Po ponad 4 latach musiałem pożegnać się z moją poczciwą Hondą Civic EG3 z 1995 roku. Auto pod koniec eksploatacji wymagało co raz większych nakładów, więc zdecydowałem się z nią pożegnać...
Poszukiwania trwały około 6 miesięcy. Miało to być auto z segmentu "C" – brałem pod uwagę Toyotę Corollę, Hondę Civic, Volkswagena Golfa V, Forda Focusa oraz Mazdę 3. Samochód miał być bezawaryjny, w miarę komfortowy – klima obowiązkowo Co do silnika dużych wymagań nie miałem – benzynowy i nie podstawowy 1.4, żeby auto jakoś jeździło W trakcie poszukiwań na prowadzenie wysunęło się 3 faworytów: Mazda 3, Volkswagen Golf V i Toyota Corolla.
Po obejrzeniu kilkunastu aut w większości w komisach oraz kilku z rąk prywatnych trafiłem na moją Madzię Auto kupiłem od osoby prywatnej, u której Mazda była od około 2 lat. Samochód pochodzi z Niemiec i jest w wersji wyposażenia Exclusive (przynajmniej tak wynika z poradnika "Świadomy zakup"). Jest to wersja przed liftingiem, ale już po drobnych modyfikacjach: przezroczyste lampy z tyłu, kluczyk "scyzoryk." Kolor lakieru Mazda Strato Blue Mica 25E, wnętrza niebiesko / czarny "Rally" BP5.
Silnik to benzynowy motor 1.6 Z6-VE o mocy 105 KM i 145 NM momentu. Na zlocie w Rykach 29.08.2015r. sprawdziłem na hamowni i wyszło 120,5 KM i 151,9 NM (WYKRES). W momencie zakupu przebieg wynosił 160580 km.
Wyposażenie seryjne (wymienię najważniejsze):
- automatyczna klimatyzacja,
- zintegrowany system audio CD z radiem i 4 głośnikami,
- Skórzana kierownica, regulowana w dwóch płaszczyznach ze sterowaniem radiem,
- elektryczne szyby i lusterka,
- System ABS z mechanicznym wspomaganiem hamowania,
- EBD – elektroniczny rozdział sił hamowania,
- TCS – system kontroli trakcji (odpowiednik ASR),
- DCS – System dynamicznej kontroli stabilizacji toru jazdy (odpowiednik ESP).
- System SRS z 6 poduszkami powietrznymi,
- Wspomaganie układu kierowniczego,
- Regulacja wysokości fotela kierowcy.
- 15” alufelgi,
Naprawy/wymiany:
- wymiana żarówek (tablicy rejestracyjnej x2, postojówka x1, schowek x1 LED),
- odcięcie sterowania zamka centralnego z rygla w drzwiach kierowcy – ze względu na szalejący centralny ( SZCZEGÓŁY ),
- zakup opon zimowych Goodyear Ultra Grip 9 195/65 R15,
- zakup i montaż uchwytu na telefon z nawigacją
- wymiana oleju z filtrem (165267 km, 30.04.2015 r.) – Dexelia Ultra 5w30 + Mann W67/1
- wymiana filtra powietrza na sportową wkładkę Simota (08.07.2015 r.)
- wymiana oleju z filtrem (176250 km, 05.12.2015 r.) – Eneos Premium Hyper 5w30 + Bule Print ADM52106
- wyciszenie wnętrza,
- montaż głośnika niskotonowego ze wzmacniaczem Rockford Fosgate (R1S4-10 + Prime R150-2),
- wymiana seryjnych głośników w drzwiach z przodu na zestaw Autotek A6.2CS (woofery + tweetery ze zwrotnicami),
- CB MTech LEGEND II + maszt pirata drogowego President,
- oświetlenie LED w bagażniku(02.05.2015 r.),
- malowanie zacisków na czerwono (02.05.2015 r.),
- lotka (20.06.2015 r.)
- obniżenie zawieszenia -35 mm sprężynami H&R (18.07.2015 r.)
- zabezpieczeni antykorozyjne + poprawki lakiernicze – (17.10.2015 r.)
Plany:
- lotka – jest już (link w modyfikacjach powyżej ),
- alusy z oponami na lato 17",
- może jeszcze coś
Sesja foto: