Mazda 323 BG B3 '94 / LOWERED BG (str. 13 – short video)
Witam wszystkich,
Moja przygoda z Mazdą rozpoczęła się 3 lata temu (swoją BG zakupiłem w grudniu 2013 roku z przebiegiem 314 tys. km), chociaż wielokrotnie woziłem się już wcześniej z Marianem (.:Marcin:.) jego BG i było całkiem syto ale przesadził z tymi osiemnastkami i uznałem że nie tędy droga. Trafiła w moje ręce całkiem przypadkiem. Głównym powodem jej kupna była atrakcyjna cena (przekroczona już wielokrotnie podczas doprowadzania auta do obecnego stanu) i sprawdzona przeszłość (kilka lat temu właścicielem auta był blondi's boyfriend, któremu w tym miejscu należą się wielkie podziękowania za pomoc).
Więcej informacji o aucie poniżej:
Model: Mazda 323 BG GT Special
Rok produkcji: 1994
Aktualny przebieg: 340 tys. km
Nadwozie: poliftowy GT (zderzak + lotka)
Wnętrze: GT (w 100% oryginalne, zmieniony jedynie meszek na skórzany)
Silnik: 1.3 16v
Zawieszenie: Gwint Ta-Technix
Koła: Japan Racing JR10 16x8 et20 + Yokohama S-drive 175/50
Przeprowadzone prace już za mojej kadencji:
Sezon 2014:
– liczne naprawy blacharsko-lakiernicze + zabezpieczenie (progi, komora, klapa, nadkola i wiele więcej)
– regulacja i wymiania filtrów instalacji LPG
– wymiana układu zapłonowego
– custom'owa osłona silnika (oryginalna została zerwana)
– gałka zmiany biegów Skunk2 Racing
– kierownica MOMO (nie za mojej kadencji)
– dywaniki welurowe
– renowacja konstrukcji i tapicerki fotela kierowcy
– wymiana przedniej szyby
– dołożona rozpórka przednia górna pro-sport
– wymienione 3 poduszki amortyzatorów – 2 przód, 1 tył
Instalacja Car Audio:
– drzwi oraz bagażnik wygłuszone matami i piankami APP oraz GMS
– wzmacniacz MacAudio ZX 4000 Black Edition (4x100W RMS)
– z przodu gra zestaw separowany z głośnikami SinusLive SL-F165
– o wystarczającą ilość basu dba głośnik Helix B12W w zamkniętej budzie
Sezon 2015:
– gwint Ta-Technix od MX3 skręcony na zero (7cm prześwitu)
– nowe koła: felgi Japan Racing JR10 16x8 et20 + opony Yokohama S-drive 175/50
Prace blacharsko-lakernicze:
– wyklepanie i lakierowanie uszkodzonych drzwi,
– korekta i lakierowanie przedniego zderzaka,
– wycięcie zgniłej góry tylnych kielichów i wspawanie nowych
– piaskowanie i lakierowanie zacisków oraz bębnów
– piaskowanie i lakierowanie ramion wycieraczek
– wyczyszczenie i lakierowanie ramienia tylnej wycieraczki
– wymiana sprzęgła na używane AISIN
– nowy silnik 1.3 (poprzedni uległ awarii)
– nowe 4 świece Denso
– piaskowanie i lakierowanie komory silnika na czarny gloss
– silnik i skrzynia biegów wypiaskowana i polakierowana na srebro
– piaskowanie i lakierowanie przednich wahaczy na czarny gloss
– montaż rozpórki tylnej górnej pro-sport
– skrócenie dwóch półosi o 1,5cm
– wymienione lewe i prawe przednie łożysko
– wymieniona lewa i prawa osłona przegubu
– wymieniony lewy przegub
– wymieniona ostatnia stara poduszka amortyzatora (tył)
– montaż używanego wiatraka dmuchawy (poprzedni uległ awarii)
– wymiana przewodu chłodnicy (poprzedni przeciekał)
Sezon 2016:
– piaskowanie, zabezpieczenie i lakierowanie podłogi i elementów zawieszenia.
– lakierowanie tylnego stablilizatora na czerwono
– wstawienie nowych progów
– przelakierowanie drzwi kierowcy
– przelakierowanie tylnego zderzaka
– lakierowanie w kolor nadwozia dokładek progowych Zender + montaż
– usunięcie tylnej wycieraczki + zaślepienie otworu
– lakierowanie na czarno ubytków w lakierze na ramkach okien
– lakierowanie kapsli od felg na srebro
– demontaż instalacji gazowej
– zmiana końcówki wydechu nie nico większą i ładniejszą
– montaż podłokietnika z Mazdy MX-3
– montaż ramek klubowych
– wymiana na nowe wszystkich przewodów od audio
– doprowadzenie do ładu prędkościomierza
– montaż dokładki zderzaka – replika EZ Lip
– nowa chłodnica Hella (poprzednia eksplodowała)
Sezon 2017:
– renowacja felg: polerka środka i rantu
– zabandażowanie kolelektora wydechowego
– nowe nakrętki D1Spec HEX 1.5 Silver
Moja przygoda z Mazdą rozpoczęła się 3 lata temu (swoją BG zakupiłem w grudniu 2013 roku z przebiegiem 314 tys. km), chociaż wielokrotnie woziłem się już wcześniej z Marianem (.:Marcin:.) jego BG i było całkiem syto ale przesadził z tymi osiemnastkami i uznałem że nie tędy droga. Trafiła w moje ręce całkiem przypadkiem. Głównym powodem jej kupna była atrakcyjna cena (przekroczona już wielokrotnie podczas doprowadzania auta do obecnego stanu) i sprawdzona przeszłość (kilka lat temu właścicielem auta był blondi's boyfriend, któremu w tym miejscu należą się wielkie podziękowania za pomoc).
Więcej informacji o aucie poniżej:
Model: Mazda 323 BG GT Special
Rok produkcji: 1994
Aktualny przebieg: 340 tys. km
Nadwozie: poliftowy GT (zderzak + lotka)
Wnętrze: GT (w 100% oryginalne, zmieniony jedynie meszek na skórzany)
Silnik: 1.3 16v
Zawieszenie: Gwint Ta-Technix
Koła: Japan Racing JR10 16x8 et20 + Yokohama S-drive 175/50
Przeprowadzone prace już za mojej kadencji:
Sezon 2014:
– liczne naprawy blacharsko-lakiernicze + zabezpieczenie (progi, komora, klapa, nadkola i wiele więcej)
– regulacja i wymiania filtrów instalacji LPG
– wymiana układu zapłonowego
– custom'owa osłona silnika (oryginalna została zerwana)
– gałka zmiany biegów Skunk2 Racing
– kierownica MOMO (nie za mojej kadencji)
– dywaniki welurowe
– renowacja konstrukcji i tapicerki fotela kierowcy
– wymiana przedniej szyby
– dołożona rozpórka przednia górna pro-sport
– wymienione 3 poduszki amortyzatorów – 2 przód, 1 tył
Instalacja Car Audio:
– drzwi oraz bagażnik wygłuszone matami i piankami APP oraz GMS
– wzmacniacz MacAudio ZX 4000 Black Edition (4x100W RMS)
– z przodu gra zestaw separowany z głośnikami SinusLive SL-F165
– o wystarczającą ilość basu dba głośnik Helix B12W w zamkniętej budzie
Sezon 2015:
– gwint Ta-Technix od MX3 skręcony na zero (7cm prześwitu)
– nowe koła: felgi Japan Racing JR10 16x8 et20 + opony Yokohama S-drive 175/50
Prace blacharsko-lakernicze:
– wyklepanie i lakierowanie uszkodzonych drzwi,
– korekta i lakierowanie przedniego zderzaka,
– wycięcie zgniłej góry tylnych kielichów i wspawanie nowych
– piaskowanie i lakierowanie zacisków oraz bębnów
– piaskowanie i lakierowanie ramion wycieraczek
– wyczyszczenie i lakierowanie ramienia tylnej wycieraczki
– wymiana sprzęgła na używane AISIN
– nowy silnik 1.3 (poprzedni uległ awarii)
– nowe 4 świece Denso
– piaskowanie i lakierowanie komory silnika na czarny gloss
– silnik i skrzynia biegów wypiaskowana i polakierowana na srebro
– piaskowanie i lakierowanie przednich wahaczy na czarny gloss
– montaż rozpórki tylnej górnej pro-sport
– skrócenie dwóch półosi o 1,5cm
– wymienione lewe i prawe przednie łożysko
– wymieniona lewa i prawa osłona przegubu
– wymieniony lewy przegub
– wymieniona ostatnia stara poduszka amortyzatora (tył)
– montaż używanego wiatraka dmuchawy (poprzedni uległ awarii)
– wymiana przewodu chłodnicy (poprzedni przeciekał)
Sezon 2016:
– piaskowanie, zabezpieczenie i lakierowanie podłogi i elementów zawieszenia.
– lakierowanie tylnego stablilizatora na czerwono
– wstawienie nowych progów
– przelakierowanie drzwi kierowcy
– przelakierowanie tylnego zderzaka
– lakierowanie w kolor nadwozia dokładek progowych Zender + montaż
– usunięcie tylnej wycieraczki + zaślepienie otworu
– lakierowanie na czarno ubytków w lakierze na ramkach okien
– lakierowanie kapsli od felg na srebro
– demontaż instalacji gazowej
– zmiana końcówki wydechu nie nico większą i ładniejszą
– montaż podłokietnika z Mazdy MX-3
– montaż ramek klubowych
– wymiana na nowe wszystkich przewodów od audio
– doprowadzenie do ładu prędkościomierza
– montaż dokładki zderzaka – replika EZ Lip
– nowa chłodnica Hella (poprzednia eksplodowała)
Sezon 2017:
– renowacja felg: polerka środka i rantu
– zabandażowanie kolelektora wydechowego
– nowe nakrętki D1Spec HEX 1.5 Silver
Ostatnio edytowano 7 paź 2017, 13:03 przez Jasoon, łącznie edytowano 64 razy
- Od: 15 gru 2013, 21:33
- Posty: 244
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG
Że są jeszcze takie perełki w Polsce to aż miło.
Bardzo ładna Mazda wstaw jeszcze zdjęcie środka i silnika.
Bardzo ładna Mazda wstaw jeszcze zdjęcie środka i silnika.
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Widać ma dobrze u Ciebie
Ten Apex dość ładnie obniża
Ten Apex dość ładnie obniża
Super stan no i kolor moim zdaniem jest spoko obniżony też tak musze zrobic u siebie kola dużo dają r15 dobre rozwiązane. A gdybyś chciał sprzedać sprężyny Apex to chętnie bym je przyją
Halogeny podłączałem ja, więc zdradze że przycisk pochodzi od halogenów z mazdy demio. Wyciąłem dziurke w zaślepce i umieściłem włacznik, który podświetla sie gdy włączymy halogeny. Instalacja jest z przekaźnikiem prąd do przełączika pociągnąłem z wiązki która dochodzi do włącznika tylnych świateł przeciwmgłowych, z kabla na którym napięcie pojawia się po włączeniu świateł mijania.
Jasoon, może mieć mi to za złe, ale skoro mi wysyła takie rzeczy powinien się liczyć z tym, że nie utrzymam tego w tajemnicy;)
Spy photo w oczekiwaniu na gwint
Jasoon, może mieć mi to za złe, ale skoro mi wysyła takie rzeczy powinien się liczyć z tym, że nie utrzymam tego w tajemnicy;)
Spy photo w oczekiwaniu na gwint
- Od: 23 paź 2009, 12:34
- Posty: 117
- Skąd: Kraśnik
- Auto: 323F DiTD '99
blondi's boyfriend pięknie wytłumaczyłeś sposób podłączenia chwała CI za to..a jeśli chodzi o to koło to doperio wstępna przymiarka i brakuje tych paru cm w dół
W wolnej chwili postaram się wrzucić zdjęcia wnętrza. Teraz panuje tam zimowy chaos
Chłopaki – dzięki za opinie
W wolnej chwili postaram się wrzucić zdjęcia wnętrza. Teraz panuje tam zimowy chaos
Chłopaki – dzięki za opinie
- Od: 15 gru 2013, 21:33
- Posty: 244
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG
Na pierwszy rzut oka nie wyglądało to tak tragicznie Gdy lakiernik zabrał się za robotę był w wielkim szoku Podobno gdyby nie rozpórka Madzia rozkraczyłaby się na drodze
Wielki szacun dla firmy SPAWEX
Ostatnio edytowano 10 lut 2015, 11:11 przez Jasoon, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 15 gru 2013, 21:33
- Posty: 244
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG
dokładnie, to nie brak osłon to miejsca w których ruda zadomawia się w bg
drugie nadkole (od strony pasażera) jest czyściutkie ..w takim razie coś jest nie tak z lewym
- Od: 15 gru 2013, 21:33
- Posty: 244
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG
Przeczytałem wątek i cieszę się że BG wracają do łask a tym bardziej nieopodal- bo w Resovii- kilka razy do roku u was jestem także możliwe że zajrzę obejrzeć na żywo i poznać właściciela
Co do blachy i tego nadkola to potwierdzam lewa strona niestety nie wiem dlaczego ale w Mazdach sypie się bardziej...
A jak górna "podłużnica" ta przy amortyzatorze? u mnie wymagała wspawania dosyć pokaźnego profilu...
Zapraszam do obejrzenia postepów nad moją BG.
Watek będę śledził.
PS. Co to za koło?świetne jest
Co do blachy i tego nadkola to potwierdzam lewa strona niestety nie wiem dlaczego ale w Mazdach sypie się bardziej...
A jak górna "podłużnica" ta przy amortyzatorze? u mnie wymagała wspawania dosyć pokaźnego profilu...
Zapraszam do obejrzenia postepów nad moją BG.
Watek będę śledził.
PS. Co to za koło?świetne jest
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Te kółka to Japan Racing jr10 16x8 et20 + Yokohama S Drive 175/50. Kółko wystaje poza obrys auta około 1cm. Naciąg wyszedł idealnie..cała opona w razie dobicia schowa się w nadkolu..jedynie rant, który wystaje poza obrys auta może uderzyć, ale takiej sytuacji raczej nie spodziewam się. Do tego zestawu wleci gwint Ta Technix od mx-3..liczę że z montażem nie będzie problemu...wtedy uda się zejść jeszcze około 3cm max. Koło kwietnia-maja liczę że uda się skompletować wszystko i posadzić Madzie na brzuchu
- Od: 15 gru 2013, 21:33
- Posty: 244
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG
Koło naprawdę świetne
Opony też niczego sobie. Niech każdy mówi co chce na Yokohamy, ja do 626 W-drive'y założyłem i wyratowały już mnie z niejednej patowej sytuacji
W jakich pieniążkach ten gwint jeżeli można wiedzieć, może być na PW.
Na tą chwilę wygląda zacnie ale ciekaw jestem efektu końcowego
Opony też niczego sobie. Niech każdy mówi co chce na Yokohamy, ja do 626 W-drive'y założyłem i wyratowały już mnie z niejednej patowej sytuacji
W jakich pieniążkach ten gwint jeżeli można wiedzieć, może być na PW.
Na tą chwilę wygląda zacnie ale ciekaw jestem efektu końcowego
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Ta technix to wydatek 2k niestety troche kosztuje. Myślałem też nad d2 ale to już jest przerost formy nad treścią ale z drugiej strony pozwala na więcej regulacji no i zapewne ma lepsze wykonanie. Zobaczymy jak potoczy się sytuacja finansowa.
- Od: 15 gru 2013, 21:33
- Posty: 244
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości