witam posiadam mazde 3 i chcialbym sie dowiedziec jakie powinno byc cisnieine w oponach kola 16 i czy mozan jezdzic z wlaczona kontrolka od czujnika cisnienia bo wczoraj mi sie zapalila i nie wie mczy od mrozow czy cos puscilo
dodaje ze ejst to wersja sedan z 2007 z roku sciagnieta z USA dziekuje za pomoc
Czujnik cisnienia i ciśnienie w oponach
Strona 1 z 1
Ja u siebie mam 2,3 przód i 2,2 tył. Od strony kierowcy jak otworzysz drzwi – powinieneś mieć wykaz ciśnień na naklejce. Niestety wartości są podane w PSI ale masz na sieci gotowe kalkulatory. 2,2 atm to mniej więcej 32 PSI. Co do czujników ciśnienia to zapewne spadło ciśnienie w związku z tym że było zimno w nocy. Jak dopompujesz będzie zapewne git (pamiętaj że układ ma pewną inercyjność i kontrolka zgaśnie po jakimś czasie). Jeździć oczywiście że można – ale przy małym ciśnieniu raz że skatujesz oponki a dwa skoczy Ci zużycie paliwa...
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
Odkopuję
W BK istnieje możliwość założenia czujników ciśnienia w kołach? Jak jesteśmy powiadamiani o niskim ciśnieniu? Buzer? Kontrolki nie widzę na desce.
Na jakiej zasadzie działają takie czujniki? Można użytkować dwa komplety zima/lato jedne z czujnikami a drugie bez?
W BK istnieje możliwość założenia czujników ciśnienia w kołach? Jak jesteśmy powiadamiani o niskim ciśnieniu? Buzer? Kontrolki nie widzę na desce.
Na jakiej zasadzie działają takie czujniki? Można użytkować dwa komplety zima/lato jedne z czujnikami a drugie bez?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
W swojej maździe mam czujniki ciśnienia w oponach. Niestety, co najmniej jeden z nich jest uszkodzony i na desce rozdzielczej świeci się kontrolka na zegarze obrotomierza (lewym), jak widać na załączonych fotkach.
Przez pierwsze kilka minut od rozpoczęcia jazdy kontrolka mruga, a następnie świeci światłem ciągłym. Nie jest w zbyt rażącym kolorze, więc nie denerwuje .
Przez pierwsze kilka minut od rozpoczęcia jazdy kontrolka mruga, a następnie świeci światłem ciągłym. Nie jest w zbyt rażącym kolorze, więc nie denerwuje .
- Od: 24 cze 2010, 22:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
Niestety w mojej wersji nie ma takiej ikonki podczas testu zegarów :/
Jedynie co zauważyłem w stosunku do starszego o 2lata Y6, pojawiła się ikonka KEY od opcjonalnego systemu bezkluczykowego.
To mnie chyba dyskwalifikuje jako użytkownika felg z takimi czujnikami ;/
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):Niestety w mojej wersji nie ma takiej ikonki podczas testu zegarów :/
Pamiętaj, że ikony o braku płynu do spryskiwaczy również nie ma podczas testu zegarów... więc nic straconego
Wyczytałem, że po modyfikacji ELM'a na MS-can jest dostęp do modułu TPMS (Tire Pressure Monitor System).
Dziś biorę się, za przeróbkę ELM. Zobaczymy co tam będzie
- Od: 27 paź 2013, 12:04
- Posty: 50
- Skąd: Warszawa/Częstochowa
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 TOURING ACTIVE PACK
LPG by www.autogaz-busko.pl 07.2015
raczq napisał(a):Pamiętaj, że ikony o braku płynu do spryskiwaczy również nie ma podczas testu zegarów... więc nic straconego
Kurczak... nie zwróciłem na to uwagi
Pozwolę sobie wkleić coś co dostałem na PW
Marianek napisał(a):Mozliwe ze byly, pojecia nie mam U nas w europie nie spotkalem takowej :/
Czujniki dzialaja na zasadzie radiowego polaczenia z systemem. Sam czujnik siedzi na wentylu w feldze. Jak masz zimowki/lato to kazde musza miec czujniki i po zmianie kol potrzeba programowac. Ja na zime nie mialem czujnikow i swiecila mi kontrolka caly czas.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Też nad tym myślałem, ale jak się okazuje to jeden czujnik kosztuje 190zł to się rozmyśliłem. Jednak ciekawi mnie jak wyglądała by aktywacja tego systemu. Co do czujnika płynu spryskiwaczy, to wystarczy go zakupić i wpiąć.
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
widmo82 a po co Ci to w ogóle? Przecież jak złapiesz gumę to widzisz, jak Ci zejdzie powietrze też, a jak masz jakąś niewielką różnicę to jakie to ma znaczenie?
Poza tym – w myśl tego co napisał Marianek – wymiana opony = wymiana czujnika. Chyba, że można własnoręcznie przełożyć, bo szczerze mówiąc nie wiem jak taki czujnik wygląda, ale niemniej jest to jakiś dodatkowy problem.
Poza tym – w myśl tego co napisał Marianek – wymiana opony = wymiana czujnika. Chyba, że można własnoręcznie przełożyć, bo szczerze mówiąc nie wiem jak taki czujnik wygląda, ale niemniej jest to jakiś dodatkowy problem.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Poczytaj o ecodrivingu i wpływie złego ciśnienia na spalanie. Pomijam aspekt ściągania.
uwaga Marianka dotyczy przypadku, kiedy mamy jeden komplet czujników i przekładamy je z felgi na felge przy zmianie opon sezonowych. Ja rozważałem zakup na początek jednego kompletu (oryginał Mazdy). Niestety jeśli moje auto nie ma możliwości aktywacji systemu zintegrowanego z fabrycznym (w BM inaczej to się odbywa niż w BK) i wchodzi w grę zakup tylko nieautoryzowanych czujników to chyba podziękuję.
uwaga Marianka dotyczy przypadku, kiedy mamy jeden komplet czujników i przekładamy je z felgi na felge przy zmianie opon sezonowych. Ja rozważałem zakup na początek jednego kompletu (oryginał Mazdy). Niestety jeśli moje auto nie ma możliwości aktywacji systemu zintegrowanego z fabrycznym (w BM inaczej to się odbywa niż w BK) i wchodzi w grę zakup tylko nieautoryzowanych czujników to chyba podziękuję.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):Poczytaj o ecodrivingu i wpływie złego ciśnienia na spalanie. Pomijam aspekt ściągania.
Ecodriving – nie stosuję, nie czytam, nie interesuje mnie to
Co masz na myśli mówiąc "złe ciśnienie"? Pompujesz do zalecanego i jeśli masz dobre opony w dobrym stanie to przy regularnym użytkowaniu powinno być ok – sprawdzałem u siebie po 3 msc i jest ok.
A ściąganie przecież też wyłapiesz bez czujnika.
widmo82 napisał(a):uwaga Marianka dotyczy przypadku, kiedy mamy jeden komplet czujników i przekładamy je z felgi na felge przy zmianie opon sezonowych. Ja rozważałem zakup na początek jednego kompletu (oryginał Mazdy).
Ok – jasna sprawa
Jeszcze co do spalania (a właściwie zużycia paliwa) – Ty jeździsz na benzynie czy na LPG? Jeśli na benzynie to jaką masz średnią miasto/trasa/ mieszane?
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Statystyki w podpisie => motostat.
Pierwszy miesiąc na PB95, ale zgodnie z zalożeniami, szybko pojawiła sie instalacja LPG.
Spalanie baaardzo zbliżone. Wg. bananmina, przeważnie pali 15-20% wiecej na LPG. Wg. mnie, jest to trudne do wykazania w warunkach codziennego użytkowania.
Jak było chłodniej, przy podobym stylu jazdy, bardzo zbliżonej średniej prędkości, spaliłem średnio na zbiorniku 10.4l a teraz jak jest cieplej... 11.5 -tankuje na tej samej stacji.
Moge Ci godzinami opowiadac jak bardzo mnie śmieszą teksty typu: na tym gazie to mi pali 0,5l-1 więcej niż na tamtym Rejestrowałem spalanie w poprzedniej M3 Y6 przez prawie 100km/6lat więc wiem coś o analizie wyników spalania
Spokojnie moge wykazać, że w mieście pali mniej niż w trybie mieszanym przy niewiele mniejszej sredniej predkosci lub że w trasie pali tyle co w miescie z niwiele większa srednią prędkością
Pierwszy miesiąc na PB95, ale zgodnie z zalożeniami, szybko pojawiła sie instalacja LPG.
Spalanie baaardzo zbliżone. Wg. bananmina, przeważnie pali 15-20% wiecej na LPG. Wg. mnie, jest to trudne do wykazania w warunkach codziennego użytkowania.
Jak było chłodniej, przy podobym stylu jazdy, bardzo zbliżonej średniej prędkości, spaliłem średnio na zbiorniku 10.4l a teraz jak jest cieplej... 11.5 -tankuje na tej samej stacji.
Moge Ci godzinami opowiadac jak bardzo mnie śmieszą teksty typu: na tym gazie to mi pali 0,5l-1 więcej niż na tamtym Rejestrowałem spalanie w poprzedniej M3 Y6 przez prawie 100km/6lat więc wiem coś o analizie wyników spalania
Spokojnie moge wykazać, że w mieście pali mniej niż w trybie mieszanym przy niewiele mniejszej sredniej predkosci lub że w trasie pali tyle co w miescie z niwiele większa srednią prędkością
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości