Wymiana tarcz i klocków hamulcowych na przedniej osi
1, 2
Witam,wymieniałem w swoim xedosie klocki i tarcze hamulcowe,przy okazji pstrykłem kilka fotek może komuś się przydadzą.
A więc po kolei.
Tracze i klocki firmy TRW.
Miałem wymienić tylko klocki bo mam jakies za 71,40 Alpha breakes i ciężo mają wyhamować xedosa.Hamulec wydaje sie gumowy.Jeździłem xedem kolegi i czuć różnicę,auto staje w miejscu.
Zakupiłem klocki TRW,jednak okazało sie że tarcze mimo swojej grubości (27,5) są wytarte od środka.Nowe tarcze dostałe przy zakupie auta więc teraz postanowiłem założyc komplet.
Potrzebne narzędzia
Klucz 13,17 22 najlepiej nasadka lub oczkowy,młotek,szczotka druciana,smar grafitowy/miedziany
,śruba M10 do wykręcenia tarczy,linka do podwieszenia zacisku,benzyna ekstrakcyjna,klucz francuz,papier ścierny
Odkręcamy śruby trzymające zacisk klucz 17.
Podwieszamy zacisk żeby nie przeszkadzał
Odkręcamy śruby trzymające jarzmo zacisku.Klucz 22,u mnie 2 śruby były obrobione i musiałem sie ratować dorabianym kluczem.
Wkręcamy śrubę M8 w tarczę i ściągamy .
Czyścimy piastę z rdzy,zabezpieczamy smarem.Myjemy tarcze benzyna ekstrakcyjną.
Odkręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego,wciskamy tłoczki za pomoca kluczafrancuza .Pilnujemy aby płyn nie był ponad maximum
Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności
Przy starych klockach miałem jeszcze blaszkę a w TRW nie.Nie pasował więc jej nie zakładałem nowe klocki miały oryginalna zatopiona w klocku.
Stare tarcze i klocki
Przy takiej operacji jak juz wszystko mamy rozebrane warto malnąć zaciski.U mnie czarny hamerite zastąpił złoty
Pozdrawiam Beny
A więc po kolei.
Tracze i klocki firmy TRW.
Miałem wymienić tylko klocki bo mam jakies za 71,40 Alpha breakes i ciężo mają wyhamować xedosa.Hamulec wydaje sie gumowy.Jeździłem xedem kolegi i czuć różnicę,auto staje w miejscu.
Zakupiłem klocki TRW,jednak okazało sie że tarcze mimo swojej grubości (27,5) są wytarte od środka.Nowe tarcze dostałe przy zakupie auta więc teraz postanowiłem założyc komplet.
Potrzebne narzędzia
Klucz 13,17 22 najlepiej nasadka lub oczkowy,młotek,szczotka druciana,smar grafitowy/miedziany
,śruba M10 do wykręcenia tarczy,linka do podwieszenia zacisku,benzyna ekstrakcyjna,klucz francuz,papier ścierny
Odkręcamy śruby trzymające zacisk klucz 17.
Podwieszamy zacisk żeby nie przeszkadzał
Odkręcamy śruby trzymające jarzmo zacisku.Klucz 22,u mnie 2 śruby były obrobione i musiałem sie ratować dorabianym kluczem.
Wkręcamy śrubę M8 w tarczę i ściągamy .
Czyścimy piastę z rdzy,zabezpieczamy smarem.Myjemy tarcze benzyna ekstrakcyjną.
Odkręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego,wciskamy tłoczki za pomoca kluczafrancuza .Pilnujemy aby płyn nie był ponad maximum
Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności
Przy starych klockach miałem jeszcze blaszkę a w TRW nie.Nie pasował więc jej nie zakładałem nowe klocki miały oryginalna zatopiona w klocku.
Stare tarcze i klocki
Przy takiej operacji jak juz wszystko mamy rozebrane warto malnąć zaciski.U mnie czarny hamerite zastąpił złoty
Pozdrawiam Beny
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Super opis, przyda się ludziom.
W pkt: "Odkręcamy śruby trzymające zacisk klucz 17."
to odkręcamy tzw. prowadnicę zacisku hamulcowego, koszt nowej to ponad 300zł sztuka w serwisie, a wspominam o niej aby potomni zwrócili, ze ma ona zarówno lekko się wyciągać i ogólnie ma lekko pracować. Miałem z tym spory problem, poprzedni właściciel oddawał do warsztatu, który nie robił tego jak trzeba i w efekcie poszedł u mnie palnik w ruch aby klocki zmienić.
W pkt: "Odkręcamy śruby trzymające zacisk klucz 17."
to odkręcamy tzw. prowadnicę zacisku hamulcowego, koszt nowej to ponad 300zł sztuka w serwisie, a wspominam o niej aby potomni zwrócili, ze ma ona zarówno lekko się wyciągać i ogólnie ma lekko pracować. Miałem z tym spory problem, poprzedni właściciel oddawał do warsztatu, który nie robił tego jak trzeba i w efekcie poszedł u mnie palnik w ruch aby klocki zmienić.
Beny napisał(a):Czyścimy piastę z rdzy,zabezpieczamy smarem.
żadnego smaru, tarcza ma być przyłożona na sucho. Smar powoduje przyklejanie się pyłu, piachu itp, przez co może spowodować skrzywienie tarczy w późniejszym etapie, przy kolejnej wymianie tarcze się zapiekają i zaczyna się problem ze ściąganiem. Oczyścić, odtłuścić i na sucho założyć.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
co do stosowania smaru, jest to wręcz wskazane, należy zastosować smar miedziany na połączenia piasta/tarcza, oraz pierścień centrujący/felga, dzięki temu ZAPOBIEGA się zapieczeniu tych połaczeń i kolejna wymiana tarcz przebiega gładko i bez problemów. Powinien zdawać sobie sprawę z tego każdy kto wymieniał tarcze które jeździły w aucie 5 lat i więcej.
Na prowadnice zacisku warto dać "smar przeciw zatarciu", do montażu klocków jest dostępna specjalna pasta.
Na prowadnice zacisku warto dać "smar przeciw zatarciu", do montażu klocków jest dostępna specjalna pasta.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
czepiasz się , aparat zapłonowy, przynajmniej niektóre elektrozawory i pewnie kilka innych części też. Lepsze z mitsu niż z forda .... oj...oj.... silnik, skrzynia, i chyba cała reszta napędu to to samo co w fordzie probe, ale nie martw się innych przeszczepów brak, niestety dla portfela i stety dla Xedia, większość części wcale nie ma zamienników, za to ich cena dorównuje wysokiej jakości, no ale coś za coś
- Od: 4 paź 2010, 21:50
- Posty: 50
- Skąd: Ścinawka Dolna
- Auto: Mazda Xedos 9 2001r. 2.5 B+G
tyle że na zaciskach nie ma znaczka Mitsubishi, to coś innego. Co do przeszczepów i Forda Probe, całe szczęście że Ford nie wsadzał swoich technicznych nowinek do tego samochodu, dzięki temu jest on równie niezawodny co Mazda Mx6, przy czym dzięki amerykańskiej produkcji w fabryce FlatRock, cynkowaniu karoserii, Ford Probe nie rdzewieje, a jeśli już to w bardzo ograniczonym zakresie, w przeciwieństwie do Mazdy niestety, to samo tyczy się Mazdy 6 produkowanej w Japonii i we FlatRock, amerykańska produkcja nie rdzewieje tak szybko jak japońska...
Dla ścisłości, tylko silnik jest w X9 taki sam, jego osprzęt, dolot, skrzynia manualna, sterowanie są całkowicie różne od całej reszty Mazd i Forda Probe, skrzynie nie są zamienne, w X9 sterowana jest linkami, w Probe i pozostałych Mazdach z tamtych lat za pomocą drążka, sprzęgła nie są zamienne, kolektory ssące, przepustnice, przepływomierze... dużo by wymieniać...
Beny jak się trzyma ten lakier na zaciskach? nic groźnego się nie dzieje? odpryski, rdza? demontowałeś je do malowania?
Dla ścisłości, tylko silnik jest w X9 taki sam, jego osprzęt, dolot, skrzynia manualna, sterowanie są całkowicie różne od całej reszty Mazd i Forda Probe, skrzynie nie są zamienne, w X9 sterowana jest linkami, w Probe i pozostałych Mazdach z tamtych lat za pomocą drążka, sprzęgła nie są zamienne, kolektory ssące, przepustnice, przepływomierze... dużo by wymieniać...
Beny jak się trzyma ten lakier na zaciskach? nic groźnego się nie dzieje? odpryski, rdza? demontowałeś je do malowania?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
to jest świeża sprawa,lakier może z 2-3 tyg dopiero leży wiec na razie nie wiem.Czyściłem szczotka na wiertarce bez demontażu i odtłuszczenie benzyną.ProboszczV6 napisał(a):Beny jak się trzyma ten lakier na zaciskach? nic groźnego się nie dzieje? odpryski, rdza? demontowałeś je do malowania?
W zeszłym roku malowałem hameritem i z tylnych zszedł a na przodzie się trzymał,dlatego z przodu go nie zdzierałem i robi za podkład dla złotego.
Jedyne co moge powiedzieć to lepiej sie tą farbą maluje niż motipem (tym za 30parę zł) szybko schnie po kilku minutach dało sie dotknąć.
Lakier VHT CALIPER odporny do 482stopni gdzies czytałem że można go utwardzić wsadzając pomalowane elementy do piekarnika
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Podepnę się pod temat , bo też będę wymieniał omplet na przód , ale chciałbym również zmienic stary płyn hamulcowy. Wie ktoś może ile potrzeba płynu żeby zrobic wymianę?
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Myślę że z 1 litr będzie wystarczający.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Będziesz sam działał?Ja odpuściłem bo boje się że urwę jakiś stary odpowietrznik i będzie problem.Wymiana w warsztacie 70zł i w tym roku tez wymienie.
A apropo hamulców jak wygląda sprawa przewodów stalowych w opolcie?
Są dostepne do X9.To są dedykowane czy można zrobić na zamówienie?Orientował sie ktoś?
A apropo hamulców jak wygląda sprawa przewodów stalowych w opolcie?
Są dostepne do X9.To są dedykowane czy można zrobić na zamówienie?Orientował sie ktoś?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Nie, sam nie będę działał , bo raz że nie mam gdzie , dwa to trzeba miec porządne narzędzia , co prawda akurat w tym przypadku nie koniecznie , ale hamulce będę naprawiane, jak się uda za jednym razem z resztą części , na które przyszedł czas.
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Mam problem z kupieniem tarcz na przód. W sklepie wyszukał mi gość według VINu tarcze rzekomo tarcze mają 274mm dzisiaj zdjąłem koło i zmierzyłem tarcze... Tarcza ma średnice 298mm. Nie mogę dostać nigdzie takich tarcz. Zastanawia mnie jeszcze jedno. Czy klocki są takie same do tarczy 274 i do 298mm
No tak, Ty masz większą tarczę, no to FL. To nie wiem jak sprzedawca szukał. O klockach nie wiem czy są te same. Ale najwidoczniej musisz poszukać innego sklepu jak ten sobie nie radzi...
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Każdy FL ma większą tarczę iiiii uwaga jarzmo większe, zacisk jest ten sam.
Tarcze motoneo.pl,
Albo Jambor Częstochowa
Tarcze motoneo.pl,
Albo Jambor Częstochowa
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
i klocki takie jak przed FL, totalny bezsens ale tak jest, widziałem komplet hamulców z FLa, porównałem ze swoimi...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Dokładnie, klocki identyczne aczkolwiek stwierdzam że hamowanie jest lepsze, nie wiem czym to uwarunkowane skoro klocek taki sam, ale auto jak dla mnie hamuje lepiej.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Zna ktoś ceny
a carspeed jakie ceny dał?
Pawełpr napisał(a):Mam problem z kupieniem tarcz na przód. W sklepie wyszukał mi gość według VINu tarcze rzekomo tarcze mają 274mm dzisiaj zdjąłem koło i zmierzyłem tarcze... Tarcza ma średnice 298mm. Nie mogę dostać nigdzie takich tarcz. Zastanawia mnie jeszcze jedno. Czy klocki są takie same do tarczy 274 i do 298mm
a carspeed jakie ceny dał?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości