Mazda 323 BG B3 '94 / LOWERED BG (str. 13 – short video)

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Jasoon » 6 lut 2015, 22:40

Witam wszystkich,

Moja przygoda z Mazdą rozpoczęła się 3 lata temu (swoją BG zakupiłem w grudniu 2013 roku z przebiegiem 314 tys. km), chociaż wielokrotnie woziłem się już wcześniej z Marianem (.:Marcin:.) jego BG i było całkiem syto ale przesadził z tymi osiemnastkami i uznałem że nie tędy droga. Trafiła w moje ręce całkiem przypadkiem. Głównym powodem jej kupna była atrakcyjna cena (przekroczona już wielokrotnie podczas doprowadzania auta do obecnego stanu) i sprawdzona przeszłość (kilka lat temu właścicielem auta był blondi's boyfriend, któremu w tym miejscu należą się wielkie podziękowania za pomoc).

Więcej informacji o aucie poniżej:

Model: Mazda 323 BG GT Special
Rok produkcji: 1994
Aktualny przebieg: 340 tys. km
Nadwozie: poliftowy GT (zderzak + lotka)
Wnętrze: GT (w 100% oryginalne, zmieniony jedynie meszek na skórzany)
Silnik: 1.3 16v
Zawieszenie: Gwint Ta-Technix
Koła: Japan Racing JR10 16x8 et20 + Yokohama S-drive 175/50

Przeprowadzone prace już za mojej kadencji:

Sezon 2014:

– liczne naprawy blacharsko-lakiernicze + zabezpieczenie (progi, komora, klapa, nadkola i wiele więcej)
– regulacja i wymiania filtrów instalacji LPG
– wymiana układu zapłonowego
– custom'owa osłona silnika (oryginalna została zerwana)
– gałka zmiany biegów Skunk2 Racing
– kierownica MOMO (nie za mojej kadencji)
– dywaniki welurowe
– renowacja konstrukcji i tapicerki fotela kierowcy
– wymiana przedniej szyby
– dołożona rozpórka przednia górna pro-sport
– wymienione 3 poduszki amortyzatorów – 2 przód, 1 tył
Instalacja Car Audio:
– drzwi oraz bagażnik wygłuszone matami i piankami APP oraz GMS
– wzmacniacz MacAudio ZX 4000 Black Edition (4x100W RMS) <diabełek>
– z przodu gra zestaw separowany z głośnikami SinusLive SL-F165
– o wystarczającą ilość basu dba głośnik Helix B12W w zamkniętej budzie

Sezon 2015:

– gwint Ta-Technix od MX3 skręcony na zero (7cm prześwitu) <jupi>
– nowe koła: felgi Japan Racing JR10 16x8 et20 + opony Yokohama S-drive 175/50
Prace blacharsko-lakernicze:
– wyklepanie i lakierowanie uszkodzonych drzwi,
– korekta i lakierowanie przedniego zderzaka,
– wycięcie zgniłej góry tylnych kielichów i wspawanie nowych
– piaskowanie i lakierowanie zacisków oraz bębnów
– piaskowanie i lakierowanie ramion wycieraczek
– wyczyszczenie i lakierowanie ramienia tylnej wycieraczki
– wymiana sprzęgła na używane AISIN
– nowy silnik 1.3 (poprzedni uległ awarii)
– nowe 4 świece Denso
– piaskowanie i lakierowanie komory silnika na czarny gloss
– silnik i skrzynia biegów wypiaskowana i polakierowana na srebro
– piaskowanie i lakierowanie przednich wahaczy na czarny gloss

– montaż rozpórki tylnej górnej pro-sport
– skrócenie dwóch półosi o 1,5cm

– wymienione lewe i prawe przednie łożysko
– wymieniona lewa i prawa osłona przegubu
– wymieniony lewy przegub
– wymieniona ostatnia stara poduszka amortyzatora (tył)
– montaż używanego wiatraka dmuchawy (poprzedni uległ awarii)
– wymiana przewodu chłodnicy (poprzedni przeciekał)

Sezon 2016:

– piaskowanie, zabezpieczenie i lakierowanie podłogi i elementów zawieszenia.
– lakierowanie tylnego stablilizatora na czerwono
– wstawienie nowych progów
– przelakierowanie drzwi kierowcy
– przelakierowanie tylnego zderzaka
– lakierowanie w kolor nadwozia dokładek progowych Zender + montaż
– usunięcie tylnej wycieraczki + zaślepienie otworu
– lakierowanie na czarno ubytków w lakierze na ramkach okien
– lakierowanie kapsli od felg na srebro
– demontaż instalacji gazowej
– zmiana końcówki wydechu nie nico większą i ładniejszą
– montaż podłokietnika z Mazdy MX-3
– montaż ramek klubowych
– wymiana na nowe wszystkich przewodów od audio
– doprowadzenie do ładu prędkościomierza
– montaż dokładki zderzaka – replika EZ Lip
– nowa chłodnica Hella (poprzednia eksplodowała)

Sezon 2017:

– renowacja felg: polerka środka i rantu
– zabandażowanie kolelektora wydechowego
– nowe nakrętki D1Spec HEX 1.5 Silver
Załączniki
34900671936_90ca70e470_k.jpg
18738969_1791957427785416_7907859829250875231_o.jpg
Ostatnio edytowano 7 paź 2017, 12:03 przez Jasoon, łącznie edytowano 64 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 20:33
Posty: 244
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG

Postprzez Kicu96 » 7 lut 2015, 10:13

Bardzo ładna :)
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2014, 20:43
Posty: 64 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323 BG 93r, 1.3 (75km)

Postprzez DARO MAZDA 323 » 7 lut 2015, 12:57

Że są jeszcze takie perełki w Polsce to aż miło.
Bardzo ładna Mazda wstaw jeszcze zdjęcie środka i silnika.
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez misiak89-89 » 7 lut 2015, 17:07

Widać ma dobrze u Ciebie ;)
Ten Apex dość ładnie obniża <spoko>
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez k1bic93 » 7 lut 2015, 18:43

fajnie się prezentuje ;)
j.w kolega dobrze mówi ładnie usiadła :)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 17:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez Grigori » 7 lut 2015, 21:46

Super stan no i kolor :) moim zdaniem jest spoko obniżony też tak musze zrobic u siebie kola dużo dają r15 dobre rozwiązane. A gdybyś chciał sprzedać sprężyny Apex to chętnie bym je przyją :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez benq323 » 7 lut 2015, 23:20

Fajna Bagietka w niezłym stanie. Z modów to na BP swap polecam ;) a gdybyś coś do b3 potrzebował pisz śmiało :)
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 16:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez Grigori » 8 lut 2015, 09:16

Daj foty ze środka auta i przycisków pod co masz podłączone halogeny? jaki przycisk ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez blondi's boyfriend » 8 lut 2015, 10:39

Halogeny podłączałem ja, więc zdradze że przycisk pochodzi od halogenów z mazdy demio. Wyciąłem dziurke w zaślepce i umieściłem włacznik, który podświetla sie gdy włączymy halogeny. Instalacja jest z przekaźnikiem prąd do przełączika pociągnąłem z wiązki która dochodzi do włącznika tylnych świateł przeciwmgłowych, z kabla na którym napięcie pojawia się po włączeniu świateł mijania.

Jasoon, może mieć mi to za złe, ale skoro mi wysyła takie rzeczy powinien się liczyć z tym, że nie utrzymam tego w tajemnicy;)
Spy photo w oczekiwaniu na gwint ;P
Załączniki
10967501_919640481401806_702253738_o.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 11:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez Jasoon » 8 lut 2015, 11:51

blondi's boyfriend pięknie wytłumaczyłeś sposób podłączenia chwała CI za to..a jeśli chodzi o to koło to doperio wstępna przymiarka i brakuje tych paru cm w dół :)

W wolnej chwili postaram się wrzucić zdjęcia wnętrza. Teraz panuje tam zimowy chaos :)

Chłopaki – dzięki za opinie <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 20:33
Posty: 244
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG

Postprzez seba323f » 8 lut 2015, 13:41

Dobra droga modyfikacji obrana <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez Jasoon » 10 lut 2015, 09:54

WP_000562.jpg
Na jesieni przed okresem zimowym postawiłem zająć się kolejną usterką lakierniczą...wydawała się początkiem końca tego samochodu... Rdza pojawiła się ponieważ jeden z moich poprzednich właścicieli (blondi's boyfriend) urwał osłonę silnika i skutkiem tego ruda zaatakowała nadkole.
Na pierwszy rzut oka nie wyglądało to tak tragicznie :D Gdy lakiernik zabrał się za robotę był w wielkim szoku <nie powiem> Podobno gdyby nie rozpórka Madzia rozkraczyłaby się na drodze :(

Wielki szacun dla firmy SPAWEX <spoko>
Załączniki
2014-12-01-19.24.jpg
2014-12-01-19.24.jpg
2014-12-01-19.24.jpg
2014-12-01-19.24.jpg
2014-12-01-19.24.jpg
2014-12-01-19.24.jpg
2014-12-01-19.24.jpg
Ostatnio edytowano 10 lut 2015, 10:11 przez Jasoon, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 20:33
Posty: 244
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG

Postprzez Grigori » 10 lut 2015, 09:58

Myśle że to może byc wada ponieważ widziałem już coś takiego w tej maździe gdzieś na forum i sam mam to samo w tym samym miejscu, ale trochę mniej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez misiak89-89 » 10 lut 2015, 10:33

dokładnie, to nie brak osłon to miejsca w których ruda zadomawia się w bg
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Jasoon » 10 lut 2015, 10:36

drugie nadkole (od strony pasażera) jest czyściutkie ..w takim razie coś jest nie tak z lewym :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 20:33
Posty: 244
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG

Postprzez Piotr89 » 10 lut 2015, 11:14

Przeczytałem wątek i cieszę się że BG wracają do łask a tym bardziej nieopodal- bo w Resovii- kilka razy do roku u was jestem także możliwe że zajrzę obejrzeć na żywo i poznać właściciela <ok>

Co do blachy i tego nadkola to potwierdzam lewa strona niestety nie wiem dlaczego ale w Mazdach sypie się bardziej...
A jak górna "podłużnica" ta przy amortyzatorze? u mnie wymagała wspawania dosyć pokaźnego profilu...
Zapraszam do obejrzenia postepów nad moją BG.

Watek będę śledził.

PS. Co to za koło?świetne jest <spoko>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2011, 23:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Jasoon » 10 lut 2015, 12:39

Te kółka to Japan Racing jr10 16x8 et20 + Yokohama S Drive 175/50. Kółko wystaje poza obrys auta około 1cm. Naciąg wyszedł idealnie..cała opona w razie dobicia schowa się w nadkolu..jedynie rant, który wystaje poza obrys auta może uderzyć, ale takiej sytuacji raczej nie spodziewam się. Do tego zestawu wleci gwint Ta Technix od mx-3..liczę że z montażem nie będzie problemu...wtedy uda się zejść jeszcze około 3cm max. Koło kwietnia-maja liczę że uda się skompletować wszystko i posadzić Madzie na brzuchu <spoko>
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 20:33
Posty: 244
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG

Postprzez Piotr89 » 10 lut 2015, 13:28

Koło naprawdę świetne <spoko>
Opony też niczego sobie. Niech każdy mówi co chce na Yokohamy, ja do 626 W-drive'y założyłem i wyratowały już mnie z niejednej patowej sytuacji <ok>
W jakich pieniążkach ten gwint jeżeli można wiedzieć, może być na PW.
Na tą chwilę wygląda zacnie ale ciekaw jestem efektu końcowego <ok>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2011, 23:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez honda2911 » 10 lut 2015, 14:48

gwit coś koło 2 tys to wolałbym dołożyć tys i kupić d2 bo tam masz odrazu camber plates i regulacje tłumienia
albo rzeźbic coś samemu
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez Jasoon » 10 lut 2015, 15:16

Ta technix to wydatek 2k niestety troche kosztuje. Myślałem też nad d2 ale to już jest przerost formy nad treścią ale z drugiej strony pozwala na więcej regulacji no i zapewne ma lepsze wykonanie. Zobaczymy jak potoczy się sytuacja finansowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 20:33
Posty: 244
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy