Samochód nie chce się nagrzać na postoju zaraz po odpaleniu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez shake_all » 9 sty 2015, 08:38

Cześć,
od paru tygodni jestem posiadaczem ^-tki z 143 konnym diselem. Jak narazie jedyna rzeczy jaka mnie denerwuje to to, że samochód w ogóle nie chce się nagrzać po odpaleniu na postoju.
Odpalając zimny samochód chciałbym go nagrzać i po paru minutach (tak jak to ma miejsce w mojej starszej benzynowej 626) włożyć dzieciaka do ciepłego samochodu. Nie da się, temperatura silnika prawie się nie podnosi, a powietrze z nawiewów jest tylko odrobinę ciepłe.

Czy to normalne? Co z systemem dogrzewania silnika? Czy on nie działa na postoju?

Przy jeździe temperatura silnika stabilizuje się po paru minutach jazdy, tutaj chyba jest ok.

Co o tym myślicie? Jak jest u was?
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 19:26
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CitD 143 KM 2007

Postprzez thing » 9 sty 2015, 08:47

jeśli w trakcie jazdy nie masz wahania temperatur i temp nie spada to jest wszystko ok. Diesel wolniej się nagrzewa, na postoju tracisz paliwo i nie ma zamierzonego efektu.

Rozwiązaniem może być instalacja dodatkowego podgrzewacza płynu chłodzącego lub webasto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 22:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez kubsztyk » 9 sty 2015, 08:50

Diesla nie zagrzejesz na postoju, chyba że ogrzewaniem postojowym. Zagrzewanie auta po nocnym postoju jest nieekonomiczne, nieekologiczne i pozbawione sensu. Olej silnikowy się rozcieńcza, marnujesz paliwo, a i kopcisz wszędzie wokół. Diesla się odpala, czeka 15-30 sekund, żeby olej wszędzie dotarł, szczególnie do turbiny i się jedzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez shake_all » 9 sty 2015, 08:56

Rozumiem, że diesel może się dłużej nagrzewać, ale tak na przykład przed siętami wyprowadzając samochód z garażu (ok 10 oC w środku) na dwór (ok 0 oC) po ok 10-12 minutach działania wciąż było zimno...

to jest mój pierwszy diesel i nie znam jeszcze dokładnie specyfiki tej technologii. Jeśli tak jest, to trzeba się z tym pogodzić.

No ale nie zmienia to faktu, że to jest denerwujące. Chciałbym włożyć swojego malucha do samochodu, który choć trochę jest nagrzany. Trzeba będzie chyba pomyśleć o Webasto na przyszły rok.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 19:26
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CitD 143 KM 2007

Postprzez kmiskiewicz » 14 sty 2015, 09:31

U mnie jest to samo, diesel tak ma nie nagrzejesz go na postoju
Początkujący
 
Od: 15 cze 2014, 13:12
Posty: 18 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 136KM 2005r

Postprzez totalover » 15 sty 2015, 10:12

Widziałem kiedyś taki ogrzewacz powietrza do samochodu na zapalniczkę kosztowalo to chyba 60zl
Edit:
http://allegro.pl/ogrzewacz-ceramiczny- ... 52953.html
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 18:07
Posty: 434 (6/6)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2.3L->2.0L DOHC PB

Postprzez Steve » 15 sty 2015, 11:00

kubsztyk napisał(a):że samochód w ogóle nie chce się nagrzać po odpaleniu na postoju.


termostat sprawny ?
Obydwa moje klekoty nagrzewaja sie na postoju, a CiTD ma odłączone Webasto cały rok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 356 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez shake_all » 15 sty 2015, 13:29

No właśnie... i o co tu chodzi?

Taki sam silnik w jednym modelu się nagrzewa, a w drugim nie?
Będę jeszcze szukał jakichś podpowiedzi u mechaników, ale niestety nie mam w swojej okolicy żadnego specjalisty od mazdy :(
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 19:26
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CitD 143 KM 2007

Postprzez kubsztyk » 15 sty 2015, 21:32

Steve napisał(a):
kubsztyk napisał(a):że samochód w ogóle nie chce się nagrzać po odpaleniu na postoju.


termostat sprawny ?
Obydwa moje klekoty nagrzewaja sie na postoju, a CiTD ma odłączone Webasto cały rok.
Wymieniałem wiosną płyn chłodniczy. Auto zagrzewało się na postoju 15 minut przy wiosennych temperaturach. Teraz mamy 0*C, przejadę 2-3km i silnik jest zagrzany. W lato przejadę 0,5-1km i wskazówka jest w połowie, kolega mechanik nie może uwierzyć, że diesel i tak szybko. W lato jadę 170 km/h i silnik się nie przegrzewa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6