Wyciek oleju przy Intercoolerze
Mam pytanie odnośnie rury/węża który łączy turbinę i intercooler. Chodzi mi o to że rura pękła mi w miejscu gdzie jest opaska i teraz się zastanawiam jak utnę 3 cm tej rury czy nie będzie za krótka. Chciałbym się jeszcze spytać jak jest średnica tej końcówki intercoolera do której przychodzi ta rura. Jestem jeszcze przed demontażem rury.
Podpinam się do dawno nie czytanego tematu, zrobiłem zdjęcie mojego IC przed dwoma dniami, tak wygląda dolne łączenie tego ustrojstwa, co możecie mi o tym powiedzieć?? Czy jest sens czyszczenia, jeżeli tak to w jaki bezpieczny sposób, jakieś porady???
Przecież na tym zdjęciu nic nie widać i nie bardzo wiem o co Ci chodzi
Najpierw to trzeba sprawdzić czy masz szczelny IC, bo może jest pęknięty i dlatego widać olej na zewnątrz. U mnie był zapocony od góry po blaszkach, a na dolnym kolanku to olej aż ciekł, a z nim bród i miałem tam błotko na osłonie. Okazało się, że mam pęknięcia na wlocie i wylocie IC, wsadziłem nowy i jeździ. Możesz zobaczyć w moim temacie jak to wyglądało.
Jak masz wszystko sprawne to IC możesz zawsze wymyć, masz na forum fotorelacje z czyszczenia IC.
Najpierw to trzeba sprawdzić czy masz szczelny IC, bo może jest pęknięty i dlatego widać olej na zewnątrz. U mnie był zapocony od góry po blaszkach, a na dolnym kolanku to olej aż ciekł, a z nim bród i miałem tam błotko na osłonie. Okazało się, że mam pęknięcia na wlocie i wylocie IC, wsadziłem nowy i jeździ. Możesz zobaczyć w moim temacie jak to wyglądało.
Jak masz wszystko sprawne to IC możesz zawsze wymyć, masz na forum fotorelacje z czyszczenia IC.
LooKasH8 napisał(a):Podpinam się do dawno nie czytanego tematu, zrobiłem zdjęcie mojego IC przed dwoma dniami, tak wygląda dolne łączenie tego ustrojstwa, co możecie mi o tym powiedzieć?? Czy jest sens czyszczenia, jeżeli tak to w jaki bezpieczny sposób, jakieś porady???
Mój IC wyglądał podobnie. Myślałem, że ma jakieś małe pęknięcie. Całe szczęście, że kupiłem nowy (NHN), bo przy zdejmowaniu rur ich mocowanie sypało się w rękach. Oczyść dobrze te błotko, obejrzyj dokładnie czy nie ma pęknięć – może są na rurze? i podejmij decyzję czy go wymieniasz, czy uda się go bez uszczerbku jeszcze zamontować
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Wszystko oczyściłem dokładnie, sprawdziłem i niestety obawiałem się na siłę odczepiac rurek od samego IC, były bardzo mocno połączone i nie ryzykowalem, a pęknięcie znalazłem lekkie, stwierdziłem że zostaje jak jest ale trzeba kontrolować tempo wycieków z tego miejsca, od tygodnia jest ok jeżdżę i obserwuję :p
Jeżeli mówisz o tych metalowych rurach co wchodzą w IC to wcale nie tak łatwo je zdemontować ja się meczyłem chyba z godzinę i na wyjętym IC, tak zaśniedziały + sparciała uszczelka
Jak masz pęknięcie to radze myśleć o wymianie IC, panuje tam takie ciśnienie, że pęknięcie bd szybko lecieć dalej. Niektórzy kombinowali z poxyliną (też chciałem to zrobić), ale zdaje to egzamin na krótką mete i zdecydowałem się na wymianę. Lepiej wymienić niż później mieć problemy w trasie
Jak masz pęknięcie to radze myśleć o wymianie IC, panuje tam takie ciśnienie, że pęknięcie bd szybko lecieć dalej. Niektórzy kombinowali z poxyliną (też chciałem to zrobić), ale zdaje to egzamin na krótką mete i zdecydowałem się na wymianę. Lepiej wymienić niż później mieć problemy w trasie
lukasssss1 napisał(a):Jak masz pęknięcie to radze myśleć o wymianie IC, panuje tam takie ciśnienie, że pęknięcie bd szybko lecieć dalej.
Nawet mikropęknięcie może dużo psuć w takim przypadku. A jeśli rur nie może kolega wyciągnąć, to przy wyciąganiu raczej polecą kawałki IC
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Witam mam mazde 6 RF-7J. Od zawsze dolewam olej około 0,5 litra na 2500 km. Ostatnio zauważyłem plamy pod IC. Odkręciłem osłonę i zebrało się tam bardzo dużo błota około 1cm wraz z olejem i wodą bo ta osłona była podgięta i zbierała śmieci. Wyczyściłem dokładnie i zauważyłem że mam pękniętą rurę od spodu IC i tam tędy na 90% wylatuje mi olej.
Co mam z tym zrobić?? Mam regenerować turbo?? Czy na razię się wstrzymać. Jakie są konsekwencje padnięcia całkowitego turbo?? Czy mam zostawić tą rurkę od spodu pęknięta czy mogę tak jak mój znajomy kiedyś zrobił zalepić np poxyliną?
Co mam z tym zrobić?? Mam regenerować turbo?? Czy na razię się wstrzymać. Jakie są konsekwencje padnięcia całkowitego turbo?? Czy mam zostawić tą rurkę od spodu pęknięta czy mogę tak jak mój znajomy kiedyś zrobił zalepić np poxyliną?
zastanawiam się nad kupnem tego intercoolera...mój pęknięty oblepiony. Pytanie czy ten będzie ok i czy coś trzeba jeszcze dokupić, np. rury dolotowe? http://allegro.pl/intercooler-mazda-6-m ... 00491.html
Kupowałem i zamontowałem. Nie musisz nic dokupywać no chyba, że masz sparciałe uszczelki i/lub popękane rury to warto je też wymienić. Ten pasuje idealnie jak oryginał. Uważaj na ucho mocowania, które wystaje, bo łatwo ułamać. O ile pamiętam to trochę szarpania było z jakimś czujnikiem (temperatury?) nie chciał się dać wykręcić ze starego.
Mile zaskoczony będziesz jak Madzia ożyje Sporo traci na zalepionym interkulerze.
Mile zaskoczony będziesz jak Madzia ożyje Sporo traci na zalepionym interkulerze.
ktoś może podzielić się wiedzą, jakie śruby i oringi będą potrzebne przy wymianie IC ? Planuję jego wymianę, a zapewne śruby przy demontażu się poukręcają..
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6