Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez tadziomaru1 » 13 lip 2015, 20:58

Taaa...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez phoenx » 14 lip 2015, 00:32

Kolego kubsztyk – proponuję zdać maturę. Nabędziesz niezbędnej umiejętności czytania ze zrozumieniem... No nic. Dziękuję wszystkim za rady. Rozwialiście moje wątpliwości jakże technicznymi i profesjonalnymi odpowiedziami. EOT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez wtsz » 14 lip 2015, 08:49

Za dwa tygodnie będę miał dokładniejsze informacje o Ravenolu prosto od producenta. Sam jestem ciekawy bazy olejowej.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez CLAU » 14 lip 2015, 08:56

phoenx, zamiast strzelac focha o sciane to zalej sobie te 10w60 do tego starego sztrucla tak jak planowales i sie ciesz bo tak widze ze oczekujesz tutaj rozbicia twojego problemu na atomy i kazdy najlepiej aby odkurzyl swoj doktorach z fizyki i chemii aby dac ci wyczerpujaca odpowiedz na kilka kartek A4.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kubsztyk » 14 lip 2015, 09:21

phoenx napisał(a):Kolego kubsztyk – proponuję zdać maturę. Nabędziesz niezbędnej umiejętności czytania ze zrozumieniem...

Niestety, chyba nie będzie mi to dane
090.gif
Nie wiem czy trafię w "klucz"
phoenx napisał(a):– z tego co wiem 10W60, lubi bardzo dużą temperaturę pracy – ok, lubię przycisnąć, dodatkowo w Xedzie pod maską jest bardzo mało miejsca a co za tym idzie temperatura bardzo wysoka (a do tego mam jeszcze instalację LPG, co podwyższa temperaturę spalania), ale pewnie olej ten długo nabiera temperaturę roboczą? Jak to będzie w zimie? Pewnie poranny rozruch jest bolesny dla silnika przy takiej gęstości?

Kluczowym jest tutaj prędkość rozprowadzania oleju po silniku. Na przykład zimnemu olejowi 5W zajmuje to 10s, 10W 30 sekund, 15W np. 55 sekund (tak przykładowo). Ze względu na instalację LPG zastosowałbym tutaj 5W40, a normalnie na benzynce mogłoby być 5W30, wielkie amerykańskie, lecz niewysilone V8 jeżdżą na 5W30 i nic im się nie dzieje.
Każdy olej ma mniej więcej tę samą gęstość ~850kg/m3, a zbyt duża lepkość oznacza zwiększone tarcie wewnętrzne oleju = większe spalanie paliwa, olej zbyt lepki może też przyczynić się do szybszego zużycia ruchomych części silnika, olej zbyt lepki w samochodzie cywilnym osobowym gorzej odbiera ciepło ze względu na wolniejsze płynięcie (tak mi się wydaje). Poza tym hydrauliczne samoregulatory zaworów nie lubią "gęstych" i niskiej jakości olejów.
phoenx napisał(a):– czy Valvoline to dobry wybór, czy może jednak coś innego?

Dobry wybór, jeżdżę już na drugim oleju Valvoline z rodziny Synpower i jest ok.
phoenx napisał(a):– czy zwyczajnie nie zajadę silnika tym olejem (bo producent zaleca oleje 0W30 – 10W40)?

Zamierzasz wlać olej, którego nie rekomenduje producent.
phoenx napisał(a):– teraz raz na jakiś czas dolewam trochę oleju (ciężko powiedzieć ile) – podejrzewam, że przy 10W60 pobór oleju może się zmniejszyć?

Radykalne zwiększenie lepkości oleju to półśrodek, trzeba zajrzeć przez korek wlewu oleju albo zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć, czy jest czysto, czy szlam. "Pobór" oleju zależy nie tylko od kondycji silnika, ale też od jakości oleju (temperatura zapłonu, baza olejowa). Jeśli silnik jest w dobrym stanie, z odmy nie dmucha ani z bagnetu, to pomóc może zastosowanie płukanki silnika i wymiana na dobry jakościowo olej.
"Gęstszy" olej wcale nie oznacza doszczelnienia silnika. Ja jeżdżę na 5W30 energooszczędnym i nie zauważam ubytków oleju, maksymalnie 100-200ml między wymianami przy krótkich zimowych dystansach lub ciężkiej nodze latem.
phoenx napisał(a):– czy w ogóle gra jest warta świeczki?

Nie.
phoenx napisał(a):– czy zdobędę dzięki takiej zmianie sławę, kobiety i pieniądze? :D

Nie.
phoenx napisał(a):Uuu... Myślałem, że będą jakieś głosy na 'tak' :) Chyba macie rację... Zaleję znów 10w40 albo zmienię na 5w40 / 5w50 – co myślicie o tym drugim?

5W50 wykracza poza zakres rekomendacji producenta (indeks "50").
Ostatnio edytowano 14 lip 2015, 15:31 przez kubsztyk, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez zabas85 » 14 lip 2015, 11:44

A ja zapytam tak :

Ten Ravenol 5w30 to który wybrać ?

HLS SAE 5w30
http://sklep.ravenol.pl/oleje-silnikowe ... to-5L.html

czy

HPS SAE 5w30
http://sklep.ravenol.pl/oleje-silnikowe ... to-5L.html

czy nie kombinować i Dexelie 5w30 ?

czy jak przejde w nie dalekiej przyszłości na sekwencyjny gaz jako paliwo warto będzie zmienić ten olej na jakiś inny ? pod wzgledem lepkości ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2015, 19:31
Posty: 153 (2/3)
Skąd: Brzeszcze
Auto: Mazda Premacy CP 2.0 FS 2001

Postprzez kubsztyk » 14 lip 2015, 11:57

Ravenol FO 5W30 http://sklep.ravenol.pl/oleje-silnikowe ... to-5L.html ma normę ACEA A5/B5, taką jak Dexelia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez wtsz » 14 lip 2015, 12:07

Tak się od wczoraj zastanawiam nad terminem "Ciężka noga" i ni cholery nie mogę tego przełożyć na dobór oleju do silnika.
Znam przypadki gdzie 90-100kW to mało, ale silnik nigdy nie był wkręcony powyżej 3500obr/min.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez phoenx » 14 lip 2015, 17:45

kubsztyk napisał(a):Niestety, chyba nie będzie mi to dane...
... (dużo świetnych informacji)
5W50 wykracza poza zakres rekomendacji producenta (indeks "50").

I to była właśnie odpowiedź o jaką mi chodziło... Pełna profeska! Dziękuję :) Zaleję zatem Valvoline Synpower 5w40 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez mp8 » 14 lip 2015, 21:29

Nadchodzi pora wymiany oleju, kilkanaście stron wcześniej polecano mi 5w40, w silniku jest castrol 10w40. Autko to 323f sportive 2.0 z lpg na 10tyś łyka 1,4litra oleju.
Myślałem na dexelia/valvo maxlife/synpower 5w40

co radzicie?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez Fred.X » 14 lip 2015, 21:50

Synpower <faja>
Total
Ravenol
Motul
Dexelia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Beny » 15 lip 2015, 06:33

A czym się różni valvoline maxlife od synpower?
Miałem maxlifa 10w40, teraz motul przed każdą wymiana płukankę.
Teraz chce wlać 5w40
Aktualnie 1l10000 przebieg 260 tys.
Zastanawiam się nad motulem lub maxlaifem
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/84)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez wtsz » 15 lip 2015, 08:43

A czym się różni valvoline maxlife od synpower?

Najprościej: Synpower dłużej i lepiej będzie smaroweał.
Zastanawiam się nad motulem lub maxlaifem

Motul bliżej Synpowera.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez lukaszm » 22 lip 2015, 18:41

Panowie który olej będzie lepszy Comma xtech 5w30 czy też Millers Oils XF LONGLIFE 5w30 lub
Motul 8100 ECO-NERGY 5W-30 Mazda3 ma przejechane 145tys silnik 1.6 benzyna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez dzux » 22 lip 2015, 19:33

według mnie motul 8100 energy sam taki stosuje już 2 lata i jest git :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Biniu » 22 lip 2015, 21:13

lukaszm napisał(a):Panowie który olej będzie lepszy Comma xtech 5w30 czy też Millers Oils XF LONGLIFE 5w30 lub
Motul 8100 ECO-NERGY 5W-30 Mazda3 ma przejechane 145tys silnik 1.6 benzyna


Parametrami według mnie Motul. Ciekawe jaką Millers ma temperaturę zapłonu, bo podali tylko > 200 a to może oznaczać 201 i 299 zarówno (choć podejrzewam, że skoro brak to raczej nie ma powodów do chwalenia się).
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez pociech » 23 lip 2015, 23:12

Mam w silniku olej Mobil Super 2000 10W40 półsyntetyczny (ten większy na zdjęciu poniżej). Z racji, że od zalania już go odrobinkę ubyło, a wybieram się w dość długą podróż (około 1500km), postanowiłem go trochę dolać dla pewności. Kupiłem 1L takiego jak poniżej (mała butelka), ale wtedy nie zauważyłem tam napisu DIESEL :( Czy te oleje się czymś różnią? Czy mogę go bez obaw dolać do silnika benzynowego Z5 (pewnie nie wleję całego)?

20150723204.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2014, 20:46
Posty: 77
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008

Postprzez lantan » 24 lip 2015, 00:27

Myślę, że bez problemu – oba oleje spełniają tą samą specyfikację ACEA A3/B3. Sądzę, że ten zabieg to z dopisaniem "diesel" to bardziej marketing. W Twoim przypadku nie ma problemu z wymogiem niskiego poziomu popiołów z uwagi na brak DPF. Parametry lepkościowo-temperaturowe również są identyczne w tych dwóch olejach :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez rafał88 » 24 lip 2015, 08:28

Ale i tak najlepsza opcja to 5w40/30 do tego silnika. Jesli nie ma innego do to wlej i tez bedzie.

Napewno zostanie przeniesione w odpowiedni dzial/temat .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pociech » 24 lip 2015, 10:14

Dzięki za info. Tak myślałem, że nie ma dużej różnicy, ale wolałem się upewnić. Kupiłem taki olej przez roztargnienie i zauważyłem to dopiero w domu <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2014, 20:46
Posty: 77
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki