Odrzucona reklamacja nowego sprzęgła co robić? (rozwiązanie)
Strona 1 z 1
witam wszystkich kupilem w marcu kompletne sprzegło oem w jednym ze sklepów polecanych przez forum mazdaspeed z braku czasu oddania madzi do mechanika dopiero znalazłem go w lipcu i po założeniu nowego sprzegla okazało sie że jest masakra piszczenie terkotanie no dramat zadzwoniłem do pana ktory mi to sprzedał powiedziałem jak sprawa wygląda a on powiedział że niema problemu żebym wyslał on jak najbardziej przyjmie na gwarancje i wysle do producenta po 2 tygodniach otrzymałem od niego telefon że reklamacja została odrzucona poradzcie mi co teraz zrobić bo wyrzucic 650 zł w błoto to mi sie nieuśmiecha i zapewne nikomu kto byłby na moim miejscu
- Załączniki
Zwykle lepiej korzystać z ustawy o niezgodności towaru/usługi z umową. Jeśli jesteś pewien, że wadliwe było samo sprzęgło/zestaw, to spróbowałbym załatwić sprawę jeszcze tą drogą. Potem moim zdaniem pozostaje jedynie opisanie przykrych doświadczeń w dziale "niepolecane sklepy/warsztaty".
P.S. Pseudoanaliza w zgłoszeniu reklamacyjnym (oznaczenia markerem, niecentryczność itd.) moim zdaniem były całkowicie zbędne. Sprawa jest prosta – działa, albo nie działa.
P.S. Pseudoanaliza w zgłoszeniu reklamacyjnym (oznaczenia markerem, niecentryczność itd.) moim zdaniem były całkowicie zbędne. Sprawa jest prosta – działa, albo nie działa.
the right man in the wrong place...
Jeśli chodzi o łożysko, to faktycznie jest ono samocentrujące i ta nieosiowość nie jest wadą. W przypadku tarczy sprzęgła dopuszczalna jest odchyłka prostoliniowości do 0,5mm, stwierdzone bicie 1mm świadczy o jej skrzywieniu podczas montażu. Jeżeli piasta ma wyczuwalny luz, to jest on oznaką błędnego montażu i będzie prowadzić do terkotania. W przypadku skrzywionej tarczy często również są odczuwalne wibracje podczas ruszania, które są przenoszą się na tłumik drgań skrętnych (środkowa część tarczy), stąd wytarcia na sprężynach i pewnie brunatne przebarwienia na obwocie roboczej części docisku. Sprzęgła SACHS są dobrej jakości w wielu przypadkach montowane fabrycznie. Moim zdaniem skopany montaż, skrzynia przed dokręceniem zawisła na piaście.
Sami sobie jesteście winni a dlaczego tak piszę.Dalej kupujcie części z niewiadomego pochodzenia a ja będę zacierał rączki i wymieniał.Zawiez auto do mechanika niech wymienią to sprzęgło oni zamawiają ze swoich hurtowni i wymieniają A Ciebie interesuje ZADOWOLENIE a nie ze coś piszczy stuka.Wtedy masz gwarancję na część i usługę.
Jego wina jest tylko w momencie, gdy wybrał druciarza zamiast mechanika.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
To jest moj dobry kolega bardzo dobry mechanik ktory zawsze naprawial mi wszystkie samochody i watpie w jego blad.jezeli chodzi o wytarcia na sprezynkach to juz byly od nowosci.mi sie wydaje ze dostalem ferelne sprzeglo i teraz umywaja rece
Poszukaj rzeczoznawcy i zapytaj czy jest szansa by wykazał wadę sprzęgła. Jeśli z rozmowy będzie wynikało, ze nie będzie problemu to moze warto zainwestować. Nie chcę tu wydawać wyroku.. ale może tym razem jednak mechanik... zagapił się i zonk ;/
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
bambam89 napisał(a):a pozatym opinie taka może każdy sobie napisac spotkał sie ktoś z wydana opinia bez żadnych pieczątek podpisów inzynierów?na jakich maszynach było sprawdzane itd?dziwne niemyslicie?
Przecież taką opinię, to może u nich nawet wydawać jakiś pan Henio, nie musi być wcale inżynier, to nie jest opinia rzeczoznawcy tylko odmowa uznania reklamacji.
Problem w tym, że teraz, jedyną drogą dla Ciebie jest albo uznanie tego faktu, albo udanie się do rzeczoznawcy, zapłacenie za opinię i ponowna reklamacja wraz z załączoną opinią rzeczoznawcy. Ale nawet mimo to, mogą odmówić – wtedy zostaje Ci tylko droga sądowa.
Nie wiem czy warto się bawić, ja bym uznał jednak, że mechanik mógł się raz pomylić... A te wytarcia na sprężynach, moim zdaniem przesadzasz – to żadna wada mechaniczna.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
jacobs napisał(a):bambam89 napisał(a):a pozatym opinie taka może każdy sobie napisac spotkał sie ktoś z wydana opinia bez żadnych pieczątek podpisów inzynierów?na jakich maszynach było sprawdzane itd?dziwne niemyslicie?
Przecież taką opinię, to może u nich nawet wydawać jakiś pan Henio, nie musi być wcale inżynier, to nie jest opinia rzeczoznawcy tylko odmowa uznania reklamacji.
Problem w tym, że teraz, jedyną drogą dla Ciebie jest albo uznanie tego faktu, albo udanie się do rzeczoznawcy, zapłacenie za opinię i ponowna reklamacja wraz z załączoną opinią rzeczoznawcy. Ale nawet mimo to, mogą odmówić – wtedy zostaje Ci tylko droga sądowa.
Nie wiem czy warto się bawić, ja bym uznał jednak, że mechanik mógł się raz pomylić... A te wytarcia na sprężynach, moim zdaniem przesadzasz – to żadna wada mechaniczna.
luzne sprezynki na tarczy to niejest dla ciebie wada?dzisiaj mialem w rekach nowe lozysko oporowe i jakos smar sie z niego niewydobywal jutro bede mial sprzeglo sachsa i wtedy porownam obydwa komplety.3 mechanikow z roznych warsztatow ogladalo dokladnie to sprzeglo i kazdy stwirdzil ze jest ze najprawdopodobniej jest po regeneracji przypadek?napewno tego nieodpuszcze chodzbym mial je co chwile odsylac z powrotem i tak niemam nic do stracenia...
jak się ma opinie rzeczoznawcy (nienaciągana) to nie ma co sie bac sądu. Koszt sprawy to jesli sie nie mylę 5%. Zapewne bedzie wnioskowal o owe 650zł +koszt rzeczoznawcy. W Twoim przypadku będzie nie wiecej jak 50zł. Poza pismem do sprzedawcy, mozesz wnioskowac z reklamacją do producenta.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Pozastaje rzeczoznawca lub producent...
w takim wypadku składałbym reklamacje do producenta...
Jeżeli potwierdzą, że to nie jest ich bezpośredni produkt, to masz w ręku mocny argument...
bambam89 napisał(a):3 mechanikow z roznych warsztatow ogladalo dokladnie to sprzeglo i kazdy stwirdzil ze jest ze najprawdopodobniej jest po regeneracji
w takim wypadku składałbym reklamacje do producenta...
Jeżeli potwierdzą, że to nie jest ich bezpośredni produkt, to masz w ręku mocny argument...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Walczyłem i wywalczyłem!
Po wysłaniu im takiej opinii od mechanika i długim czekaniu grubo ponad miesiąc dostałem informacje że reklamacja została uznana
Oto treść odpowiedzi mechanika na ich opinię:
Nie zgadzam się z otrzymaną opinią reklamacji, którą otrzymałem dnia 22.07.2015
"luźne pasowanie nie jest jednoznaczne z ich nieprawidłowym działaniem" – ale jest wielce prawdopodobne ze "luzne pasowanie" powoduje stuki w pracy sprzegła, gdyz sprezyny stosuje sie do tlumienia drgań skretnych wystepujacych w pracy ukladu napedowego.
smar wydobywajacy sie z lozyska znaczaco skraca eksploatacje, doprowadza do zacierania , – jesli niestwierdzono wydobycia sie przez uszczelnienie, to skad sie znalazl w tym miejscu,jesli w poblizu niema innego elementu smarowanego smarem.
owalnosc tulejki jest jedna sprawa a owalnosc elementu stycznego z "słoneczkiem " docisku sprzegła druga.
dzwieki wydobywajace sie z ukladu, swiadcza o nie osiowej pracy dwoch elementow, pisk wydobywajacy sie z sprzegla przypomina tarcie metalu o metal.
gdzie bylo mierzone bicie tarczy?? "znaczne bicie" tarczy sprzeglowej, jesli bylo mierzone na tulejce z frezem, to jesli pan zapewne doskonale wie jest elementem ruchomym,i pomiar w tym miejscu jest bezzasadny. głownym zastrzezeniem reklamacyjnym byly dzwieki wydawane przez sprzeglo glownie pisk i terkot , co wyklucza pana bezpodstawna argumentacje w sposobie montazu skrzyni. skrzynia byla montowana z pomoca podstawki do skrzyn, co ogranicza praktycznie do zera mozliwosc skrzywienia tarczy.
drugim zastrzezeniem bylo dziwne oznaczenia pisane flamastrem na tarczy sprzegła oraz docisku, co moglo by swiadczyc o jakiejs ingerencji w sprzegło , regeneracji , wczesniejszych zwrotach reklamacyjnych,badz nieprzejscia kontroli jakosci ,
Po wysłaniu im takiej opinii od mechanika i długim czekaniu grubo ponad miesiąc dostałem informacje że reklamacja została uznana
Oto treść odpowiedzi mechanika na ich opinię:
Nie zgadzam się z otrzymaną opinią reklamacji, którą otrzymałem dnia 22.07.2015
"luźne pasowanie nie jest jednoznaczne z ich nieprawidłowym działaniem" – ale jest wielce prawdopodobne ze "luzne pasowanie" powoduje stuki w pracy sprzegła, gdyz sprezyny stosuje sie do tlumienia drgań skretnych wystepujacych w pracy ukladu napedowego.
smar wydobywajacy sie z lozyska znaczaco skraca eksploatacje, doprowadza do zacierania , – jesli niestwierdzono wydobycia sie przez uszczelnienie, to skad sie znalazl w tym miejscu,jesli w poblizu niema innego elementu smarowanego smarem.
owalnosc tulejki jest jedna sprawa a owalnosc elementu stycznego z "słoneczkiem " docisku sprzegła druga.
dzwieki wydobywajace sie z ukladu, swiadcza o nie osiowej pracy dwoch elementow, pisk wydobywajacy sie z sprzegla przypomina tarcie metalu o metal.
gdzie bylo mierzone bicie tarczy?? "znaczne bicie" tarczy sprzeglowej, jesli bylo mierzone na tulejce z frezem, to jesli pan zapewne doskonale wie jest elementem ruchomym,i pomiar w tym miejscu jest bezzasadny. głownym zastrzezeniem reklamacyjnym byly dzwieki wydawane przez sprzeglo glownie pisk i terkot , co wyklucza pana bezpodstawna argumentacje w sposobie montazu skrzyni. skrzynia byla montowana z pomoca podstawki do skrzyn, co ogranicza praktycznie do zera mozliwosc skrzywienia tarczy.
drugim zastrzezeniem bylo dziwne oznaczenia pisane flamastrem na tarczy sprzegła oraz docisku, co moglo by swiadczyc o jakiejs ingerencji w sprzegło , regeneracji , wczesniejszych zwrotach reklamacyjnych,badz nieprzejscia kontroli jakosci ,
Pogratulować zacięcia i uporu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki