Mazda 626 GD RF7 '91r 2.0D sedan

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Payorez » 17 lut 2015, 02:19

Kolejne graty do układanki :D

Obrazek

ehh.. ile kasy już na to poszło wszystko :D już za późno, żeby zrezygnować :P


wspomnienie lata

Obrazek


Obrazek


Początek wygłuszania podłogi. Póki co cała w nowych matach bitumicznych założonych przy pomocy opalarki. następnie pójdzie na to pianka kauczukowa i na nią ostatecznie podłoga.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Payorez » 23 lut 2015, 03:50

Piszę kolejnego posta, bo kolejna edycja nie spowoduje, że go ktoś sprawdzi :D

Auto odebrałem od mechanika, który wymienił sworznie, tuleje, filtr paliwa, hamulce, łożyska, paski klinowe oraz wysprzęglik. Powiedział mi, że tylne bębny są zużyte jakby były te same od nowości... A rok temu niby mi zakładali nowe w innym zakładzie i to znajomi mojego taty... i teraz pytanie, czy wzięli kasę i ich nie kupili czy co.. Do tego okazało się, ze przednie hamulce hamowały połową klocka, ponieważ coś tam było przerdzewiałe i zblokowane. Na tyle ręczny blokował mi koła.. (też coś zapieczone). Po naprawie tego wszystkiego Madzia chodzi jak marzenie :D Auto jest stabilne na nierównościach, rusza o wiele płynniej ( pewnie stary filtr paliwa był już zapchany) oraz sprzęgło chodzi jeszcze lżej niż wcześniej do tego można je przepchać jednym palcem, już nic nie trze i blokuje kół..

Co do własnych operacji to na maty bitumiczne które przyklejałem, nakleiłem piankę kauczukową 9mm w celu wyciszenia podłogi. Dzisiaj w końcu założyłem wykładzinę/podłogę, która wyprałem dwa razy ( czysta jak nowa). Niżej parę fotek.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez ArteK » 24 lut 2015, 21:50

Jeździłeś już z tymi matami i pianką? Słyszysz różnicę?

W ogóle to na fotkach fajnie to wygląda, widać, że się przyłożyłeś ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 19:50
Posty: 626 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Payorez » 24 lut 2015, 23:53

Póki co jestem na etapie zdjęcia wyżej, czyli sam fotel kierowcy. Mimo tego według mnie czuć różnicę, a to tego nie słychać tak kamyczków i piasku uderzanego o podłogę. Może to taki efekt "placebo". Jak założę fotele to dopiero dam znać, bo najwięcej hałasów dobiega z bagażnika w którym znowu pojawiła się woda... za mało sylikonu poszło w lampy...
Za same materiały do wyłożenia podłogi zapłaciłem 280zł Na podłogę poszło 8 mat bitumicznych 50cm x 50 cm + podobnie pianki kauczukowej. Przydało by się wygłuszyć jeszcze bagażnik, ale to kolejne 300zł. Więc póki co odpuszczam bo trzeba nowe łożyska na tył oraz bębny. Do tego zbliża się wymiana oleju i filtra + chce wymienić olej w skrzyni biegów. No i na lato trzeba nowe letnie oponki bo aktualne zbliżają się do ogranicznika. Co do materiałów to super się je nakłada. Z matą trochę było zabawy bo trzeba opalarkę, ale maty kauczukowe można ciąć jak się chce i mają do tego super mocny klej.

ps. sprzęgło po wymianie wysprzęglika bierze niżej ( wcześniej brało idealnie od samej góry ). Czy regulacja śrubą pomoże? Odpowietrzone pewnie zostało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez przemek130 » 25 lut 2015, 21:36

Jestem bardzo ciekaw wrażeń po wygłuszeniu podłogi. Sam planuje coś podobnego, tylko maty bitumiczne wydają się trochę ciężkie. Filcu już nie wkładasz? Czy szum opon trochę ucichł?
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2013, 11:18
Posty: 49
Skąd: Kielce/Gdańsk
Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS

Postprzez Payorez » 25 lut 2015, 21:44

Filcu już nie wkładam, ze względu na jego chłonność wody. Pianka kauczukowa jej nie chłonie oraz lepiej tłumi = jest droższa :D Opisze wrażenia jak zamontuje fotele z tyłu bo dudni bagażnik ( po uszczelnieniu lamp w bagażniku). Póki co wydaje mi się ciszej od podłogi. GD ma ten minus, że ma 24 lata i drzwi kierowcy maja luzy na zawiasie co oznacza trzeszczenie.. (trzeba tokarza odwiedzić) + kokpit czasami gdzieś skrzypi, a przy powolnym ruszaniu wpada w mały rezonans i też "buczy". No i uszczelki drzwi przy +100km/h słychać.
Owszem jedna mata na oko waży z 0,5kg może mniej parę gram, może więcej. Jak nie zapomnę to zważę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez przemek130 » 25 lut 2015, 21:50

Niektórzy pianką kauczukową obklejają filc z wierzchu i też nie chłonie wody. Czy otwory odpływowe są zaklejone? Im więcej o tym myślę to chyba też dokupię maty i dam je an podłogę i bagażnik.
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2013, 11:18
Posty: 49
Skąd: Kielce/Gdańsk
Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS

Postprzez Payorez » 25 lut 2015, 22:08

Otwory odpływowe są oryginalnie przyklejone, jednego nie ma bo była wspawana część podłogi, a jeden był luźno to go wcisnąłem i rozgrzaną matą obkleiłem, a od dołu psiknąłem dodatkowo w to miejsce barankiem w spreju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez przemek130 » 25 lut 2015, 22:25

Jeżeli chcesz coś jeszcze wygłuszyć to polecam deskę rozdzielczą. Wepchnąłem w puste miejsca ok 1,5 m2 porosa. Efekt lepszy w porównaniu do wygłuszenia maski, słupków czy drzwi (z jednej strony)
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2013, 11:18
Posty: 49
Skąd: Kielce/Gdańsk
Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS

Postprzez Payorez » 25 lut 2015, 22:39

Czyli całą dechę trzeba rozebrać.. :X Pewnie będę chętny, ale póki co do 10 kwietnia priorytet mają:

– 2x 4l. Mobil 2000 + filtr oleju ( do GD diesla wchodzi całe 6 litrów :D)
– olej w skrzyni
– bębny + łożyska
– opony letnie ( planuje Sava Perfecta tanie i ponoć dobre)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez MrShaleck » 26 lut 2015, 08:46

Payorez napisał(a): opony letnie ( planuje Sava Perfecta tanie i ponoć dobre)


Daj sobie spokój z Savami. Tanie i wcale nie takie dobre. Znajomy miał Savy, a skończył niezbyt dobrze na zakręcie – wyślę Ci na fejsie :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez Payorez » 26 lut 2015, 17:47

To chyba jednak dołożę do jakiejś Yokoham'y :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez ArteK » 26 lut 2015, 20:48

Payorez napisał(a):To chyba jednak dołożę do jakiejś Yokoham'y :D
W przedziale ekonomicznym każda opona będzie dobra. Wiadomo, że szału nie zrobi ale do normalnej jazdy wystarczy.

IMO jeśli nie jeździsz wyczynowo(a z silnikiem w Twoim aucie nie podejrzewam Cie o to) to kup to co tańsze. Zwróć tylko uwagę aby była to opona letnia, najlepiej w miarę świeżo wyprodukowana, produkcje chińskie proponuję odrzucić :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 19:50
Posty: 626 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Majk500 » 26 lut 2015, 22:45

Yokohamy wcale nie są takie drogie. Myślę, że powinno się znaleźć coś w rozsądnych granicach 1200-1300 zł
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Payorez » 26 lut 2015, 23:17

Dokładnie jak mówicie. To nie sportowe auto :D tylko sportowy diesel 60KM <glupek2>
Planuje przeznaczyć 600-850PLN więc coś się znajdzie, ofc. nowe opony. Robiąc 10-12tyś km rocznie starczą mi na długo. ( yokohoma jest teraz na przecenie na oponeo... :< ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez MrShaleck » 28 lut 2015, 08:05

Yokohama, Bridgestone, Continental, Uniroyal.
Osobiście przekonania nie mam do Sawy, Dunlopa.

Jaki Ty rozmiar chciales?
Bo na oponeo są Nankangi w fajnej cenie
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez Payorez » 28 lut 2015, 15:39

185/65/14

oby za półtorej miesiąca była jakaś promocja :D

Nankang? wiesz coś o nich? bo ja się nie spotkałem.

Raczej postawie na tą Yokohame, o ile będzie w takiej cenie jak teraz. No i jak moja GD, są Japońskiej produkcji :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez ArteK » 1 mar 2015, 13:21

Payorez napisał(a):Raczej postawie na tą Yokohame, o ile będzie w takiej cenie jak teraz. No i jak moja GD, są Japońskiej produkcji
Nie wszystkie opony Yokohamy są produkowane w Japonii <głaszcze> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 19:50
Posty: 626 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Kaszel91 » 1 mar 2015, 13:42

Daj znać na PW skąd brałeś te piankę.
Po remoncie blachy nie miałem kasy już na wyciszenie auta i jeżdżę poprostu stalową puchą, ale w najbliższym czasie musze wrócić do tego tematu.
Maty już mam, kwestia położenia coś na nie, a filc odpadł z tego samego powodu co u Ciebie :)
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez Payorez » 1 mar 2015, 20:53

http://www.bitmat.pl/
pianka kauczukowa z klejem ( super mocno się trzyma ). Ja dałem na podłogę 9mm, ale w GD spokojnie 13mm też by weszło. A jakieś łączenia czy boczki skrzyni biegów przy lewarku, okleiłem 6mm. Ogólnie na podłogę starczyło około 2,2m^2. I jeszcze parę ścinków zostało. ( nie liczyłem miejsca pod tylną kanapą, ale w przyszłości coś tam pójdzie.

Jak na złość zepsuły się wycieraczki, chodzą mega wolno jakby nie miały sił dojść i wrócić... mam nadzieję, że fotorelacja z działu technicznego wystarczy do naprawy :D


edit:

Wycieraczek nie moglem wykręcić, mega się zapiekły. Ale rozruszałem je ręcznie na najszybszym trybie i działają b.dobrze.

Środek auta złożony, obudowy bagażnik również. Ze środka zostały mi 4 plastyki (pewnie w Japonii za dużo zamontowali <lol> ), dwa z podłogi już tam nie wrócą ( ich rola to osłona rury nawiewu na nogi pasażerów z tyłu, więc nie ma to większego sensu, poza tym jest pianka na podłodze), a kolejne dwa wiem gdzie pasują.


Widać prze mega różnice między wypranymi fotelami, a fotelem kierowcy który jeszcze nie był ruszany.


edit2:
Po złożeniu środka jest ciszej dzięki podłodze. Do tego stopnia, że słychać szum tylnych łożysk :]
Kiedyś przyjdzie czas na drzwi i bagażnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy