Mazda Premacy CP FS 01' Sportive by zabas&bomerzyca
Witam !
Chcielibyśmy z żoną zaprezentować Wam naszą nową Mazde – Premacy Sportive.
Jest to nasza absolutnie pierwsza w życiu Mazda. Do tej pory oboje z żoną byliśmy Hondziarzami
Jednak nadszedł czas nie tylko na zmiane marki by poznać coś innego, koniecznie japońskiego ale również zmiana ta była podyktowana dwójką dzieci.
I tutaj Mazda Premacy myslę że spisze się doskonale Jest pojemna, pakowna, dwa wózki wchodzą i jeszcze jest miejsce a to plus sportowy "look" i nie słabszy jak 130KM, benzynowy silnik przeważyły o wyborze Mazdy.
Oczywiście Mazda ma być przede wszystkim autkiem rodzinnym ale nie obejdzie się bez modyfikacji.
Seria nie pozostanie to jest pewne aczkolwiek projektem też nie bo projektem zostanie jedna z naszych Hond Mazda będzie zrobiona na pewno ze smakiem i godnie reprezentowała swoja marke.
A teraz troszkę o bohaterce tematu :
MODEL : – Premacy Sportive
ROCZNIK – 2001
SILNIK – 2.0 DOHC 16V FS 130KM/171Nm
PRZEBIEG – 122 256 km w dniu zakupu ( tja.....)
KOLOR – 24A Starry Blue Mica
KOLOR WNĘTRZA – CB3 Black type 1
Wyposażenie :
– pakiet Sportive ( dokładki przedniego, tylniego zderzaka, progów i spojler klapy bagażnika )
– 4 poduszki powietrzne
– 4 x elektryczne szyby
– elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
– centralny zamek
– imobilizer
– białe tarcze zegarów
– klimatyzacja automatyczna
– radio fabryczne z odtwarzaczem CD i kaset
– starowanie radiem przy kierownicy
– 3 niezależne fotele w drugim rzędzie
– komputer pokładowy
– ABS
– TCS
– seryjnie przyciemnione tylne szyby
– halogeny
– skórzana kierownica
Jakie mankamenty w chwili zakupu ?
– spalony lewy halogen – zluszczony, przepalony odbłyśnik bo sam halogen świeci aby być precyzyjnym
– brak oryginalnych dla tej wersji 16x6 felg aluminiowych – w zamian są jakieś 15x7 plus opony 205/50
– wypłowiałe relingi dachowe
– wypłowiałe spryskiwacze szyb
Ogólnie rzecz biorąc auto do Polski przyjechało w październiku 2014 do 68 letniego Pana na emeryturze który pojeździł do lekarza, kościoła i itp przez pół roku i stwierdził że jednak za dużo pali
PLANY i REALIZACJE
09.01.2016 – wymieniony rozrząd na OEM Mazda.
07.02.2016 – montaż dolotu powietrza CAI custom i żółtych halogenów przód
10.03.2016 – montaż instalacji LPG STAG
modyfikacji będzie troszkę, szału nie będzie ale myślę że będzie to przyjemny i przydatny wątek dla innych użytkowników Premacy
Pozdro i have fun reading
Ostatnio edytowano 12 mar 2016, 12:39 przez zabas85, łącznie edytowano 1 raz
ŁAdna prawie tak ładna jak moja Sportiva. Gaz BRC polecam ja miałem i byłem bardzo zadowolony .
Alu 16 bedzie dużo ładniej wyglądać . Gwizdji na podszybie 30 minut montażu . Radio fabryczne jest fatalnie i nie ma wogóle dzwięku jak lubisz dobra muzę to wsadz jakiegoś JVC, SONY czy co kolwiek ale nie to co jest Z tego radia dzwięk jest jak kołek nawet lepsze głośniki nic nie dadzą – przerabiałem temat.
pzdr
Alu 16 bedzie dużo ładniej wyglądać . Gwizdji na podszybie 30 minut montażu . Radio fabryczne jest fatalnie i nie ma wogóle dzwięku jak lubisz dobra muzę to wsadz jakiegoś JVC, SONY czy co kolwiek ale nie to co jest Z tego radia dzwięk jest jak kołek nawet lepsze głośniki nic nie dadzą – przerabiałem temat.
pzdr
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Inspirowany zakup... hehehe
Pierwsze co się rzuca na oczy to na pewno ładny błękitny lakier
Z fotek widać że trafiłeś na zadbany egzemplarz, a dodatki pakietu sportive dopełniają całości.
Zapomniałeś dodać o czujnikach cofania w tylnym zderzaku, pewnie poprzedni właściciel sobie je zafundował
O ori felgach 16" nawet bym nie myślał, są wg. mnie zbyt proste jeśli chodzi o wzór i nie rzucają się w oczy, tak jak piszesz w planach – daj 17" i będzie
Co do seryjnego radia podzielam zdanie kolego DARO MAZDA 323 montaż głośniczków wysokich tonów trochę poprawi dźwięk, ale to nadal za mało, po prostu dla bardziej wymagających to radio nie gra dobrze, rzekłbym, że dźwięk jest płaski i bez wyrazu.
Wiadomo na początku zrób co najważniejsze (rozrząd, filtry, olej itp.) a potem działaj...
Powodzenia i szerokości
Pierwsze co się rzuca na oczy to na pewno ładny błękitny lakier
Z fotek widać że trafiłeś na zadbany egzemplarz, a dodatki pakietu sportive dopełniają całości.
Zapomniałeś dodać o czujnikach cofania w tylnym zderzaku, pewnie poprzedni właściciel sobie je zafundował
O ori felgach 16" nawet bym nie myślał, są wg. mnie zbyt proste jeśli chodzi o wzór i nie rzucają się w oczy, tak jak piszesz w planach – daj 17" i będzie
Co do seryjnego radia podzielam zdanie kolego DARO MAZDA 323 montaż głośniczków wysokich tonów trochę poprawi dźwięk, ale to nadal za mało, po prostu dla bardziej wymagających to radio nie gra dobrze, rzekłbym, że dźwięk jest płaski i bez wyrazu.
Wiadomo na początku zrób co najważniejsze (rozrząd, filtry, olej itp.) a potem działaj...
Powodzenia i szerokości
DARO MAZDA 323 napisał(a):Gwizdji na podszybie 30 minut montażu . Radio fabryczne jest fatalnie i nie ma wogóle dzwięku jak lubisz dobra muzę to wsadz jakiegoś JVC, SONY czy co kolwiek ale nie to co jest Z tego radia dzwięk jest jak kołek nawet lepsze głośniki nic nie dadzą – przerabiałem temat.
tak tak gwizdki na pewno wylądują na podszybiu co do radia – aż takim maniakiem nie jestem car audio ale pewnie coś tam pogrzebie bo i tak brakuje mi odtwarzania mp3
Jey napisał(a):Zapomniałeś dodać o czujnikach cofania w tylnym zderzaku, pewnie poprzedni właściciel sobie je zafundował
a nie zapomniałem bo ich nie mam to sa tylko zaślepki co każe mi myśleć czy zderzak nie był wymieniany no bo raczej niemiec sobie samych czujników nie zostawił.... ale spoko – dokupie czujniki i zamontuje bo sie przydadzą
Jey napisał(a):O ori felgach 16" nawet bym nie myślał, są wg. mnie zbyt proste jeśli chodzi o wzór i nie rzucają się w oczy, tak jak piszesz w planach – daj 17" i będzie
Co do seryjnego radia podzielam zdanie kolego DARO MAZDA 323 montaż głośniczków wysokich tonów trochę poprawi dźwięk, ale to nadal za mało, po prostu dla bardziej wymagających to radio nie gra dobrze, rzekłbym, że dźwięk jest płaski i bez wyrazu.
Wiadomo na początku zrób co najważniejsze (rozrząd, filtry, olej itp.) a potem działaj...
felgi wpadną ale dopiero za jakiś czas z radiem tak jak pisałem cos pomyslę ale puki co ważniejsze sprawy :
– rozrząd, flitry, oleje także ten w skrzyni ( zastanawiam się czy używać płukanki do silnika ? )
– wymiana bądz naprawa w jakiś sposób prawego halogenu
– da się wymienić żarówki w 3 stopie w spojlerze bo chyba jedna skrajna mi nie świeci a chyba nie są to diody
Mi ten kolor się widział ale jak szukałem to w pobliżu nie było fajnych sportivóv więc poszło w stan techniczny
Praktyczne rzeczy to:
– owiewki szyb – więcej szumu i troszkę uciekło z widoczności słupka przedniego ale w deszczu świetna sprawa okna otwarte hyhyh
– manetka wycieraczek z przerywaczem z 626
– rączka kotary ładowni
– gwizdki wystarczająco poprawią odbiór audio bez dużego wkłądu pracy i kasy, Hertze wstawiłem i naprawdę jest dużo lepiej – a tak to wygłuszenie i wszędzie nowe głośniki bo inaczej się nie da
– oświetlenie w spoilerze to są wtykane w5w jak postojówki
– w kwestii kół ja dałbym 16 ( 15-ki na zimę ) wystarczy bez kombinowania i fabryczny rozmiar no i kwestia ogumienia jak planujesz kupować dwa komplety, koszty itd no nie mówię o polskich drogach i niskich profilach hyhyhy
– eksploatacje nie żałuj dawaj porządne płyny ale bez przesady, popatrz na komplet Ravenola – olej, chłodnica i skrzynia porządne niemiecki wytwory
– stuki puki – drążki i łącznki będziesz słyszał w aucie bo się ładnie rozchodzi w kabinie
– mp3 w radiu to trochę roboty ale efekt zacny jest polecam
– obowiązkowo dobre wycieruchy nieszkieletowe bo to ładna duża szyba
– spryski mgłowe mnie nie przekonują bo mało płynu dają ale może sprawdzę
Dbaj bo to świetne proste auta i szerokości
Praktyczne rzeczy to:
– owiewki szyb – więcej szumu i troszkę uciekło z widoczności słupka przedniego ale w deszczu świetna sprawa okna otwarte hyhyh
– manetka wycieraczek z przerywaczem z 626
– rączka kotary ładowni
– gwizdki wystarczająco poprawią odbiór audio bez dużego wkłądu pracy i kasy, Hertze wstawiłem i naprawdę jest dużo lepiej – a tak to wygłuszenie i wszędzie nowe głośniki bo inaczej się nie da
– oświetlenie w spoilerze to są wtykane w5w jak postojówki
– w kwestii kół ja dałbym 16 ( 15-ki na zimę ) wystarczy bez kombinowania i fabryczny rozmiar no i kwestia ogumienia jak planujesz kupować dwa komplety, koszty itd no nie mówię o polskich drogach i niskich profilach hyhyhy
– eksploatacje nie żałuj dawaj porządne płyny ale bez przesady, popatrz na komplet Ravenola – olej, chłodnica i skrzynia porządne niemiecki wytwory
– stuki puki – drążki i łącznki będziesz słyszał w aucie bo się ładnie rozchodzi w kabinie
– mp3 w radiu to trochę roboty ale efekt zacny jest polecam
– obowiązkowo dobre wycieruchy nieszkieletowe bo to ładna duża szyba
– spryski mgłowe mnie nie przekonują bo mało płynu dają ale może sprawdzę
Dbaj bo to świetne proste auta i szerokości
tak tak juz widziałem temat o car audio z Twoim pomysłem chetnie bym zmienił ale no są priorytety
Domelek napisał(a):– owiewki szyb – więcej szumu i troszkę uciekło z widoczności słupka przedniego ale w deszczu świetna sprawa okna otwarte hyhyh
będe koniecznie chciał ale poszukam alternatywy do HEKO
co do reszty modów powoli a skutecznie bede coś wrzucał
mam do tego troche smykałki
dzięki za liste
dodałbym do niej wymiane oświetlenia na diodowe, przeróbka lamp na wersje black może i .... pełno innych ale to z czasem bo pomysłów pełna głowa a i troche obeznania mam
no heko nie są złe poza tym niczego innego w kraju nie znalazłem – żarówki diodowe tylko oświetlenie wnętrza i rejestracji tył ale pamiętaj że mogą być troszkę większe ledy i pogniesz blaszki
Domelek napisał(a):poza tym niczego innego w kraju nie znalazłem
no niestety... ja też. ale te są obłędne :
grube i zachodzą na cała tylnią szybe ale tylko w Malezji z tego co widze napisze do firmy jaki byłby koszt bo goscie z malezyjskiego klubu premacy sie nie odzywaja ...
Od pewnego czasu zastanawiam sie czy ja i autor tego tematu sie nie znamy! Fajne rodzinne autko na dodatek w opcji Sportive to jest to .
Pare szczegolow sie poskladalo ze Cie pokojarzylem chociaz wiadomo pewien nie jestem ale szczegolnie ze przesiadles sie z Hondy potem nick i inne rzeczy jeszcze. Trzeba bylo uczeszczac kiedys do KSW zeby byc teraz takim forumowym detektywem .
Nie chce Ci tu postowac z rzeczami nie zwiazanymi z tematem wiec jak cos to PW.
Nie chce Ci tu postowac z rzeczami nie zwiazanymi z tematem wiec jak cos to PW.
a ja sie tak zastanawiam odnośnie tej manetki biegów wycieraczek.
Zmiana tej z Premacy na taka z 626 jest robiona w jakim celu ? żeby dodać opcje przerywacza oznaczoną INT ?
to znaczy że seryjnie Premacy ma 3 biegi ? wyłączony, właczony stały i szybszy stały ?
pytam bo mam tak że jest jeszcze opcja INT raz za czas ze machnie wycieraczka o to chodzi ?
Zmiana tej z Premacy na taka z 626 jest robiona w jakim celu ? żeby dodać opcje przerywacza oznaczoną INT ?
to znaczy że seryjnie Premacy ma 3 biegi ? wyłączony, właczony stały i szybszy stały ?
pytam bo mam tak że jest jeszcze opcja INT raz za czas ze machnie wycieraczka o to chodzi ?
Czy manetka o której piszesz posiada pierścień do płynnej regulacji częstotliwości załączania się wycieraczek (czyli pełna funkcja INT)? Tak jak na tej fotce (zdj. z mojej premki po wymianie manetki). Bo o takiej manetce mowa:
Jeśli tak, to faktycznie możliwe, że ktoś ją dołożył później (to kwestia paru minut).
Jeśli tak, to faktycznie możliwe, że ktoś ją dołożył później (to kwestia paru minut).
nie nie mam tego pierścienia
po prostu sie zastanawiałem o co chodzi bo zrozumiałem że Premacy w ogole nia ma opcji INTertwału tylko od razu 1 albo 2 bieg i off
czyli dodanie tej manetki po prostu daje regulacje czestotliwości machań wycieraczki w trybie INT czy częsciej czy rzadziej tak ?
dobra już wiem wszystko czyli to jest regulacja częstotliwości, prędkości machnięc w trybie INT
takie coś własnie jest w dziale sprzedam do Premacy dostepne ale osobiście wydaje mi się to dość ...zbędne
po prostu sie zastanawiałem o co chodzi bo zrozumiałem że Premacy w ogole nia ma opcji INTertwału tylko od razu 1 albo 2 bieg i off
czyli dodanie tej manetki po prostu daje regulacje czestotliwości machań wycieraczki w trybie INT czy częsciej czy rzadziej tak ?
dobra już wiem wszystko czyli to jest regulacja częstotliwości, prędkości machnięc w trybie INT
takie coś własnie jest w dziale sprzedam do Premacy dostepne ale osobiście wydaje mi się to dość ...zbędne
No powiem Ci że to akurat bardzo praktyczne i potrzebne w naszym deszczowym klimacie
Czasem nie masz jak machnąć wycieraczka manewrując w strugach deszczu: redukcja, wyprzedzanie, kierunek a tu TIR wjeżdza w kałuże i nic nie widzisz a na liczniku 130 a z tyłu niebieskie szklanki
Czasem nie masz jak machnąć wycieraczka manewrując w strugach deszczu: redukcja, wyprzedzanie, kierunek a tu TIR wjeżdza w kałuże i nic nie widzisz a na liczniku 130 a z tyłu niebieskie szklanki
Nie wiem o jakie dokładnie "szklanki" chodzi Domelkowi , ale na pewno popieram jego powyższą wypowiedź:
dotyczącą przydatności montażu manetki z płynną możliwością regulacji załączania się wycieraczek. Już w pierwszym dniu zaraz po zamontowaniu tegoż "cuda" przy niby deszczu (czyt. mżawka) bez problemu mogłem ustawić pierścieniem taki czas załączania wycieraczek jak mi pasowało (wycieraczki nie tarły po suchej szybie, jak i nie załączały się zbyt często) – a cieszyłem się z tego jak dziecko
Taką manetkę jak sam pewnie zauważyłeś można tanio wyhaczyć, łatwo się ją montuje, i wg. mnie (i jak widać nie tylko) to nie jest zbędny gadżet (nie bez potrzeby montuje się go w standardzie w innych modelach).
Domelek napisał(a):No powiem Ci że to akurat bardzo praktyczne i potrzebne w naszym deszczowym klimacie
dotyczącą przydatności montażu manetki z płynną możliwością regulacji załączania się wycieraczek. Już w pierwszym dniu zaraz po zamontowaniu tegoż "cuda" przy niby deszczu (czyt. mżawka) bez problemu mogłem ustawić pierścieniem taki czas załączania wycieraczek jak mi pasowało (wycieraczki nie tarły po suchej szybie, jak i nie załączały się zbyt często) – a cieszyłem się z tego jak dziecko
Taką manetkę jak sam pewnie zauważyłeś można tanio wyhaczyć, łatwo się ją montuje, i wg. mnie (i jak widać nie tylko) to nie jest zbędny gadżet (nie bez potrzeby montuje się go w standardzie w innych modelach).
hej no luzik
Może taki bajer wpadnie kiedyś do mnie do autka ale zależy mi obecnie na innych bardziej serwisowych sprawach
Ciesze się że w końcu dorwałem w przyzwoitych pięniądzach ( czytaj 60zł z przesyłką kurierem ) halogen którym to moge zastąpić spalony do tego od razu obkleję obydwa żółtą lampfolią i wpadną dla podkreślenia efektu żółte żarówki H3 do tychże halogenów
efekty mam zamiar nie długo pokazać
No i wczoraj w końcu zabrałem się za zamawianie rozrządu do Premacki i jakieś moje miłe zaskoczenie było gdy ba carspeed.pl akurat na to była cena dnia
Może taki bajer wpadnie kiedyś do mnie do autka ale zależy mi obecnie na innych bardziej serwisowych sprawach
Ciesze się że w końcu dorwałem w przyzwoitych pięniądzach ( czytaj 60zł z przesyłką kurierem ) halogen którym to moge zastąpić spalony do tego od razu obkleję obydwa żółtą lampfolią i wpadną dla podkreślenia efektu żółte żarówki H3 do tychże halogenów
efekty mam zamiar nie długo pokazać
No i wczoraj w końcu zabrałem się za zamawianie rozrządu do Premacki i jakieś moje miłe zaskoczenie było gdy ba carspeed.pl akurat na to była cena dnia
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości