Mazda3 BK LF ’03 TOP SPORT Aero ≡USA style≡ – by pawcio1017™
Po zupełnie przypadkowej sprzedaży byłej "efki" przyszła pora na poszukiwania planowanej trójki. Podstawowymi założeniami takowej miał być benzynowy, dwulitrowy motor i pakiet Aero. Po około miesiącu codziennego przeglądania ofert i przejechaniu kilkuset kilometrów po Polsce celem obejrzenia kilku aut w agonalnym stanie lekko podłamany zacząłem już rozglądać się nawet za innymi markami (Opel Signum, Audi A3...). Do głowy przychodziły też mniej racjonalne pomysły – „a może mx-5”? Wtedy to napisał do mnie użytkownik Pietrus87 z Olsztyna z propozycją sprzedaży swojej niebieskiej trójki, którą zamieniał na 3BK MPS. Po kilku, a w sumie to kilkunastu wymienionych wiadomościach, jako że daleko nie miałem to stwierdziłem, że zaryzykuję i umówiliśmy się na oględziny w weekend. Po oględzinach, znalezieniu kilku drobnych wad, szybkim przemyśleniu „za i przeciw” i porównaniu z tym, co widziałem dotychczas stwierdziłem, że ten egzemplarz jest warty dopieszczania. Szybkie targowanie i chwilę później Mazda pomykała w stronę nowego domu
Marka: Mazda 3BK
VIN: JMZBK14F241107455
Data produkcji: 02.09.2003r.
Silnik: 2.0 LF (150KM)
Lakier: Montrealblau Metallic (27B)
Wnętrze: BP7 Race Blau,
Przebieg (na 07.2016): 243 000km
Auto pochodzi z Austrii, serwisowane w ASO do 177tyś. km do 2012 roku (poza wpisami w książce serwisowej przebieg potwierdzony wydrukami z przeglądów okresowych) . Przebieg przy zakupie wynosił 219 000km.
#6xairbag, #reflektory ksenonowe, #reflektory tył LED, #czujnik deszczu, #czujnik zmierzchu, #kompletny pakiet Aero , #alufelgi 17”, #klimatronic, #4xelektryczne szyby, #elektrycznie regulowane lusterka, #odtwarzacz CD, #skórzana kierownica, gałka zmiany biegów i podstopnica, #wykończenia wnętrza alcantarą, #DCS, ABS, #komputer pokładowy, #wspomaganie kierownicy, #regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, #światła przeciwmgielne, #kierownica wielofunkcyjna, #6xgłośniki, #przyciemnione szyby, #akcesoryjne kierunkowskazy boczne, #akcesoryjna ramka dźwigni zmiany biegów, #dedykowana stacja multimedialna EONON D5151 (USB, DVD, zestaw głośnomówiący, GPS, kamera cofania),
Auto najnowsze nie jest (w końcu to początek produkcji...) dlatego też i w tym egzemplarzu standardowo trzeba będzie powalczyć z korozją. Na szczęście występuje ona "tylko" na rantach drzwi i pokrywie bagażnika. Ranty drzwi mam w planach samodzielnie, porządnie ogarnąć latem. Nad klapą muszę pomyśleć, bo żeby zrobić to porządnie to musiałaby być polakierowana cała i nie wiem, czy nie lepiej poszukać drugiej. Co najważniejsze reszta budy zdrowa, podwozie porządnie zabezpieczone. Jako, że lakier nie był w najlepszej kondycji został poddany kompleksowej, trzy etapowej korekcie. Zmatowiałe reflektory zostały również spolerowane i zabezpieczone powłoką ceramiczną. W miejscu fabrycznych odblasków w tylnym zderzaku zamontowane zostały pomarańczowe lampki obrysowe, do kompletu przednie reflektory zostały zmodyfikowane na tzw. "blinkery".
Zawieszenie jest i pozostanie standardowe. Po półtora roku jeżdżenia obniżoną efką stwierdzam,że wystarczy. (Chyba się starzeje ). Na sezon 2016 Mazda dostała porządne, chromowane obręcze niemieckiej firmy INTRA model K885i. Średnica oczywiście 17". 7,5" szerokości, ET 40. Jest to ta sama marka, która produkowała m.in. fabryczne koła do kultowego Paugota 205GTI czy popularne "Monoblocki" Mercedesa... Obecne ogumienie to 4 szt. Continental ContiSportContact3 w rozmiarze 205/50. Z planów przy podwoziu mam pomalowanie zacisków oraz może ewentualnie jakaś bardziej męska końcówka wydechu (może z MPS?)
Zamontowana dedykowana, dotykowa stacja multimedialna EONON D5151 z 7" wyświetlaczem, USB, DVD oraz zestawem głośnomówiącym. Do kompletu dołożony został również moduł CAN aktywujący sterowanie z kierownicy, wzmacniacz antenowy, antena GPS, dedykowana kamera cofania w miejscu fabrycznej lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej itp. Udało się przy tym także uruchomić komputer pokładowy. W miejsce seryjnych tweeterów włożone Helix B62C. Z dalszych planów jest dołożenie fabrycznego subwoofera od BOSE. Auto kompletnie wygłuszone matami STP (boczki, podłoga, dach). Jest zdecydowanie ciszej niż w fabrycznej trójce...
Marzą mi się tapicerki półskórzane z MPSa ale cena takiego kompletu skutecznie mnie hamuje. Może kiedyś uda się trafić coś w sensownych pieniądzach. Na razie zostaje seryjne wnętrze, które akurat w moim przypadku pasuje do koloru nadwozia.
-montaż dedykowanej stacji multimedialnej, – zrobione
-nowe koła na lato, – zrobione
-korekta lakieru, – zrobione
-polerka zmatowiałych reflektorów, – zrobione
-wykończenia schowków alcantarą – zrobione
-dołożenie pomarańczowych świateł obrysowych – zrobione
-tapicerki MPS,
-wymiana oleju (Valvoline SynPower 5w30) + filtra oleju + filtra powietrza (200000km) – 01.2014
-wymiana akumulatora (BOSCH SILVER S4 60Ah) (200000km) – 01.2014
-wyiana żarników ksenon (Philips P85122 D2S 4300K) (200000km) – 01.2014
-wymiana świec zapłonowych x4 (NGK ITR6F-13 4477) (201500km) – 03.2014
-wymiana tulei wahacza x2 (MOOG) (204500km) – 05.2014
-wymiana drążków wahaczy x2 (Meyle) (204500km) – 05.2014
-wymiana łączników stabilizatora przód x2 (Febi Bilstein) (206000km) – 05.2014
-płukanie silnika (Forte Motor Flush) (206000km) – 05.2014
-czyszczenie układu paliwowego (Forte Fuel System Cleaner) (206000km) – 05.2014
-wymiana oleju (MOTUL 8100 X-CLEAN 5W30) + filtra oleju (206000km) – 05.2014
-wymiana końcówek drążka kierowniczego (MOOG) (207000km) – 06.2014
-wymiana sworzni wahacza (MOOG) (207200km) – 07.2014
-wymiana oleju skrzyni biegów (Valvoline MAXLIFE 75W90) (207200km) – 07.2014
-wymiana poduszki skrzyni biegów (TED-GUM) (208000km) – 07.2014
-wymiana łożyska i mocowania amortyzatora przód x2 (LEMFORDER) (209100km) – 08.2014
REMONT SILNIKA (213700km) – 11.2014
– Pierścienie tłokowe kpl x4
– panewki korbowodu
– śruby korbowodu x8
– Rolka napinacza paska wieloklinowego
– uszczelniacze zaworowe
– uszczelki
– śruba koła pasowego wału korbowego
-rolka napinacza paska wieloklinowego
-poduszka silnika prawa
– Olej MOTUL XCLEAN+ 5W30 5L
– FILTR OLEJU – FILTRON OP 532/2
-wymiana oleju po dotarciu (Valvoline SynPower 5w30) + filtra oleju (214700km) – 12.2014
-wymiana termostatu (Vernet) (215000km) – 12.2014
-wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył (TRW) (216400km) – 01.2015
-wymiana filtra powietrza (K&N) (217200km) – 02.2015
W moich rękach:
-montaż instalacji LPG (KME Diego G3, Barracuda, Magic III) ( 220118km) – 20.04.2015r
-remont generalny silnika (220890km) – 29.05.2015r
-przegląd i regulacja instalacji LPG (221400km) – 08.06.2015r
-wymiana oleju (MazdaOriginalOil 5w30) + filtra oleju (Filtron OP532/2) (222510km) – 25.06.2015r
-Wymiana osuszacza klimatyzacji + oringów osuszacza, kontrola szczelności, uzupełnienie czynnika R134a (500g), uzupełnienie układu olejem (50g) (224450km) – 19.08.2015r.
-wymiana oleju (MazdaOriginalOil 5w30) + filtra oleju (Filtron OP532/2) (233563km) – 09.02.2016r
-wymiana żarników ksenon (Philips P85122 D2S 4300K) (240110km) – 03.06.2016r
-diagnostyka ukł. klimatyzacji + wymiana filtra kabinowego + dezynfekcja (242730km) – 08.07.2016r.
-wymiana łączników stabilizatora – przód (Ramech-JGR Made in Poland) (243150km) – 14.07.2016r.
Ostatnio edytowano 21 lip 2016, 23:46 przez pawcio1017, łącznie edytowano 24 razy
Cieszę się, że została w klubowych barwach i dobrych rękach.
Witamy w gronie posiadaczy BK
Witamy w gronie posiadaczy BK
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
No w końcu ! Dobrze zrobiłeś wybierając auto od forumowicza. Znasz historie, co było zrobione, co jest do zrobienia. Na pewno będziesz zadowolony, tylko nie wkładaj LPG
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
Autko ładnie się prezentuje na zdjęciach od Piotrka:P Leniu dawaj swoje zdjęcia bo to już Twoje auto
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Szybko działasz, bardzo ciekawy zakup powodzenia w realizacji planów, oby wszystkie i oby jak najszybciej
-
makmarc
Oj nawet nie wiesz jak się cieszę, że ta piękna 3 została w "rodzinie" Bardzo ładna sztuka! A tym samym ekipa 27B trzyma się mocno
Sent from my HUAWEI P7-L10 using Forum Fiend v1.3.2.
Sent from my HUAWEI P7-L10 using Forum Fiend v1.3.2.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
widmo82 napisał(a):Autko ładnie się prezentuje na zdjęciach od Piotrka:P Leniu dawaj swoje zdjęcia bo to już Twoje auto
No właśnie leniu
Dobrze się tam nią opiekuj
Gratuluję zakupu! Najlepiej jest kupować auta od pasjonatów, a na naszym forum chyba tylko takich użytkowników mamy.
Ad1.
Jest radio, a w zasadzie kombajn wielofunkcyjny – Eonon, jest kilka modeli, które plug and play pasują do naszej Madzi. Niestety jako że masz przedliftowy egzemplarz, nie będzie działało Ci na nim kilka rzeczy (już nie pamiętam dokładnie co nie działa, bo dawno to weryfikowałem ale w dziale BK jest to opisane)
Ad2.
Świetny wybór, też poluję na fotele z MPSa, ale ciężko je dorwać... A żeby jeszcze cena była dobra
Ad3.
Ktoś niedawno wrzucał w swoim temacie dobry zakład który obszywa kierownicę. Niestety nie mogę sobie przypomnieć kto to był dokładnie.
Ad4.
Bardzo dobre posunięcie!
Ad5.
Też mnie to czeka....
Ad6.
Nie trzymaj nas długo w niepewności
Widzę, że masz przemyślany plan co do auta i bardzo dobrze! Życzę dużo przyjemności z jazdy nowym nabytkiem
Ad1.
Jest radio, a w zasadzie kombajn wielofunkcyjny – Eonon, jest kilka modeli, które plug and play pasują do naszej Madzi. Niestety jako że masz przedliftowy egzemplarz, nie będzie działało Ci na nim kilka rzeczy (już nie pamiętam dokładnie co nie działa, bo dawno to weryfikowałem ale w dziale BK jest to opisane)
Ad2.
Świetny wybór, też poluję na fotele z MPSa, ale ciężko je dorwać... A żeby jeszcze cena była dobra
Ad3.
Ktoś niedawno wrzucał w swoim temacie dobry zakład który obszywa kierownicę. Niestety nie mogę sobie przypomnieć kto to był dokładnie.
Ad4.
Bardzo dobre posunięcie!
Ad5.
Też mnie to czeka....
Ad6.
Nie trzymaj nas długo w niepewności
Widzę, że masz przemyślany plan co do auta i bardzo dobrze! Życzę dużo przyjemności z jazdy nowym nabytkiem
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Najważniejsze, to kupić świadomie w czasach, gdy nawet przedstawiciele producenta robią nas w balona. Bardzo podoba mi się to auto, dbaj, modź i niech służy. Do zobaczenia w drodze
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Co to za mieszek/ramka naokoło dźwigni zmiany biegów? To jakiś element ori czy można to gdzieś dostać? Wgląda smakowicie
Fajna furka – szerokości
Fajna furka – szerokości
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Chyba wpadne na spota mazdy pomacać
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
ezg_siwy napisał(a):Co to za mieszek/ramka naokoło dźwigni zmiany biegów? To jakiś element ori czy można to gdzieś dostać? Wgląda smakowicie
Ta ramka była w oryginale, tak samo jak dodatkowe napisy na klapce popielniczki, na masce i na wewnętrznej stronie klapy bagażnika
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości