Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
Ok Czyli u mnie jest cos nie tak. Dziekuje za informacje.
witam , mam pare pytań odnośnie klimatyzacji , jest gorąco w h.. a klima dalej nie działa , tamtego roku spod osuszacza wylał sie płyn , plastikowy dekielek jest jak na foto teraz tak szukałem na allegro tej częsci i znalazłem http://allegro.pl/osuszacz-klimatyzacji ... 66454.html np . ale wszstkie maja dziury powyżej na przewody ale moj wygląda inaczej od góry . może nie da sie wymienić i trzeba z cała chłodnica ? albo go sie tam wsuwa ? poprosze o sugestie może jakąś porade
Ostatnio edytowano 6 cze 2015, 16:48 przez Skrecikkk, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 cze 2011, 17:02
- Posty: 72
- Skąd: Dębica
- Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o
Hej
Moja M6 ma dziwną przypadłość i nie wiem czy to groźne czy nie i co za to odpowiada.
Coś mi hałasuje (klekocze) po załączeniu klimy na wolnych obrotach.
Dźwięk dochodzi jakby z okolic kol. wydechowego/alternatora (gdy słucham od góry), ale słuchając od strony koła, to o raczej z tyłu u dołu, ale ciężko powiedzieć...równie dobrze może być miska olejowa/sprężarka klimy Po prostu się "niesie", a ja nie jestem w stanie go doprecyzować.
Klima działa, auto jeździ bez problemu. Psikanie WD40 we wszystkie kółka nic nie dało. Sprawdziłęm luz zaworowy i jest OK (jedynie 1 para zaworów akurat od tej strony co hałasuje ma 0,2 in i 0,25 out, a cała reszta 0,25 in 0,3 out, więc jest nieźle).
Filmik:
Od 17 sek słychać to "klekotanie", na 45-55 sek ładna cisza, potem w 59 znowu klekot, ale na kilka sek., bo się sprężarka wyłączyła.
Kręcone w ciemnym garażu, ale chodzi o dźwięk
Klekot nie występuje zawsze i jak podjechałem tak po prostu do mechanika, to akurat była cisza po uruchomieniu silnika , bo zwykle po odpaleniu silnika jest cicho, dopiero po jakimś czasie się odzywa (niezależnie czy silnik zimny czy gorący)...
Podejrzewam napinacz (ma minimalne drgania czasem, ale to chyba w normie), ale może to niekoniecznie to, więc jeśli ktoś ma jakieś inne sugestie i metody na sprawdzenie, to bym był bardzo wdzięczny.
Dodano:
Występuje nie tylko na wolnych obrotach, bo jak trzymam np. 1500 obr, to też występuje.
wyeliminowałem sprężarkę klimy, bo jak klima jest wyłączona i "puknę" w pedał gazu na wolnych to ten dźwięk też się pojawi na ułamek sekundy.
Jak miałem trabanta to podobnie grzechotało "spalanie stukowe", ale w M6 raczej to nie występuje, bo wszystko inne jest w normie, a poza tym spalanie takie by było widoczne/słyszalne pod każdym innym obciązeniem
Jakieś sugestie????
Moja M6 ma dziwną przypadłość i nie wiem czy to groźne czy nie i co za to odpowiada.
Coś mi hałasuje (klekocze) po załączeniu klimy na wolnych obrotach.
Dźwięk dochodzi jakby z okolic kol. wydechowego/alternatora (gdy słucham od góry), ale słuchając od strony koła, to o raczej z tyłu u dołu, ale ciężko powiedzieć...równie dobrze może być miska olejowa/sprężarka klimy Po prostu się "niesie", a ja nie jestem w stanie go doprecyzować.
Klima działa, auto jeździ bez problemu. Psikanie WD40 we wszystkie kółka nic nie dało. Sprawdziłęm luz zaworowy i jest OK (jedynie 1 para zaworów akurat od tej strony co hałasuje ma 0,2 in i 0,25 out, a cała reszta 0,25 in 0,3 out, więc jest nieźle).
Filmik:
Od 17 sek słychać to "klekotanie", na 45-55 sek ładna cisza, potem w 59 znowu klekot, ale na kilka sek., bo się sprężarka wyłączyła.
Kręcone w ciemnym garażu, ale chodzi o dźwięk
Klekot nie występuje zawsze i jak podjechałem tak po prostu do mechanika, to akurat była cisza po uruchomieniu silnika , bo zwykle po odpaleniu silnika jest cicho, dopiero po jakimś czasie się odzywa (niezależnie czy silnik zimny czy gorący)...
Podejrzewam napinacz (ma minimalne drgania czasem, ale to chyba w normie), ale może to niekoniecznie to, więc jeśli ktoś ma jakieś inne sugestie i metody na sprawdzenie, to bym był bardzo wdzięczny.
Dodano:
Występuje nie tylko na wolnych obrotach, bo jak trzymam np. 1500 obr, to też występuje.
wyeliminowałem sprężarkę klimy, bo jak klima jest wyłączona i "puknę" w pedał gazu na wolnych to ten dźwięk też się pojawi na ułamek sekundy.
Jak miałem trabanta to podobnie grzechotało "spalanie stukowe", ale w M6 raczej to nie występuje, bo wszystko inne jest w normie, a poza tym spalanie takie by było widoczne/słyszalne pod każdym innym obciązeniem
Jakieś sugestie????
Przyczyn może być wiele, bo ja w poprzednim samochodzie jak miałem podobny dźwięk ( tylko jednostajny) to się okazało że przy rozrządzie jakaś sprężynka napinająca pękła i brzęczało. U Ciebie może być zacierające się lożysko alternatora czy jakiejś rolki. U mnie w M6 słychać takie "tykanie" i podejrzewam właśnie łożysko rolki napinacza, bo jak kupiłem samochód to napinacz się zastał i trzeba go było rozruszać psikając jakimś preparatem. Najlepiej to z poziomu kanału zdiagnozować skąd pochodzi dźwięk, bo od góry silnika jest ciężko bo hałas się niesie.
Witam mam pytanie czy w naszych mazdach znajduje się taki filterek? dodam że to jest od klimatyzacji.
Problem jest taki że po serwisie klimy udało się zejść do temperatury powietrza przy kratce do ok 10-12 stopni a chciał bym poprawić ten wynik i mechaniki stwierdził ze to małe coś powinno pomóc bo tam jest jakiś czujnik czy coś (nie znam się)
Przedstawiony filterek jest z paska kolegi i ponoć zbiło temperaturę o 6 stopni
Problem jest taki że po serwisie klimy udało się zejść do temperatury powietrza przy kratce do ok 10-12 stopni a chciał bym poprawić ten wynik i mechaniki stwierdził ze to małe coś powinno pomóc bo tam jest jakiś czujnik czy coś (nie znam się)
Przedstawiony filterek jest z paska kolegi i ponoć zbiło temperaturę o 6 stopni
- Od: 4 gru 2010, 14:42
- Posty: 101
- Skąd: Okolice Krosna
- Auto: Była: Madzia 323f Ba 1.5
Jest: Mazda6 GY LF '04 2.0Pb
Ford Cougar 2.0 99r.
Witaj jutro sprawdzę w Pracy czy jest ale w 99% jest ten Dławik.W mojej Madzi jak ustawie klimkę temperatura wylotowa z kratki dochodzi do -2 a -3 stopnie to zależy od temperatury zewnętrznej,ja sprawdzałem jak pogoda była 28 a 30 stopni
To co nabili i nie sprawdzili jak działa ,czy tego nie robią tam gdzie nabijają ,w końcu ja muszę swoją nabić ,3 lata a ona dalej zimnem dmucha
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Z ciekawości zapytam. Ile powinno lecieć?
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Cześć,
Panowie proszę o pomoc, chcę kupić chłodnicę klimy do mojej madzi (stara już lekko spruchniała), ale na stronie nissensa wyskakują mi dwie różne o innych rozmiarach:
Nr Nissens.940352, Wymiary (w x sz x g): 680 x 308 x 16 mm, Nr OE : GK2G61480J
i
Nr Nissens.94792, Wymiary (w x sz x g): 648 x 296 x 16 mm, Nr OE : GJYA-61-48ZA
Nie jestem w stanie bez zrzucania zderzaka sprawdzić po wymiarach jaką sam mam, a raczej wymiane zlecę mechanikowi i dlatego pytanie do Was: którą brać, bo różnica w cenie spooora 580 do 840zł (wycena mechaniora, oczywiście nie mam zamiaru tyle płacić i wolę kupić sam).
Zatem, czy jest to obojętne, bo da się zamontować obydwie, czy muszę mieć konkretną?
Panowie proszę o pomoc, chcę kupić chłodnicę klimy do mojej madzi (stara już lekko spruchniała), ale na stronie nissensa wyskakują mi dwie różne o innych rozmiarach:
Nr Nissens.940352, Wymiary (w x sz x g): 680 x 308 x 16 mm, Nr OE : GK2G61480J
i
Nr Nissens.94792, Wymiary (w x sz x g): 648 x 296 x 16 mm, Nr OE : GJYA-61-48ZA
Nie jestem w stanie bez zrzucania zderzaka sprawdzić po wymiarach jaką sam mam, a raczej wymiane zlecę mechanikowi i dlatego pytanie do Was: którą brać, bo różnica w cenie spooora 580 do 840zł (wycena mechaniora, oczywiście nie mam zamiaru tyle płacić i wolę kupić sam).
Zatem, czy jest to obojętne, bo da się zamontować obydwie, czy muszę mieć konkretną?
- Od: 24 wrz 2012, 14:37
- Posty: 15
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda CX5, 2.0 (E95), 2013
Wcześniej: Mazda6, 1.8 (E95/LPG), 2003
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6