Jaki olej wybrać?
5W30 to 5W30, aczkolwiek ja bym się zdecydował na INEO ECS ACEA C2, a nie C3, jak w Twoim przypadku.
Swoją drogą, co sądzicie o stosowaniu oleju silnikowego dla DPF w silniku bez DPF? Teoretycznie nie ma takiej konieczności. Lecz z kolei ciężko się doszukać minusów. Mniejsza zawartość popiołów po spaleniu, prawdopodobnie lepsza jakość. Ciekawi mnie ograniczona ilość "szkodliwych" pierwiastków, które z kolei mogą przyczyniać się do lepszej ochrony silnika (siarka, cynk itd.). I zastanawiam się nad tym, czy oleje do DPF ze względu na cykle wypalania filtra i związane z tym rozrzedzanie paliwem są odporne na to zjawisko i dzięki temu nadają się do silników eksploatowanych na krótkich odcinkach.
Swoją drogą, co sądzicie o stosowaniu oleju silnikowego dla DPF w silniku bez DPF? Teoretycznie nie ma takiej konieczności. Lecz z kolei ciężko się doszukać minusów. Mniejsza zawartość popiołów po spaleniu, prawdopodobnie lepsza jakość. Ciekawi mnie ograniczona ilość "szkodliwych" pierwiastków, które z kolei mogą przyczyniać się do lepszej ochrony silnika (siarka, cynk itd.). I zastanawiam się nad tym, czy oleje do DPF ze względu na cykle wypalania filtra i związane z tym rozrzedzanie paliwem są odporne na to zjawisko i dzięki temu nadają się do silników eksploatowanych na krótkich odcinkach.
Tylko Total do mojego silnika zaleca te oleje :
QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30
QUARTZ INEO MC3 5W30
QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W30
robię 15-20 tys w roku
wymiana co10 tys
głownie miasto i krótkie odcinki
instalacja LPG
więc wybór chyba słuszny
QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30
QUARTZ INEO MC3 5W30
QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W30
robię 15-20 tys w roku
wymiana co10 tys
głownie miasto i krótkie odcinki
instalacja LPG
więc wybór chyba słuszny
Heee, to do M6 RF5C Total zaleca 5W40
Zresztą większość firm zaleca taką lepkość, ale to są automaty... Może i masz rację ze swoim wyborem, może i ja przy krótkich odcinkach powinienem wlać "gęstsze" 5W30.
Witajcie,
Koledzy mam drobne wątpliwości związane z doborem oleju. Auto to Madzia 2 DY 2003, 1.4 80KM benzyna. Książka zaleca 5W30 (dopuszczalne także inne lepkości, ale leję tą i przy niej pozostaję), ACEA A1/B1 lub A3/B3. ASO Mazdy leje do tych aut Dexelię Ultra 5W30 o klasyfikacji A5/B5 – podobno to ten sam typ parametrów (chodzi m.in. o obniżony HTHS itp.) tyle, że norma A5/B5 jest nowsza. ASO Forda leje do dokładnie tych samych silników (w mojej Madzi jeździ fordowski silnik FXJA montowany m.in. do Fiest) olej Castrol Magnatec 5W30 – tutaj również występuje norma A5/B5, a dodatkowo olej spełnia normę Forda WSS-M2C-913-C oraz WSS-M2C-913-D. Zakładam zatem, że olej o tej normie jest w pełni akceptowalny do tego silnika (co zresztą potwierdzili pracownicy w jednym i drugim ASO), mimo, że producent w 2003 podał normy A1/B1 i A3/B3 (zapewne dlatego, że A5/B5 wtedy jeszcze nie istniało).
