might be stored in the SAS module. To read out past DTCs, connect terminal /TAB/ in the DLC-1 to GND before the ignition is switched on. The SRS warning light will illuminate for 4…8 s and then starts to display the two-digit DTC as a corresponding flashing pattern.


Delete the stored DTCs from the memory of the SAS module after the repair is completed. Therefore: 1. Turn the ignition switch to the ON position. 2. Wait until the SRS warning light illuminates approx. 6 seconds and goes off. 3. Perform both the following steps alternately three times each at 0.5…1.0 seconds intervals. – Use a jumper wire to short the DLC1 terminal /TAB/ to GND. – Disconnect the jumper wire from ground. 4. If the DTCs are displayed, wait until they disappear. 5. Repeat the past malfunction inspection procedure to ensure that all past malfunctions are deleted. 6. Turn the ignition switch to LOCK position. 7. Disconnect the jumper wire from the DLC.

NOTE: If the SRS warning light does not illuminate or remains illuminated when the ignition switch is turned to the ON position, inspect the control circuit of the SRS warning light.


OBD of the 3rd SRS Generation
• The OBD system of the 3rd SRS generation comprises the following features: – Malfunction detection function. – Display function to indicate present malfunctions as two-digit DTCs via the SRS warning light. – DTC memory function for present and past malfunctions. – Diagnosis via DLC-2 and WDS. – PID monitor function to access certain data such as input signals, calculated values and system status information. – Fail-safe function to prevent the accidental activation of SRS components in case of an air bag system malfunction. • The OBD system is used for the SRS installed in the following vehicles: – Mazda2 (DY), Mazda3 (BK), Mazda6 (GG/GY), Tribute (EP) and RX-8 (SE)


Present and Past Malfunctions • When the OBD system has detected a malfunction and the ignition is switched on, the SRS warning light outputs the present malfunction as a two digit DTC by a corresponding flashing pattern for a certain period of time and then illuminates permanently. • To read out or delete present or past DTCs hook up the WDS to the DLC-2 and perform a self-test of the SAS module (select “Self testÆModulesÆRCM”). The description of the DTCs and the recommended diagnostic procedure can be found in the respective W/M.

NOTE: Present DTCs displayed by the SRS warning light serve only as a reference. Always use WDS to verify the more specific five-digit DTCs.

NOTE: The OBD systems of the 2nd and of the 3rd SRS generation display different DTCs for identical malfunctions.

Uwagi DLC1 to złacze diagnostyczne Mazdy
DLC-2 to złącze ODB2 – stosowane w mazdach od Premacy (gdzie jak sądzę służyło jako złącze diagnostyczne tylko do diagnozowania modułu SRS i wymaga przełącznika na interfejsie HS/MS)
Reset wszystkich błędów jak wyżej tyle w temacie

Dopisano 20 maja 2020, 22:16:

Siema,
sam szukałem wiec się podzielę tym co znalazłem.
Po pierwsze są różne moduły SRS. Moduły pierwszej gen były montowane w M323 do roku 1998 później jest druga generacja która ma pamięć! Błędów nie skasujesz ot tak ( jak tu opisano na forum odłączeniem akumulatora) należy zrobić zworkę TAB+GND i tak diagnozować a później usunąć błędy.

Diagnosis and Repair
On Board Diagnostic System
• All Mazda SRS are equipped with an OBD (On-Board Diagnostic) system that is integrated in the SAS module. The OBD system monitors the different SRS components for electrical faults. If a fault has been detected this is displayed via the SRS warning light. • Each malfunction is stored in a non-volatile memory of the SAS module and may result in a deactivation of deployable SRS components. In this case the driver is strongly requested to bring the vehicle to the workshop to have the system be repaired. • The OBD system starts operating automatically when the ignition switch is turned to the ON position. • Mazda currently uses three basically different OBD systems: – OBD system of the 1st SRS generation – OBD system of the 2nd SRS generation – OBD system of the 3rd SRS generation

NOTE: The OBD system of the 1st SRS generation has no memory function for past DTCs, i.e. the SRS warning light only indicates present malfunctions. The only Mazda model that still features this system is the B-Series (UN). Since the introduction of the Mazda 323 (BJ) in 1998 each other SAS module is equipped with a memory function for past DTCs.

NOTE: Always follow carefully the safety warnings and instructions stated in this training manual and in the respective W/M, while working on the SRS.

NOTE: Each SAS module has a back-up power supply to ensure the operation of the SRS system for a certain time in case the battery power supply is cut during an accident. Condensers provide the back-up power supply. It is very important to deplete the back-up power before you start disconnecting or measuring on any circuit. Follow the specific instructions stated in the W/M regarding the depletion of the back-up power. Failure to follow those instructions may result in personal injury or even death.

OBD System of the 2nd SRS Generation
• The OBD system of the 2nd SRS generation comprises the following features: – Malfunction detection function. – Display function to indicate present and past malfunctions as two-digit DTCs via the SRS warning light. – DTC memory function for present and past malfunctions. – Diagnosis via DLC-1. – Fail-safe function to prevent the accidental activation of SRS components in case of a malfunction. • The OBD system of the 2nd SRS generation is used in the following vehicles: – MX-5 (NB), MPV (LW) and Premacy (CP).


Present Malfunctions • When the SRS warning light flashes or illuminates, the OBD system has detected a present malfunction and thus outputs a corresponding DTC. This DTC is also stored in the SAS module and will not be deleted when the battery is disconnected. • To read out present DTCs, the ignition must be switched on. Then the SRS warning light will illuminate for 4…8 s, before it starts to display the two-digit DTCs as a corresponding flashing pattern. • If the OBD system has detected more than one malfunction the stored DTCs are displayed consecutively beginning with the lowest code.

NOTE: The description of the DTCs and the recommended diagnostic procedures can be found in the respective W/M.


Past Malfunctions • If a customer complains about a SRS warning light that has recently flashed but the fault is currently not present on the vehicle, a past DTC might be stored in the SAS module. To read out past DTCs, connect terminal /TAB/ in the DLC-1 to GND before the ignition is switched on. The SRS warning light will illuminate for 4…8 s and then starts to display the two-digit DTC as a corresponding flashing pattern.


Delete the stored DTCs from the memory of the SAS module after the repair is completed. Therefore: 1. Turn the ignition switch to the ON position. 2. Wait until the SRS warning light illuminates approx. 6 seconds and goes off. 3. Perform both the following steps alternately three times each at 0.5…1.0 seconds intervals. – Use a jumper wire to short the DLC1 terminal /TAB/ to GND. – Disconnect the jumper wire from ground. 4. If the DTCs are displayed, wait until they disappear. 5. Repeat the past malfunction inspection procedure to ensure that all past malfunctions are deleted. 6. Turn the ignition switch to LOCK position. 7. Disconnect the jumper wire from the DLC.

NOTE: If the SRS warning light does not illuminate or remains illuminated when the ignition switch is turned to the ON position, inspect the control circuit of the SRS warning light.


OBD of the 3rd SRS Generation
• The OBD system of the 3rd SRS generation comprises the following features: – Malfunction detection function. – Display function to indicate present malfunctions as two-digit DTCs via the SRS warning light. – DTC memory function for present and past malfunctions. – Diagnosis via DLC-2 and WDS. – PID monitor function to access certain data such as input signals, calculated values and system status information. – Fail-safe function to prevent the accidental activation of SRS components in case of an air bag system malfunction. • The OBD system is used for the SRS installed in the following vehicles: – Mazda2 (DY), Mazda3 (BK), Mazda6 (GG/GY), Tribute (EP) and RX-8 (SE)


Present and Past Malfunctions • When the OBD system has detected a malfunction and the ignition is switched on, the SRS warning light outputs the present malfunction as a two digit DTC by a corresponding flashing pattern for a certain period of time and then illuminates permanently. • To read out or delete present or past DTCs hook up the WDS to the DLC-2 and perform a self-test of the SAS module (select “Self testÆModulesÆRCM”). The description of the DTCs and the recommended diagnostic procedure can be found in the respective W/M.

NOTE: Present DTCs displayed by the SRS warning light serve only as a reference. Always use WDS to verify the more specific five-digit DTCs.

NOTE: The OBD systems of the 2nd and of the 3rd SRS generation display different DTCs for identical malfunctions.

Uwagi DLC1 to złacze diagnostyczne Mazdy
DLC-2 to złącze ODB2 – stosowane w mazdach od Premacy (gdzie jak sądzę służyło jako złącze diagnostyczne tylko do diagnozowania modułu SRS i wymaga przełącznika na interfejsie HS/MS)
Reset wszystkich błędów jak wyżej tyle w temacie
Początkujący
 
Od: 20 maja 2020, 21:45
Posty: 1
Auto: Mazda 323f BJ Ditd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323