Mazda RX-8 FE k20 '05 – by Przema72
Udany prezent
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
wpadła tarcza sprzęgła z kevlarowymi okładzinami i popieściłem trochę pedał sprzęgła
oprócz standardowego wzmocnienia mocowań , bo lubią pękać , przeniosłem 10mm niżej ramie wysprzeglika , zwiększając tym samym o 4mm zakres pracy wysprzeglika , co daje to w praktyce ?
przy tym samym skoku pedału sprzęgła mamy szybsze i "głębsze" wysprzeglenie , lub przy seryjnym wysprzegleniu mamy o 4cm krótszy skok pedału ,
oprócz standardowego wzmocnienia mocowań , bo lubią pękać , przeniosłem 10mm niżej ramie wysprzeglika , zwiększając tym samym o 4mm zakres pracy wysprzeglika , co daje to w praktyce ?
przy tym samym skoku pedału sprzęgła mamy szybsze i "głębsze" wysprzeglenie , lub przy seryjnym wysprzegleniu mamy o 4cm krótszy skok pedału ,
- Od: 8 gru 2012, 15:36
- Posty: 58
- Skąd: włoszczowa
- Auto: rx-8 k20
Turbo już jest?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
świetny mod z wysprzęglikiem
A nie chciałbyś kiedyś odsprzedać tego cuda ?
... Mugetsu ...
- Od: 12 mar 2012, 19:00
- Posty: 153
- Skąd: Białystok
- Auto: MX6
MazdaSpeed 6 300Km/450NM
Xedos 9 M/T
Przeczytałem cały wątek i jestem pod wrażeniem całego projektu ! Nie wpadł bym na pomysł, żeby silnik od Hondy pakować do Mazdy
Nie mogę się doczekać efektu końcowego i chciałbym kiedyś zobaczyć to cudo na jakimś zlocie
Powodzenia przy dalszych pracach !
Nie mogę się doczekać efektu końcowego i chciałbym kiedyś zobaczyć to cudo na jakimś zlocie
Powodzenia przy dalszych pracach !
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Witam, Gratuluje projektu, bo jest zaje****** tylko mam prośbę mógł podesłać zdjęcia mocowania silnika ?
-
xterytoril
Wiadomo ile Nm jest w stanie znieść skrzynia z RXa? Po dmuchnięciu będzie "nieco" więcej niż dawał Renesis
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
to zawsze jest pojęcie wzgledne , przyjmuje sie ze ta skrzynia starcza na 350-400 NM , znam przypadki ze było wiecej , ale sa też takie gdzie rozsypało sie przy 300 paru ;]
ogolnie skrzynia ma słabe łożyskowanie 4biegu , co zostało u mnie poprawione , po drugie skrzynie zabija gwałtowny moment na niskich obrotach , z k20 momentu nie bedzie kolosalnie dużo i będzie on raczej narastał płynnie do jakis 8tys rpm , oczywiście mowa o skrzyni 6spd bo taką teraz mam , konstrukcyjnie skrzynia 5spd wydaje sie bardziej wytrzymała
ogolnie skrzynia ma słabe łożyskowanie 4biegu , co zostało u mnie poprawione , po drugie skrzynie zabija gwałtowny moment na niskich obrotach , z k20 momentu nie bedzie kolosalnie dużo i będzie on raczej narastał płynnie do jakis 8tys rpm , oczywiście mowa o skrzyni 6spd bo taką teraz mam , konstrukcyjnie skrzynia 5spd wydaje sie bardziej wytrzymała
- Od: 8 gru 2012, 15:36
- Posty: 58
- Skąd: włoszczowa
- Auto: rx-8 k20
przema72 napisał(a):z k20 momentu nie bedzie kolosalnie dużo i będzie on raczej narastał płynnie do jakis 8tys rpm
Jak moment będzie przy wyższych obrotach a łącznik pedałów i kierownicy nie ciśnie gazu w trybie 0-1 to pewnie będzie dobrze po opisanych poprawkach Trzymam kciuki by awaryjność pozostała na obecnym poziomie.
Gratuluję projektu, w końcu RX będzie miał serducho jakie powinni montować w fabryce
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a): jakie powinni montować w fabryce
Gdyby tak było to RX pewnie nie miałby statusu kultowego. Byłby bardziej przystępny, popularny i nie byłby obiektem westchnień, omdleń i zrzucania majtów przez niewiasty.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):nie byłby obiektem westchnień, omdleń i zrzucania majtów przez niewiasty.
A był
Bo_Lo napisał(a):Przede wszystkim nie byłby RXem
Przeszedłem już tyle różnych silników, że nie widzę sensu w tym by patrzeć na coś innego niż parametry. Dźwięk silnika dla mnie jest jak kolor klocka hamulcowego – bez znaczenia Silnik ma napędzać skutecznie i niezawodnie a hamulec hamować skutecznie i niezawodnie
Z tym silnikiem ten samochód jest dla mnie obiektem westchnień, RX z Renesisem nie. Ten będzie dawał więcej radość z jazdy niż pierwowzór, bo będzie się lepiej odpychać, paliwa wystarczy na więcej okrążeń i nie będzie wymagał tracenia czasu na poszukiwania i zamawianie nietypowych części, które niebawem zaczną znikać z rynku i kosztować będą chore pieniądze. Nie wiem jak RX z kapryśnym i dychawicznym silnikiem może sprawiać więcej radości niż RX z serduchem które będzie się domagać kolejnych kółek na torze albo kolejnych startów na prostej
Chociaż nie wiem jak byśmy zaklinali rzeczywistość, to ciągle będzie RX-8 (tylko lepsza)
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Niby tak,ale mimo to dla mnie Porsche i subaru=boxer a seria RX = wankiel,z wszystkimi jego ułomnościami włącznie Zresztą wystarczy spojrzeć na silniki subaru(2.0= panewka,2.5= UPG i lub pęknięty tłok) też padają jak muchy i remont kosztuje podobnie lub nawet więcej ,a dobrych fachowcówniewiele więcej jak do wankla.W sumie lepiej do takiego subaru włożyć 2JZ czy inne cudo i zapomnieć o problemach,a jednak ludzie remontują boxery.
Ale projekt z K20 podoba mi się jak najbardziej i trzymam kciuki za dmuchanie i 400+
Ale projekt z K20 podoba mi się jak najbardziej i trzymam kciuki za dmuchanie i 400+
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):Przede wszystkim nie byłby RXem
Bo byłby KEXem
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Jak dla mnie to u nas są 2 ogarnięte warsztaty, które głównie zajmują się utrzymywaniem RX8 w stanie do jazdy A np w Nowej Zelandii robią cuda z wanklami na aftermarketowych częściach, dodają rotory, turbo nie turbo, ale to nie z Renesisa, tu się zgodzę z z brii że Renesis udanym silnikeim nie był
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości