Skrzynia automatyczna w M6 GH?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tutusik » 14 wrz 2015, 21:10

Witam,
Chciałbym się zapytać o skrzynię AT w GH. Zakładając, że kupujemy używane auto z przebiegiem 150-180k przebiegu. Czy spodziewać się czegoś groźnego w skrzyni? Nie mogłem nic konkretnego na forum i google znaleźć na temat AT w Mazdach.
Chciałbym usłyszeć opinie. Czy warto brać AT czy tylko manuale. Czy automat z silnikiem 2.0 pociągnie czy za mało mocy trochę?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 07:05
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GH 2.0

Postprzez smile » 14 wrz 2015, 21:33

Skrzynie AT w Mazdach poprzedniej generacji GG/GY dawały radę, w GH też są OK. Wiadomo, regularna wymiana oleju / filtra na sprawdzony i polecany, oczywiście u fachowców od mazd a nie vw i będzie jeździć.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez buczos » 15 wrz 2015, 10:15

Pytanie do znawców :)
Automaty w GH są 5-cio biegowe? Pytanie do posiadaczy takiej skrzyni, jak wygląda jazda autostradowa z taką skrzynią ? Ile obrotów ma około 140 i 160km/h? Czy w porównaniu do 6stki manualnej jest różnica? Mówię tutaj o poziome głośności.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez zelka » 1 paź 2015, 20:13

@buczos, zerknij sobie u chłopaków na forum tylko od "szóstek". Jest tam ciekawy wątek "Manual vs automat GH".
Rzekomo w automacie, kiedy zapięty jest 5 bieg przy 120km/h na obrotomierzu widnieje ~2500 obr/min. Natomiast w skrzyni manualnej, zapięty 6 bieg, ta sama prędkość i ~3000 obr/min.
Strasznie licho zestopniowanie są skrzynie manualne. To samo w przypadku silnika 2.5. Podobno na 6 biegu (wg. artykułu tego TUTAJ) przy 80 km/h mamy ~2200 obr/min – SZOK!!

PS. Rozglądasz się za "szóstką" GH po swojej "trójeczce" kiedy sprzedasz (bądź już sprzedałeś ??) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Tustapio » 29 paź 2018, 14:34

Skrzynia automatyczna występująca w generacji GH to, to samo co w polifcie generacji GG. Jest to 5 biegowy automat o oznaczeniu Fs5a-el (FNR5 w Ford Fusion – USA)

Skrzynia trudna w naprawach z racji braku doświadczenia firm w Polsce bo rzadko występują.
Używane od 3000-5000PLN

Dwie najczęstsze usterki to:

1. Chłodnica oleju skrzyni która jest sprzężona z chłodnicą silnika – płyny potrafią się wymieszać ze względu na nieszczelność jednego z "modułów" – tragedia ! Należy więc wcześniej, profilaktycznie wymienić chłodnicę silnika co uchroni przed kłopotami w przyszłości.

2. Szarpanie przy przerzucaniu z 3 na 4 – wyrabia się tuleja w obudowie – naprawa polega na rozwierceniu obudowy i nabicia tulei – są gotowe zestawy regeneracyjne jak i filmik na YT. Do tej operacji nie trzeba wyciągać skrzyni, wystarczy zdjąć miskę.

Najwięcej na temat ich napraw wiedzą Rosjanie i Ukraińcy -trzeba szukać na ich forach.

Obowiązkowo wymiany oleju co max 60 tys.km

Poza tym piękna sprawa na trasie jak i w mieście
Przy 140 km/h silnik ma 3000 obrotów.
Co sprawia że pali około 8 litrów na 100km
W mieście..tzn zakorkowanej Łodzi 14l.
Początkujący
 
Od: 5 gru 2017, 14:29
Posty: 1
Auto: Mazda 6 GH 2.0benz 2008r
automat

Postprzez KrzyzakMitsu » 29 paź 2018, 16:52

Tu ciężko o dobre opinie o automatach – więc może zapytam – a co ze skrzynią automatyczną w silniku 2.3Pb. To chyba silnik L3 (jeszcze się uczę oznaczeń).
Jak często wymieniać, jaki olej zalać i jak przeprowadzić zmianę dynamiczną? – w Mitsubishi się rozłącza wężyki chłodnicy a tu jest osobna chłodniczka, taka okrągła.
Jest jakaś procedura do tej wymiany?
Filtr widziałem śmiesznie tani, 18zł...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez oscar2008 » 30 paź 2018, 10:05

Koledzy czy wymiana chlodnicy skrzyni biegow to skomplikowany i drogi proces?

Ja rowniez mam automat w tym roku wymienialem olej w skrzyni biegow (dynamicznie) salon mazdy oferowal mi wymiane oleju w sposob zwykly w tej samej cenie co wymaiana oleju dynamicznie.U mnie przy wymianie oleju przebieg byl przebieg 165tys i olej nigdy wczesniej nie byl wymieniany mimo to skrzynia dawala rade i nic sie z nia nie dzialo zlego a jakosc oleju w skrzyni biegow byla juz bardzo kiepska.
Przy jezdzie autostrada 140km/h obroty okolo 3000 spalanie 8,5 litra.W miescie 10 litrow bynajmniej u mnie tak jest.
Skrzynia w mazdzie GH pracuje super w GG jest tylko 4-biegowka i przy predkosci 140km/h jest juz glosno.
Ja jak narazie nie mam zadnych problemow poza tym ze w trakcie zimy pozniej jesieni kiedy jest chlod na dworze czuc roznice w pracy skrzyni,polecam zawsze odpalic autko na 2-3 minutki rozgrzac i mozna smigac az miło.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2018, 13:55
Posty: 48 (1/0)
Auto: Mazda 6GH,automat

Postprzez jaskul » 14 sty 2019, 15:04

Tustapio napisał(a):Skrzynia automatyczna występująca w generacji GH to, to samo co w polifcie generacji GG. Jest to 5 biegowy automat o oznaczeniu Fs5a-el (FNR5 w Ford Fusion – USA)

Skrzynia trudna w naprawach z racji braku doświadczenia firm w Polsce bo rzadko występują.
Używane od 3000-5000PLN

Dwie najczęstsze usterki to:

1. Chłodnica oleju skrzyni która jest sprzężona z chłodnicą silnika – płyny potrafią się wymieszać ze względu na nieszczelność jednego z "modułów" – tragedia ! Należy więc wcześniej, profilaktycznie wymienić chłodnicę silnika co uchroni przed kłopotami w przyszłości.

2. Szarpanie przy przerzucaniu z 3 na 4 – wyrabia się tuleja w obudowie – naprawa polega na rozwierceniu obudowy i nabicia tulei – są gotowe zestawy regeneracyjne jak i filmik na YT. Do tej operacji nie trzeba wyciągać skrzyni, wystarczy zdjąć miskę.

Najwięcej na temat ich napraw wiedzą Rosjanie i Ukraińcy -trzeba szukać na ich forach.

Obowiązkowo wymiany oleju co max 60 tys.km

Poza tym piękna sprawa na trasie jak i w mieście
Przy 140 km/h silnik ma 3000 obrotów.
Co sprawia że pali około 8 litrów na 100km
W mieście..tzn zakorkowanej Łodzi 14l.


Ja jeszcze dodam ze ta sama skrzynia jest w maździe cx-7 z silnikiem 2,5 z rynku amerykańskiego. Mam jakieś 120 tys km przebiegu, raz wymieniałem olej z filtrem – problemów nie sprawia
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6