Wymianę oleju planuję za ok. 7tys km. (przełom kwietnia i maja), ale mam teraz okazję kupić w bardzo dobrej cenie olej Motul (w pełni sprawdzone źródło, u jednego z oficjalnych polskich dystrybutorów), który zresztą planowałem zalać przy najbliższej wymiane. Waham się pomiędzy trzema olejami:
– 8100 Eco-nergy 5W30
– Specific 913C 5W30
– Specific 913D 5W30
Wszystkie powyższe trzy oleje to ta sama norma A5/B5. Pierwszy olej to "standardowa" linia Motula, natomiast dwa pozostałe to można powiedzieć oleje dedykowane do silników Forda. Drugi olej spełnia normę Forda WSS-M2C-913-C natomiast trzeci olej spełnia WSS-M2C-913-D (dodatkowo na stronie Motula piszą, że jest on w pełni kompatybilny z poprzednimi wersjami normy Forda, w tym WSS-M2C-913-C). Wychodzi zatem na to, że Specific 913D to po prostu odświeżona, nowsza wersja Specific 913C dopasowana do zaktualizowanej normy Forda. Moje pytanie jest następujące – co w tej sytuacji radzicie zalać? Osobiście skłaniam się ku Specific 913D, różnice cenowe są tak naprawdę pomijalne. Jaka jest Wasza opinia?
Dodatkowo pytanie – jako, że olej będę kupować w butelkach 1l (5x1l wychodzi mnie taniej niż baniak 5l...) czy mogę użyć go już teraz na dolewkę? Patrząc na bagnet sądzę, że niedługo czeka mnie dolanie kilkuset ml (tym bardziej, że w najbliższym czasie polatam dużo po autostradach), aktualnie mam wlany Castrol Magnatec 5W30 A5/B5. Skończyła mi się jednak zapasowa butelka na dolewki stąd pytanie, czy mogę do niego po prostu dolać nowego Motula? Wszak i tak przy wymianie oleju pozostaje trochę starego w całej "instalacji", a ja nie planuję przed wymianą większej dolewki jak 500-1000ml, oleje spełniają dokładnie te same normy.
Co sądzicie?
Dzięki wielkie za opinie
Pozdrowienia
Lantan
Koledzy mam drobne wątpliwości związane z doborem oleju. Auto to Madzia 2 DY 2003, 1.4 80KM benzyna. Książka zaleca 5W30 (dopuszczalne także inne lepkości, ale leję tą i przy niej pozostaję), ACEA A1/B1 lub A3/B3. ASO Mazdy leje do tych aut Dexelię Ultra 5W30 o klasyfikacji A5/B5 – podobno to ten sam typ parametrów (chodzi m.in. o obniżony HTHS itp.) tyle, że norma A5/B5 jest nowsza. ASO Forda leje do dokładnie tych samych silników (w mojej Madzi jeździ fordowski silnik FXJA montowany m.in. do Fiest) olej Castrol Magnatec 5W30 – tutaj również występuje norma A5/B5, a dodatkowo olej spełnia normę Forda WSS-M2C-913-C oraz WSS-M2C-913-D. Zakładam zatem, że olej o tej normie jest w pełni akceptowalny do tego silnika (co zresztą potwierdzili pracownicy w jednym i drugim ASO), mimo, że producent w 2003 podał normy A1/B1 i A3/B3 (zapewne dlatego, że A5/B5 wtedy jeszcze nie istniało).
Wymianę oleju planuję za ok. 7tys km. (przełom kwietnia i maja), ale mam teraz okazję kupić w bardzo dobrej cenie olej Motul (w pełni sprawdzone źródło, u jednego z oficjalnych polskich dystrybutorów), który zresztą planowałem zalać przy najbliższej wymiane. Waham się pomiędzy trzema olejami:
– 8100 Eco-nergy 5W30
– Specific 913C 5W30
– Specific 913D 5W30
Wszystkie powyższe trzy oleje to ta sama norma A5/B5. Pierwszy olej to "standardowa" linia Motula, natomiast dwa pozostałe to można powiedzieć oleje dedykowane do silników Forda. Drugi olej spełnia normę Forda WSS-M2C-913-C natomiast trzeci olej spełnia WSS-M2C-913-D (dodatkowo na stronie Motula piszą, że jest on w pełni kompatybilny z poprzednimi wersjami normy Forda, w tym WSS-M2C-913-C). Wychodzi zatem na to, że Specific 913D to po prostu odświeżona, nowsza wersja Specific 913C dopasowana do zaktualizowanej normy Forda. Moje pytanie jest następujące – co w tej sytuacji radzicie zalać? Osobiście skłaniam się ku Specific 913D, różnice cenowe są tak naprawdę pomijalne. Jaka jest Wasza opinia?
Dodatkowo pytanie – jako, że olej będę kupować w butelkach 1l (5x1l wychodzi mnie taniej niż baniak 5l...) czy mogę użyć go już teraz na dolewkę? Patrząc na bagnet sądzę, że niedługo czeka mnie dolanie kilkuset ml (tym bardziej, że w najbliższym czasie polatam dużo po autostradach), aktualnie mam wlany Castrol Magnatec 5W30 A5/B5. Skończyła mi się jednak zapasowa butelka na dolewki stąd pytanie, czy mogę do niego po prostu dolać nowego Motula? Wszak i tak przy wymianie oleju pozostaje trochę starego w całej "instalacji", a ja nie planuję przed wymianą większej dolewki jak 500-1000ml, oleje spełniają dokładnie te same normy.
Co sądzicie?
Dzięki wielkie za opinie
Pozdrowienia
Lantan
Polecam:
ENEOS Sustina 5W-30 SN/RC
ENEOS Sustina 5W-30 SN/RC
A co sądzicie o tym oleju:
http://www.delti.com/cgi-bin/oshop.pl?dsco=132&item_id=65
Niby zalecany do Forda
http://www.delti.com/cgi-bin/oshop.pl?dsco=132&item_id=65
Niby zalecany do Forda
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
marcin255 napisał(a):za 15 zł ( 5L) więcej masz sprawdzony Eco-Nergy
Tak wiem, ale pytam o opinię na temat Arala, a nie o to co zalać.
Używał ktoś?
krzycho napisał(a):AndrzejCarpasja napisał(a):Polecam:
ENEOS Sustina 5W-30 SN/RC
Przerzucułem sie na niego z Mobila narazie za malo jezdzone zeby cos konkretnego powiedzieć ale mechanik mocno polecał ten olej
Drogi... pytanie czy jest sens go lać? Załóżmy do silnika, który w szczególnie ciężkich warunkach nie pracuje.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
CLAU napisał(a):jeżeli kogoś stać to dlaczego nie miałoby być sensu ?
Sam bym go zalał ale 300zł za wymianę oleju co 12 tyś km to dla mnie za dużo po prostu.
Znaczy się – nie pytam w kontekście finansowym, bo tutaj nie dyskutuje – mnie też raczej nie stać, żeby płacić co roku ponad 200 PLN za olej, ale... nie stać mnie też, aby jeździć Aventadorem...
Chodzi mi bardziej o jakieś niepodważalne zalety tego oleju względem popularnych, markowych produktów w cenach o blisko połowę niższych.
I tak jak mówię – nie pytam o zalety w ekstremalnych warunkach typu sport, a o codzienną eksploatację samochodu.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Każdy ma pewnie swoje spostrzeżenia. Ja mam takie, że na orlenie można spokojnie przejezdzić Mazdą 200 000km, tak samo jak Castrolem, tak samo Dexelią którą sam używałem, tak samo Eneosem.
Nikt niestety nie publikuje najważniejszego testu czyli zalewania tych samych silników dwoma róznymi olejami od samego początku i kontrolowania ich stanu technicznego po każdej wymianie aby następnie sporządzić raport i porównać początek i konieć testu.
Ale nie oznacza to, że z automatu powinniśmy lać najtańszego "kujawskiego". Każdy ma swoje preferencje i każdy ufa danej marce i jej doświadczeniu w swój określony sposób. Dla mnie Eneos to jedna z topowych firm, chętnie bym go kupował ale czy nie oblecę autem 200 000km na Dexelii ? Pewnie, że oblecę, moja mazda zrobiła na niej ponad 150 000 km. Może można lepiej, a może można gorzej, każdy tutaj wybiera wedle uznania.
Nikt niestety nie publikuje najważniejszego testu czyli zalewania tych samych silników dwoma róznymi olejami od samego początku i kontrolowania ich stanu technicznego po każdej wymianie aby następnie sporządzić raport i porównać początek i konieć testu.
Ale nie oznacza to, że z automatu powinniśmy lać najtańszego "kujawskiego". Każdy ma swoje preferencje i każdy ufa danej marce i jej doświadczeniu w swój określony sposób. Dla mnie Eneos to jedna z topowych firm, chętnie bym go kupował ale czy nie oblecę autem 200 000km na Dexelii ? Pewnie, że oblecę, moja mazda zrobiła na niej ponad 150 000 km. Może można lepiej, a może można gorzej, każdy tutaj wybiera wedle uznania.
Panowie i Panie,
Eneos Sustina ,
to ja mam po 185 zeta 5W30 i 210zeta 5W40
Dopisano 16 mar 2015, 20:36:
Eneos Hyper i Premium rozlewany jest w Europie.
Sustina to inna bajka.Każdy olej zawiera określone dodatki uszlachetniające (w tym cała tajemnica).
Eneos Sustina do Europy przyjeżdża zapakowana .Olej przygotowywany jest w Japonii i jako produkt gotowy wędruje do Europy.
Właściwości tego oleju są bardzo wysoko oceniane.W niektórych przypadkach( u mojego kolegi Mazda MPV 2001 2,0 PB spalanie oleju zmniejszyło się prawie o połowę!) działa jak balsam,ha,ha.
Eneos Sustina ,
to ja mam po 185 zeta 5W30 i 210zeta 5W40
Dopisano 16 mar 2015, 20:36:
tomi911 napisał(a):marcin255 napisał(a):za 15 zł ( 5L) więcej masz sprawdzony Eco-Nergy
Tak wiem, ale pytam o opinię na temat Arala, a nie o to co zalać.
Używał ktoś?krzycho napisał(a):AndrzejCarpasja napisał(a):Polecam:
ENEOS Sustina 5W-30 SN/RC
Przerzucułem sie na niego z Mobila narazie za malo jezdzone zeby cos konkretnego powiedzieć ale mechanik mocno polecał ten olej
Drogi... pytanie czy jest sens go lać? Załóżmy do silnika, który w szczególnie ciężkich warunkach nie pracuje.
Eneos Hyper i Premium rozlewany jest w Europie.
Sustina to inna bajka.Każdy olej zawiera określone dodatki uszlachetniające (w tym cała tajemnica).
Eneos Sustina do Europy przyjeżdża zapakowana .Olej przygotowywany jest w Japonii i jako produkt gotowy wędruje do Europy.
Właściwości tego oleju są bardzo wysoko oceniane.W niektórych przypadkach( u mojego kolegi Mazda MPV 2001 2,0 PB spalanie oleju zmniejszyło się prawie o połowę!) działa jak balsam,ha,ha.
W niektórych przypadkach( u mojego kolegi Mazda MPV 2001 2,0 PB spalanie oleju zmniejszyło się prawie o połowę!) działa jak balsam,ha,ha.
Gdy kupiłem 2,0TDi zalany był Mobilem. Nie wiem ile brał, ale butelka po 1L opakowaniu była niepełna. Zalałem Motulem 5w30 Eco- Clean+ i spalił ok 0,6L na 10000. Teraz mam zalany Eco-nergy 5w30 i ubytek 0,2L na 10000
AndrzejCarpasja napisał(a):Eneos Hyper i Premium rozlewany jest w Europie.
Sustina to inna bajka.Każdy olej zawiera określone dodatki uszlachetniające (w tym cała tajemnica).
Eneos Sustina do Europy przyjeżdża zapakowana .Olej przygotowywany jest w Japonii i jako produkt gotowy wędruje do Europy.
Właściwości tego oleju są bardzo wysoko oceniane.W niektórych przypadkach( u mojego kolegi Mazda MPV 2001 2,0 PB spalanie oleju zmniejszyło się prawie o połowę!) działa jak balsam,ha,ha.
Zaraz pomyślę, że masz jakiś profit z reklamy tego oleju
A tak na poważnie – u mnie oleju nie ubywa (choć po 2000km przejechanych to niewiele można powiedzieć, poczekam na większe dystanse), a wcześniej lany był Aral. Silnik pracuje ok, odpala bez problemu, nie kopci itp. itd. Mam zamiar zalać Mazda Original (już kupiłem), więc na razie nie kombinuje. Pojeżdżę rok, zobaczę efekty i wtedy – kto wie – może będę zadowolony, a może będę szukał zmian...
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Ha,ha profity.Ja tylko umożliwiam zakup w tej cenie+ewentualna wysyłka.Paragon w środku bezpośrednio od sprzedawcy:–)
Spoko – a o jakiej cenie mówimy? Bo z tego co widziałem na stronie producenta litr tego specyfiku jest mniej więcej w cenie litra Jacka Danielsa 
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki